Filip 90:
Když se mrkneš na všechny obrázky v té galerii, tak si nějakou představu o podobě tehdejších sekcí udělat můžeš:
http://liaz.cz/trucktrial_1991_galerie.php
Faktem je, že už o rok později (tedy v roce 1992) se ukázala potřeba postavit auto určené přímo pro trial. Kakrda sice obhájil titul v kategorii P2 (st. č. 94 - Josef Kakrda, Karel Birke, LIAZ 231.154 -
obrázek) a na druhém místě v celkovém hodnocení skončila další posádka střídající Kakrdu na tomtéž voze (st. č. 93 - Jaroslav Joklík, Petr Mašanský), ale otázkou zůstává jak početná byla konkurence ve třídě P2 v roce 1992... V prvním závodě v Sclayn v Belgii startoval ve třídě P2 i druhý LIAZ 231.154 (st. č. 91 - Jan Filip, Josef Brzobohatý jr.; st. č. 92 - Bohuslav Vonšovský, Pavel Záleský -
obrázek). Tento LIAZ se od druhého závodu přesunul do kategorie S3 (st. č. 38 - Filip, Brzobohatý; st. č. 39 - Vonšovský Záleský) a v celkovém hodnocení třídy S3 se umístila Vonšovského posádka na 5. místě a Filipova posádka na 6. místě. Což mi přijde jako velký paradox, kdy je pro stejný typ auta jednodušší vybojovat titul v kategorii prototypů, než v sériovkách!
Paradox je o to větší, že Kakrdovo auto celý jeden závodní víkend (tuším z celkových čtyř) vynechalo kvůli poruše....
Výsledky dosažené v roce 1992 ve třídě S3 ukázaly na nevhodnost použití dakarských aut v trialu, takže pro Evropský pohár v trialu 1993 postavili v LIAZu nový vůz (staré typové řady) 151.154, určený výhradně pro trial (
obrázek). Posádka Filip/Joklík (st. č. 31) vybojovala titul mistrů Evropy v kategorii S3 pro rok 1993. Umístění druhé posádky (st. č. 32 - Vonšovský, Brzobohatý jr.) nevím jistě, ale asi to bylo třetí místo v závěrečném hodnocení S3.
V roce 1994 se tým LIAZ přesunul s tímto vozem do třídy P2, kde posádka Filip/Záleský (st. č. 614) obsadila celkově 2. místo a posádka Vonšovský/Račko 3. místo (st. č. 616,
obrázek).
V tomto období zřejmě v Evropském trialu "začíná jít do tuhého", protože pro rok 1995 je v LIAZu postaven speciální vůz (13.50 PA/J AWS,
obrázek) kategorie P2 s motorem vzadu a řízením obou náprav. Posádka Filip/Záleský (st. č. 702) získala s tímto truckem titul mistra Evropy 1995 v kategorii P2. Druhá posádka (Vonšovský/Frodl, st. č. 703) startující s tímto autem je v konečném hodnocení třídy P2 vedena na třetím místě.
LIAZ 13.50 PA/J AWS bylo možné sledovat v Evropském trialu až do roku 2002 (od roku 1998 s kabinou 400 Fox,
obrázek), ale mistrovský titul už nevybojoval.
Sorry za OT - od roku 1993 výše už to sem vlastně nepatří.