Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Peter G
Příspěvky: 639
Registrován: čtv úno 28, 2013 1:00 pm

Příspěvek

takto podobne som si obuchal hlavu o ram v Andreho aute, to nam ale este k tomu nedal prilbu.
a toto urcite preskakovali kratery co su tam po raketach este po rusoch :lol:
čtv lis 21, 2013 10:28 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Příspěvek

Tod2: ano, je to přesně tak. V tom je asi největší výhoda kapotového provedení oproti trambusu. Čím více sedím za přední nápravou, tím lépe se mi vůz ovládá a tím méně to se mnou hází. Stejně jako na lodi či ve vlaku. Navíc mám před sebou deformační zónu, což je další pádný argument. Myslím, že se to i v Tatře dost zkoumalo a že řidiči Jamalu si v terénu dovolili mnohem více, než řidiči trambusky. To všechno hraje roli.
pát lis 22, 2013 12:05 am

Tod2
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv led 08, 2009 3:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek

herry
o co míň to s tebou hází a lomcuje v Jamalu, o to víc můžeš jet rychleji, takže výhoda je snad jasná... :)
takhle to přece nemůžeš porovnávat :)
pát lis 22, 2013 8:58 am

Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3888
Registrován: úte lis 06, 2012 2:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Příspěvek

Ale jo já to vím :D jen jsem to video dal jako vtípek :wink: :wink:
pát lis 22, 2013 9:49 am

Uživatelský avatar
Fino
Příspěvky: 929
Registrován: stř říj 17, 2012 2:24 pm
Bydliště: Bechyně

Příspěvek

První Magnumy měli taky problém, protože se v zatáčkách často převraceli. Mysleli si, že to bylo špatným těžištěm, než přišli na to, že ve skutečnosti to bylo lidským faktorem. V Magnumu seděl řidič výše, než jak byl zvyklý z běžných kamionů té doby a s tím se dostavil i pocit, že jede daleko menší rychlostí, než ve skutečnosti jel. Píšu to jen proto, že pocit řidiče je důležitý faktor k jeho bezpečné jízdě. Z nedávné studie v Americe zjistili, že tamější řidiči upřednostňují kvůli pocitu bezpečí "čumákovce" před trambusem. Také v Evropské Radě se uvažuje o zavedení nařízení o "zaoblení" současných trambusů, popř. zvýhodnění kapotových kamiónů. Jako důvod je argumentace menší spotřeby a bezpečnosti.
Nechápu proto význam některých "omezení" v pravidlech pana Calveta, když na druhou stranu právě zkušenosti s různými variacemi soutěžních trucků v nekompromisním dakarském prostředí, může významně napomoci právě automobilkám při jejich konstruování do budoucna.
pát lis 22, 2013 1:10 pm

laik
Příspěvky: 2575
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Příspěvek

To je pro Evropskou radu, tedy vlastně pro všechny socialisty, typický. Mají pocit, že je něco dobrej nápad, tak začnou sankcionovat všechny, kdo si myslí něco jinýho. Přidejme špetku nějaké lobby a jsme zpět doma.

//pardon
pát lis 22, 2013 1:20 pm

Uživatelský avatar
Fino
Příspěvky: 929
Registrován: stř říj 17, 2012 2:24 pm
Bydliště: Bechyně

Příspěvek

Tady v tomhle případě na tom ale něco je. Ono, hranatá trambusová budka je sice funkční prostorově, ale to je asi tak z hlediska výhod všechno.
pát lis 22, 2013 1:42 pm

laik
Příspěvky: 2575
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Příspěvek

Samozřejmě, že je. Ale to je věcí každýho uživatele, jaký auto a proč si koupí. Paušálně to někomu nařizovat a postihovat ty, kdo chtějí vlastní peníze utrácet A DANIT jinak (třeba nákupem a provozem neekonomickýho vozu) hraničí s terorem.
pát lis 22, 2013 2:24 pm

Uživatelský avatar
Fino
Příspěvky: 929
Registrován: stř říj 17, 2012 2:24 pm
Bydliště: Bechyně

Příspěvek

Ano, proto předpokládám, že ono nařízení bude nasměrováno výhradně k výrobcům, než k zákazníkům. Určitě to taky nebude fungovat "ze dne na den", ale s jistou časovou rezervou. Stejně tomu tak bylo i se zvýhodněním vícenápravových náklaďáků, takže ta zkušenost výrobců s podobnými nařízeními už tu byla a je.
pát lis 22, 2013 2:34 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 hostů