Stránka 404 z 718

Re: Dakarská hospoda

Napsal: pát dub 12, 2019 12:01 pm
od Jiří Vintr
Já myslím, že Perlini bylo daleko dál než tatrovácký hasičák. V případě tatry to bylo poskládané ze sériových věcí - ta nástavba byla skříňová a reálná hasičská nástavba neměla tyto rozměry, ale tvarobě byla aspoń podobná. Jinak tam byla v podstatě sériová přední náprava, sestup, převodovka, motor byl proti sérii vybaven sériovým mezichladičem z osmiválce, vzadu bylo sériové pérování vzduchovými vaky. hasičák v této konfiguraci neexistoval, ale ve velmi podobné )s předsazenou kabinou) ano, dozadu posazené kabina byla zase na sklápěčích. Jinak kabina samozřejmě sériová.

Perlini nemělo protějšek žádný. vsadil bych se, že i na tom prospektu bylo to závodní auto, představené jako sériově vyráběný podvozek pro hasiče. Akorát že Perlini sériově vyrábělo úplně něco jiného a v podstatě všechno na tom autě bylo prototypové, snad kromě motoru a převodovky.

Re: Dakarská hospoda

Napsal: pát dub 12, 2019 12:14 pm
od Kamil Fulcrum
S tohodle HAS to původně vzešlo. :wink: Obrázek

Re: Dakarská hospoda

Napsal: pát dub 12, 2019 3:44 pm
od Marko
Ta HASka bola - ako uz pise JV trosinku iny pripad - aj ked neviem teraz povedat, ako vzerali homologacie v roku 1993 - ale myslim si, ze striktne seriove kamiony bola taka "hysteria" len pre rok 1990. Myslim, ze uz v roku 1991 sa to zasa uvolnilo.

JV
Ad. Perlini....ano, na titulke toho prospektu je dakarske 105F (bez reklam). Z toho co este viem, vo Verone uprimne chceli ponuknut to auto ako hasicsky podvozok. Lenze on to nikto nikdy nekupil. Logicky! Naco by niekto kupoval kusovo vyrabany hasicak s vyrazne vyssou cenou, ked v rovnakej kategorii aut islo vyskladat zo seriovych dielov bezny Mercedes, Renault, Tatru... OK, mozno by dostal neobvykle, paradne a technicky vypiplane auto, ale zjavne nikto az taky "raketoplan" nepotreboval.
Jedine mozno ako letiskovy special, ale tam sa ten vyvoj uz davno uberal smerom inych konstrukcii...

Re: Dakarská hospoda

Napsal: pát dub 12, 2019 11:08 pm
od Coudy
Z článku o kapotovém MAZu je zajímavá nejen závěrečná pasáž o tom, že začínají pracovat i na nové generaci trambusu. Dle článku mi to vyznělo tak, že budoucnost je právě a jen v "kapotniku"...

Re: Dakarská hospoda

Napsal: sob dub 13, 2019 7:21 am
od Lochy
Vyplývá z něj, že trambusy jsou už na váhovém minimu a nic moc se s tím dělat nedá, ale u kapotniků je pořád prostor pro odlehčování. Zajímavá jsou také poznámky k automatu, jednak ke způsobu jízdy jednotlivých pilotů, tak k výhodám "stálého tahu". Automatických nosáčů bude stále víc.

Re: Dakarská hospoda

Napsal: sob dub 13, 2019 6:16 pm
od filip 90
No je to celkem nesmysl. Jak může být u kapoťáků prostor na odlehčování, když tam mají ty samé věci. :wink: Na opak dokonce těžší kabinu. Je to spíš o tom, že kapoťák je vývojově novější, takže se povedlo ho udělat lehčí, což by u trambusa bez značných zásahů do konstrukce nešlo.

Jinak tam jsou víceméně ty samé argumenty jako říkal třeba Mario Kress. Posádka sedí uprostřed, takže dostává menší rány. Je tam jiný úhel výhledu z kabiny bližší osobnímu autu, což čím dál více posádkám vyhovuje. Pilot díky tomu jede větší palbu, takže konstrukce je více namáhaná.
Automat hlídá za pilota otáčky. Když se zapomene, nebo udělá chybu, tak ho automatika s hydroměničem podrží a neudusí to, případně nespálí spojku.

Hodně lidí v tom momentálně vidí cestu. Vzhledem k tomu, že Kamaz jede stále trambusy a vyhrává (nemyslím si, že měl problém homologovat kapoťáka), tak to asi tak jednoznačné nebude. :wink:

Re: Dakarská hospoda

Napsal: ned dub 14, 2019 9:06 am
od Lochy
Ono to tam zaznělo, že trambusy mají již vychytané z pohledu odolnosti a že u kapotniku potřebují hodně otestovat právě na výdrž. Jak již bylo mnohokrát řečeno, nová koncepce umožňuje dávat autu víc na zadek, a je tedy možné (spekulace, s Čaginem jsem nemluvil), že kamazácké trambusy se svými piloty vydrží víc, něž kapotnik, a proto jezdí zejména s nimi... Pro piloty je to podle toho článku mnohem příjemnější, zejména kvůli rázům, ale to asi není rozhodující parametr, viz. BGR, která jezdí s trambusy, protože Tatra už nedělá kapotované kabiny a nepodporuje (zatím?) jiné koncepce.

Re: Dakarská hospoda

Napsal: ned dub 14, 2019 11:44 am
od filip 90
Tak ono se to docela zamotává...
Kapotové kamiony vytlačila z trhu legislativa, takže zůstává několik modelů pro armádu, případně do rozvojových zemí mimo EU. Ovšem nyní se ukazuje, že vlastně na závody je to vlastně lepší a co s tím. Pokud si vezmeme "živé" kapotové kamiony, tak je to Mercedes Zetros a asi Iveco Powerstar. Zbytek se už nevyrábí a nebo neexistuje. :lol:

No a závisí jak se to marketingově pojme. U menších týmů je to asi jedno viz. třeba Scanie T (Kovács, Fazekas...). Větší ambicioznější týmy ať už tovární, nebo které by chtěli nějakou podporu výrobce, či alespoň lokálního dealera jsou na tom hůř. Buď budou mít Iveco, nebo nevyráběný kapotový speciál plus trambusy, které "se svezou" na jeho úspěchu případném úspěchu a nebo mají smůlu. :lol:

Homologace se zdá, že začíná být ten nejmenší problém. :)

Re: Dakarská hospoda

Napsal: ned dub 14, 2019 12:22 pm
od Coudy
Souhlasím s Filipem, že je to celkem zvláštní situace. Možná taková paralela k diskuzi na milionkrát omílané téma pevné nápravy vs. nezávislé zavěšení. Když vezmeme ty nápravy, Dakar se dá vyhrát s oběma koncepcemi. Rozhodující totiž nejsou nápravy, ale tisíc jiných věcí. A podobné to asi bude u trambusů vs. kapotových speciálů. Vyhrát se dá s oběma koncepcemi, což mj. reálně na Dakaru vidíme v podobě týmu Kamaz vs. týmu de Rooy. Rozhodující tedy není ani tento faktor. Spíš jde o subjektivní pocit každého jedince podložený objektivními daty a prostou fyzikou. A taky jde o marketing, peníze, tovární podporu atd. Každý to dělá tak, aby se posunul dál pokud možno ve všech ohledech.

Možná by JV mohl nám všem trochu osvětlit, co vedlo Macíky ke stavbě kapotových speciálů. :doh: Osobně jsem očekával Iveco Trakker s krátkou kabinou, motorem Cursor, převodovkou ZF, rámem "Macík", tlumiči Reiger, nápravami Rába...

Re: Dakarská hospoda

Napsal: ned dub 14, 2019 2:59 pm
od Jiří Vintr
Už to tu zaznělo - bylo to to samé, co dřív. Hlavním motivem byla poloha při řízení, pohodlí a schopnost dále zrychlit.

Re: Dakarská hospoda

Napsal: pon dub 15, 2019 8:35 pm
od Mint
Podle skryté reklamy v tomhle videu si myslím, že Alešovo další závodní auto bude na podvozku Tatra a možná i menší tovární podpora by mohla být. :D
https://www.youtube.com/watch?v=WPzTE0L4onI&t=17s

Re: Dakarská hospoda

Napsal: pon dub 15, 2019 8:39 pm
od laik
Tak skvěle skrytá, že jsem ji tam nezahlídl.

Re: Dakarská hospoda

Napsal: pon dub 15, 2019 8:46 pm
od Mint
Myslel jsem to tak, že když pan Loprais v nedávno natočeném videu chválí Tatru Phoenix, nemuselo by to být úplně náhodou.
Nic víc nic míń!

Re: Dakarská hospoda

Napsal: úte dub 16, 2019 12:03 am
od herrywood
Určitě to s Alešem nemá nic společného :wink: :wink: Tatra by mu ani podporu nedala :roll:

Re: Dakarská hospoda

Napsal: úte dub 16, 2019 10:08 am
od xtomos
"Monsieur Dakar Karel Loprais jakožto vládní zmocněnec pro oblast bezpečnosti silničního provozu náš polygon"

Takže to fakt nemá s Alešem nic společného.