Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
To je pěkný výčet, díky.
ještě bych k tomu připomenul, a možná budu zkorigován, že speciál s řízením obou náprav vznikl na základě komponent ze závodního tahače, s nímž v roce 1992 jezdil Stanislav Matějovský a v roce 1993 Martin Koloc. Vzali kabinu a rám (?), nápravy jsou samozřejmě jiné, motor už byl uložen vzadu...
ještě bych k tomu připomenul, a možná budu zkorigován, že speciál s řízením obou náprav vznikl na základě komponent ze závodního tahače, s nímž v roce 1992 jezdil Stanislav Matějovský a v roce 1993 Martin Koloc. Vzali kabinu a rám (?), nápravy jsou samozřejmě jiné, motor už byl uložen vzadu...
JV:
Tak nějak to bylo. A to je zároveň asi i odpověď na otázku, kam se poděl Vojtíškův tahač 150.471, se kterým v roce 1990 získal titul vicemistra Evropy.
1990 - Vojtíšek (2. místo v konečném hodnocení třídy A)
1991 -Vojtíšek (4. místo, třída A)
1992 - Křesťan, Matějovský (9. a 10. místo, třída A) + pro závěrečný závod v Jaramě osazen motorem DD skupiny B (pilotováno Vojtíškem)
1993 - Koloc (7. místo, třída A)
1995 - přestavěno na trialovou 13.50 PA/J AWS
Tak nějak to bylo. A to je zároveň asi i odpověď na otázku, kam se poděl Vojtíškův tahač 150.471, se kterým v roce 1990 získal titul vicemistra Evropy.
1990 - Vojtíšek (2. místo v konečném hodnocení třídy A)
1991 -Vojtíšek (4. místo, třída A)
1992 - Křesťan, Matějovský (9. a 10. místo, třída A) + pro závěrečný závod v Jaramě osazen motorem DD skupiny B (pilotováno Vojtíškem)
1993 - Koloc (7. místo, třída A)
1995 - přestavěno na trialovou 13.50 PA/J AWS
!LIAZ 4life!
Ještě dodatek:
Aby nedošlo k omylu - ten výčet trialových Liazek není zdaleka kompletní. Kromě toho, že jsem celé období let 1996 až 2002 odbyl a shrnul do jediné věty, tak jsem se záměrně vyhnul vozům týmu RSM Bruntál. Jde o tým Jiřího Žáka, který disponoval dvěma valníky 151.154 a Evropského trialu se prokazatelně zúčastňoval v letech 1991, 1992, 1993 a 1994. O těchto dvou autech mám docela málo informací, pokud by někdo měl k dispozici fotografie (hlavně z roku 1992), jména posádek, umístění, startovní čísla (zejména rok 1994) a byl ochoten se se mnou o toto podělit, tak bych byl velmi potěšen. Kdyžtak stačí přes Soukromou zprávu.
Pro představu - jedná se o tyto auta:
1991 - http://liaz.cz/obrazek.php?cislo=21&adr ... 91_galerie
1993 - http://liaz.cz/obrazek.php?cislo=11&adr ... 93_galerie a http://img.skoda-virt.cz/gallery_upload ... 2_9841.jpg
Aby nedošlo k omylu - ten výčet trialových Liazek není zdaleka kompletní. Kromě toho, že jsem celé období let 1996 až 2002 odbyl a shrnul do jediné věty, tak jsem se záměrně vyhnul vozům týmu RSM Bruntál. Jde o tým Jiřího Žáka, který disponoval dvěma valníky 151.154 a Evropského trialu se prokazatelně zúčastňoval v letech 1991, 1992, 1993 a 1994. O těchto dvou autech mám docela málo informací, pokud by někdo měl k dispozici fotografie (hlavně z roku 1992), jména posádek, umístění, startovní čísla (zejména rok 1994) a byl ochoten se se mnou o toto podělit, tak bych byl velmi potěšen. Kdyžtak stačí přes Soukromou zprávu.
Pro představu - jedná se o tyto auta:
1991 - http://liaz.cz/obrazek.php?cislo=21&adr ... 91_galerie
1993 - http://liaz.cz/obrazek.php?cislo=11&adr ... 93_galerie a http://img.skoda-virt.cz/gallery_upload ... 2_9841.jpg
!LIAZ 4life!
-
- Příspěvky: 67
- Registrován: ned lis 30, 2014 7:17 pm
- Bydliště: Jablonec n.N.
- Kontaktovat uživatele:
Některé komentáře se pokusím poopravit.-
Jiří Vintr- speciál s řízením obou náprav vznikl na základě komponent ze závodního tahače. To ne. Snad jedině stínítko čelního okna, kabina jiná vzadu prosklená, rám nový, motor nový, převodovka automatická. Stavěno v M.Hradišti na vývojovém oddělení vozů.
Timy- RSM Bruntál. Jde o tým Jiřího Žáka, který disponoval dvěma valníky 151.154. – Jirka Žák měl jeden a druhý vůz vlastnil Kotyza.A k okruhovým tahačům, ty se každoročně rozkrájely do šrotu a některé komponenty se použily na stavbu vozu pro další sezonu.
Pokusím se o Evropském trialu něco pohledat, ale mám toho asi minimum, toto odvětví motoristického sportu mně nikdy moc nezaujalo, hodinu šmatlat kolem dřevených tyčí a pak pět minut jet.
Jiří Vintr- speciál s řízením obou náprav vznikl na základě komponent ze závodního tahače. To ne. Snad jedině stínítko čelního okna, kabina jiná vzadu prosklená, rám nový, motor nový, převodovka automatická. Stavěno v M.Hradišti na vývojovém oddělení vozů.
Timy- RSM Bruntál. Jde o tým Jiřího Žáka, který disponoval dvěma valníky 151.154. – Jirka Žák měl jeden a druhý vůz vlastnil Kotyza.A k okruhovým tahačům, ty se každoročně rozkrájely do šrotu a některé komponenty se použily na stavbu vozu pro další sezonu.
Pokusím se o Evropském trialu něco pohledat, ale mám toho asi minimum, toto odvětví motoristického sportu mně nikdy moc nezaujalo, hodinu šmatlat kolem dřevených tyčí a pak pět minut jet.
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
-
- Příspěvky: 67
- Registrován: ned lis 30, 2014 7:17 pm
- Bydliště: Jablonec n.N.
- Kontaktovat uživatele:
Trochu to ještě upřesním, na stavbu tohoto trialového speciálu http://www.liaz.cz/obrazek.php?cislo=1& ... 93_galerie se použily částečně komponenty, které byly na dvoře, ale z dakarských LIAZek. Dokonce se to provozovalo na spz MB 92-92 z tohoto dakarského LIAZu http://jardakar.rajce.idnes.cz/LIAZ_Dak ... cap073.jpg Tento speciál http://www.liaz.cz/obrazek.php?cislo=8& ... 95_galerie byl opravdu úplně nový,akorát byla použita stará kabina. Později na něm kabina byla vyměněna a vypadal takto http://www.liaz.cz/obrazek.php?cislo=12 ... 00_galerie
Aleš 400: Liberecká hasičská Dakarka je mnohem cennější jako hasičák, už jen proto, že tak strávila naprostou vetšinu svého života. No naštěstí se takovéhle unikáty už od HZS neodprodávají, ale převádějí v rámci HZS do muzea do Zbirohu. Tak snad bude až doslouží zachráněna tak jak je... Jeden podvozek skončil svůj život v THT Polička, byla to jedna z cisteren co jezdily na MUSce, ke konci svého života jezdila v hasičských barvách - mám asi dvě fotky, ale nevlstním k nim autorská práva, tak je sem nemohu dát, svolení mám jen pro její knižní publikaci. Pak byla lejta z ní v THT přestavěna na podvozek T815 EURO II 4x4. Osud podvozku co zbyl mi však v THT objasnit nedokázali
Tatrol:
To co napsal Jiří Vintr (a já jsem mu potvrdil) je informace z časopisu Trucker (1/1996), z článku Karla Šefrny. Z jakého důvodu se teda navážíš do pana Vintra? Informací z prvních let trialu je jako šafránu a ještě k tomu spousta z nich jsou vyložené nesmysly - někdy je nemožné ty nesmysly rozpoznat. Když nemáš zdroj, který to vyvrátí, bereš to prostě jako fakt. Čímž bych chtěl zároveň panu Joklíkovi poděkovat za uvedení věcí na pravou míru.
To co napsal Jiří Vintr (a já jsem mu potvrdil) je informace z časopisu Trucker (1/1996), z článku Karla Šefrny. Z jakého důvodu se teda navážíš do pana Vintra? Informací z prvních let trialu je jako šafránu a ještě k tomu spousta z nich jsou vyložené nesmysly - někdy je nemožné ty nesmysly rozpoznat. Když nemáš zdroj, který to vyvrátí, bereš to prostě jako fakt. Čímž bych chtěl zároveň panu Joklíkovi poděkovat za uvedení věcí na pravou míru.
!LIAZ 4life!
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Tatrol: já opravdu nemám pocit, že bych nesklonil hlavu - prostě jsem danou věc někde četl (že si nepamatuju přesně kde no, za několik desítek let už v tom archivu pár položek je, no a co...). Od toho tu jsme, abychom si věci upřesnili, pokud to má reálný základ, za což panu Joklíkovi díky. Nikdy jsem to ani nebral jinak. Jestli to bylo právě v tomto Truckeru, to fakt nevím, byl jsem ještě na střední škole. V archívu doma u rodičů však toto číslo určitě je. Stejně si ale myslím, že v té knížce ta informace taky proběhla, ale třeba tam není, musel bych se podívat, uložena je tamtéž...
No a vaše reakce...máte na ni právo, toť vše. Každý máme právo na nějakou.
No a vaše reakce...máte na ni právo, toť vše. Každý máme právo na nějakou.
Hynek: Tohle jsem nevěděl. Já mám pořád nějak zafixováno nebo zažito, že historický automobil, ať už je v některém muzeu nebo ho má někdo doma, je cenější v tom stavu, jakém byl vyroben továrnou. Samozřejmě mnohokrát se nezachová kompletní, některé věci se musí shánět nebo dokonce nechat znovu vyrobit, ale pořád je v podobě tzv. "z výroby". Takže kdyby takové hasičky (alespoň v malém počtu) vyrobili přímo v LIAZu, tak by to byly hezké exponáty do muzea, podobně jako třeba vojenská auta (kterých také nebylo mnoho) nebo třeba valník, který vozil potraviny na Sněžku (ten mě teď tak napadl ).
Dokonce jsem si tak pro sebe říkal, když sem pan Joklík dal tu informaci, že by to byl hezký základ pro renovaci vozu č.616. Ani ne tak kvůli té naprosto původní kabině, ale proto, že pokud by ti hasiči dostali finance na obnovu vozového parku, mohl by skončit kdoví kde. Pokud bude v hasičském muzeu, je to dobře, ale pořád mi tak nějak leží v hlavě, že do té hasičské podoby je to přestavba.
Dokonce jsem si tak pro sebe říkal, když sem pan Joklík dal tu informaci, že by to byl hezký základ pro renovaci vozu č.616. Ani ne tak kvůli té naprosto původní kabině, ale proto, že pokud by ti hasiči dostali finance na obnovu vozového parku, mohl by skončit kdoví kde. Pokud bude v hasičském muzeu, je to dobře, ale pořád mi tak nějak leží v hlavě, že do té hasičské podoby je to přestavba.
Ano, máte auto LIAZ, ale jaký je tam motor? Cummins, Perkins nebo Caterpillar?.......Kdepak, auto LIAZ, motor taky LIAZ!
Jiří Vintr :
No já jen myslel že takové 'kbyby,někdo, já slyšel,viděl,viděl jsem,četl jsem,mohlo by být,bude apod.', by zrovna nemuselo patřit k člověku,který se věnuje, zná a mapuje naši účast na dakaru,novinaří,žíví se tím(a to jsem měl pocit,že jsme si to tady vyříkaly na minulém dakaru.)Ale asi jo.Posunul ses..
No já jen myslel že takové 'kbyby,někdo, já slyšel,viděl,viděl jsem,četl jsem,mohlo by být,bude apod.', by zrovna nemuselo patřit k člověku,který se věnuje, zná a mapuje naši účast na dakaru,novinaří,žíví se tím(a to jsem měl pocit,že jsme si to tady vyříkaly na minulém dakaru.)Ale asi jo.Posunul ses..
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 hostů