hmmm......tak pokud tým KAMAZ MASTER dnes kompletně neskolila úplavice, tak je asi jasnoInfo z trati: Závěrečná třináctá etapa Rallye Dakar 2015 bude kvůli nepříznivému počasí zkrácená. Všechny čtyři kategorie tak budou závodit pouze do prvního kontrolního bodu, poté dojedou po trati do cíle v Buenos Aires.
Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
Pick: jasně, průběh byl úplně jiný, ale to víme my jako skalní fanoušci, ostatní na to za pár dní zcela zapomenou jak to tak chodí, historie se ptát nebude. Aleš navázal na perfektní jízdu z roku 2007, kdy spolu s Petrem Gilarem vyválčil v Africe 3. místo, z čehož má člověk radost. Samozřejmě, značka auta to kazí. Kdyby tohle dokázal s Tatrou, člověk by se na to díval ještě jinak. Tak uvidíme, jaký bude další vývoj. On sám nejlépe ví, jestli je jeho Jamal skutečně konkurenceschopný a nebo má velké rezervy...
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: stř led 09, 2013 5:16 pm
- Bydliště: Krnov
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: stř led 09, 2013 5:16 pm
- Bydliště: Krnov
coudy: jo, ta otázka reálné konkurenceschopnosti je to co mě vždycky strašně zajímá, ale nikdy se to nedozvím, neb u nás je to tajemství největší. V tomhle zlatě třeba WRC.....Prokop prostě řekne: "ztrácíme 2s/km protože ......., v F1 stejně tak. Ale z našich Dakaristů vypadne přinejlepším, že pevná náprava je lepší na jumpech a polonáprava v dunách. Žádný komplexní hodnocení třebas v čem se ztrácelo, v čem naopak ne, kde tlačí bota, prostě nic, nic, maximálně nějaké tajemné naznačení
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: stř led 09, 2013 5:16 pm
- Bydliště: Krnov
Faktem je, že Martin Kolomý zaslouží velké uznání, protože se s tím pral sám, neměl narozdíl od Aleše za sebou silný tým. Člověk si tak říká, jak by to vypadalo, kdyby na startu byl 3x Fat Boy se silnými posádkami... Ale to je kdyby. Dlouhodobější vývoj Buggyry a Tatry by mohl přinést své ovoce, akorát je to v našich podmínkách trošku složitější. Místo sjednocení techniky mají Macíkovci vůz s odlišnou koncepcí (a můžeme jen spekulovat, zda Franta bude vyvíjen ve spolupráci s Buggyrou a nebo jiným subjektem, jakou to bude mít kabinu atd.), auta BDP sice mohou být podvozkově a motoricky shodná, ale co ten zbytek a to samé je u Lopraisů. Příliš mnoho koncepcí, ale zase logicky si každý za své peníze vyvíjí to své. Jen by to chtělo užší spolupráci a ladit něco společně, aby dakarský úspěch dostal reálnější obrysy. Ale to jen taková polemika, než se rozjede závěrečná etapa.
Ad polemika 4. místo MM vs. 4. místo AL:
Taky se na to dá dívat tak, že v roce 2010 byla ta soutěž tak náročná, že spousta z favorizovaných týmů to nezvládla, ale Macík ano. Rozdíly v sekundách (třeba v těch prvních letošních etapách) vypovídají spíše o tom, že se jede po relativně "rovných" cestách a v "koridoru", kde se nedá zabloudit. Rozdíly v hodinách (např. letošní etapy v Atacamě) vypovídají zase o tom, že se jede v náročnějším terénu a je i náročnější navigace, takže se to startovní pole víc "roztáhne".
Já bych to asi moc nesrovnával, protože letos ta soutěž byla asi o něčem jiném, než před pěti lety. Ty časové údaje by měli nějakou vypovídající hodnotu jen v tom případě, že by se všechny Dakary jely po naprosto stejné trase. A to do posledního centimetru.
Na druhou stranu: Ano, Macík na rozdíl od Aleše etapu nevyhrál. Ale TOP3 ke konci zajížděl taky (Když viděl, že má "na dostřel" třetího Van Vlieta s Ginafem. Do té doby jel spíše na jistotu - aby to někde nerozflákal, jako ostatní).
Je na každém jednotlivém pilotovi, jakou si určí strategii...
Taky se na to dá dívat tak, že v roce 2010 byla ta soutěž tak náročná, že spousta z favorizovaných týmů to nezvládla, ale Macík ano. Rozdíly v sekundách (třeba v těch prvních letošních etapách) vypovídají spíše o tom, že se jede po relativně "rovných" cestách a v "koridoru", kde se nedá zabloudit. Rozdíly v hodinách (např. letošní etapy v Atacamě) vypovídají zase o tom, že se jede v náročnějším terénu a je i náročnější navigace, takže se to startovní pole víc "roztáhne".
Já bych to asi moc nesrovnával, protože letos ta soutěž byla asi o něčem jiném, než před pěti lety. Ty časové údaje by měli nějakou vypovídající hodnotu jen v tom případě, že by se všechny Dakary jely po naprosto stejné trase. A to do posledního centimetru.
Na druhou stranu: Ano, Macík na rozdíl od Aleše etapu nevyhrál. Ale TOP3 ke konci zajížděl taky (Když viděl, že má "na dostřel" třetího Van Vlieta s Ginafem. Do té doby jel spíše na jistotu - aby to někde nerozflákal, jako ostatní).
Je na každém jednotlivém pilotovi, jakou si určí strategii...
!LIAZ 4life!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 hostů