Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
No nefunguje jim to špatně. V porovnání s Buggyrou to je sice takový topornější ale oproti pevný nápravě, to je evidentně jak žehlička. Bohužel ale auto jako celek nefunguje.
U nové X2222 se sice povedlo odlehčit konstrukci ale nesmyslná řízená zadní náprava jsou pouze kilogramy navíc, které navíc způsobují nestandardní chování vozu. Motor Cummins působí sám o sobě dost tupě a o deklarovaných parametrech bych docela pochyboval. Korunu tomu nasazuje převodovka Alison, která má oproti ZF v Renaultech nebo i v MANu daleko horší účinnost, takže anii dynamické chování vozu není nic moc. Výsledek je, že starší X2222SP díky jednodušší konstrukci a lokomotivnímu charakteru CATu C18 nakonec jezdí líp jak ta nová, což je podle mě celkem vývojová katastrofa. Bohužel.
U nové X2222 se sice povedlo odlehčit konstrukci ale nesmyslná řízená zadní náprava jsou pouze kilogramy navíc, které navíc způsobují nestandardní chování vozu. Motor Cummins působí sám o sobě dost tupě a o deklarovaných parametrech bych docela pochyboval. Korunu tomu nasazuje převodovka Alison, která má oproti ZF v Renaultech nebo i v MANu daleko horší účinnost, takže anii dynamické chování vozu není nic moc. Výsledek je, že starší X2222SP díky jednodušší konstrukci a lokomotivnímu charakteru CATu C18 nakonec jezdí líp jak ta nová, což je podle mě celkem vývojová katastrofa. Bohužel.
Filip Nikl
Ten stabilizátor mají obě auta. Původně tam nebyl údajně proto, že se s ním auto chovalo v určitém druhu terénu měně stabilně. Nastavením tlumičů a vůbec rozložením vah na nápravy se to možná změnilo a převládla pozitiva použití stabilizátoru i na zadní nápravě (možná je to i kvůli charakteru současného Dakaru). To, že to Alešovi úplně nevyhovuje a chtěl by to ještě doladit, mě nijak nepřekvapuje. Každý má jiný styl a vyhovuje mu jiné nastavení. K ideálnímu nastavení je někdy dlouhá cesta a na Dakaru se proto možná bude ladit dál. Jen tak mimochodem, Tomáš Tomeček ladil tlumiče celou AER.
Tlumiče u Ginafu..
..no nevypadá to úplně zle, jen by asi potřebovali na polygon do Kopřivnice
Renault Master '07 2,5 dCi 120k - bejvávalo
Teď Sprinter 2013 313 a vše co je zrovna na dvoře k dispozici
..čím větší auto, tím víc práce je po vás vyžadováno.. (takže u mě spokojenost)
#JáTaky
Teď Sprinter 2013 313 a vše co je zrovna na dvoře k dispozici
..čím větší auto, tím víc práce je po vás vyžadováno.. (takže u mě spokojenost)
#JáTaky
Vždycky se mi Ginafy s nezávislým zavěšením kol líbily, bylo to zase něco jiného - unikátního (podobně jako Tatra) oproti klasickým tuhým nápravám. Jenže mi přijde, že u Ginafů neustále s něčím bojují. Před pár lety, když jim to celkem jelo (motoricky a co se týče pilotů), tak jim ten podvozek moc nefungoval. V poslední době, když na něm zapracovali, tak je tlačí bota zase jinde (motor, převodovka, hmotnost...). Takový nekonečný příběh kamionů značky Ginaf. Osobně bych je rád viděl vpředu. Ale bohužel...
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: stř led 09, 2013 5:16 pm
- Bydliště: Krnov
Pokud se chcete Martina Macíka na něco zeptat, tak není problém. Na facebooku anebo kdo tam není tak klidně i tady a já mu ty dotazy předám. Hlavně to máme originál a ne jedna bába povídala https://www.facebook.com/groups/8286358 ... 763444177/ pokud máte zájem tak mrkněte na dotazy a odpovědi ať se neptáme na jedno a to stejné.
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: stř led 09, 2013 5:16 pm
- Bydliště: Krnov
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: stř led 09, 2013 5:16 pm
- Bydliště: Krnov
Laik - odpověď od Martina - Nepleteš se, máme bubnové brzdy. Kotoučové se na tento typ náprav nevejdou. Průměr je tak velký, že by disky byly hodně malé a byly nefukční. Dneska je ale technologie tak vepředu, že bubnové brzdy fungují bez problému. Jediný rozdíl je v teplotách, které musíme uchladit.
Sestřih z Le Havre https://www.youtube.com/watch?v=qY4L63_nTpE
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 71 hostů