Moderátoři: Olda, martin_100, cuisine, Hynek, spida

Odpovědět
nero
Příspěvky: 3846
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Pokud kotouče netestoval, tak je pro něj možná lepší vsadit na jistotu. U bubnů ví, jak se chovají v různých situacích, kde mají limit, jak se chladí, kdy měnit obložení atd. Buggyra je taky nasadila nejdřív na předku a až následně se objevily i na zadní nápravě.
sob lis 02, 2019 12:24 am

mirou
Příspěvky: 1083
Registrován: pát pro 16, 2011 11:49 am
Bydliště: Strakonice

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Pick: ne že bych byl odbornik :D ... ale ten větší odklon na fotce v garáži je asi daný tím,že nebyly v danou chvíli ještě dostatečně nafoukané měchy ne ?
sob lis 02, 2019 1:27 am

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 717
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm
Bydliště: Pardubitz

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

:lol: to bude asi ono :D .... zjevně ne vždy a ve všem jest třeba hledat hluboké důvody :wall: :lol:
"Rallye, je sportem pro lidi trpící nevyléčitelnou formou duševní zpozdilosti" (Jeremy Clarkson)
sob lis 02, 2019 8:58 am

Jiří Vintr
Příspěvky: 2345
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Pokud jde o kotoučové brzdy, velmi bych se zdráhal tvrdit, že je BGR "zbastlila". Nevím tedy, co přesně míníte tím termínem. Na soutěžních vozech proběhla adaptace konkrétního řešení Knorr-Bremse na podmínky tatrováckých polonáprav, a tohle řešení je myslím stále využíváno. Dokonce na Fat Boyi chtěl Calvet znát konkrétní katalogové číslo těch brzd z katalogu Knorru, aby to pustil do soutěže. Souběžně probíhala aplikace téhož do sériové výroby a myslím, že ta vzájemná koordinace aplikace kotoučovek na obou stranách byla velmi významná.
Pokud je mi známo, u Lopraisů existovala nějaká forma vývojových vzorků kotoučovek ještě při spolupráci s Milanem Holáněm, ale to nebylo nikdy dotaženo do konce a finálně aplikováno.
sob lis 02, 2019 10:08 am

Uživatelský avatar
zemi8
Příspěvky: 954
Registrován: ned led 05, 2014 8:50 pm
Bydliště: Vlašim

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

A pan Holan uz u Lopraisu neni?
sob lis 02, 2019 10:47 am

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 717
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm
Bydliště: Pardubitz

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Jiří Vintr: Zbastlením jsem nemyslel nic jiného, než čemu Vy učeně říkáte "adaptace konkrétního řešení Knorr-Bremse na podmínky tatrováckých polonáprav". Termínem bastlení je hovorově běžně označován vývoj či prototyping, pravda, zejména v elektronice. Tedy nic urážlivého. Pokud jsem se přesto někoho, kdo tedy adaptoval, dotknul, tak se samozřejmě omlouvám a pro příště se již vynasnažím používat výhradně odbornou terminologii.... :D
"Rallye, je sportem pro lidi trpící nevyléčitelnou formou duševní zpozdilosti" (Jeremy Clarkson)
sob lis 02, 2019 11:04 am

Jiří Vintr
Příspěvky: 2345
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Pick: což o to, mně se za to bastlení omlouvat nemusíte :-) Já to slovo třeba vždycky vnímal v pejorativním tónu - od německého slova basteln, tedy kutit. Zbastlit něco pro mě znamená něco neodborně upravit, často na úplně jiný účel, než je ten původní. Ale to je v pohodě, vystvětlili jsme si to :-)
sob lis 02, 2019 11:26 am

laik
Příspěvky: 2350
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Ty kotouče u Buggyry jsou derivátem plnohodnotnýho vývoje u Tatrovky.

Spíš ta krátká kabina mě zaujala. Aleš po ní posledně sáhl z jistých důvodů - bezpečnost, pohodlí, rozložení hmotností (?). Nyní, když doba opět polevila, však rovnou osadili krátkou. Že by pouhá sázka na jistotu, že se nikdo neozve s námitkou?
sob lis 02, 2019 11:42 am

Jiří Vintr
Příspěvky: 2345
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Kdopak ví. mě by zajímalo, jestli by šlo tu kapotu a spodní zástění vzít a přenést ji na Q69. Jestli by to pasovalo. Třeba pro případ, že by se zjistilo, že před ostrým nasazením potřebuje Praga třeba ještě víc času na testy. Jestli to řešení vůbec je ve vzduchu, nebo není.

Laik: jo, to samozřejmě tak je, vývoj a aplikace kotoučovky si Tatra dělala sama. Nicméně hardware těch brzd pochází od specializovaného výrobce, tak se to dělá u všech výrobců.
sob lis 02, 2019 11:47 am

Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 5247
Registrován: pát bře 23, 2007 5:03 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Kabina je menší určitě k vůli kroucení, proto jim vypadávalo to okno, nyní mají znovu celé jedno okno snad to mají dořešený :think: a taky že mají delší čumák s menším převisem, kabina je více na středu a už by tam nebylo tolik míst na chlazení. Kabinu mají pěkně uhlazenou než klasika 815 :clap:
sob lis 02, 2019 11:55 am

Jirka.budejovice
Příspěvky: 201
Registrován: stř úno 08, 2012 1:54 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Pořád mi nějak nejde do hlavy, že se předpisy na Dakar takhle zvolnily. Ještě nedávno se tu řešily věci jako sériová maska a podobné kraviny. A Aleš najednou udělá prototyp, který s žádným sériovým autem nemá nic společného ani vizuálně. Není divné že je jediný s takovýmto prototypem? To by mě zajímalo co by se dělo, kdyby se držel v čele, co na to konkurence... Vím že díky čumáku z toho najednou nebude neporazitelné auto, ale popírá vše co máme zažité poslední roky.
Queena nebyla miss Dakar a Pragovka pobrala krásy ještě trochu méně. Ale je jasné že na krásu to nejezdí a pro Aleše byla důležitá podpora fabriky, takže je to plně pochopitelné. Zlaté časy žluté princezny, to byl nejhezčí kamion Dakaru.
Naposledy upravil(a) Jirka.budejovice dne sob lis 02, 2019 1:17 pm, celkem upraveno 1 x.
sob lis 02, 2019 1:13 pm

Jirka.budejovice
Příspěvky: 201
Registrován: stř úno 08, 2012 1:54 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Pane Vintr vaše myšlenka je naprosto racionální, ale kromě toho, zda by čumák pasoval tak pochybuju jak by se to sešlo s předpisy. Aleš asi dostal zelenou že truck dostane homologaci, otázka je zda by mohl čumák použít na truck s jinou homologací.. to vážně netuším.
sob lis 02, 2019 1:16 pm

Uživatelský avatar
Kamil Fulcrum
Příspěvky: 67
Registrován: čtv led 19, 2017 5:13 pm
Bydliště: Děčín

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Mildo mě se zdá že je to okno standardně dělený na 4 ks. nebo to zkresluje?
Obrázek
sob lis 02, 2019 1:29 pm

Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 5247
Registrován: pát bře 23, 2007 5:03 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

nojo já to na videu neviděl :oops: ale v pondělí jdu na oční tak se omlouvám za mystifikaci :lol:
sob lis 02, 2019 1:34 pm

Uživatelský avatar
Kamil Fulcrum
Příspěvky: 67
Registrován: čtv led 19, 2017 5:13 pm
Bydliště: Děčín

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

No vidíš já už sem chtěl jít na oční já :lol: :lol: :lol: mi modeláři koukáme na každou kravinu :D
Naposledy upravil(a) Kamil Fulcrum dne sob lis 02, 2019 1:42 pm, celkem upraveno 1 x.
sob lis 02, 2019 1:39 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti