Stránka 1 z 47

Dakar 2017 - prvé správy

Napsal: ned led 17, 2016 11:51 am
od Marko
Predvcerajsia (nezvykle vyzivna) tlacovka E. Livgnea:

- nie sme v blizkej buducnosi pripraveni opustit Juznu Ameriku (je tu kontrakt este na najblizsich par rokov), aj ked v Afrike pracujeme na inom prespektivnom projekte
- sme v kontakte s vladami Argentiny (nova vlada si chce ujasnit postoj k rallye), Urguaya a Paraguaya (zastupcovia boli pozvani na cielovu ceremoniu, aby videli o com to je, a ci chcu byt sucastou rallye), Chile (minuly rok sme uz s nimi nehovorili, lebo to nebolo vhodne, teraz to otvarame znovu), Bolivie a Peru, Brazilie, Ekvadoru a Kolumbie.
- momentalna predstava o D2017 je taka, ze by sa startovalo v cilskom Valparaiso, urcite by sa islo cez Argentinu a Boliviu (ktora chce pridat etapy), jedna etapa by asi pretinala brazilske uzemie a ciel by bol v urguayskom Punta del Este.
- dalsia velka tema je pacifcka rallye, zahrnajuca Cile, Boliviu, Peru, Ekvador a Kolumbiu. Toto je ale odsunute najskor na rok 2018, pretoze vlady Ekvadoru a momentalne aj Peru odmietaju nateraz prejazd rallye cez ich uzemia

Dame si aj jedno hlasovanie :-) , hlasovacia otazka bude aktivna 180 dni.

Napsal: pon led 18, 2016 6:46 pm
od Marko
Dalsie novinky

- Kamaz pocita so zabudovanim noveho domaceho motora JaMZ radu 770/780, specialne upraveneho pre sutazne kamiony. Prototypy uz existuju a su testovane, seriova verzia motora by sa mala zacat vyrabat v roku 2018.
- rovnaky motor dostane aj uplne novy special na baze kapotoveho Uralu Next (skupina GAZ Group, ktora vramci svojho teamu GAZ Raid Sport nasadzuje zatial mensi GAZon Next) , ktory ma byt predstaveny v priebehu tohto roka. Povodny plan bol odstartovat s novym Uralom na SWR16, ale teraz sa ukazuje, ze projekt sa dovtedy nestihne dokoncit a otestovat.
Foto Ural Next (seriovy): http://ic.pics.livejournal.com/sergeyor ... 29_600.jpg
- Toyota Espana pripravuje nove buggy so siluetou Toyoty Aygo, ktore nasadi na Dakar 2017. Cielom je dostat sa do Top5!

Napsal: pon led 18, 2016 7:17 pm
od michalCCR
bude Aygo väčšie či menšie ako Mini? :valetsesmihy:

Napsal: pon led 18, 2016 7:29 pm
od filip 90
Marko co to bude za motor? Asi nějaký šestiválec předpokládám. Že by si obtiskli Gyrtech do písku a pak si vyrobili svůj...? :lol: Tak nebylo by to prvně. :wink:

Napsal: pon led 18, 2016 7:40 pm
od Marko
Filip:
JaMZ 780 (seriova verzia), šestvalec,, objem: 12,4 l , výkon 400-950 koni. :wink:

Oni asi cakali len kym sa “stabilizuju” predpisy ohladom motorov na Dakare a akonahle to vedeli, zacali pripravovat novy motor. S trvalejsim prechodom na zapadne motory sa asi nikdy realne nepocitalo – uz len kvoli “narodnej prestizi”. Inak ten motor v nejakej podobe je v novej (minuly rok predstavenej) serii ruskych BVP Kurganjec a spol..udajne.

Michal: …aj ja sa divim, ze ako zaklad si vybrali zrovna Aygo. Ale asi sucasna podoba Dakaru praje takym “subtilnejsim” konstrukciam. Vsetko sa v porovnani s Afrikou zmensilo – aj motorky a kamiony.

Napsal: pon led 18, 2016 8:27 pm
od filip 90
No jo fakt, že jo. :shock: Tak jak to je vyvíjeno i pro armádní užití, tak to žádnej chudák nebude. Hned se je na co těšit. :wink:

Napsal: pon led 18, 2016 8:45 pm
od Gumid

Napsal: pon led 18, 2016 8:46 pm
od Marko
Ano, je na co sa tesit…su tu nove velke projekty v Rusku.

Na druhu stranu to asi nie je uplne najlepsia sprava pre zapadnych kamionovych hracov. Ak do hry naozaj naskoci druhy vyznamny rusky team, pravdepodobne sa zintenzivni suboj medzi Kamazom a Uralom (ktory zrejme nebude chciet robit Kamazu len stafaz – co naznacuje aj to, ze uz niekolko rokov team GAZ ziskava skusenosti sice s mensimi autami, ale ako systematicka prvopriprava to viac ako staci). Tym, ze v Rusku je to brane ako vec narodnej hrdosti, tak aj to financovanie sutaznych aktivit je v inej realite, ako na zapade. Vo finale to tak moze viest k tomu ze Kamaz a Ural sa v tom predbiehani vo vyvoji veducemu k vitazstvu dostanu definitivne do inej ligy ako de Rooy, Buggyra, VeKa, a spol, ktori musia fungovat vramci nejakych komercnych pravidiel a od statu nevidia na podpore ani …nic.

Napsal: pon led 18, 2016 8:59 pm
od Gumid
Petter Solberg měl nabídku na letošek od Overdrive, ale necítil se připraven. 2017 ale již prý bude. Na něho se fakt těším. :)

Napsal: pon led 18, 2016 9:12 pm
od filip 90
No kapotový Kamaz, teď Ural... :D

Mi tak připadá, že Krysztof Ostaszewski je buď největším vizionářem kamionového motorsportu a nebo je zapojen v nějakém supertajném testovacím programu. Jak Ural tak Zetros u něj již mnoho let jezdí. :lol: :lol: :lol:

Napsal: pon led 18, 2016 9:22 pm
od Coudy
No, pane jo. Zní to všechno krásně, uvidíme, jaká bude nakonec realita. Že by se u MKR vydali cestou kapotových aut? 8)

Napsal: pon led 18, 2016 9:31 pm
od herrywood
Na dakaru se prý chystají totálně nová pravidla tak uvidíme co to přinese

Napsal: úte led 19, 2016 4:35 pm
od herrywood
NO DOPRDELE
Zapnu tv s slyším Valtra jak říká že vydali prohlášení a on nechápe proč. Tak běžím na net si to pustit znovu a začíná to,, Jezdci se vracejí z dakaru a buggyra ukončíla spolupráci s Valtrem ....

Někde kolem času 28:20
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1025 ... 016000119/

Napsal: úte led 19, 2016 4:48 pm
od Marko
:shock: ...zasa kauza...ako uz byva zvykom na kazdom Dakare :roll:

Napsal: úte led 19, 2016 4:54 pm
od Pitris
Tak to teda mediálně nezvládli.