Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
K tomu článku s Buggyrou - asi je něco špatně, když naznačují, že v TOP5 se udrží jen jízdou na "smrt". Asi to chce ještě lepší auto, nebo piloty. Osobně si myslím, že se Dakar spíš vyhraje rychlou jízdou, ale s ohledem na auto, aby bylo minimum defektů a případných poruch. Tak se myslím, že jel letos deRooy, který se ždímnul pouze v těch dunových etapách.
Na smrt, to je otázka jak moc. MK měl bouračku když se snažil předjet pomalejšího Kamaze, to je vidět na videu, a pak se to už sypalo. V tomhle sytému úzkých cest, když nefunguje princip sentinelu. chtělo by to širší cesty nebo více prostoru podél aby se dalo předjíždět. Jinak Tatry jeli rychle.Když jedeš zezadu je to hop - trop, předjedu nebo .... . Táhnout se za někým půl etapy to moc dopředu neposkočíš.
modely - schroub.sweb.cz
Když někdo pojede na jistotu, tak nejspíš bude startovat někde v prachu za první desítkou nebo patnáctkou. Tím se ale zvyšuje riziko defektu, nedobrovolného opuštění trati, nemožnosti předjetí (třeba i kvůli záměrnému blokování a prášení) a dalšího propadu ve startovním poli atd. Zároveň je nutné spoléhat na to, že ti, co "jedou na smrt" na tuto strategii doplatí. Při těch počtech kvalitních posádek (4 Kamazy, 5 vozů od de Rooye, 2 kvalitní MANy, k tomu MAZy, Renaulty atd.) to ale nemusí klapnout, když to alespoň několika "střelcům" vyjde. K tomu je ještě potřeba vzít v úvahu bonus za vítězství v etapě. Kdo je vidět v oficiálních televizních záběrech? Právě posádky jezdící v etapách na špici. To vše se počítá. Kdo letos zaznamenal Mardeeva na druhém místě, když ho v etapách nebyl vidět? Oni ale jako tým vidět byli, protože mají čtyři stejná auta, takže sponzorům to asi tolik vadit nemuselo.
No o tom to je: Buď pojedeš holt v klidu za pomalejším Kamazem (a on není ve skutečnosti tak pomalý) a ztratíš 10 min. Nebo ho zkoušíš předjet, uděláš gumu a nebo něco horšího... to je na každým, kdy se vyplatí zatáhnout a kdy být opatrnější... Mám pocit že Kolomajz, jak za to sedne, tak prostě jede na max. Prostě má takovou povahu a jinak to neumí. Je to i sympatický, akorát to v celkovým úplně nevychází...
-
- Příspěvky: 191
- Registrován: pát kvě 16, 2014 5:49 pm
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
to: Hanzs píšeš to téměř tak, jak si to sám myslím. Taky si myslím, že Dakar se prostě nedá jet pořád na max, je dlouhý a náročný jak na lidi, tak na techniku.
Jen tahle diskuze může přejít klidně do hospody
Jen tahle diskuze může přejít klidně do hospody
Nějaký ten základ z techniky by tady byl ze SŠ, VŠ a hlavně ze života. Většinou však stačí selský rozum.
www.nakladace.prodej.net
www.nakladace.prodej.net
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
http://www.autonewsinfo.com/2016/03/16/ ... 85693.html
Jestli jsem to pochopil správně tak se Peru i Chile vzdalo dalšího pořádání dakaru ?! To jsem zvědavý kde to potáhnou frantíci
Jestli jsem to pochopil správně tak se Peru i Chile vzdalo dalšího pořádání dakaru ?! To jsem zvědavý kde to potáhnou frantíci
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Zítra, to je 26.4., by měla být oznámena trasa Dakaru 2017. Za týden, to je 3.5., bude mít Marc Coma k trase tiskovku v Praze.
Další Dakar bez pouští...Africa Race sice s krásnou trasou, ale bez potřebné konkurence... kdyby tak šla polovina našich a polovina Holanďanů do Afriky....jenže to prostě nehrozí a pro fanouška je to škoda.
Aby to zase nebylo že po Dakaru 2017 zase všichni přijedou domů a budou nadávat, jak se jim trasa nelíbila. A budou to brát jako úzus že přece musejí být v Jižní Americe. přitom ale videa si každý stejně točí sám a jak se odprezentuje u fanoušků, tak to bude mít....
Namísto toho se přizpůsobuje stavba nových kamionů nové situaci ve volbě tratí. Ani nemusím chodit daleko...
Další Dakar bez pouští...Africa Race sice s krásnou trasou, ale bez potřebné konkurence... kdyby tak šla polovina našich a polovina Holanďanů do Afriky....jenže to prostě nehrozí a pro fanouška je to škoda.
Aby to zase nebylo že po Dakaru 2017 zase všichni přijedou domů a budou nadávat, jak se jim trasa nelíbila. A budou to brát jako úzus že přece musejí být v Jižní Americe. přitom ale videa si každý stejně točí sám a jak se odprezentuje u fanoušků, tak to bude mít....
Namísto toho se přizpůsobuje stavba nových kamionů nové situaci ve volbě tratí. Ani nemusím chodit daleko...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 hostů