Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Ano, je to tak. Radek má v tom článku pravdu. Na stáncích je aktuální vydání časopisu Offroad, kam jsem napsal 6stránkové zhodnocení letošního ročníku. právě důležitost systematické přípravy a testů prostupuje celý článek od začátku do konce -- letošní výsledky jsou toho přímým důkazem. Jinak článek se jmenuje Štěstí přálo připraveným.
Taky moc děkuji za zveřejnění těch článků, je to moc fajn počtení. Ale přeci mi tam chyběla jedna věc, která tam byla jen nakouslá. A to problematika kloubovích hřídelů. Čím je vlastně způsobeno jejich časté praskání? Od roku 2002 kdy se posunula kabina a motor dopředu se enormě zatížila přední náprava, to vše začalo. Od 2006 šel motor i kabina zpět dozadu, ale praskání pokračovalo. Ano začala se jezdit taky jiná palba. Pak se začali používat specielní hřídele jak psal Radek, nevím od kdy?, ale to se už jezdí extrémní palba. Jak tedy tomu zabránit? Napadá mě použití mezinápravového diferenciálu, který by měl pohltit rázy a rozdíly otáček při zapnutém předku, třeba při skocích a na tvrdším podkladu. Určitě hraje asi velkou roli hmotnost a vlastně se přiznám, že ani nevím, zda vlastně tatra vyrábí mezinápravu pro přední osu. Chtěl bych poprosit Radka Smolku, zda by nám tady prostřednictvím Spidy tuto problematiku podrobněji objasnil. Díky moc
Já teda historii konstrukce kloubových hřídelů neznám ale přidám zkušenost jak to je teď. Je to hlavně o řidiči. Mezinápravová úzávěra by byla na nic, protože v závodě se jede stejně na tvrdo 4x4. Základ je práce s přední uzávěrkou. Pokud se jede bez uzávěr jen na 4x4 tak je to v pohodě dycky si to nějak poradí, ale problém měkký terén (písek, bahno). Když se to začne hrabat tak uzavřit jen zadek a čekat. Když to nepojede a bude krize a vidim že pojedu rovně, tak teprve předek a hlavně nezatáčet a jak se to rozhejbe hned vyhodit.
Jak je to uzavřený a jde to do "štosu" tak je to špatný, když kolo narazí na tvrdý nebo se to nevyhodí včas a zatočí se je to vejpůl hned. A je jedno jestli to je 148 nebo Dakarka s Gyrtechem. Taky je třeba si povšimnout, že v dnešní době maj s hřídelema problémy jen určití lidé.
Jak je to uzavřený a jde to do "štosu" tak je to špatný, když kolo narazí na tvrdý nebo se to nevyhodí včas a zatočí se je to vejpůl hned. A je jedno jestli to je 148 nebo Dakarka s Gyrtechem. Taky je třeba si povšimnout, že v dnešní době maj s hřídelema problémy jen určití lidé.
Filip Nikl
-
- Příspěvky: 302
- Registrován: čtv úno 13, 2014 4:16 pm
- Bydliště: příbor
Souhlasím s filipem. Letos jsem se zůčastnil AER 2014 jako řidič kamionu Balai. Veškeré duny a bylo jich tam hodně jsem projížděl se zapnutým
mezinápravovým diferenciálem. Když jsem viděl obtížnější průjezd dunami tak jsem zapnul zadní uzávěrku. Přední uzávěrku jsem zapínal až v případě krize a to bud v klidu předem a nebo jsem ubral asi na vteřinu plyn a zařadil přední uzávěrku. Nikdy ne v tahu jak to někteří řidiči dělají. A pokud možno netočit volantem. A vyřadit zase ne v tahu. Ono sice v tom písku ten odpor není takový jak na tvrdém terénu ale i tak jsem pokud možno s př. uzávěrkou nerejdoval. A můžu říct že pokud se řidič s tím autem / s TATROU / sžije, zařadí vhodný rychlostní stupeň a podhustí správně gumy tak ta TATRA jede jak tank. Za celou AER jsem lopaty a nájezdy použil pouze jednou. A to jsme jeli i přes duny kde před náma nikdo nejel. A tvrdím jedno. Tam kde v dunách MANY, SCANIE, MERCEDESY, IVECA končí tam TATRA začíná.
mezinápravovým diferenciálem. Když jsem viděl obtížnější průjezd dunami tak jsem zapnul zadní uzávěrku. Přední uzávěrku jsem zapínal až v případě krize a to bud v klidu předem a nebo jsem ubral asi na vteřinu plyn a zařadil přední uzávěrku. Nikdy ne v tahu jak to někteří řidiči dělají. A pokud možno netočit volantem. A vyřadit zase ne v tahu. Ono sice v tom písku ten odpor není takový jak na tvrdém terénu ale i tak jsem pokud možno s př. uzávěrkou nerejdoval. A můžu říct že pokud se řidič s tím autem / s TATROU / sžije, zařadí vhodný rychlostní stupeň a podhustí správně gumy tak ta TATRA jede jak tank. Za celou AER jsem lopaty a nájezdy použil pouze jednou. A to jsme jeli i přes duny kde před náma nikdo nejel. A tvrdím jedno. Tam kde v dunách MANY, SCANIE, MERCEDESY, IVECA končí tam TATRA začíná.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 51 hostů