Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Re: Dakarská hospoda
Před časem se tu psalo o novém kapotovém trucku Eimberta Timmermanse. Ano, mnoho krásy skutečně nepobral.
Co je však zajímavé - motor je umístěn....vzadu! S váhovým limitem na Dakar si asi hlavu lámat nebude...
https://rallymaniacs.com/morocco-desert ... klaar.html
Kontrolní otázka, kterou mnozí z vás zodpoví briskně: který relativně na Dakaru známý kamion jezdil s motorem vzadu?
tady to ale znamená spoustu konstrukčních potíží k vyřešení a do té doby auto jezdit nebude. takže na MDC Timmermans startuje s původním dafem.
Co je však zajímavé - motor je umístěn....vzadu! S váhovým limitem na Dakar si asi hlavu lámat nebude...
https://rallymaniacs.com/morocco-desert ... klaar.html
Kontrolní otázka, kterou mnozí z vás zodpoví briskně: který relativně na Dakaru známý kamion jezdil s motorem vzadu?
tady to ale znamená spoustu konstrukčních potíží k vyřešení a do té doby auto jezdit nebude. takže na MDC Timmermans startuje s původním dafem.
Re: Dakarská hospoda
Pegaso mělo motor vzadu! To je pro mě novinka. To auto je tak hnusý, že jsem ho nikdy nezkoumal.
Mě se líbilo tohle z roku 1988, ale to už je asi klasika.
Mě se líbilo tohle z roku 1988, ale to už je asi klasika.
Filip Nikl
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Re: Dakarská hospoda
Jojo, Pegaso 7223.
Jinak tohle na tom obrázku - nebyla to už kabina DAF 95? Tehdy se DAF95 teprve začal vyrábět...
To Pegaso myslím jelo s motorem vzadu i v ročníku 1991, kdy mohly startovat už jen sériové kamiony. jel s ním myslím Canellas a hlavně ze začátku docela kousal.
Jinak tohle na tom obrázku - nebyla to už kabina DAF 95? Tehdy se DAF95 teprve začal vyrábět...
To Pegaso myslím jelo s motorem vzadu i v ročníku 1991, kdy mohly startovat už jen sériové kamiony. jel s ním myslím Canellas a hlavně ze začátku docela kousal.
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Re: Dakarská hospoda
Nebo jsou tam dva??? budu si to muset nastudovat...
Re: Dakarská hospoda
Motor vzadu mela i De Rooyova dvouhlava bestie, ale tezko rict zda ji lze v tomto pripade pocitak kdyz byly oba motory vlastne pod kabinou.
Re: Dakarská hospoda
zeptam se veteranu od Liazu co s nima zavodili
Re: Dakarská hospoda
Pegaso mělo jen jeden vzadu... http://www.el4x4.com/spa/item/pegaso_dakar.html
De Rooy měl buď dva motory nebo jeden vpředu. První dvoumotorový byla "dvoukabina" 1984, 1985 byl "Býk" a pak už 1986 první Turbotwin.
De Rooy měl buď dva motory nebo jeden vpředu. První dvoumotorový byla "dvoukabina" 1984, 1985 byl "Býk" a pak už 1986 první Turbotwin.
Filip Nikl
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Re: Dakarská hospoda
De Rooy 1984-85 měl dva motory za sebou (jak dvojkabina, tak Bejk), Turbotwiny dva motory vedle sebe.
Pegaso tedy jeden vzadu. Ještě se doma mrknu na ten ročník 1991 - po známých peripetiích s nutností sériových výrobků, kdy Perlini vesele závodilo na "sériovou" homologaci z roku 1987, ačkoli tohle auto nikdy nikde nikdo neviděl, zní zajímavě v roce 1991 i tohle Pegaso s motorem vzadu - proti tomu hliníková nástavba na Lopraisově Tatře před ročníkem 1990...
Pegaso tedy jeden vzadu. Ještě se doma mrknu na ten ročník 1991 - po známých peripetiích s nutností sériových výrobků, kdy Perlini vesele závodilo na "sériovou" homologaci z roku 1987, ačkoli tohle auto nikdy nikde nikdo neviděl, zní zajímavě v roce 1991 i tohle Pegaso s motorem vzadu - proti tomu hliníková nástavba na Lopraisově Tatře před ročníkem 1990...
Re: Dakarská hospoda
Minuly rok som letel z jednej akcie a cez ulicku na vedlajsom sedadle sedeli ludia, ktori tam boli s nami (Michelin Motorsport). Kedze bol cas, doslo na rozhovor s postarsim panom, ktory sedel cez ulicku. Rychlo sme sa dostali k teme Dakar a a z neho "vypadlo", ze kedysi davno pracoval s Jacquesom Houssatom. Houssat vraj sefoval (tusim) vyvoju nakladnych plastov. Tak som logicky vytiahol temu Perlini . A zacal sa odvijat pribeh, o tom ako bol Roberto Perlini vazeny zakaznik s ktorym sa vtedy dost spolupracovalo na plastoch pre dump-trucky, o tom, ako Houssat inicioval stavbu dakarskeho specialu - primarne s tym, ze jednickou teamu pre Dakar 1988 bude Clay Regazzoni (!!!) - z coho kvoli nejakym animozitam zislo - a aj na homologaciu 105F. Ta vraj prebehla tak, ze Houssat sa zo svojej vysokej pozicie poznal s kde-kym, a teda aj s ludmi vo vtedajsej FISA. Cize, ziskat razitko o seriovosti nebol po osobnej linke problem - (vraj) to bolo podporene tym, ze boli natlacene prospekty/typove listy so 105F, kde to auto bolo ponuknute, ako hasicak (co je 100% pravda o tom prospekte ). TSO potom dalej neposudzovalo ci sa jedna o prototyp, alebo seriovku, ked uz existoval papier od FISA...
Neskor (v 90. rokoch) sa postavili dva stavebne specialy s kabinou 105F - jeden (sklapac) je v odkaze mojom blogu, druhy (domiesavac) mam niekde v pocitaci. Homologacia dakarskeho 105F pokracovala, vratane opcie na predlzenie.
Co sa Pegasa tyka, mam doma nejaky spanielsky text o tom aute z Dakaru 1991, ale este som to neprekladal...tak sa na to pozriem ked bude cas.
Neskor (v 90. rokoch) sa postavili dva stavebne specialy s kabinou 105F - jeden (sklapac) je v odkaze mojom blogu, druhy (domiesavac) mam niekde v pocitaci. Homologacia dakarskeho 105F pokracovala, vratane opcie na predlzenie.
Co sa Pegasa tyka, mam doma nejaky spanielsky text o tom aute z Dakaru 1991, ale este som to neprekladal...tak sa na to pozriem ked bude cas.
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Dakarská hospoda
Krasny pribeh
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Dakarská hospoda
Marko
odkaz na Tvůj blok nefunguje...???
odkaz na Tvůj blok nefunguje...???
Re: Dakarská hospoda
Aha...pardon...uz som to aktualizoval.
Sklapac na baze F105 je tu:
http://blog.auto.cz/marko/2010-09/perli ... rlini-8x4/
Sklapac na baze F105 je tu:
http://blog.auto.cz/marko/2010-09/perli ... rlini-8x4/
Re: Dakarská hospoda
Marko: Takže de facto to samé jako homologace "hasičáků" T815 - takové sériové auto taky nikdy neexistovalo...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů