Napsal: sob led 16, 2016 6:21 pm
No, tak těžko pro mne, shrnout tohle všechno v pár větách...
V motorkách mi přijde Honda HRC jako hlavní poražený. Gonsalves i Barreda se poroučeli...zase tým, který je rychlý, ale KTM to dál třímá v pařátech, navíc dělá konkurenceschopný produkt i pro soukromníky, to u Hondy není. Před tímto ročníkem jsem neměl favorita, ale myslel jsem si, že to Honda prostě uzme. Nicméně Price mě překvapil a vítězství si plně zasloužil. Svitko zaslouží absolutorium opravdu mimořádné a nějaké dobré tovární angažmá k tomu! Jezdím často služebně do Bratislavy, tak jen doufám, že to Slováci nebudou brát moc nacionalisticky a nebudou se nám to snažit dát sežrat (jako u vítězství Sagana na MS v ycyklistice - já jsem totiž nadšený cyklista a Sagana mimořádně uznávám, ač fandím Štybarovi), že měli někoho na stupních a my ne. Nicméně pro Svitka rozhodně velmi zasloužená pozice, i za tu konzistentnost. Naši kluci jeli to, na co reálně měli. Myslím si, že Klimczyw měl po loňském ročníku nosík trochu vysoko, jenže není každý rok posvícení, asi chtěl být výše. ta nehoda, to je hop nebo trop - doufám, že se brzy uzdraví a bude za rok opět na startu. Bójka výborný, ale nevystoupil ze svého stínu, to 30. místo se od něj očekávalo. A Honza Veselý, potlučený hrdina - bravo...
Auta? Upřímně, velké zrychlení u Peugeotu jsem čekal. Proč? Tovární tým přece s takovou úžasnou skvadrou neseděl s nohama na stole! Kdo jiný by se měl zlepšit, když ne fabrika? Věřím, že Peugeot svou pozici za rok ještě upevní a možná to pak bude stejná nuda, jako když kraloval VW. jenže od takto velkého týmu se to jaksi očekává. loeb byl oprávněnou hvězdou Dakaru a předvedl na obou pólech svého vystoupení to, co se očekávalo: fenomenální rychlost i to, že na svém ježdění v poušti a čtení terénu bude muset zapracovat. On je ale podle mne neobyčejně jezdecky inteligentní a věřím, že se velmi zlepší, jako se kdysi zlepšil Sainz. Na Dakaru mám nejradši ty, co jezdí konzistentně, proto mám oblíbence v de Villiersovi. Jenže Toyota se svým 5,0 V8 v těch vysokých nadmořských výškách nestíhala... U Martina Prokopa je pozitivní především to, že dojel a že dostal zpětnou vazbu k tomu, kde se výkonnostně nachází a na čem pracovat. Je mi na něm sympatické, že neměl nikdy nos nahoru a už předem tušil, že v písku to nebude pro něj žádná legrace. Míra Zapletal opravdu super výsledek a skvělé vysvědčení pro jeho konstrukční školu - je-li hlavním zrojem příjmu pro jeho tým pronájem vozidel, nemohl se ukázat lépe.
No a kamiony? nechci být škodolibý, ale že Gerard zlomil hegemonii Kamazu, je asi největší událostí té kategorie. Rusové se z nějakého důvodu v žádné z etap pořádně nechytli, nedokázali praktikovat týmovou strategii, zřejmě je i zaskočil ten divný začátek. Škoda Aleše, ta de Rooyova auta tahala báječně. de Rooy odjel Dakar velmi konzistentně, perfektně kontroloval čelo závodu a hlavně, ve Fiambale zajel bohovsky, někde na úrovni 6. místa v osobních autech. Smetl tam všechny rozdílem třídy.
MAN ukázal, že má i nadále skvělé auto s výborným jezdeckým obsazením. Jenže ve Fiambale na to chlpci zkrátka neměli. na tvrdém povrchu ovšem vynikající a Hansovi bych přál třetí místo, prohrál si ho jen pár dnů před koncem. Villagra byl úžasný a nestačil jsem se divit, jak se adaptoval na řízení kamionu a nedělaly mu problémy ani duny.
No a naši - čekal jsem více. Buggyra se zlepšuje,a le je poznat, jak mnoho vkládá do stále menších pokroků, musí to být velice vysilující. těch problémů u martina bylo prostě moc. Jarda Valtr proti tomu přijel na pozicích, které mu plně náleží. Martin Macík naplňoval mé předpoklady v první polovině. V té druhé mu bohužel skoro nic nevyšlo a myslím, že odhalil své další rezervy. U něj je vidět ten růst a věřím, že to, čí si prošel, jeho výkonnost opravdu posune, on je velice pracovitý. Jeho táta je k němu velmi kritický a realistický co do Matesových zkušeností. Naopak rychlostně je na tom Mates výborně. mrzí mě, že na liazce příliš často něco odejde (je to takové moje srdcové auto), ale to je dané tou jízdou na limitu. Bonveři nepřekročili svůj vlastní stín a myslím, že Llovera je velkým příběhem letošního Dakaru, který by neměl zapadnout. velký kredit Mírovi Martincovi za jeho obětavost a zkušenosti, bez nichž by takový úspěch nebyl možný. Snad Míra na Dakar nezanevře jako před lety, když skončil André...
No a finálně: na příští rok doufám v lepší Dakar, s nezblázněným počasím, s normální trasou, kde alespoň 50-60% etap bude pouštních a s citelnějšími rozestupy...méně extrémů a více stálé náročnosti, která je očekávatelná. Zcela upřímně, jestli jsem u toho letošního roku za něco rád, pak za to, že jsem si nekoupil letenku do Limy a do Buenos Aires...
A za rok?
Taková paralela:
Když mi bylo 10 let, Karel poprvé vyhrál Dakar a já začal konstruovat své dakarské modely kamionů...
Když mi bylo 20 let, poprvé jsem měl možnost jako student navštívit tiskovou konferenci tatra teamu v Motokovu, vydával jsem se za novináře, ač bylo jasné, že nikdy o Dakaru psát do médií nebudu. jak se ukázalo, nebyla to tak docela pravda...ale ohromně jsem za to byl tehdy rád.
Když mi bylo 30 let, zúčastnil jsem se poprvé celého Dakaru, ještě k tomu po boku Karla...nezapomeutelný zážitek
V roce 2017 mi bude 40 let a já přemýšlím, jaký dakarský projekt vymyslím pro to, aby se moje dakarování vydalo znovu nějakým zajímavějším směrem... vymyslím něco? Nevím...
V motorkách mi přijde Honda HRC jako hlavní poražený. Gonsalves i Barreda se poroučeli...zase tým, který je rychlý, ale KTM to dál třímá v pařátech, navíc dělá konkurenceschopný produkt i pro soukromníky, to u Hondy není. Před tímto ročníkem jsem neměl favorita, ale myslel jsem si, že to Honda prostě uzme. Nicméně Price mě překvapil a vítězství si plně zasloužil. Svitko zaslouží absolutorium opravdu mimořádné a nějaké dobré tovární angažmá k tomu! Jezdím často služebně do Bratislavy, tak jen doufám, že to Slováci nebudou brát moc nacionalisticky a nebudou se nám to snažit dát sežrat (jako u vítězství Sagana na MS v ycyklistice - já jsem totiž nadšený cyklista a Sagana mimořádně uznávám, ač fandím Štybarovi), že měli někoho na stupních a my ne. Nicméně pro Svitka rozhodně velmi zasloužená pozice, i za tu konzistentnost. Naši kluci jeli to, na co reálně měli. Myslím si, že Klimczyw měl po loňském ročníku nosík trochu vysoko, jenže není každý rok posvícení, asi chtěl být výše. ta nehoda, to je hop nebo trop - doufám, že se brzy uzdraví a bude za rok opět na startu. Bójka výborný, ale nevystoupil ze svého stínu, to 30. místo se od něj očekávalo. A Honza Veselý, potlučený hrdina - bravo...
Auta? Upřímně, velké zrychlení u Peugeotu jsem čekal. Proč? Tovární tým přece s takovou úžasnou skvadrou neseděl s nohama na stole! Kdo jiný by se měl zlepšit, když ne fabrika? Věřím, že Peugeot svou pozici za rok ještě upevní a možná to pak bude stejná nuda, jako když kraloval VW. jenže od takto velkého týmu se to jaksi očekává. loeb byl oprávněnou hvězdou Dakaru a předvedl na obou pólech svého vystoupení to, co se očekávalo: fenomenální rychlost i to, že na svém ježdění v poušti a čtení terénu bude muset zapracovat. On je ale podle mne neobyčejně jezdecky inteligentní a věřím, že se velmi zlepší, jako se kdysi zlepšil Sainz. Na Dakaru mám nejradši ty, co jezdí konzistentně, proto mám oblíbence v de Villiersovi. Jenže Toyota se svým 5,0 V8 v těch vysokých nadmořských výškách nestíhala... U Martina Prokopa je pozitivní především to, že dojel a že dostal zpětnou vazbu k tomu, kde se výkonnostně nachází a na čem pracovat. Je mi na něm sympatické, že neměl nikdy nos nahoru a už předem tušil, že v písku to nebude pro něj žádná legrace. Míra Zapletal opravdu super výsledek a skvělé vysvědčení pro jeho konstrukční školu - je-li hlavním zrojem příjmu pro jeho tým pronájem vozidel, nemohl se ukázat lépe.
No a kamiony? nechci být škodolibý, ale že Gerard zlomil hegemonii Kamazu, je asi největší událostí té kategorie. Rusové se z nějakého důvodu v žádné z etap pořádně nechytli, nedokázali praktikovat týmovou strategii, zřejmě je i zaskočil ten divný začátek. Škoda Aleše, ta de Rooyova auta tahala báječně. de Rooy odjel Dakar velmi konzistentně, perfektně kontroloval čelo závodu a hlavně, ve Fiambale zajel bohovsky, někde na úrovni 6. místa v osobních autech. Smetl tam všechny rozdílem třídy.
MAN ukázal, že má i nadále skvělé auto s výborným jezdeckým obsazením. Jenže ve Fiambale na to chlpci zkrátka neměli. na tvrdém povrchu ovšem vynikající a Hansovi bych přál třetí místo, prohrál si ho jen pár dnů před koncem. Villagra byl úžasný a nestačil jsem se divit, jak se adaptoval na řízení kamionu a nedělaly mu problémy ani duny.
No a naši - čekal jsem více. Buggyra se zlepšuje,a le je poznat, jak mnoho vkládá do stále menších pokroků, musí to být velice vysilující. těch problémů u martina bylo prostě moc. Jarda Valtr proti tomu přijel na pozicích, které mu plně náleží. Martin Macík naplňoval mé předpoklady v první polovině. V té druhé mu bohužel skoro nic nevyšlo a myslím, že odhalil své další rezervy. U něj je vidět ten růst a věřím, že to, čí si prošel, jeho výkonnost opravdu posune, on je velice pracovitý. Jeho táta je k němu velmi kritický a realistický co do Matesových zkušeností. Naopak rychlostně je na tom Mates výborně. mrzí mě, že na liazce příliš často něco odejde (je to takové moje srdcové auto), ale to je dané tou jízdou na limitu. Bonveři nepřekročili svůj vlastní stín a myslím, že Llovera je velkým příběhem letošního Dakaru, který by neměl zapadnout. velký kredit Mírovi Martincovi za jeho obětavost a zkušenosti, bez nichž by takový úspěch nebyl možný. Snad Míra na Dakar nezanevře jako před lety, když skončil André...
No a finálně: na příští rok doufám v lepší Dakar, s nezblázněným počasím, s normální trasou, kde alespoň 50-60% etap bude pouštních a s citelnějšími rozestupy...méně extrémů a více stálé náročnosti, která je očekávatelná. Zcela upřímně, jestli jsem u toho letošního roku za něco rád, pak za to, že jsem si nekoupil letenku do Limy a do Buenos Aires...
A za rok?
Taková paralela:
Když mi bylo 10 let, Karel poprvé vyhrál Dakar a já začal konstruovat své dakarské modely kamionů...
Když mi bylo 20 let, poprvé jsem měl možnost jako student navštívit tiskovou konferenci tatra teamu v Motokovu, vydával jsem se za novináře, ač bylo jasné, že nikdy o Dakaru psát do médií nebudu. jak se ukázalo, nebyla to tak docela pravda...ale ohromně jsem za to byl tehdy rád.
Když mi bylo 30 let, zúčastnil jsem se poprvé celého Dakaru, ještě k tomu po boku Karla...nezapomeutelný zážitek
V roce 2017 mi bude 40 let a já přemýšlím, jaký dakarský projekt vymyslím pro to, aby se moje dakarování vydalo znovu nějakým zajímavějším směrem... vymyslím něco? Nevím...