Hynek: ano dva tzv. Jamaly byly přestavěny zpět na MAN. To není žádná spekulace, to je fakt. Co stojí v depozitu nevim, ale asi to bude ten třetí, co s ním jezdil naposledy Lacko.
Je to úplně OT, takže se omlouvám - Stručná historie Jamalu SRT + stručná historie zániku třídy SRT (pro zvětšení obrázku stačí na něj kliknout):
A) Po sezoně 1997 ukončil Standa Matějovský své angažmá u LIAZu. Během roku 1998 sháněl angažmá v prestižní třídě Super Race Truck (dále jen SRT), kterou tehdy jezdily tovární týmy M-B, MAN, DAF a soukromý tým CAT. V roce 1999 měl zapůjčen pro závod v Mostě tahač MAN třídy SRT, myslím že od Noela Croziera (ale to není až tak podstatné):
B) pro rok 2000 přišel s geniálním marketingovým tahem: dostat značku Tatra na okruhy. Vzal tedy ten loňský MAN, boudu posunul dozadu, před ní dal kapotu a vznikla "TATRA".
S tímto autem pak absolvoval sezonu 2000 a umístil se někde kolem devátého místa v konečném pořadí. Ve třídě SRT v sezoně 2000 chyběl tým DAF, který po sezoně 1999 ukončil své okruhové aktivity.
C) Pro sezonu 2001 vznikla vedle tříd Race Truck a Super Race Truck, ještě nová třída Super Race Truck B. V této třídě startovalo pět aut - Standa Matějovský s "Tatrou", dva Mercedesy a dva MANy. Standa třídu B vyhrál a stal se mistrem Evropy. Do třídy SRT přibyl tým Buggyra s jezdcem Körberem (v konečném hodnocení osmý).
D) Po sezoně 2001 odešly ze třídy SRT týmy M-B a MAN. Navíc se v sezoně 2002 už nejela třída SRT B, která teda existovala pouze jeden rok (2001). Tím pádem byly opět jen dvě třídy: RT a SRT. Standa se přesunul zpátky do SRT a získal oficiální podporu firmy Tatra. Jelikož po odchodu MANu a M-B bylo najednou spoustu jezdců bez vhodné techniky obrátil se tým Deutsche Post na Standův tým a ten jim přestavěl další dva MANy na "JAMALy". Na těchto dvou vozech jeli Bösiger a Ferté. Buggyra měla Körbera s Vršeckým a CAT měl Luostarinena s Albacetem. To bylo celé startovní pole třídy SRT pro rok 2002 - 7 aut, z toho 5 nesoucích českou značku. Ke konci sezony nahradil Standu (kvůli zranění) za volantem Ludovic Faure. Konečné pořadí bylo:
1) Körber (Buggyra)
2) Luostarinen (CAT)
3) Albacete (CAT)
4) Ferté (Tatra)
5) Bösiger (Tatra)
6) Vršecký (Buggyra)
7) Matějovský
8 ) Faure
Zde je vidět všech 7 aut sezony 2002, třídy SRT:
E) Pro rok 2003 tým Deutsche Post přestavěl své dva "Jamaly" zpět na MAN. Tyto dva vozy se nazývaly PAM 03 MAN a vyznačovaly se vysokou maskou (což je pravděpodobně následek té přestavby, resp. odstranění kapoty a návratu kabiny dopředu). Jelikož své působení ve třídě SRT ukončil i tým CAT, tak se Luostarinen přesunul do týmu Deutsche Post a doplnil ho Markus Oestreich. Jamal po Matějovském (rep. po Faurem) pilotoval v sezoně 2003 Adam Lacko. Albacete doplnil u Buggyry dvojici Körber - Vršecký. Tím pádem se třída SRT v sezoně 2003 skládala jen ze šesti konkurenceschopných aut (na některých závodech je doplnili amatéři Stalder s DAFem a Monfrino s Volvem, ale ti v závodech ztráceli na první šestici i několik kol). Konečné pořadí SRT 2003:
1) Körber (Buggyra)
2) Oestreich (PAM 03 MAN)
3) Vršecký (Buggyra)
4) Albacete (Buggyra)
5) Lacko (Tatra)
6) Luostarinen (PAM 03 MAN)
F) V roce 2004 postavil tým Deutsche Post na start dva vozy VW Titan (Oestreich, Druckenmüller) a tým Buggyra 3 auta (Vršecký, Albacete, Faure) - startovní pole třídy SRT se smrsklo na pouhých 5 aut dvou značek (nepočítáme-li občasné starty amatérských závodníků Monfrina s Volvem, Patalacciho a Bassanelliho s DAFy). Titul vyhrál Oestreich s VW. Ke konci sezony se několika závodů ve třidě RT zúčastnil Gerd Körber ze stáje Buggyra s novým vozem značky Freightliner, což byla příprava na plánovaný přesun celého týmu Buggyra do třídy RT.
G) Tým Buggyra se v roce 2005 definitivně přesunul do třídy RT, kde dodnes startuje s vozy Freightliner. Ve třídě SRT zůstaly jen dva trucky VW Titan týmu Deutsche Post. V konečném pořadí byly hodnoceni jen tři piloti: Druckenmüller zvítězil před Oestreichem a amatérským jezdcem Bassanellim s DAFem, který měl o polovinu méně bodů než Oestreich. Tímto se definitivně uzavřela kapitola třídy SRT, v roce 2006 už tato kategorie neexistovala.
Tento příspěvek časem přesunu do vlákna Truck Racing.
Ad cisterny - je to možné, mi to přišlo jako mlékárenské nástavby, takže se omlouvám za dezinformaci.