Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Před časem se tu psalo o novém kapotovém trucku Eimberta Timmermanse. Ano, mnoho krásy skutečně nepobral.

Co je však zajímavé - motor je umístěn....vzadu! S váhovým limitem na Dakar si asi hlavu lámat nebude...

https://rallymaniacs.com/morocco-desert ... klaar.html

Kontrolní otázka, kterou mnozí z vás zodpoví briskně: který relativně na Dakaru známý kamion jezdil s motorem vzadu?

tady to ale znamená spoustu konstrukčních potíží k vyřešení a do té doby auto jezdit nebude. takže na MDC Timmermans startuje s původním dafem.
úte dub 09, 2019 9:05 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Pegaso mělo motor vzadu! :shock: To je pro mě novinka. To auto je tak hnusý, že jsem ho nikdy nezkoumal. :lol: :lol:
Mě se líbilo tohle z roku 1988, ale to už je asi klasika.
Filip Nikl
úte dub 09, 2019 10:04 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Jojo, Pegaso 7223.
Jinak tohle na tom obrázku - nebyla to už kabina DAF 95? Tehdy se DAF95 teprve začal vyrábět...

To Pegaso myslím jelo s motorem vzadu i v ročníku 1991, kdy mohly startovat už jen sériové kamiony. jel s ním myslím Canellas a hlavně ze začátku docela kousal.
úte dub 09, 2019 10:24 pm

stř dub 10, 2019 8:36 am

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Nebo jsou tam dva??? budu si to muset nastudovat...
stř dub 10, 2019 11:17 am

mxmaki
Příspěvky: 1325
Registrován: čtv lis 06, 2008 9:45 am

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Motor vzadu mela i De Rooyova dvouhlava bestie, ale tezko rict zda ji lze v tomto pripade pocitak kdyz byly oba motory vlastne pod kabinou.
stř dub 10, 2019 11:19 am

stř dub 10, 2019 12:04 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Pegaso mělo jen jeden vzadu... http://www.el4x4.com/spa/item/pegaso_dakar.html
De Rooy měl buď dva motory nebo jeden vpředu. První dvoumotorový byla "dvoukabina" 1984, 1985 byl "Býk" a pak už 1986 první Turbotwin. :wink:
Filip Nikl
stř dub 10, 2019 12:57 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

De Rooy 1984-85 měl dva motory za sebou (jak dvojkabina, tak Bejk), Turbotwiny dva motory vedle sebe.

Pegaso tedy jeden vzadu. Ještě se doma mrknu na ten ročník 1991 - po známých peripetiích s nutností sériových výrobků, kdy Perlini vesele závodilo na "sériovou" homologaci z roku 1987, ačkoli tohle auto nikdy nikde nikdo neviděl, zní zajímavě v roce 1991 i tohle Pegaso s motorem vzadu - proti tomu hliníková nástavba na Lopraisově Tatře před ročníkem 1990...
stř dub 10, 2019 3:10 pm

Marko
Příspěvky: 1116
Registrován: pát bře 14, 2008 2:02 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Minuly rok som letel z jednej akcie a cez ulicku na vedlajsom sedadle sedeli ludia, ktori tam boli s nami (Michelin Motorsport). Kedze bol cas, doslo na rozhovor s postarsim panom, ktory sedel cez ulicku. Rychlo sme sa dostali k teme Dakar a a z neho "vypadlo", ze kedysi davno pracoval s Jacquesom Houssatom. Houssat vraj sefoval (tusim) vyvoju nakladnych plastov. Tak som logicky vytiahol temu Perlini :D . A zacal sa odvijat pribeh, o tom ako bol Roberto Perlini vazeny zakaznik s ktorym sa vtedy dost spolupracovalo na plastoch pre dump-trucky, o tom, ako Houssat inicioval stavbu dakarskeho specialu - primarne s tym, ze jednickou teamu pre Dakar 1988 bude Clay Regazzoni (!!!) - z coho kvoli nejakym animozitam zislo - a aj na homologaciu 105F. Ta vraj prebehla tak, ze Houssat sa zo svojej vysokej pozicie poznal s kde-kym, a teda aj s ludmi vo vtedajsej FISA. Cize, ziskat razitko o seriovosti nebol po osobnej linke problem - (vraj) to bolo podporene tym, ze boli natlacene prospekty/typove listy so 105F, kde to auto bolo ponuknute, ako hasicak (co je 100% pravda o tom prospekte :-D ). TSO potom dalej neposudzovalo ci sa jedna o prototyp, alebo seriovku, ked uz existoval papier od FISA...
Neskor (v 90. rokoch) sa postavili dva stavebne specialy s kabinou 105F - jeden (sklapac) je v odkaze mojom blogu, druhy (domiesavac) mam niekde v pocitaci. Homologacia dakarskeho 105F pokracovala, vratane opcie na predlzenie.

Co sa Pegasa tyka, mam doma nejaky spanielsky text o tom aute z Dakaru 1991, ale este som to neprekladal...tak sa na to pozriem ked bude cas.
stř dub 10, 2019 4:53 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Krasny pribeh :clap: :clap: :clap:
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
stř dub 10, 2019 10:11 pm

Tod2
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv led 08, 2009 3:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Marko
odkaz na Tvůj blok nefunguje...???
čtv dub 11, 2019 9:51 am

Marko
Příspěvky: 1116
Registrován: pát bře 14, 2008 2:02 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Aha...pardon...uz som to aktualizoval.

Sklapac na baze F105 je tu:
http://blog.auto.cz/marko/2010-09/perli ... rlini-8x4/
čtv dub 11, 2019 11:24 am

Lochy
Příspěvky: 287
Registrován: pát črc 14, 2017 9:14 am

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

čtv dub 11, 2019 7:00 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Marko: Takže de facto to samé jako homologace "hasičáků" T815 - takové sériové auto taky nikdy neexistovalo...
pát dub 12, 2019 10:02 am

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů