Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Občas to spíš vypadalo jak nějakej autošťouch a ne Baja . http://www.youtube.com/watch?v=nLNoWrzwoCg Kamiony od 08:11.
Filip Nikl
Aspon kamionova bedna:
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 5181_n.png
Snad stihnem do zodpovedajuceho vlakna este pred polnocou hodit nejake "drby" k Dakaru 2014, ktore sa preberali na Baja300.
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 5181_n.png
Snad stihnem do zodpovedajuceho vlakna este pred polnocou hodit nejake "drby" k Dakaru 2014, ktore sa preberali na Baja300.
Jak to bylo na BAJE
Další ročník Baja 300 Mitteldeutschland je za námi. Jednalo se o první podnik kam Svoboda team nasadil dva ostré vozy. Tatru Dakar s posádkou Václav Svoboda, Zdeňek Novák, Milan Drázda a zbrusu novou Tatru Jamal s posádkou Marek Spáčil, Radim Kaplánek, Viktor Chytka.
Baja 300 začíná být vyhlášená jako velmi kvalitní závod, což jen potvrzuje letošní opravdu hojná účast. Pořadatelé tak byli nuceni zvolit novou lokalitu pro umístění kempu. Ta sice poskytovala teamům daleko více prostoru, ale nesla s sebou jeden nepříjemný prvek v podobě měkkého písku, který značně ztěžoval pohyb většinou silničních doprovodných vozidel. Zapadlíkům naše Tatry zřejmě připadaly jako nejsilnější kamiony, a tak jsme se několikrát účastnily vyprošťovacích akcí, což bylo zajímavým zpestřením programu.
Aprílové počasí, které během pátku pomalu přešlo v chladné deštivo rozhodlo o tom, že letošní Baja bude blátivá. Z trati se vracející quadisté, kteří připomínali koule bahna nám to jen potvrdili. V pátek odpoledne konečně přišel náš čas a kamiony se vydaly na trať. Hned od prvních metrů byla vidět jasná převaha Behringera s De Rooyem, kterým statečně sekundoval Václav s Dakarkou. Marek, který startoval mezi posledními rovněž nasadil ostré tempo a okamžitě se začal probíjet vpřed pomalejšími soupeři. Příděl závodnického štěstí však byl letos určen pro jiné teamy a záhy se dostavily problémy. U Dakarky se nepřečerpávala nafta mezi nádržemi, posádka tak zůstala stát na suchu a musela naftu přelít ručně. Jamal pro změnu postihl defekt následovaný požárem přidřeného brzdového obložení v předním kole. Po závodě jsme se navíc dozvěděli, že i přes velkou snahu nebyla navigace stoprocentní a obě posádky obdržely jako většina startovního pole penalizaci. V sobotu déšť ustal a vyjeté koleje z pátku začaly osychat. To způsobilo, že nedělní trať byla snad nejrozbitější v historii podniku. I tak zkušený závodník jako Gerard De Rooy po závodě prohlásil, že něco tak rozbitého v životě nejel. Naše problémy bohužel nekončily. U Dakarky několikrát spadla hadice turbodmychadla, utrhly se držáky nástavby a asi dva kilometry před cílem přišel defekt. Pohled na zabahněnou Tatru s měkkým kolem a kinklající se nástavbou moc hezký nebyl. U Jamalu pro změnu praskl zcela nový brzdový válec, kterým začal unikat vzduch. V konečném hodnocení tak Václav obsadil osmé a Marek dvanácté místo mezi kamiony.
Nejde ovšem být pouze negativní, neboť se dostavovaly i dílčí úspěchy. Hned na startu, kdy startovaly vždy čtyři kamiony vedle sebe, naše "Dakarka" naprosto bez problémů přesprintovala Kamaz Tila Suptitze. Během závodu po odpadnutí Mathiase Behringera, kterému opět nevydržel motor pak byla jediný kamion, který dokázal držet krok s Ivecem Gerarda De Rooye. Jamal zase na trati svítil do dálky jak žárovka a budil značnou pozornost a kromě výše zmíněných problémů náročný závod přežil bez úhony, což nás těší. Řidič rovněž přítomného Tatrabusu CK Adventura Fanda Říha se velmi zdatně ujal role kuchaře. Nikdo z mnoha přítomných tedy nikdy netrpěl hladem nebo žízní a v kempu panovala pohodová a veselá nálada.
Nyní jsou již obě vozidla na dílně a po dokončení pozávodní údržby odstartují přípravy techniky na červencovou Silk Way Rally.
Baja 300 začíná být vyhlášená jako velmi kvalitní závod, což jen potvrzuje letošní opravdu hojná účast. Pořadatelé tak byli nuceni zvolit novou lokalitu pro umístění kempu. Ta sice poskytovala teamům daleko více prostoru, ale nesla s sebou jeden nepříjemný prvek v podobě měkkého písku, který značně ztěžoval pohyb většinou silničních doprovodných vozidel. Zapadlíkům naše Tatry zřejmě připadaly jako nejsilnější kamiony, a tak jsme se několikrát účastnily vyprošťovacích akcí, což bylo zajímavým zpestřením programu.
Aprílové počasí, které během pátku pomalu přešlo v chladné deštivo rozhodlo o tom, že letošní Baja bude blátivá. Z trati se vracející quadisté, kteří připomínali koule bahna nám to jen potvrdili. V pátek odpoledne konečně přišel náš čas a kamiony se vydaly na trať. Hned od prvních metrů byla vidět jasná převaha Behringera s De Rooyem, kterým statečně sekundoval Václav s Dakarkou. Marek, který startoval mezi posledními rovněž nasadil ostré tempo a okamžitě se začal probíjet vpřed pomalejšími soupeři. Příděl závodnického štěstí však byl letos určen pro jiné teamy a záhy se dostavily problémy. U Dakarky se nepřečerpávala nafta mezi nádržemi, posádka tak zůstala stát na suchu a musela naftu přelít ručně. Jamal pro změnu postihl defekt následovaný požárem přidřeného brzdového obložení v předním kole. Po závodě jsme se navíc dozvěděli, že i přes velkou snahu nebyla navigace stoprocentní a obě posádky obdržely jako většina startovního pole penalizaci. V sobotu déšť ustal a vyjeté koleje z pátku začaly osychat. To způsobilo, že nedělní trať byla snad nejrozbitější v historii podniku. I tak zkušený závodník jako Gerard De Rooy po závodě prohlásil, že něco tak rozbitého v životě nejel. Naše problémy bohužel nekončily. U Dakarky několikrát spadla hadice turbodmychadla, utrhly se držáky nástavby a asi dva kilometry před cílem přišel defekt. Pohled na zabahněnou Tatru s měkkým kolem a kinklající se nástavbou moc hezký nebyl. U Jamalu pro změnu praskl zcela nový brzdový válec, kterým začal unikat vzduch. V konečném hodnocení tak Václav obsadil osmé a Marek dvanácté místo mezi kamiony.
Nejde ovšem být pouze negativní, neboť se dostavovaly i dílčí úspěchy. Hned na startu, kdy startovaly vždy čtyři kamiony vedle sebe, naše "Dakarka" naprosto bez problémů přesprintovala Kamaz Tila Suptitze. Během závodu po odpadnutí Mathiase Behringera, kterému opět nevydržel motor pak byla jediný kamion, který dokázal držet krok s Ivecem Gerarda De Rooye. Jamal zase na trati svítil do dálky jak žárovka a budil značnou pozornost a kromě výše zmíněných problémů náročný závod přežil bez úhony, což nás těší. Řidič rovněž přítomného Tatrabusu CK Adventura Fanda Říha se velmi zdatně ujal role kuchaře. Nikdo z mnoha přítomných tedy nikdy netrpěl hladem nebo žízní a v kempu panovala pohodová a veselá nálada.
Nyní jsou již obě vozidla na dílně a po dokončení pozávodní údržby odstartují přípravy techniky na červencovou Silk Way Rally.
Filip Nikl
Videa
http://www.youtube.com/watch?v=2oXVcBdfhmo Satan
http://www.youtube.com/watch?v=Ryr6CoB34HY de Rooy to vzal zkratkou
Edit
http://www.youtube.com/watch?v=Wfc4mjRaqnA sestřih kamionů
http://www.youtube.com/watch?v=Ryr6CoB34HY de Rooy to vzal zkratkou
Edit
http://www.youtube.com/watch?v=Wfc4mjRaqnA sestřih kamionů
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 54 hostů