Stránka 1 z 9

Sen o Dakaru ...aneb LIAZ "627" znovu do Dakaru

Napsal: úte lis 25, 2014 7:54 pm
od david
LIAZ "627" znovu do Dakaru!

Obrázek

Pražské výstaviště v Holešovicích hostí ve dnech 27.11. až 30.11. výstavu 4x4 Drive, v rámci níž se představí renovovaný kamion LIAZ, který před třiceti lety jako první český vůz pokořil náročnou trať Rallye Paříž-Dakar. Nyní se chystá do afrického Senegalu znovu.

Historický závodní kamion LIAZ vyrazí ještě v závěru letošního roku po trase Rallye Paříž-Dakar, aby u břehů Růžového jezera vzdal hold všem, kteří se na úspěchu před třiceti lety podíleli. Než se tak stane, bude mít veřejnost dvakrát možnost precizně zrenovovaný stroj vidět. Poprvé se tak stane již v těchto dnech, kdy se mezi 27.11. a 30.11. představí v Praze Holešovicích na výstavě 4x4 Drive.

Druhou možností, jak vůz před výjezdem do Afriky spatřit, bude slavnostní start expedice dne 27.12. z Pražského hradu. Záštitu nad akcí totiž převzal prezident republiky. Spolu s kamionem LIAZ vyrazí do afrického Senegalu také dva doprovodné vozy a motocykl. Z jízdy ve stopách původní Rallye Paříž-Dakar pak vznikne film a plánuje se také knižní publikace. Více se dozvíte na webu www.senodakaru.cz a aktuální informace lze sledovat na facebookové stránce www.facebook.com/senodakaru . A nebo zde v tomto vlákně na truck-forum.cz .

Napsal: úte lis 25, 2014 8:14 pm
od david
A pro některé rýpavé (které ale naprosto chápu:-) ): Oranžová plachta bude zhotovena snad už příští týden. ( Oldřichu;-) ).

Napsal: úte lis 25, 2014 8:37 pm
od Olda
no bodejť to je prostě nutný... bez tý správný plachty to není vono..

Napsal: úte lis 25, 2014 9:06 pm
od david
Vím(e). Už od r. 2005, kdy to mělo být jen na tu jednu cestu do Barcelony a ne na příštích 9 let. ;-) . Jinak do konce týdne přibudou fotky z renovace.

jako za starých poctivých časů

Napsal: úte lis 25, 2014 10:11 pm
od RenMag
Oko mé nezůstává suché. :cry: Tomu se říká čin. :shock: Tehdy ještě šlo o to co České ručičky dokázaly vyrobit ať to byla LIAZKA nebo TATRA, či Strakonické motokrosové speciály nebo JAWY. Dneska člověk čte jen hromady pomluv, podrazů a každý řeší jen vlastní profit. :twisted: A nejedná se samozřejmě jen o tento druh sportu. Zkrátka v jednotě je síla a tu bude mít opět jen KAMAZ. :wink:

Napsal: stř lis 26, 2014 9:06 am
od laik
Tendence zapomínat špatný věci a žít v pocitu, že minulost byla skvělá, je vědecky dokázaná.

Napsal: stř lis 26, 2014 10:51 am
od ateliersk
laik píše:Tendence zapomínat špatný věci a žít v pocitu, že minulost byla skvělá, je vědecky dokázaná.
byť jsme mimo téma, tak toto by se mělo tesat do kamene .... :thumbud:

Napsal: stř lis 26, 2014 11:04 am
od latis
Je to super,ze se auto zachranilo a pojede takovou akci.Skoda jen ze Lize neasistujw sestikola Tatra.

Napsal: stř lis 26, 2014 11:34 am
od filip 90
Šestikola Tatra bude moc startovat až příšti rok. :lol: Už by to docela chtělo začít se stavbou. :wink:

Napsal: stř lis 26, 2014 12:20 pm
od Adjunkt
A úplně nejnostalgičtější (fuj to je slovo) by ta šestikola byla s posádkou Loprais-Stachura-Krpec :)

Napsal: stř lis 26, 2014 12:37 pm
od Adjunkt
Drobné porovnání bývalého a současného vzhledu..

Obrázek

Napsal: stř lis 26, 2014 7:10 pm
od Aleš 400
:D
Je to radost pohledět, opravdu krása, škoda, že se takhle nezachovalo víc tzv. "ostrých" vozů (a že jich nebylo málo). Tato expedice bude stejně zajímavá, jako souběžně probíhající Rally Dakar 2015. Do Holešovic se tento víkend nedostanu, ale mohlo by to vyjít toho 27. prosince, tak snad ještě někdo upřesní, jestli to bude dopoledne nebo odpoledne. :think:
A ještě jeden dotaz týkající se těch doprovodných vozů. Bude alespoň jeden z nich také výrobek slavných Libereckých automobilových závodů ? :think:

Napsal: čtv lis 27, 2014 5:21 am
od Timy
...víc tzv. "ostrých" vozů (a že jich nebylo málo)...
Podle mě jich zase tolik nebylo. Řekl bych, že po Dakaru ty auta většinou rozebrali a z dílů pak postavili "nová" auta pro následující Dakar. Nechce se mi to teď hledat, ale mám pocit, že například Moskalova 617 z roku 88 absolvovala následující Dakar (1990) s posádkou Josefa Kakrdy. A takových příkladů by se jistě našlo více.

Napsal: čtv lis 27, 2014 7:40 am
od Samer
Hosi, nezapominejte, ze tenkrat i ostry auto byla obycejna Liazka s velkejma kolama a sadou tlumicu.

Tehdejsi auta se stavbou tech dnesnich (aspon co se nasi republiky tyce), to jsou dva jine svety.

Doprovodny nebo ostry, v tom nebyl tak zasadni rozdil zejmena v 80.letech. Dost ruznych aut z Afriky bylo prestaveno na uzitecnejsi varianty, sklapece, cisterny... a dneska postavit dalsi repliku dakarskeho auta je spis otazka penez nez nedostupnosti dilu. Na tech autech neni (technicky) tolik veci jinak nez na prumerne Liazce.

Doprovodný vůz

Napsal: čtv lis 27, 2014 10:53 am
od Veselda
Pokud vím tak jedno doprovodné vozidlo LIAZ na DAKAR2015 nevyrazilo a jeho majitel je uveden jako partner projektu - ALE to jen moje spekulace
První závodní speciál a poslední seriově vyrobený vůz, že by se to takto potkalo?