Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
-
- Příspěvky: 1586
- Registrován: čtv úno 08, 2007 12:42 am
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
no ja to zase beru takhle, kdyz pichnou s jednim kolem tak to auto by melo byt stale bez vetsich problemu pojizdne, nebo kdyz zapadnou tak nemusi se srat s tim aby auto vyhrabavali ale nasatai tam ty lyziny nebo jak se tomu rika. a u toho pichnuteho kola ho vymeni az v depu nebo po te sekci. tim padem setri zase cas a ono by mozna nebyl vetsi problem dat silnejsi motor i kdyz vim ze tam razantne stoupa spotreba. no ma to sve + a -
Všechny dakarky na špici májí centrální dohušťování, ale opravdu pořádný. 1-5 atmosfér a opačeně během pár desítek vteřin. Takže průrazy, dohušťování ani podhuštování problém není. Spíš čím víc kol, tím větší problém by to eventuelně moh být.
Vyjížděcí plechy mají všichni a pokud myslíš Tatrovácej mechanismus - čapí nohy už Loprais s sebou hodně let nevozí. Co se týká opravy kol, etapy jsou minimálně 300km, takže oprava "po sekci" asi nepůjde, když je pneu tak špatná, že nejde dofoukávat, musí se prostě vyměnit.
Přes to všechno, to co píšeš by byla v 80 letech normální úvaha. To byly tratě "pravý Dakarský", neboli hodně dun, dneska na to všichni jen nadávají, pravda je, že jako se z klasických rallye stal sprint, tak z Dakaru se stalo rallye a tím skončil maraton a krása odešla s tím. Kolikrát v 80 letech měl kdo rychlostní průměr v etapě přes 100km/h?!? Snad jen motorky, Peugeot a De Rooy s 1000koňovým Turbotwinem. A rozhodně ne ve všech etapách. Dřív se i občas dost bloudilo...
Dnes? Trať vytyčená jak ulice ve městě, přes 100km/h v etapě jede i 10 náklaďáků. Pak chytne Čagin hromadu písku a hodí několik salt... Nene, pokud se to nezpomalí jednodušším, přírodnějším přístupem, zas se něco stane. Nová kategorie kamionů-speciálů si o to přímo říká.
Vyjížděcí plechy mají všichni a pokud myslíš Tatrovácej mechanismus - čapí nohy už Loprais s sebou hodně let nevozí. Co se týká opravy kol, etapy jsou minimálně 300km, takže oprava "po sekci" asi nepůjde, když je pneu tak špatná, že nejde dofoukávat, musí se prostě vyměnit.
Přes to všechno, to co píšeš by byla v 80 letech normální úvaha. To byly tratě "pravý Dakarský", neboli hodně dun, dneska na to všichni jen nadávají, pravda je, že jako se z klasických rallye stal sprint, tak z Dakaru se stalo rallye a tím skončil maraton a krása odešla s tím. Kolikrát v 80 letech měl kdo rychlostní průměr v etapě přes 100km/h?!? Snad jen motorky, Peugeot a De Rooy s 1000koňovým Turbotwinem. A rozhodně ne ve všech etapách. Dřív se i občas dost bloudilo...
Dnes? Trať vytyčená jak ulice ve městě, přes 100km/h v etapě jede i 10 náklaďáků. Pak chytne Čagin hromadu písku a hodí několik salt... Nene, pokud se to nezpomalí jednodušším, přírodnějším přístupem, zas se něco stane. Nová kategorie kamionů-speciálů si o to přímo říká.
-
- Příspěvky: 1642
- Registrován: stř bře 01, 2006 9:28 am
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
uplně stejně jako u 6x6 jen to šlapadlo nemělo druhou zadní páku na přichycení ke kolu a jako by ho za sebou táhli fungovalo to uplně stejně. někde jsem snad viděl i fotku
A ještě jedna malá připomínka pro moderátora. Od tohoto (mám otazcku, proc se nejezdi dakar s autamama co maji 6x6 ci 8x8??? oni maji urcite lepsi pruchodnost ne? a mensi pravdepodobnost ze zapadnou v pisku) příspěvku to sem vůbec nepatří. Tady mají být novinky z dakaru 2008. prosil bych o rozdělení příspěvku at se tady pak neplácame
A ještě jedna malá připomínka pro moderátora. Od tohoto (mám otazcku, proc se nejezdi dakar s autamama co maji 6x6 ci 8x8??? oni maji urcite lepsi pruchodnost ne? a mensi pravdepodobnost ze zapadnou v pisku) příspěvku to sem vůbec nepatří. Tady mají být novinky z dakaru 2008. prosil bych o rozdělení příspěvku at se tady pak neplácame
Ten problém 4x4 vs. 6x6(8x8) kdysi komentoval i Loprais. Říkal, že 4x4 jsou lehčí = rychlejší; 6x6 bude vždycky pomalejší, ať je výkon motoru jakýkoliv, pokud je stejný jako ve čtyřkolce. Hlavním důvodem, proč se od šestikolek odešlo, je horší ovladatelnost, zadní zdvojená náprava setrvačností udržuje auto v přímém směru, proto se s 6x6 hůře zatáčí ve vyšších rychlostech, v písku. Každá ze zdvojených náprav si v jiném než přímém směru musí vytvářet svoji stopu = další odpor... Ale to jsou všeobecně známé věci, žádný převratný objev.
Ale jinak souhlas - z maratonu se stala rallye. S pouštním dobrodružstvím to nemá moc společného, stává se z toho honba.
Ale jinak souhlas - z maratonu se stala rallye. S pouštním dobrodružstvím to nemá moc společného, stává se z toho honba.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů