takto podobne som si obuchal hlavu o ram v Andreho aute, to nam ale este k tomu nedal prilbu.
a toto urcite preskakovali kratery co su tam po raketach este po rusoch
Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Tod2: ano, je to přesně tak. V tom je asi největší výhoda kapotového provedení oproti trambusu. Čím více sedím za přední nápravou, tím lépe se mi vůz ovládá a tím méně to se mnou hází. Stejně jako na lodi či ve vlaku. Navíc mám před sebou deformační zónu, což je další pádný argument. Myslím, že se to i v Tatře dost zkoumalo a že řidiči Jamalu si v terénu dovolili mnohem více, než řidiči trambusky. To všechno hraje roli.
První Magnumy měli taky problém, protože se v zatáčkách často převraceli. Mysleli si, že to bylo špatným těžištěm, než přišli na to, že ve skutečnosti to bylo lidským faktorem. V Magnumu seděl řidič výše, než jak byl zvyklý z běžných kamionů té doby a s tím se dostavil i pocit, že jede daleko menší rychlostí, než ve skutečnosti jel. Píšu to jen proto, že pocit řidiče je důležitý faktor k jeho bezpečné jízdě. Z nedávné studie v Americe zjistili, že tamější řidiči upřednostňují kvůli pocitu bezpečí "čumákovce" před trambusem. Také v Evropské Radě se uvažuje o zavedení nařízení o "zaoblení" současných trambusů, popř. zvýhodnění kapotových kamiónů. Jako důvod je argumentace menší spotřeby a bezpečnosti.
Nechápu proto význam některých "omezení" v pravidlech pana Calveta, když na druhou stranu právě zkušenosti s různými variacemi soutěžních trucků v nekompromisním dakarském prostředí, může významně napomoci právě automobilkám při jejich konstruování do budoucna.
Nechápu proto význam některých "omezení" v pravidlech pana Calveta, když na druhou stranu právě zkušenosti s různými variacemi soutěžních trucků v nekompromisním dakarském prostředí, může významně napomoci právě automobilkám při jejich konstruování do budoucna.
Ano, proto předpokládám, že ono nařízení bude nasměrováno výhradně k výrobcům, než k zákazníkům. Určitě to taky nebude fungovat "ze dne na den", ale s jistou časovou rezervou. Stejně tomu tak bylo i se zvýhodněním vícenápravových náklaďáků, takže ta zkušenost výrobců s podobnými nařízeními už tu byla a je.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 hostů