Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Zamčeno

Chceli by ste, aby Dakar ostal v Južnej Amerike, alebo sa jazdil v juhoafrickom regióne?

Anketa končí za pát črc 15, 2016 12:51 pm

Južná Amerika
17
25%
juhoafrický región
51
75%
 
Celkem hlasů: 68

tatra 4x4
Příspěvky: 475
Registrován: stř srp 05, 2009 12:06 am
Bydliště: Kochánky - Mladá Boleslav

Příspěvek

pon lis 28, 2016 9:54 am

laik
Příspěvky: 2575
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Příspěvek

Díky!

Je to samozřejmě jen dojem z monitoru, ale Vršeckej působí jako hodně vpohodě člověk. Vystupuje fakt skromně a tak nějak přemýšlivě. Známej onehdá prohlásil, že jinej jejich představitel na něj působí jako takovej ten hajzlík. :lol:
pon lis 28, 2016 10:02 am

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No nefunguje jim to špatně. V porovnání s Buggyrou to je sice takový topornější ale oproti pevný nápravě, to je evidentně jak žehlička. Bohužel ale auto jako celek nefunguje.
U nové X2222 se sice povedlo odlehčit konstrukci ale nesmyslná řízená zadní náprava jsou pouze kilogramy navíc, které navíc způsobují nestandardní chování vozu. Motor Cummins působí sám o sobě dost tupě a o deklarovaných parametrech bych docela pochyboval. Korunu tomu nasazuje převodovka Alison, která má oproti ZF v Renaultech nebo i v MANu daleko horší účinnost, takže anii dynamické chování vozu není nic moc. Výsledek je, že starší X2222SP díky jednodušší konstrukci a lokomotivnímu charakteru CATu C18 nakonec jezdí líp jak ta nová, což je podle mě celkem vývojová katastrofa. Bohužel. :(
Filip Nikl
pon lis 28, 2016 10:10 am

Uživatelský avatar
zemi8
Příspěvky: 1258
Registrován: ned led 05, 2014 8:50 pm
Bydliště: Vlašim

Příspěvek

laik: tak ono pokud chceš něco vyjednat atd. trochu hajzlík být musíš.
pon lis 28, 2016 10:12 am

meris
Příspěvky: 195
Registrován: stř lis 20, 2013 5:32 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Blog Josefa Kaliny: O té slavné tiskovce

http://buggyra.com/article/1591/blog-jo ... -tiskovce/
pon lis 28, 2016 5:19 pm

Dalby
Příspěvky: 668
Registrován: čtv led 21, 2016 7:57 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Na dovršení všeho, není Aleš spokojen s nastavením stabilizátorů zadní nápravy a je třeba ještě někde v pískovně s kamionem trochu poskákat.

Tak možná proto na auto domontovávali stabilizátor.. :wink:
pon lis 28, 2016 9:55 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Ten stabilizátor mají obě auta. Původně tam nebyl údajně proto, že se s ním auto chovalo v určitém druhu terénu měně stabilně. Nastavením tlumičů a vůbec rozložením vah na nápravy se to možná změnilo a převládla pozitiva použití stabilizátoru i na zadní nápravě (možná je to i kvůli charakteru současného Dakaru). To, že to Alešovi úplně nevyhovuje a chtěl by to ještě doladit, mě nijak nepřekvapuje. Každý má jiný styl a vyhovuje mu jiné nastavení. K ideálnímu nastavení je někdy dlouhá cesta a na Dakaru se proto možná bude ladit dál. Jen tak mimochodem, Tomáš Tomeček ladil tlumiče celou AER. :wink:
pon lis 28, 2016 10:16 pm

Uživatelský avatar
Voody79
Příspěvky: 324
Registrován: pon led 04, 2010 5:52 pm
Bydliště: Olomouc

Tlumiče u Ginafu..

Příspěvek

..no nevypadá to úplně zle, jen by asi potřebovali na polygon do Kopřivnice :)
Renault Master '07 2,5 dCi 120k - bejvávalo
Teď Sprinter 2013 313 a vše co je zrovna na dvoře k dispozici

..čím větší auto, tím víc práce je po vás vyžadováno.. (takže u mě spokojenost) :D

#JáTaky
pon lis 28, 2016 11:20 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Příspěvek

Vždycky se mi Ginafy s nezávislým zavěšením kol líbily, bylo to zase něco jiného - unikátního (podobně jako Tatra) oproti klasickým tuhým nápravám. Jenže mi přijde, že u Ginafů neustále s něčím bojují. Před pár lety, když jim to celkem jelo (motoricky a co se týče pilotů), tak jim ten podvozek moc nefungoval. V poslední době, když na něm zapracovali, tak je tlačí bota zase jinde (motor, převodovka, hmotnost...). Takový nekonečný příběh kamionů značky Ginaf. Osobně bych je rád viděl vpředu. Ale bohužel...
úte lis 29, 2016 2:23 pm

Antonín Švihel
Příspěvky: 286
Registrován: stř led 09, 2013 5:16 pm
Bydliště: Krnov

Příspěvek

Pokud se chcete Martina Macíka na něco zeptat, tak není problém. Na facebooku anebo kdo tam není tak klidně i tady a já mu ty dotazy předám. Hlavně to máme originál a ne jedna bába povídala :) https://www.facebook.com/groups/8286358 ... 763444177/ pokud máte zájem tak mrkněte na dotazy a odpovědi ať se neptáme na jedno a to stejné.
čtv pro 01, 2016 11:12 am

laik
Příspěvky: 2575
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Příspěvek

Pokud se nepletu, má Franta bubnový brzdy ( :?: ). Neuvažovalo se o kotoučích? Proč?
čtv pro 01, 2016 11:32 am

Antonín Švihel
Příspěvky: 286
Registrován: stř led 09, 2013 5:16 pm
Bydliště: Krnov

Příspěvek

Kluci ty dotazy předávám Martinovy až kolem osmé večer, tak jen aby jste nečekali odpověď hned :D
čtv pro 01, 2016 11:47 am

Antonín Švihel
Příspěvky: 286
Registrován: stř led 09, 2013 5:16 pm
Bydliště: Krnov

Příspěvek

Laik - odpověď od Martina - Nepleteš se, máme bubnové brzdy. Kotoučové se na tento typ náprav nevejdou. Průměr je tak velký, že by disky byly hodně malé a byly nefukční. Dneska je ale technologie tak vepředu, že bubnové brzdy fungují bez problému. Jediný rozdíl je v teplotách, které musíme uchladit.
čtv pro 01, 2016 11:08 pm

laik
Příspěvky: 2575
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Příspěvek

Super! Díky moc!

Mimochodem tohle jsem neviděl. https://www.youtube.com/watch?v=yPIaVoS_aFo
pát pro 02, 2016 6:55 am

Uživatelský avatar
Adjunkt
Příspěvky: 1491
Registrován: úte led 11, 2011 7:56 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek

pát pro 02, 2016 11:46 am

Zamčeno

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 71 hostů