Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Zamčeno
Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

Edit: jak jsem se dotázal do MANu a můj kontakt do marketingu MANu, autorem dotyčného textu je Milan Olšanský (dělá MANu jeho interní PR i skrytý PR na stránkách Truckera), který podobně leze do zadku i Tatře a lidem v ní, dělá ze sebe největšího a nejexkluzivnějšího propagátora této značky. Tím pouze potvrzuje to, co si o něm myslím dlouhodobě. Že navíc dění v zákulisí českého dakarismu překrucuje do naprosto absurních závěrů, to je také věcí dlouhodobou. Ale bude zajímavé se koukat na to, jak bude tohle jeho počínání vnímat Tatra a lidé, kteří s ním tak nadšeně spolupracují...
pon říj 27, 2014 11:57 am

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2211
Registrován: stř lis 26, 2008 6:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

Tak to je pecka!!! :valetsesmihy: :valetsesmihy: :valetsesmihy:

Fakt se nestačím divit co všechno je možné. Ten mindfucking ze strany PR a marketingových pracovníků z různých firem a institucí prostě nemá hranic!!! :-D Respektive hranice jsou s každým podobným prohlášením posouvány vpřed (z pohledu PR lhářů), zpátky ni krok! :-D
!LIAZ 4life!
pon říj 27, 2014 12:23 pm

Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 5780
Registrován: pát bře 23, 2007 5:03 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

bohužel tak to funguje úplně všude už i ve státních organizacích, prostě komunisti si našli místo zase jinde :lol:
pon říj 27, 2014 12:27 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Příspěvek

:lol: :lol: :lol: Možná ještě větší dakarský terorista a blábolista v jedné osobě, než frenštátský bůh Felt. :lol: :lol: :lol: Směšné.
pon říj 27, 2014 12:32 pm

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2211
Registrován: stř lis 26, 2008 6:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

Milda:
Bezpochyby. Jeden z nejlepších tahů erárního PR byla kampaň před referendem o vstupu do EU. Kdy nám (za naše vlastní prachy) tlačili do hlav, že bez EU budeme v (_._). Namísto nějaké smysluplné diskuze o kladech a záporech, aby se občan mohl sám kvalifikovaně rozhodnout, probíhala mediální masáž pro vstup do EU. Nakonec do té (_._) směřujeme možná rychleji i s celou nepostradatelnou EU, než kdybychom do onoho "ekonomicko-kulturního" rekta kráčeli sami na vlastní zodpovědnost. :-(

Sorry za OT
!LIAZ 4life!
pon říj 27, 2014 12:43 pm

JuraF
Příspěvky: 43
Registrován: ned led 08, 2012 6:56 pm
Bydliště: Wallachian Kingdom

Příspěvek

"Jiří Vintr
Pro zajímavost přidám jednu pikantnost k témat Loprais vs. MAN. Níže uvádím znění oficiálního interního newsletteru firmy MAN v České republice k celé záležitosti. Záměrně uvádím i s gramatickými chybami a třeba se maní marketing potřebné pasáže doučí. Podstatnější ovšem je ta demagogie, se kterou do toho jde. Všimněte si, že to nebyl tým, který měl doložit soulad kabiny se sériovou produkcí, ale výrobce, který neuměl doložit podklady pro homolgaci soutěžního kamionu. Zkrátka každý si k tomu říká to, co se mu hodí, a otáčí si fakta podle sebe... Myslím, že pro lidi z Tatry to bude docela soda, tohle číst... Ta demagogie tam ovšem čouhá z více míst jako sláma z bot...

Nejlepší český soutěžní jezdec s těžkými nákladními vozy, Aleš Loprais, přesedlal na speciál MAN. Dakar 2015 absolvuje s vozem holandského týmu VEKA s vysokými ambicemi na umístění v kategorii kamionů. Celá záležitost má mírně pikantní pozadí ve sporu Lopraisova týmu s pořadateli nejtěžší soutěže na světě, týkající se homologace původního vozu, s nímž měl Loprais startovat. Konkurenční výrobce nebyl sto ve spolupráci s frenštátským týmem doložit potřebnou dokumentaci pro zdárnou homologaci soutěžní techniky. Nakonec se ve svém prohlášení Lopraise zcela zřekl. Fakt, že nejlepší český soutěžní jezdec s kamiony velmi rychle nalezl zázemí v týmu používající speciály postavené na základě vozidel MAN jen dokumentuje připravenost našich produktů poskytnout každému zákazníku či zájemci o techniku MAN nejen to nejlepší, ale též nejbezpečnější. Důsledně zákaznický přístup společnosti MAN slaví opět úspěch na celé čáře. Věříme, že i Aleš Loprais přivede vůz naší značky na soutěži Dakar 2015 k úspěchu."


Demagogie je bohužel dneska zcela standartní obchodní nástroj a nevyhne se jí skoro nikdo, nevím tedy proč na někoho poukazovat když z prohlášení samotné Tatry demagogie a alibismus kouká taky.
Důvody proč "podporu" Tatry dostala Buggyra jsou bez ohledu na kecy o profesionalitě a spolupráci hlavně dva. Konstruktér je Tatrovák a auto reprezentuje aktuální produkt narozdíl od Lopraise a BDP. Tečka. Ani v Tatře nesedí samý nezištný dobroděj a umím si představit jak se nepřetrhnou aby pomohli ke startu něčemu co dost pravděpodobně zastíní jejich vyvolenou Buggyráckou Tatru.
Zároveň se nerozpakují odvolávat na bezproblémovost ostatních Tater, tedy té jedné správné a pak Jamalů BDP které jim zároveň lezou krkem. Maxímálně ještě nějaký ten Phoenix, který je ovšem postaven při zdi tak, že ani žádné homologační problémy mít nemůže. Ovšem ani ambice.
Samotná podpora směrem k Buggyře by mě taky zajímala, výsledkem je jediné osamocené auto starší než ona podpora. Celé to spíše vypadá jako podpora jen a pouze vlastní Tatrovácké PR než něco co by se blížilo pojmu "tovární" ..
pon říj 27, 2014 12:48 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

JuraF: sorry, ale k tomu se vyjádřit nemohu, a už vůbec ne to posoudit, u toho výběrového řízení jsem nebyl. Tatra si prostě vybrala dle dané aktuální situace a vyhodnocovala všechny nabídky. Je to její rozhodnutí, a to já respektuji.

Nedivil bych se však, kdyby pan MO byl i na pozadí toho prohlášení Tatry k celému případu a kdyby se takto přiživil na tomtéž tématu na obou frontách. Mimochodem, on na stránkách "svého" časopisu před nedávnem tvrdil, že celý projekt Tatra vs. Buggyra je jeho myšlenkové dílo, že on s ním přišel a realizuje se to díky němu. A je to on, kdo píše, že nejlepší náš jezdec je Martin Kolomý a jinde že nejlepší náš jezdec je Aleš Loprais (což je ovšem polemika zcela zbytečná a ubohá a nikdy se nedoobírající jakéhokoli jednoznačného závěru, tudíž i nesmyslná). To jen tak na okraj.
pon říj 27, 2014 1:00 pm

JuraF
Příspěvky: 43
Registrován: ned led 08, 2012 6:56 pm
Bydliště: Wallachian Kingdom

Příspěvek

Jiří Vintr: A odkdy se vyjadřujete pouze oficiálně ?
Neberte to ode mně nijak zle, i já jsem samozřejmě vděčný za zákulisní náznaky, i za newsletter z MANu atd.
pon říj 27, 2014 1:57 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

No, ale já k tomu výběrovému řízení nemám nic anineoficiálně, protože prostě fakt nevím :-) Každý tým předložil nabídku a plány, byla nějaká hodnotitelská komise, a ta je vyhodnotila. Letos se Buggyře podařilo pouze vylepšit stávající vůz , ale příští rok se ta spolupráce může rozvinout do viditelnějších mezí. To je v pohodě. Kdo tahal za jaké nitky, to bych nerozebíral, protože jsem u ničeho takového nebyl.
pon říj 27, 2014 2:05 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

JuraF: to výběrové řízení bych nezpochybňoval - ono postupem času se ukázalo, že to je vlastně jediná kloudná volba, akorát že neprodukuje viditelné efekty teď hned. Podle mě tatra sleduje hlavně určitý přínos při testování věcí pro sériovou výrobu a sepětí s technickým výbojem ve fabrice, a to asi žádný jiný z tatrováckých týmů nenabídne. Navíc má jít o dlouhodbou spolupráci. když si to tak vezmete, Loprais team si věci dělá prioritně na vlastním písečku a o své poznatky se s nikým dělit nechce, navíc nyní nemá vůz, který by byl eligible a tlačí typ,. který končí ve výrobě - pro Tatru nezajímavé; Bonver nemá dostatečně výraznou historii, ale také to zakládá na Jamalu, který ve výrobě končí; Tomeček má tu historii v dálkových soutěžích, ale netlačí žádný velký vývoj a není kapitálově silný; Svoboda tady nemůže tahat za delší konec, při vší úctě. Prostě kdo má za sebou nějaké technologické zázemí, je Buggyra - že nestaví nová auta, je dané tím, že nemá kontraktační jezdce, kteří by za ně zaplatili. Pokud jde o Phoenix, ten je v této úpravě na objednávku Marcela Schoo schválně - chtěl splnit i pravidla FIA. Že se postupem času na závodění vyrezignoval, to je druhá věc, to tou dobou nikdo nevěděl. Klidně bych si uměl představit, že nové auto od Buggyry, až se bude stavět, bude s kabinou Phoenixe (a tím nechci ic naznačovat, bo nevím, ale logické by to bylo).

Buggyra naproti tomu nemá dost velký track record v dálkových soutěžích, to je pravda, ale holt každý z kandidátů si přinesl své plusy a mínusy a dosud nikdo nepřevědčil nikoho, že by ta voba byla mimo mísu.

Ale říkám si, že realizace projektu BDP a MKR je alespoň prozatím pro Buggyru jakýmsi políčkem do tváře. Přece jen, ten koncept je asi myšlenkově správný - velký tým spojený s dodavatelem technologie. Akorát, že projekt BDP a MKR vznikl potichu, využil tu myšlenku, kterou tu Buggyra sama chtěla rozvinout a se kterou přišla, a přitom tu teď hned hmatatelně nic není, v porovnání s pohledem na tři šedé jamaly. Já přeju úspěch oběma, účty se ovšem budou skládat až na Dakaru, kde ale zase promluví mnohem více vlivů, jak už to ve sportu chodí... Holt tenhle obor má dlouhou dobu realizace a náprava je možná vždycky až za rok. Úspěch v menších soutěžích je fajn, ale reálně největší váhu má vždycky až Dakar, tak to prostě je.
pon říj 27, 2014 3:21 pm

JuraF
Příspěvky: 43
Registrován: ned led 08, 2012 6:56 pm
Bydliště: Wallachian Kingdom

Příspěvek

Jiří Vintr: Já nezpochybňuju výběr Tatry jako takový, souhlasím že je pro ně Buggyra nejvhodnější. Jenom dávám do kontrastu jejich prohlášení z kterého plyne že ostatní jsou neprofesionálové se kterýma není řeč, tudíž ne všechno PR zlo se rodí na objednávku Frenštátu, de facto nikdo není čistý v totmto. Na skutečných důvodech jejich výběru se shodneme.
pon říj 27, 2014 3:36 pm

TP
Příspěvky: 1976
Registrován: úte kvě 03, 2011 9:37 pm
Bydliště: Řevnice

Příspěvek

Nezapomeňte jak se dělá v Čechách výběrové řízení.
Pán hlavní vy milion,já milion a Ukrajinec to za 100tisic udělá,takže dva miliony sto. :wink:
Už ho nohy nezebou MAGNUM E-TECH 440
pon říj 27, 2014 5:42 pm

Venca R
Příspěvky: 1975
Registrován: stř bře 02, 2011 12:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Příspěvek

Nejhorší je, že výše uvedené masírce většinový divák či čtenář věří, viz komentáře pod články i na FCB.

Mimochodem dakarský Phoenix letos nikdo neosedlá? Zůstane v holandsku na semeno?
pon říj 27, 2014 8:12 pm

Marko
Příspěvky: 1116
Registrován: pát bře 14, 2008 2:02 pm

Příspěvek

Jedna zasadna nekamionova sprava: Mitsubishi zvazuje navrat s tovarenskymi prototypmi na Dakar 2016, alebo 2017. Auto by malo byt postavene na bazi buducej generacie Pajera, alebo novej generacie ASX...

Dalsi silny tovarensky team sa zacina formovat aj v UK... :wink: Takze oziva aj automobilova kategoria...
pon říj 27, 2014 9:17 pm

Sistri
Příspěvky: 71
Registrován: úte úno 19, 2013 7:58 pm
Bydliště: Hrádek

Příspěvek

Tak to by mohlo být zajímavé :shock:
Možná , že by se mitsubishi mohlo vrátit i do WRC
pon říj 27, 2014 9:26 pm

Zamčeno

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 hostů