Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Tady jsou výsledky ze všech etap:
http://rallyemaroc.npo.fr/les-classements/?lang=en
ned říj 20, 2013 9:08 pm

Tod2
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv led 08, 2009 3:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek

nebýt toho urvaného kola, byla by Tatra asi první? :)
ned říj 20, 2013 9:41 pm

Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3888
Registrován: úte lis 06, 2012 2:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Příspěvek

úte říj 22, 2013 8:41 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

Zrovna mi psala Elisabete Jacinto. Maroko prý neproběhlo úplně v pohodě, měla konstantní problémy s tlumením, protože použili nevhodný olej do tlumičů. Dále měla 3 defekty (7+12+9 minut), jinak prý dobrý. Žádné bloudění, ani poruchy.

Co se týká toho jejího zapadání, je to prý spíše autem, s menším MANem ten problém neměla. Auto prý je moc těžké na předek a při příliš nízkém tlaku se svlékají gumy, při vysokém to zapadá, navíc jí vadily nádrže na bocích, na které si auto při přejezdu dun sedalo.
úte říj 22, 2013 10:19 pm

Uživatelský avatar
Puťo
Příspěvky: 1111
Registrován: stř lis 23, 2011 11:10 am

Příspěvek

nenašla by sa foto toho mensieho MANu
Martin Puťo Puterka
úte říj 22, 2013 11:00 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

stř říj 23, 2013 12:30 am

Uživatelský avatar
Puťo
Příspěvky: 1111
Registrován: stř lis 23, 2011 11:10 am

Příspěvek

dakujem, no to som ani nevedel že na takom jazdila, vtedy som to ešte ani zďaleka tak nesledoval
Martin Puťo Puterka
stř říj 23, 2013 9:04 am

Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 5780
Registrován: pát bře 23, 2007 5:03 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

toje ten MAN cojí shořel v Americe proto jezdí do Afriky :lol:
stř říj 23, 2013 1:09 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Amerika jí, stejně jako Tomáši Tomečkovi, přinesla akorát smůlu. Věřím tomu, že v Africe si to oba užívají.
stř říj 23, 2013 3:42 pm

Tod2
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv led 08, 2009 3:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek

Běta nějak přesouvala nádrže kvůli těžišti? Nepřijde mi, že by byly nějak nízko...
čtv říj 24, 2013 8:11 am

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Protože jsem letos celkem sledoval OiLibya Rallye, tak mi to nedalo, abych tu neuveřejnil článek pana Olšanského z Truckera. Když tady Jirka Vintr občas zmiňoval jeho články, tak jsem neměl představu, o co šlo. Teď už jsem v obraze. Já si tedy nepamatuji, že by některé z Tater praskla na této rally poloosa. Informace o podstatně nižší hmotnosti MANu Elisabete Jacinto je také zajímavá, no a podiv nad tím, že si ohledně řešení poloos nedokážou z BDP najít cestu k odborníkům z Kopřivnice a požádat je o řešení, k tomu není co dodat. :down:

OiLibya Maroc 2013

Vedle slavného a opěvovaného Dakaru se během roku jezdí několik dalších soutěží, které jsou vnímány jako přípravka na vrcholné setkání na začátku roku v jihoamerických terénech.

Mezi ty nejznámější patří ruská Silk Way Rallye, egyptská Rallye Faraonů (pro letošek z pochopitelných důvodů zrušena), Africa Eco Race – soutěž pořádaná v intencích původního afrického Dakaru, tuniský Ell Chot a marocká OiLibya Maroc Rallye.
Posledně jmenovaná, respektive její letošní ročník, proběhla ve třetím týdnu měsíce října. Mezi zhruba dvou sty soutěžními vozidly se v kategorii T4 kamiony objevily též dvě ostré soutěžní Tatry sdružení Bonver Dakar Project. Konkurencí jim bylo sedm dalších soutěžních trucků. I když "papírově" měly obě Tatra 815 díky své technice a výkonům hnacích traktů poněkud navrch, na trati to tak vůbec nevypadalo. Je celkem jedno, zda šlo "jen" o přípravu na Dakar nebo dokonce o regulérní soutěžení. Porážka v podobě prohry s téměř produkčním truckem MAN Portugalky Elisabete Jacinto (s motorem o polovičním výkonu, pravda také s podstatně nižší celkovou hmotností) a s druhým v pořadí kategorie Holanďanem Keesem Koolenem (Ginaf) je celkem vzato ostudná – alespoň v porovnání s ambicemi stále ještě technicky velmi zajímavých a výkonných soutěžních speciálů Tatra.

Technické martýrium

Zlomené poloosy u obou trucků Tatra (st. č. 406 – Robert Jan Szutkowski, Jaroslav Kazberuk a Filip Škrobárek, st. č. 408 – Tomáš Vrátný, Radim Kaplánek a Viktor Chytka) nejsou dobrou vizitkou technické přípravy speciálů. Pokud si někdo z nás v tento okamžik vzpomene na dobu, kdy poloosy praskaly u téměř továrních vozidel Tatra na opravdovém Dakaru, tak bude mít samozřejmě pravdu. Ale rozdíl je v tom, že důkladným technickým a konstrukčním vývojem je tato doba pro opravdové soutěžní Tatry již dávno minulostí.
Je tedy s podivem, že Bonver Dakar Project si nedokáže nalézt cestu k odborníkům z fabriky (stále ještě tam jsou a stále na vývoji soutěžních trucků velmi intenzivně pracují) a požádat je o řešení. Vyvíjet něco, co je dávno vyvinuté, je minimálně ztráta energie a financí. Na druhou stranu "rozpad" soutěžních osm set patnáctek na OiLibya Maroc Rallye 2013 velmi případně dokumentuje "drolení" původně ambiciózního seskupení Bonver Dakar Projectu.

Alespoň třetí místo

Přesto, přese všechno polsko-česká posádka Robert J. Szutkowski, Jaroslav Kazberuk a Filip Škrobárek dosáhli nakonec po šesti etapách třetího místa v kategorii T4 kamiony (28. místo v konečné klasifikaci automobily/ trucky). Kees Koolen, Jurgen Van den Goorbergh a Gijs Van Uden s truckem Ginaf obsadili v kategorii T4 místo druhé a v konečné klasifikaci automobily/trucky místo 19. Elisabete Jacinto, José Marques a Marco Cochninho s truckem MAN v kategorii T4 zvítězili a v klasifikaci automobily/trucky obsadili se ztrátou cca pět hodin čtyřicetpět minut 17. pozici. Během týdne soutěžící urazili v marockých terénech 1517 km a představili své ambice a možnosti směrem k blížícímu se dalšímu ročníku soutěže Dakar 2014.
V souvislosti s agilní Portugalkou je třeba připomenout, že Ing. Tomáš Tomeček se s ní několikrát výrazně potýkal na další africké soutěži Africa Eco Race a hlavně, že nad ní po dvakráte zvítězil. S ohledem na vystupování vozidel Tatra na podobných soutěžích v posledních pěti letech se nebojím říci: značka Tatra by měla být za Ing. Tomáše Tomečka opravdu velmi ráda – jen díky němu se může chlubit přídomkem "vítězná".

---

kategorie T4 – kamiony
1. Elisabete Jacinto (MAN)
2. Kees Koolen (GINAF)
3. Robert Jan Szutkowski (TATRA)


Zdroj: Trucker 21.11.2013, autor: Milan Olšanský
pát lis 22, 2013 1:18 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Příspěvek

Pozoruhodný článek... :pray: :snooty:
pát lis 22, 2013 1:36 pm

ateliersk
Příspěvky: 329
Registrován: stř led 05, 2011 8:28 am
Bydliště: Kutná Hora

Příspěvek

Coudy píše:Pozoruhodný článek...
Asi tak ..... obcas mam problem pochopit co nam chtel autor sdelit. Tolik protimluvu, polopravd a veci vytrhanych z kontextu v kratickem clanku uz jsem dlouho nevidel :twisted:

Pepa
pát lis 22, 2013 3:02 pm

latis
Příspěvky: 104
Registrován: pát lis 23, 2012 9:12 am
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

To je zázrak jak dokáže novinář napsat skvělou hovadinu, dá dost práce najít v tom článku i pravdivé informace. Tolik nesmyslů najednou jsme dlouho nečetl. Nevím jestli pan autor vůbec tuší o čem píše. :-(
pát lis 22, 2013 6:05 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

Já to dneska viděl v Albertu a p nějaké době jsem si Trucker odmítl koupit. Pominu-li fakt, že se jedná o promomagazín pana Olšanského, ve kterém si umořuje svoje články o burčáku, nekonečný seriál o Stříbrných šípech před válkou i po válce (je to stále ještě magazín o kamionech), že tam publikuje z různých důvodů pod pseudonymy...

Téma Dakaru zpracovává tendenčně, podle toho, jaké má zrovna ekonomické zájmy. Aleš byl vždycky největší jezdecký břídil, ale jakmile se profláklo, že bere motor od MKR, pro který Olšan něco psal, rázem šlo o nejtalentovanějšího českého truckera.

No a tento článek jsem si přečetl a velice dobře vím, odkud vítr vane. Sám nemám znalost o tom, zda oběma vozům popraskaly kloubovky, či zda došlo k nabourání celých polonáprav. Co jsem slyšel, tak na Tomášově autě praskla podélná tyč řízení na otoči a plášť převodovky - nemám však ověřeno.

Do jaké míry jsem tendenční já, můžete posoudit v Automobilu č. 1/2014, kde mám s Tomášem Hyanem domluvené 4 strany o kategorii kamionů.
Naposledy upravil(a) Jiří Vintr dne pát lis 22, 2013 9:54 pm, celkem upraveno 1 x.
pát lis 22, 2013 7:11 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 55 hostů