Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Marko:
O konzultacích během stavby vím. Tomáš Tomeček o tom měl pěkné povídání. Myslím, že tam zmiňoval i sériovost počtu žeber na čele a převis kabiny a jakou měli kliku, že v Kopřivnici na dvoře zrovna stála série do Ruska - malej převis a hodně žeber
Mně šlo o to, že co je puštěno na start to prošlo kontrolou a bylo schváleno. Komu se to nelíbí, ať si stěžuje na toho, kdo to schválil.
Pokud si někdo stěžuje během závodu a kvůli tomu dochází k doskvalifikacím (viz odpálení českejch čtyřkolek do kategotie "vejlet"), tak
1) k čemu ty konzultace, dokumentace a další papírování vlastně jsou,
2) si těmi pravidly může leckdo ...
3) vedení by si to vytření zasloužilo taky.
No, uvidímě čím překvapí Peterhansel, Gordon a Al Attiah v autech, de Rooy a Nikolaev v kamionech, u čtyřkolek a motorek si nemůžu vzpomenout na jména
O konzultacích během stavby vím. Tomáš Tomeček o tom měl pěkné povídání. Myslím, že tam zmiňoval i sériovost počtu žeber na čele a převis kabiny a jakou měli kliku, že v Kopřivnici na dvoře zrovna stála série do Ruska - malej převis a hodně žeber
Mně šlo o to, že co je puštěno na start to prošlo kontrolou a bylo schváleno. Komu se to nelíbí, ať si stěžuje na toho, kdo to schválil.
Pokud si někdo stěžuje během závodu a kvůli tomu dochází k doskvalifikacím (viz odpálení českejch čtyřkolek do kategotie "vejlet"), tak
1) k čemu ty konzultace, dokumentace a další papírování vlastně jsou,
2) si těmi pravidly může leckdo ...
3) vedení by si to vytření zasloužilo taky.
No, uvidímě čím překvapí Peterhansel, Gordon a Al Attiah v autech, de Rooy a Nikolaev v kamionech, u čtyřkolek a motorek si nemůžu vzpomenout na jména
Napadlo mě, že by bylo vtipný, kdyby bylo na "Bydlíku" napsáno: "KM, chrápeš!?"
Co se týká Alešova Jamalu: nevím, proč pořád někdo řeší použití střední kabiny. Je to sériová kabina? Je! Naprosto souhlasím s tím, co napsal Herrywood: klidně by si tam mohli dát i dvojitou kabinu a nikdo nemůže říct ani popel, protože je to prostě sériová kabina (Ale vypadalo by to teda strašně ). I když se na Jamalu střední kabina v sérii nepoužívá, tak by to neměl být žádný problém - protože je to pořád ten samý typ kabiny, jen v jiné délce. Něco jiného by bylo, kdyby za jamalovskou kapotu narvali kabinu z T810 - to už by problém byl.
Pokud ale chceme za každou cenu hledat na Jamalu problém, tak by to spíše mohla být délka samotné kapoty. Protože ta je kratší jak u "Královny" ILT, tak i u "Hrocha" BDP. U královny by mohl být ještě zádrhel v počtu mřížek kapoty, vzhledem k tomu, že u Fat Boye to problém byl, tak se divím že tady to prošlo.
Proto se nemůžu zbavit dojmu, že Calvet trpí nějakou schizofrenií, když na jedné straně buzeruje Kolomého kvůli jedné příčce na masce a na straně druhé pustí do závodu takové věci jako Torpedo a Královna, které už vůbec nevypadají jako náklaďák.
Jsem zvědavý kam Calvet s takovýmto podivným přístupem kategorii kamionů nakonec dovede...
Co se týká Alešova Jamalu: nevím, proč pořád někdo řeší použití střední kabiny. Je to sériová kabina? Je! Naprosto souhlasím s tím, co napsal Herrywood: klidně by si tam mohli dát i dvojitou kabinu a nikdo nemůže říct ani popel, protože je to prostě sériová kabina (Ale vypadalo by to teda strašně ). I když se na Jamalu střední kabina v sérii nepoužívá, tak by to neměl být žádný problém - protože je to pořád ten samý typ kabiny, jen v jiné délce. Něco jiného by bylo, kdyby za jamalovskou kapotu narvali kabinu z T810 - to už by problém byl.
Pokud ale chceme za každou cenu hledat na Jamalu problém, tak by to spíše mohla být délka samotné kapoty. Protože ta je kratší jak u "Královny" ILT, tak i u "Hrocha" BDP. U královny by mohl být ještě zádrhel v počtu mřížek kapoty, vzhledem k tomu, že u Fat Boye to problém byl, tak se divím že tady to prošlo.
Proto se nemůžu zbavit dojmu, že Calvet trpí nějakou schizofrenií, když na jedné straně buzeruje Kolomého kvůli jedné příčce na masce a na straně druhé pustí do závodu takové věci jako Torpedo a Královna, které už vůbec nevypadají jako náklaďák.
Jsem zvědavý kam Calvet s takovýmto podivným přístupem kategorii kamionů nakonec dovede...
!LIAZ 4life!
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Timy: ano, asi to tak je, podle logiky. Jenže tuhle logiku si nedal calvet do pravidel,ale naopak ji velmi striktně prosazoval a halasně to rozhlašoval. Nutné je potvrzuení výrobce, že tato kabina je v oficiální nabídce pro sériovou výrobu toho kterého modelu. No, a tady už je to na tom, co jev tom prohlášení výrobce a jak Calvet (=, jak píše Marko, JÁ jsem tu zákon) uzná/neuzná za vhodné, jak moc chce stát nad věcí a jak mnoho si jednotlivé aktéry pustí k tělu a nechá se jimi ovlivnit. No a fabien je v tomto směru zláštní případ - na druhou stranu, bez něj by kategorie kamionů jela striktně podle pravidel FIA, měli bychom tam třetinu favoritů a čtvrtinu širší špičky a říkali bychom si, co by tak asi těm kamionům pomohlo k dalšímu rozvoji...
Čili, že se tu probírá délka kabiny: ano, logika je jasná, je to kabina z T815 a je sériová. Jenže pravidla byla nějak napsána...a te´d je otázka použití výkladu. A uvidíme, kdo bude v Le Have nebo Argentině mlčet a kdo ne, protože co vím, tak de Rooy i kamazáci se už dřív stavěli na zadní...
Čili, že se tu probírá délka kabiny: ano, logika je jasná, je to kabina z T815 a je sériová. Jenže pravidla byla nějak napsána...a te´d je otázka použití výkladu. A uvidíme, kdo bude v Le Have nebo Argentině mlčet a kdo ne, protože co vím, tak de Rooy i kamazáci se už dřív stavěli na zadní...
Jak může požadovat "oficiální nabídku toho kterého modelu", když ty pravidla jsou nastavena zhruba tak, že: můžete vzít jakoukoli sériovou kabinu a zkombinovat ji s jakýmkoli motorem vycházejícím ze sériové výroby, jakoukoli převodovkou vycházející ze série atd.Nutné je potvrzení výrobce, že tato kabina je v oficiální nabídce pro sériovou výrobu toho kterého modelu
Jestli teda Calvet chce oficiální nabídku, tak: Jakým konkrétním sériovým modelem je například podložena homologace dakarských DAFů? Ať mi někdo ukáže sériový DAF s pohonem 4x4! Nebo nakonec nemusíme chodit tak daleko: čím je podložena homologace LIAZu s motorem CAT a úplně jinak tvarovaným rámem? Pokud je to podloženo typem 111.154, tak je to celé směšné a to píšu přesto, že KM racingu fandím a Lopraisovi zas až tak moc ne...
Takže buď je to tak, že se smí kombinovat sériové komponenty dle vlastního uvážení (a v tom případě je použití střední kabiny na Jamalu zcela v pořádku) anebo si bude Calvet hrát na sériovou výrobu "toho kterého modelu", ale v tom případě nebude Aleš jediný, kdo by na toto mohl "dojet".
A že se De Royovi Alešův Jamal nelíbí? Ten by se raději neměl ozývat, protože pochybuju o tom, že existuje sériové Iveco Powerstar s konfigurací 4x4! Takže v tomto kontextu by se případným protestem mohl vyřadit i sám, když se to vezme do důsledku.
Naposledy upravil(a) Timy dne čtv lis 21, 2013 9:27 am, celkem upraveno 1 x.
!LIAZ 4life!
Crowley: Aha...OK, ja som myslel, ze si to napisal ako vytky (nie ako systematicky postup). "Nic som teda nepovedal"
laik: Co bolo presne nedokoncenim Zetrosu neviem. Viem len (od Holandanov), ze niekedy pred D2013 bolo auto pred dokoncenim a po tom co tam bol Calvet (alebo nejak inak s Calvetom konzultovali jeho konstrukciu), odporucil Elfinkovi prehodnotit nejake veci na aute. Od tej chvile Zetros ako projekt zmizol z obehu, a nakoniec sa vynoril ako civilne auto...
Neviem ale co bolo predmetom problemu, ktory Calvet nadhodil a ani nepoznam ich rozsah. (Preto je slovo "zostrelil" v uvodzovkach = problem tam bol, ale ci to priamo viedlo k ukonceniu projektu, to netusim.)
Michal: jezisi...to je odkial foto? Dufam, ze ten biely bordel nejde sem...to teraz potrebujem najmenej!
laik: Co bolo presne nedokoncenim Zetrosu neviem. Viem len (od Holandanov), ze niekedy pred D2013 bolo auto pred dokoncenim a po tom co tam bol Calvet (alebo nejak inak s Calvetom konzultovali jeho konstrukciu), odporucil Elfinkovi prehodnotit nejake veci na aute. Od tej chvile Zetros ako projekt zmizol z obehu, a nakoniec sa vynoril ako civilne auto...
Neviem ale co bolo predmetom problemu, ktory Calvet nadhodil a ani nepoznam ich rozsah. (Preto je slovo "zostrelil" v uvodzovkach = problem tam bol, ale ci to priamo viedlo k ukonceniu projektu, to netusim.)
Michal: jezisi...to je odkial foto? Dufam, ze ten biely bordel nejde sem...to teraz potrebujem najmenej!
No on je to trošku složitějši. Podle mě když ty pravidly vznikaly tak pana C. jaksi nenapadlo že někdo začne stavět takovýhle buggy "na základě" kopotových modelů kamionů daných značek. No a tak jsou v pravidlech jaksi skulinky, kde se to upravuje tak nějak slovně a evidentně dle vztahu ka danému teamu. Což je bohužel problém. Jako třeba ano stavte kapoťáky ale kabina s kapotou musí být jako v sérii.
U De Rooyova Stratoru bych problém neviděl. Ten prostě je takhle udělanej - kapota a střední kabina sériové, v poloze a konfiguraci přesně tak jako to je na tahači Strator 4x2, údajně doloženo i tech. dokumentací. V podstatě by se to dalo přirovnat k tomu, že Tatra má povolenou polohu kabiny 800 mm před osou přední nápravy místo 900, protože to má tak sériově Arktik. Zbytek auta je pak udělám dle pravidel variant kit.
No ale pak jsou tu další kapoťáci, kde je prostě problém...
U De Rooyova Stratoru bych problém neviděl. Ten prostě je takhle udělanej - kapota a střední kabina sériové, v poloze a konfiguraci přesně tak jako to je na tahači Strator 4x2, údajně doloženo i tech. dokumentací. V podstatě by se to dalo přirovnat k tomu, že Tatra má povolenou polohu kabiny 800 mm před osou přední nápravy místo 900, protože to má tak sériově Arktik. Zbytek auta je pak udělám dle pravidel variant kit.
No ale pak jsou tu další kapoťáci, kde je prostě problém...
Filip Nikl
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 11 hostů