Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Jak říkal předseda Vorel v Okresním přeboru: "Teda vy jste doopravdy hovada"... A to se zdálo, že níž už Buggyra klesnout nemůže. Opak je pravdou.
stř srp 25, 2021 4:02 pm

Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 5780
Registrován: pát bře 23, 2007 5:03 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Chudák Pepíček Kalina :D asi se v redakci nedopočítali beduínů :think:
stř srp 25, 2021 6:22 pm

msifa
Příspěvky: 2106
Registrován: pát bře 03, 2006 8:32 am
Bydliště: Jižní čechy

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

To že Buggyra v čele s Kolocem jsou zoufalci věc dávno známá.
Jen je mi líto toho, že se v tom spolku stále angažuje p. Kalina.... :wall:
stř srp 25, 2021 6:31 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Dnes zemřel Ton van Genugten. :cry: Ať je mu země lehká.
Filip Nikl
čtv srp 26, 2021 9:10 pm

Uživatelský avatar
Adjunkt
Příspěvky: 1492
Registrován: úte led 11, 2011 7:56 am
Bydliště: Děčín

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Tragédie, škoda mladého chlapa. RIP
pát srp 27, 2021 7:07 am

xtomos
Příspěvky: 1609
Registrován: čtv led 01, 2015 4:15 pm
Bydliště: Praha

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Velice smutná zpráva. :cry: RIP
Tomáš Ďurčo
pát srp 27, 2021 9:05 am

Lochy
Příspěvky: 288
Registrován: pát črc 14, 2017 9:14 am

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

pon srp 30, 2021 1:46 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

A novou kapotu. :D
Filip Nikl
úte srp 31, 2021 1:11 pm

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Kapota vypadá, že bude dobrá, zvuk motoru taky vypadá optimisticky :D . Dokonce si i AL pochvaloval, že první testování výrazně předčilo jeho očekávání :D . Ale neříká on to každoročně?? :think: :think: :lol:
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
úte srp 31, 2021 1:42 pm

Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 5780
Registrován: pát bře 23, 2007 5:03 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Kapota mi přijde, že je stará jen po opravě :think:
stř zář 01, 2021 8:20 am

xtomos
Příspěvky: 1609
Registrován: čtv led 01, 2015 4:15 pm
Bydliště: Praha

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Taky mi připadá kapota stejná, akorát bez laku.
Tomáš Ďurčo
stř zář 01, 2021 9:02 am

Dalby
Příspěvky: 668
Registrován: čtv led 21, 2016 7:57 pm
Bydliště: Praha

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Na kapotě jsou, ale určitě nově přidáné dva otvory na stranách, kvůli chlazení..
stř zář 01, 2021 6:40 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

No teď koukám, že kapota asi bude stejná. Ty výdechy tam byly, akorát byly vy barvě kapoty, tak jsem si jich nevšimnul. :oops:
Filip Nikl
stř zář 01, 2021 7:48 pm

Uživatelský avatar
Adjunkt
Příspěvky: 1492
Registrován: úte led 11, 2011 7:56 am
Bydliště: Děčín

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Taky jsem to zkoumal a pak na loňské kapotě otvory objevil... :D
čtv zář 02, 2021 7:01 am

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

DIESELELEKTRICKÉ LOKOMOTIVY :lol:
Moderní dieselové lokomotivy mají nápravy hnané trakčními elektromotory.Provozní stavy motorů jsou řízeny elektronickým řídícím systémem. Výrobu elektřiny pro provoz lokomotivy zajišťuje velkoobjemový naftový motor přeplňovaný turbodmychadlem, který pohání alternátory a další systémy zajišťující chlazení, také pohání tlakový vzduch do brzdového systému soupravy, osvětlení a vytápění vlaku.

Ke startování motoru a k provozu elektr. zařízení výzbroje (při vypnutém motoru) je lokomotiva vybavena bateriemi. Dále má nádrže na naftu a zásobníky stlačeného vzduchu do brzdového okruhu.
Jo přesně tak. Toto je jediná cesta, pokud by měl být Dakar nějak elektrifikován. Znamenalo by to zcela novou konstrukci kamionů.
Technicky by to ale nakonec byly moc zajímavé stroje! :wink: Celkem bych si to i uměl představit - hodně teoreticky!

V podstatě by se odstranil současný způsob přenosu točivého momentu (převodovka, rozvodovka, kardany) a nahradil by se soustavou alterátoru a elektromotorů. U tohoto způsobu pohonu je vždy nejvýhodnější trakční motory přiblížit co nejvíce kolům - viz AUDI nebo lokomotivy. Kamion by tedy měl v každém náboji kola elektromotor. Zde se ovšem obávám, že takové nápravy neexistují a nebo ne v rozměru vhodněm pro dakarský kamion. Vývoj by byl asi neúnosný, navíc by ani neodpovídal pravidlům.
Schůdnější by tedy bylo použít standarní nápravy (SISU, Axletech, RABA) a trakční motor namontovat přímo na diferenciál každé nápravy. Přineslo by to několik zajímavých možností jako třeba možnost dávkovat točivý moment na každou nápravu zvlášť, čímž by se daly ovlivňovat jízdní vlastnosti. Elektromotry by samozřejmě mohly i brzdit, čímž by se odlehčilo brzdám (alespoň na první pohled). :wink:
Zas na druhou stranu motor na pevné nápravě by byl dost namáhaný. Víme jak náprava při jízdě v terénu "lítá" plus je v prachu a ostřelovaná kameny. Zde by měly jisté plus kamiony s nezávislým zavěšením. U řešení ala Ginaf s nápravami Timoney je diferenciál napevno v rámu, čímž by se omezily otřesy. Pravděpodobně by se dala i celkem obstojně vyřešit ochrana motoru. Zcela unikátní by mohla být Tatra, kde by trakční motor mohl být včleněn přímo do roury, která by mu poskytovala stabilitu i ochranu!
Pro standardní konstrukci s pevnými nápravami by tedy zatím bylo asi nejschůdnější umístit trakční motory napevno do rámu a každý spojit s nápravou kardanem. Podvozky by tak zůstaly prakticky beze změn.

Zmizela by převodovka a byla nahrazena alternátorem el. eneregie. Baterie by v podstatě mohly zůstat téměř beze změny. Jedniný odběr by spočíval v napájení elektroniky kamionu a startu spalovacího motoru. S tím by pochopitelně přišla i změna na motorech. Nebylo by nutné motory ladit motory na co neširší rozsah maximálního točivého momentu, ale naopak. Motor by běžel ve stabilním režimu v úzkém pásmu otáček na které by byl přizpůsoben. Zmizel by tak například "problém" s turbodmychadly, která při současním ladění trpí - stačilo by standardní bez obtoku. Dalo by se lépe optimalizovat chlazení. Snížilo by se tepelné zatížení součástí motoru.

Veškeré řízení rychlosti, přenosu a roložení momentu by řešela elektronika. Opět ideální někam, kde se preferuje jednoduchost. :wink:

Samozřejmě problém by se přenesl trochu dále. Kamion by musel vezl trakční ústrojí, které by muselo přenášet cca 850 kW výkonu. Tedy generátor a dva elektromotry o výkonu cca 500 kW. Zde netuším, jestli něco takového vůbec existuje, aniž by takový kamion vážil 20 tun. :lol: Jen pro představu v Renaultu je instalovaný výkon 80 kW, špičkově pak 150 kW.

Celkem by mě to zajímalo. Zná tu někdo sortiment elektromotrů / generátorů, případně jejich parametry. Když má Tesla elektrický truck, tak asi něco takového být musí. :think:
Filip Nikl
úte zář 07, 2021 3:59 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 hostů