Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Ono se toho v písku na Dakaru zase tolik nenajede, alespoň podle toho, co uváděl de Rooy, většinou se bude jednat o zpevněné cesty. A tam již může odpor vzduchu hrát významnější roli, zvláště ve vyšších rychlostech, s rostoucí rychlostí totiž roste odpor vzduchu exponenciálně. Jenom pro zajímavost, tady je k tomu článek i s grafy:
http://www.zavolantem.cz/clanky/jizdni- ... -proti-nam
http://www.zavolantem.cz/clanky/jizdni- ... -proti-nam
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Mám první zprávu z Le Havre -- v Le Havre prý probíhá jen kontrola plomb, existence restrktorů a zdvihy per. Vše ostatní až v Rosariu. Buggy Machuse absolvuje v Rosariu celé přejímky - Machus v Le havre osobně nebyl a protože si to celé chystal on, na těch buggy je dost specidifckých věcí, co se kontrolují...
-
- Příspěvky: 1506
- Registrován: stř bře 01, 2006 10:48 am
- Bydliště: Starý Plzenec-Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Tak dufajme ze Machus uz nebude mat taku smolu aku mal so stvorkolkou.
A o Jamaloch sa nateraz nedozvieme nic.
Nero: clanok je to pravdivy a pekny, ale ak si to prepocitas len na hrubo, vplyv odporu valenia je na asfalte pri 140 km/h 2x tak velky ako vplyv odporu vzduchu, v piesku je to viac ako 10x tolko.
A o Jamaloch sa nateraz nedozvieme nic.
Nero: clanok je to pravdivy a pekny, ale ak si to prepocitas len na hrubo, vplyv odporu valenia je na asfalte pri 140 km/h 2x tak velky ako vplyv odporu vzduchu, v piesku je to viac ako 10x tolko.
to je, ale je, ale v terene co i len na pevnej polnej ceste zostava zanedbatelny voci odporu vzduchu pri takom astronomickom krutiacom momente tychto aut.
Inak: hnacia sila na okraji kolesa (styk koelsa s podkladom) ktoru poskytne motor s 3600 Nm bude bude cca 20000N (nevieme presne prevodove pomery). odpor vzduchu pri 140 km/h mu z tejto sily ukroji tak najviac 400 N pri trambuske a cca 200N pri kapotke. To ako ked budes mat na hlave velku, alebo malu blchu, ktora bude horsia a ktora lepsia.
Inak: hnacia sila na okraji kolesa (styk koelsa s podkladom) ktoru poskytne motor s 3600 Nm bude bude cca 20000N (nevieme presne prevodove pomery). odpor vzduchu pri 140 km/h mu z tejto sily ukroji tak najviac 400 N pri trambuske a cca 200N pri kapotke. To ako ked budes mat na hlave velku, alebo malu blchu, ktora bude horsia a ktora lepsia.
nie, ja to radsej rozoberat nebudem, a tiez si myslim ze to sem nepatri. Uz len posledne, odpor vzduchu sa vzdy pocita v N pretoze je to sila a nie vykon ako uvadza clanok, tam je to len nejako prepocitane. Inak si stojim skalopevne za svojim, cisla nepustia, dokazom je aj to, ze sa doteraz nikto takou myslienkou nezaoberal a to napr. taky Kamaz ma na dakaracke auta hadam zvlast fabriku s vyvojom A tymto to ukoncime.
PS: vidim, ze tato tema bola velmi rozumne preradena do ineho vlakna. Dakujem
PS: vidim, ze tato tema bola velmi rozumne preradena do ineho vlakna. Dakujem
když už tu spekulujete, jakou výhodu má čumákovec, tak podle mne je největší výhodou to, že sedím víc za nápravou oproti trambusu, kde jsem přímo nad nápravou a lítám nahoru a dolu stejně jako celý předek auta, čím víc budu sedět mezi nápravami, tím míň to se mnou bude házet nahoru a dolu a budu víc v pohodlí, protože ty otřesy jsou otřesny.... (samozřejmě myšleno tam, kde jsou díry jako prase, na asfaltu to moc nepoznám )
No já ti nevím tode2
viz: https://www.facebook.com/photo.php?v=538671102892083
viz: https://www.facebook.com/photo.php?v=538671102892083
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 56 hostů