Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Zamčeno

Chceli by ste, aby Dakar ostal v Južnej Amerike, alebo sa jazdil v juhoafrickom regióne?

Anketa končí za pát črc 15, 2016 12:51 pm

Južná Amerika
17
25%
juhoafrický región
51
75%
 
Celkem hlasů: 68

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

Pánové, promiňte mi tuto reakci, nicméně i když nejsem moderátor a nemám do toho moc co mluvit, nemyslíte, že debata posledních dvou zdejších stránek patří do sekce Dakarská hospoda? Já vím, vztahuje se to i k novému ročníku, ale myslím, že to tematicky už sklouzlo bokem... Snad jsem vás tím moc nenaštval.
úte pro 13, 2016 12:26 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Příspěvek

Článek od Pepíka Kaliny... Jako vždy povedený a čtivý. :thumbud: :finish: Líbí se mi, že zmiňuje i ostatní a že to píše tak, jak to je. Jeho knížky a smysl pro vyprávění mám rád. Takže Pepíku, díky!
Jsem hodně zvědavý na výkony Martina VD Brinka. Sherpa určitě má na TOP 5. Jen nesmí zahořet. :wink: Otázkou je, co posádka.
úte pro 13, 2016 2:51 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

Tisková zopráva od ASO: Bolívií se pojede,a le celý závod bude mít velice striktní podmínky ohledně využívání vody a bude plně soběstačný. takže se dovezou barely vody z Evropy a nebo z Argentiny. jinými slovy: špinavá a zasolená technika se bude mýt až zase v Argentině a fotky budou podle toho vypadat.
čtv pro 15, 2016 5:25 pm

laik
Příspěvky: 2575
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Příspěvek

http://www.rtlgp.nl/item/103123/kamaz_d ... akar_rally
CEO Kamazu Kokotin se nepohodl s ASO ohledně podmínek D2017 a je možné, že ročníků 2018, 2019 se Kamaz nezúčastní. Ostatních rallye se hodlají účastnit nadále, afriku považují za bezpečnou. Kamaz čelí rok a půl problémům [nejsem si jistý, pozn. laik] s homologací svého torpéda, nicméně hlavní překážkou jsou nové regule ohledně motorů, na jehož vývoj by Kamaz musel utratit miliony. CEO si postěžoval, že organizátor podniká kroky proti jejich zájmům, například právě regule ohl. motorů. Vyvinuli prý jednotku s Liebherrem, ovšem ihned poté byla pravidla změněna. Do roku 2018 je prý nemožné postavit na start dva třináctilitrové kamiony. Stojí 10 milionů dolarů [ročně? ponz., laik] udržet konkurenceschopný závodní tým a tyto prostředky by prý mohly být využity jinde. Kamazu se podařilo vyhrát kamiony už třináctkrát...bla bla
A mimo to krátkej rozhovor s Martinem o klobásách a jinak celkem o ničem.
http://buggyra.com/article/1600/martin- ... se-nemeni/
pon pro 19, 2016 11:16 am

filip 90
Příspěvky: 6364
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak dlouho se vymýšlelo jak ukončit nadvládu Kamazu, až se na to nakonec přišlo. Rusko nevyrábí výkonné maloobjemové motory, tak zavedeme pravidlo o maximálním objemu 13 litrů. A ono se to povedlo. :?
Filip Nikl
pon pro 19, 2016 12:33 pm

Pitris
Příspěvky: 694
Registrován: pát kvě 16, 2008 9:17 pm

Příspěvek

Tak to se naši konečně dočkají toho beduína, otázka je jestli z něho budou mít takovou radost, když to bude bez kamazů.
pon pro 19, 2016 12:55 pm

laik
Příspěvky: 2575
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Příspěvek

Já si nemyslím, že to bylo zamýšlený jako likvidace rusáků. Přecejen zrovna francouzi maj s rusákama odkajživa vztahy vřelý. Je to prostě úlitba zelenýmu teroru a s vanou se vylívá u dítě.
pon pro 19, 2016 1:21 pm

Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3888
Registrován: úte lis 06, 2012 2:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Příspěvek

Ať neděla CEO kokotin ramena bo dostane bombu :D
Pane jo takové uplakané řeči. Jako by byl problém si pronajat další motory od BGR nebo MKR. Kdyby chtěli tak jde všechno ale jako ve všem si rusáci myslí že jsou z nich všichni poděl... a budou jím zobat z ruky.
Pravidla platí pro všechny stejně tak ať se starají. Alešovi taky zatrhli queenu na dakaru tak nevidím důvod proč by měl jezdit ruskej torpédoborec když nesplňuje pravidla

Alda http://www.ceskatelevize.cz/sport/moto/ ... direct=off
Naposledy upravil(a) herrywood dne pon pro 19, 2016 2:05 pm, celkem upraveno 1 x.
pon pro 19, 2016 1:29 pm

xtomos
Příspěvky: 1609
Registrován: čtv led 01, 2015 4:15 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Navíc o 13l motorech se mluví několik let, ne?
Tomáš Ďurčo
pon pro 19, 2016 1:34 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Ano, mluví. Jenomže přišla krize, vývoj se zpomalil nebo zastavil a přísun peněz od sponzorů taky. Kamaz je určitě žádaný účastník na Dakaru, takže se samozřejmě snaží tlačit ASO do ponechání stávajících pravidel. Kokotin možná žádná ramena nedělá, ten problém může být opravdu reálný.
pon pro 19, 2016 2:33 pm

filip 90
Příspěvky: 6364
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak samozřejmě je to jen teorie. Ale je pravda, že nadvláda Kamazu byla chvílemi neúnosná a už to pomalu začalo jít do fáze: "Vítěz v Kamazu a vítěz ze zbytku světa." A několikrát se řešilo, co udělat aby se s Kamazy dalo alespoň soupeřit, takže tato myšlenka se nabízí.

Já zrovna u Kamazu bych neříkal, že je někdo uplakaný nebo, že "jako kdyby by byl problém". Ono kdyby to šlo, tak si ty motory od BGR nebo MKR pronajmou. Udělat motor pro jedno, dvě auta v soukromém týmu je něco jiného než zásobovat motory team velikosti Kamazu. Ano postavit 10 nebo 15 motorů nebo kolik by jich potřebovali by asi šlo, ale jak bude fungovat servis? Kolik je vlastně lidí, co jsou schopni dané motory udržovat v chodu? Dva, tři...? Při vší úctě, ale podle mě na to ani BGR ani MKR prostě nemají kapacitu.
Podle mě nikdo kromě továrny není schopen Kamazu zajistit takové podmínky jako měli dosud. A ta továrna jak přemýšlím, tak přemýšlím prostě není. Ideální by bylo kdyby JAMZ zase přišel s nějakou bombou jako byla před 20 roky V8 JaMZ-7E846, která v podstatě závodí dodnes. Jenže na to asi nejsou prostředky.
Filip Nikl
pon pro 19, 2016 2:38 pm

msifa
Příspěvky: 2104
Registrován: pát bře 03, 2006 8:32 am
Bydliště: Jižní čechy

Příspěvek

Taky to lze chápat tak, že zbytek světa vzal požadavek na motory 13 litrů jako fakt a týmy se přizpůsobily.
A kamazu se drasticky nyní omezil rozpočet a najednou je to pro něj problém investovat do motorů a rak se snaží tlačit na pořadatele.
pon pro 19, 2016 5:24 pm

Uživatelský avatar
Severnaya
Příspěvky: 1222
Registrován: sob úno 02, 2013 5:43 pm
Bydliště: Příbram

Příspěvek

...kolik uplakanku je v CZ krome toho Kamazu v RUS :valetsesmihy: ....
...filip 90 :thumbud: :finish:
úte pro 20, 2016 7:27 am

Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3888
Registrován: úte lis 06, 2012 2:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Příspěvek

čtv pro 22, 2016 8:55 pm

BUBENIK
Příspěvky: 532
Registrován: čtv dub 29, 2010 5:34 pm
Bydliště: doma

Příspěvek

The favorites / Les favoris / Los favoritos - Dakar 2017

https://www.youtube.com/watch?v=kvo_LD77Mwc
Pane Tohle není vobyčejnej nákladák To je TATRA

A teď šroubovákem tady to udělátko takhle pošoupneš...no....takhle...no a je to v prdeli
sob pro 24, 2016 2:35 am

Zamčeno

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů