Stránka 44 z 47

Napsal: úte pro 13, 2016 12:26 pm
od Jiří Vintr
Pánové, promiňte mi tuto reakci, nicméně i když nejsem moderátor a nemám do toho moc co mluvit, nemyslíte, že debata posledních dvou zdejších stránek patří do sekce Dakarská hospoda? Já vím, vztahuje se to i k novému ročníku, ale myslím, že to tematicky už sklouzlo bokem... Snad jsem vás tím moc nenaštval.

Napsal: úte pro 13, 2016 2:51 pm
od Coudy
Článek od Pepíka Kaliny... Jako vždy povedený a čtivý. :thumbud: :finish: Líbí se mi, že zmiňuje i ostatní a že to píše tak, jak to je. Jeho knížky a smysl pro vyprávění mám rád. Takže Pepíku, díky!
Jsem hodně zvědavý na výkony Martina VD Brinka. Sherpa určitě má na TOP 5. Jen nesmí zahořet. :wink: Otázkou je, co posádka.

Napsal: čtv pro 15, 2016 5:25 pm
od Jiří Vintr
Tisková zopráva od ASO: Bolívií se pojede,a le celý závod bude mít velice striktní podmínky ohledně využívání vody a bude plně soběstačný. takže se dovezou barely vody z Evropy a nebo z Argentiny. jinými slovy: špinavá a zasolená technika se bude mýt až zase v Argentině a fotky budou podle toho vypadat.

Napsal: pon pro 19, 2016 11:16 am
od laik
http://www.rtlgp.nl/item/103123/kamaz_d ... akar_rally
CEO Kamazu Kokotin se nepohodl s ASO ohledně podmínek D2017 a je možné, že ročníků 2018, 2019 se Kamaz nezúčastní. Ostatních rallye se hodlají účastnit nadále, afriku považují za bezpečnou. Kamaz čelí rok a půl problémům [nejsem si jistý, pozn. laik] s homologací svého torpéda, nicméně hlavní překážkou jsou nové regule ohledně motorů, na jehož vývoj by Kamaz musel utratit miliony. CEO si postěžoval, že organizátor podniká kroky proti jejich zájmům, například právě regule ohl. motorů. Vyvinuli prý jednotku s Liebherrem, ovšem ihned poté byla pravidla změněna. Do roku 2018 je prý nemožné postavit na start dva třináctilitrové kamiony. Stojí 10 milionů dolarů [ročně? ponz., laik] udržet konkurenceschopný závodní tým a tyto prostředky by prý mohly být využity jinde. Kamazu se podařilo vyhrát kamiony už třináctkrát...bla bla
A mimo to krátkej rozhovor s Martinem o klobásách a jinak celkem o ničem.
http://buggyra.com/article/1600/martin- ... se-nemeni/

Napsal: pon pro 19, 2016 12:33 pm
od filip 90
Tak dlouho se vymýšlelo jak ukončit nadvládu Kamazu, až se na to nakonec přišlo. Rusko nevyrábí výkonné maloobjemové motory, tak zavedeme pravidlo o maximálním objemu 13 litrů. A ono se to povedlo. :?

Napsal: pon pro 19, 2016 12:55 pm
od Pitris
Tak to se naši konečně dočkají toho beduína, otázka je jestli z něho budou mít takovou radost, když to bude bez kamazů.

Napsal: pon pro 19, 2016 1:21 pm
od laik
Já si nemyslím, že to bylo zamýšlený jako likvidace rusáků. Přecejen zrovna francouzi maj s rusákama odkajživa vztahy vřelý. Je to prostě úlitba zelenýmu teroru a s vanou se vylívá u dítě.

Napsal: pon pro 19, 2016 1:29 pm
od herrywood
Ať neděla CEO kokotin ramena bo dostane bombu :D
Pane jo takové uplakané řeči. Jako by byl problém si pronajat další motory od BGR nebo MKR. Kdyby chtěli tak jde všechno ale jako ve všem si rusáci myslí že jsou z nich všichni poděl... a budou jím zobat z ruky.
Pravidla platí pro všechny stejně tak ať se starají. Alešovi taky zatrhli queenu na dakaru tak nevidím důvod proč by měl jezdit ruskej torpédoborec když nesplňuje pravidla

Alda http://www.ceskatelevize.cz/sport/moto/ ... direct=off

Napsal: pon pro 19, 2016 1:34 pm
od xtomos
Navíc o 13l motorech se mluví několik let, ne?

Napsal: pon pro 19, 2016 2:33 pm
od nero
Ano, mluví. Jenomže přišla krize, vývoj se zpomalil nebo zastavil a přísun peněz od sponzorů taky. Kamaz je určitě žádaný účastník na Dakaru, takže se samozřejmě snaží tlačit ASO do ponechání stávajících pravidel. Kokotin možná žádná ramena nedělá, ten problém může být opravdu reálný.

Napsal: pon pro 19, 2016 2:38 pm
od filip 90
Tak samozřejmě je to jen teorie. Ale je pravda, že nadvláda Kamazu byla chvílemi neúnosná a už to pomalu začalo jít do fáze: "Vítěz v Kamazu a vítěz ze zbytku světa." A několikrát se řešilo, co udělat aby se s Kamazy dalo alespoň soupeřit, takže tato myšlenka se nabízí.

Já zrovna u Kamazu bych neříkal, že je někdo uplakaný nebo, že "jako kdyby by byl problém". Ono kdyby to šlo, tak si ty motory od BGR nebo MKR pronajmou. Udělat motor pro jedno, dvě auta v soukromém týmu je něco jiného než zásobovat motory team velikosti Kamazu. Ano postavit 10 nebo 15 motorů nebo kolik by jich potřebovali by asi šlo, ale jak bude fungovat servis? Kolik je vlastně lidí, co jsou schopni dané motory udržovat v chodu? Dva, tři...? Při vší úctě, ale podle mě na to ani BGR ani MKR prostě nemají kapacitu.
Podle mě nikdo kromě továrny není schopen Kamazu zajistit takové podmínky jako měli dosud. A ta továrna jak přemýšlím, tak přemýšlím prostě není. Ideální by bylo kdyby JAMZ zase přišel s nějakou bombou jako byla před 20 roky V8 JaMZ-7E846, která v podstatě závodí dodnes. Jenže na to asi nejsou prostředky.

Napsal: pon pro 19, 2016 5:24 pm
od msifa
Taky to lze chápat tak, že zbytek světa vzal požadavek na motory 13 litrů jako fakt a týmy se přizpůsobily.
A kamazu se drasticky nyní omezil rozpočet a najednou je to pro něj problém investovat do motorů a rak se snaží tlačit na pořadatele.

Napsal: úte pro 20, 2016 7:27 am
od Severnaya
...kolik uplakanku je v CZ krome toho Kamazu v RUS :valetsesmihy: ....
...filip 90 :thumbud: :finish:

Napsal: čtv pro 22, 2016 8:55 pm
od herrywood

Napsal: sob pro 24, 2016 2:35 am
od BUBENIK
The favorites / Les favoris / Los favoritos - Dakar 2017

https://www.youtube.com/watch?v=kvo_LD77Mwc