Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakarská hospoda
Laik a Filip: Proč vám vadí druhá vlna? Je to běžná věc, lidé taky fandí svému klubu a pak málokdy tomu kdo tam hrál a přestoupil, vyjma JJ v hokeji. To že v momentě změny ztratí víc fanoušků než získá je prostě fakt.
Re: Dakarská hospoda
Podle mě ta nástavba není dodělaná Myslím si že tam bude stejná nástavba jako má Franta tedy zakulacené rohy... lehký kšilt vzadu atd.
Aspoň mi to tak připadá z dnešního živáku MMjr
Aspoň mi to tak připadá z dnešního živáku MMjr
Re: Dakarská hospoda
Kdyby to měla bejt Praga, tak by to čistě teoreticky mohl bejt bastl čehokoliv s logem Praga. Jeden závodní truck s názvem Praga už tu byl někdy koncem devadesátek. Jmenovalo se to Praga TN 21.420 Race Truck a jezdil s tím Koloc. Praga byla jen převodovka, motor Cummins a podvozek SISU. Z čeho to mělo kabinu nevím....Tod2: No a kdyby AL postavil Pragu, tak by to bylo co? V3S?
Pokud tedy Praga má stále statut výrobce a pravidla Dakaru by to umožňovaly, klidně by nějaká kreace s podvozkem Tatra, motorem IVECO a nějakou upravenou kabinou třeba z tý novější Pragy UV80 vzniknout mohla.....
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
Re: Dakarská hospoda
Hmm tak jako status českého auta by to splňovalo čumák to má taky, nějaká spolupráce už fungovala když je měl na autě Tak proč ne že jo A když to sypné nějaké peníze (o čož tu jde primárně) tak by to nemusela být špatná myšlenka
Homologace... podle mně budou na dakaru rádi za každého jezdce když jim teď vypadné dost JA jezdců takže tam by se to možná dalo taky ošefovat
Jinal jak tu někdo zmínil tu V3S ku To si snad ani neumím představit jak by s takové kabině jeli dakar ale jako čumák to ma taky tak třeba Aleš překvapí a pojede ve 2 lidech
Homologace... podle mně budou na dakaru rádi za každého jezdce když jim teď vypadné dost JA jezdců takže tam by se to možná dalo taky ošefovat
Jinal jak tu někdo zmínil tu V3S ku To si snad ani neumím představit jak by s takové kabině jeli dakar ale jako čumák to ma taky tak třeba Aleš překvapí a pojede ve 2 lidech
Re: Dakarská hospoda
Pick
ono už pro homologaci neplatí, že se to auto musí sériově vyrábět???
UV80 snad ani není auto (truck)
ono už pro homologaci neplatí, že se to auto musí sériově vyrábět???
UV80 snad ani není auto (truck)
Re: Dakarská hospoda
V Děčíně jezdí u hasičů tyhle 2 Pragy NTS 265 Co je to vůbec za kabinu?
Re: Dakarská hospoda
Tod2: Ano...k tej teorii o Prage treba dodat to, ze "lege-artis" by mala byt vyrobena nejaka homologacna seria, inak by to bol podobny projekt ako ma Kamaz s kapotnikom.
Zasa je ale treba povedat, ze aj ten LIAZ je/bol taka sporna vec. Auta sa nejakych 15-20 rokov nevyrabaju ziadne, 111.154 (resp. kabina) sa kedysi vyrabala...ale cely stroj bol v uplne inej konfiguracii ako ten sucasny sutazny (na ktorom ostala len seriova kabina)
Ja mam taky pocit, ze my tu tie homologacie ASO berieme prilis striktne, ale realita bude skor o tom co kto vyargumentuje/vyhada, alebo co-komu prejde...
Zasa je ale treba povedat, ze aj ten LIAZ je/bol taka sporna vec. Auta sa nejakych 15-20 rokov nevyrabaju ziadne, 111.154 (resp. kabina) sa kedysi vyrabala...ale cely stroj bol v uplne inej konfiguracii ako ten sucasny sutazny (na ktorom ostala len seriova kabina)
Ja mam taky pocit, ze my tu tie homologacie ASO berieme prilis striktne, ale realita bude skor o tom co kto vyargumentuje/vyhada, alebo co-komu prejde...
Re: Dakarská hospoda
jasné
no ale ten Liaz se aspoň dřív vyráběl, takže série aut byla a na těch papírech s to staví, na rozdíl od jiných
všichni tady víme, jak to celé (ne)funguje
no ale ten Liaz se aspoň dřív vyráběl, takže série aut byla a na těch papírech s to staví, na rozdíl od jiných
všichni tady víme, jak to celé (ne)funguje
Re: Dakarská hospoda
Podle mého názoru, když už se mluví o statusu výrobce, hraje roli i to, kdo vlastní ochrannou známku. Už to tady někdo popisoval nějakou dobu nazpět. Takže pokud by např. Tedom, divize Motory vlastnil ochrannou známku LIAZ, mohl by jim to , když to řeknu blbě, papírově pokrýt. Protože tomu tak není, tak LIAZ Franta i jeho předchůdci vznikali, alespoň si to myslím, na starých papírech. V případě Pragy vlastní ochrannou známku Praga Export, tak by "papíry" mohli zajistit oni pokud mají i nějakou dokumentaci k vozidlům, např. z Pragy Čáslav, což je asi nepravděpodobné. Počet sériově vyrobených 15 ks platilo do schválení současných pravidel v roce 2008. Pokud něco říkám blbě, tak mně opravte.
Ano, máte auto LIAZ, ale jaký je tam motor? Cummins, Perkins nebo Caterpillar?.......Kdepak, auto LIAZ, motor taky LIAZ!
Re: Dakarská hospoda
Tak pozrel som sa do predpisov. U T4.2 je to podla materialov ASO (ak som to dobre pochopil v celkovom kontexte) tak, ze pri kamionovej "skladacke" musi byt vyrobenych namenej 200 ks z kazdeho pouziteho komponentu, ktory zaroven musi byt vo volnom predaji (cize nesmie ist o specialny vyrobok len za ucelom pouzitia na dakarskom stroji). Znacku kamiona definuje pouzita kabina. Nikde som nenasiel (logicky!) zmienku o tom, ze musi byt vyrobeny nejaky pocet kamionov v presnej konfiguracii.
Z toho vyplyva, ze nejaku Pragu XY asi ide postavit, ale (!) aby sa to volalo PRAGA, musela by Praga vyrobit 200 aut (presnejsie kabin) s vlastnou znackou (ktore by mohla nakupit od hocikoho). Cim sa dostavame do bodu, kedy tato teoria racionalne vzate pada - jedine, ze by PRAGA bola ochotna a schopna vyrobit 200 ks nakladakov.
A krasne to vysvetluje aj ten LIAZ.
Z toho vyplyva, ze nejaku Pragu XY asi ide postavit, ale (!) aby sa to volalo PRAGA, musela by Praga vyrobit 200 aut (presnejsie kabin) s vlastnou znackou (ktore by mohla nakupit od hocikoho). Cim sa dostavame do bodu, kedy tato teoria racionalne vzate pada - jedine, ze by PRAGA bola ochotna a schopna vyrobit 200 ks nakladakov.
A krasne to vysvetluje aj ten LIAZ.
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Re: Dakarská hospoda
Ta Kolocova Praga byla docela zajímavá vzpomínka na rok 1997. Ono to toiž bylo v podstatě Sisu, o rok později už mělo černou barvu a trochu jiný design kapoty a bylo to Sisu SL250. tehdy se u race trucků docela dost hledělo, jestli ta automobilka dělá auta a jestli jsou aspoň podobná. tehdy ředitel pragy Jiří hynek (jinak neúspěšný prezidentský kandidát z loňských voleb) jezdil a říkal, že jdou typ TN 21.420 vyrábět i sériově, možná se připravovala nějaká dokumentace "na šmé", jen aby se to splnilo. Samozřejmě to byl závodní prototyp, kabina byla samozřejmě ta samá Sisu, jako mělo dřívější kolocovo auto. Ale marketingově pěkný projekt a design pana Václava Krále se mi líbil tento úvodní, ne ten s tím schodem, který byl po Kolocově velké ráně na okruhu ve Thruxtonu.
Re: Dakarská hospoda
tak to jediná Praga splňuje UV 80 začali vyrábět 2001 a ukončili 2008 no a bylo by to něco mezi nosáčem a trambusem
https://www.pragaglobal.com/history/#
https://www.pragaglobal.com/history/#
Re: Dakarská hospoda
Jak jsem psal že ta nástavba není asi dodělaná tak mi MM napsal že to je finálka že cokoliv nahoru je zbytečné
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů