Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
Lašty
Příspěvky: 153
Registrován: pát led 10, 2014 6:45 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Aleš toho s Phoenixem moc neodjel, takže si zvyká a po letech na tuhejch nápravách si myslím, že jede super. Hold ta série serva to pokazila, ale tomu se asi předejít nedá. Jinak výrazný problémy neměl.

Marťas jede taky špičku, ale asi doplatil na nové auto s mouchama.

Buggyra se rozhodla postavit Phoenixe místo Fatboye a tohle je možná daň. Sám Marťas říkal, že je Phoenix o hodně lepší než Fatboy, takže kdyby byl spolehlivý, což snad příště bude, bylo by to jiné...
Ale na kdyby se nehraje.
Nezbývá než fandit 😉👍😎
pát led 13, 2017 6:31 pm

filip 90
Příspěvky: 6364
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jo čekali jsme víc, daleko víc. Kdo by taky nečekal, protože co se týká rychlosti tak ty Phoenixy jsou možná to nejlepší co je na startu a sestava pilotů byla nejlepší jaká kdy byla.
Holt se nepovedlo, no... Ale opravdu se nepovedlo? Alešovi auto šlapalo až na jeden stále se opakující problém skvěle. A nakonec ani to umístění nebude tak špatné.
Kolomajze bych týmovou jedničkou nenazýval. Spíš bych mi přidělil funkci něco jako "Demonstrační závodník". Udělal spousty práce během roku, tím že se FAT BOYem jezdil po Evropě a i díky němu sedí v druhém autě Aleš. Což je ten tak nezbytně potřebný přísun peněz.

Ono to holt asi nebude tak jednoduché. Jen si vzpomeňme na Kamaz... Řezali do toho od roku 1994 (myslím auta 4x4) a až v roce 2003 se jim začalo dařit zajíždět stabilní výsledky. Do té doby to byla buď katastrofa nebo takový pokus omyl.
De Rooy - vrátil se v roce 2003. DAFy, Ginafy, Iveca, jedny motory, druhý motory, nápravy Timoney, diskvalifikace, utržené kabiny... Prvně vyhrál až v roce 2012.
9 let u obou týmů... Tak nechme Buggyře ještě těch 5 let času (pokud jim to vydrží) a pak můžeme soudit. :wink:
Filip Nikl
pát led 13, 2017 6:34 pm

Smil
Příspěvky: 1935
Registrován: sob led 08, 2011 1:47 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

A já si to užil, vždy byl někdo z nich nahoře a parkrát tam byli oba. Nevím co bysme chtěli víc. Konkurence je velika a každý má minimalně 3 stroje. Spíš mě zklamal Arthur, po slibném začátku hned konec. Stím autem by jel Aleš, ne? Takže by letos skončil v dunách ve třetí etapě.
pát led 13, 2017 6:35 pm

Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3888
Registrován: úte lis 06, 2012 2:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Příspěvek

Tak je to smůla no. Pro mě je nejdůležitější aby Alda zůstal u BGR a ustálili se jezdci a technika se vyšperkovala na spolehlivost. Asi nikomu neprospěje když se na jednom autě bude každý rok střídat někdo jiný. Je třeba sehnat ještě 1-2 jezdce kteří by jeli taky. Nejspíš Trněný/Spáčil jako závodník a pokud zdraví dá tak Vrša jako rychlá poloasistence ( vézt 13 tun je nesmysl max o 1-2 tuny navíc). Nemůžeme čekat od týmu který to jezdí 3-4 roky že to bude mít všechno tak vyšperkované jako KAMAZ/IVECO kteří to jedí desítky let. Ten čas jednou přijde.
JInak Alešuv phoenix pomineme li vadnou serii pump jak jede velice spolehlivě bez poruch. Bohužel ty pumpy ovlivnili hlavu na tolik že se není čemu divit že jsme Aldu letos neviděli v etapě mockrát ve předu

Pro mě je nepochopitelná jedna věc a to je Villagra. Druhým rokem to jede, jede bez týmového mechanika a za ty 2 roky neměl snad žádnou závadu která by ho stála desítky minut/hodiny.
Naposledy upravil(a) herrywood dne pát led 13, 2017 6:41 pm, celkem upraveno 1 x.
pát led 13, 2017 6:39 pm

edition3
Příspěvky: 516
Registrován: pon pro 31, 2007 3:17 pm

Příspěvek

No on Artur nezajel i ty další etapy nic moc :?
Fandím všemu, co má alespoň jeden válec.
pát led 13, 2017 6:39 pm

kofolasek
Příspěvky: 5
Registrován: ned led 19, 2014 1:04 pm
Bydliště: Bechyně

Příspěvek

taky se přidám ... Souhlasím s filip 90 . Buggyra je mladá stáj , prakticky nemá na co navazovat na rozdíl od Kamazu , De Rooye . Letos Martin ukázal , že to auto umí a vývoj jde správným směrem . A motory asi taky nebudou takové neštěstí , jak si tu občas někdo posteskne . Držím pěsti a fandím
pát led 13, 2017 6:45 pm

Gavius
Příspěvky: 887
Registrován: úte led 20, 2015 4:20 pm
Bydliště: Prostějov

Příspěvek

Jen aby nám ta Buggyra u toho Dakaru těch cca 5 let vydržela, které tu někdo zmiňoval :)
A k tomu, jak psal Herry, že 13 tun je nesmysl... mno, vem si auto, který má tak něco přes 9 tun, ta nástavba co veze je prý brutálně těžká (není nástavba rychlých asistencí, ale spíš srevisních asistencí)... no a jsme na deseti tunách, možná lehce přes, a vezeš náhradní díly na 4 auta, resp. 3 auta ( Shrek, Man a 2 Phoenixy), tak si to vem, že těch 13 tun není tak moc, pokud máš něco vést! ... Ono ten Man by stačil, jen to chce odlehčit zbytečné a vyladit ho, a pochybuju, že ho odstaví, leda by ho zase Prokop prodal, přece jen v tom má nějáký peníz, je to jeho :)

Edit: A jen taková myšlenka, nebude chtít jet Aleš Silk Way? ... pokud jo, pochybuju, že pojede celá Buggyra (i když :) ), pak leda Gyrtech opět do Královny, poladit a vyjet porazit Kamazáky do Ruska :)
Naposledy upravil(a) Gavius dne pát led 13, 2017 6:53 pm, celkem upraveno 1 x.
pát led 13, 2017 6:47 pm

Uživatelský avatar
Marley
Příspěvky: 365
Registrován: úte led 07, 2014 12:27 am
Bydliště: Tábor

stagnace

Příspěvek

Já bych to neviděl tak černě.. nebejt jedný dětský nemoci se servopumpou a bohužel problému na motoru - o kterém se asi nedozvíme???, dokázaly auta držet krok s těmi nejlepšími, jak na rychlých etapách, v dunách tak i na rozbíječkách..

Stagnace bych to úplně nenazval, opět se někam posunuli, a dakar je v tomhle bohužel neúprosný, protože šance ukázat jak na tom ty auta a tým opravdu jsou je pouze jednou v roce a to je málo. Bylo by fajn, vidět Buggyru i na Silk way.

Když se podíváme na top10 - tak po Kamazech je tam pouze Iveco (startovaly 4?) víckrát než jeden kamion. Pak Renault (startovaly3), Man (startovaly 3-4?), Maz (startovaly 3) ,Sugawara na Hinu, a doufejme Aleš na tatře.

Ostatní týmy startovaly v přesile, některé s vyššími rozpočty, větší historií a dopadly minimálně podobně. Špička je strašně vyrovnaná a šance na reparát v závodě bohužel není..

btw. Villagra fascinuje i mě, loni třetí a i letos jede v absolutním kontaktu se špičkou a hlavně konzistentně. Jestli se nepletu - na to že měl loni na kamionu premiéru, tak je to sakra dobrý.
Naposledy upravil(a) Marley dne pát led 13, 2017 6:58 pm, celkem upraveno 1 x.
pát led 13, 2017 6:50 pm

TomZ
Příspěvky: 450
Registrován: čtv led 12, 2017 6:57 pm
Bydliště: Šumperk

Příspěvek

Jistě, aby zůstal AL u Buggyry by bylo super a snad se tak stane... Napadá mě trochu kacířská myšlenka, že je proto možná dobře, že Renaulty právě stojí a mohou se tak jevit ne úplně spolehlivý. Protože já bych jinak docela i očekával, že Aleš půjde tam (auta se zdály velmi rychlý a o automatickou převodovku zcela evidentně měl Aleš zájem).
pát led 13, 2017 6:53 pm

Kirbi
Příspěvky: 174
Registrován: pon čer 17, 2013 4:16 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Jak už tu taky proběhlo, tak Aleš je velmi schopný co se týče poznatků k vylepšení auta. Takže on taky může hodně pomoci s vývojem..
pát led 13, 2017 6:56 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

No, pro ěm je letošní dakar zklamáním po organizační stránce a za očekáváním skončili pro mě vlastně všichni naši. Dílem je to ale zprobeno tím, že se 40% závodu prakticky neodjelo, a to zrovna v klíčových etapách. Jako esenciální se ukázala absolutní spolehlivost. Po taktické stránce, jezdecky i technicky byl zase nejlépe připravený Kamaz, bohužel.

Čekal jsem víc od celého týmu de Rooy. de Rooyo si vloni celý závod proti kamazům i Vece odrežíroval sám, ale letos mu v rozhodujících fázích závodu chyběla jiskra. ostatní od de Rooyů byli nevyrovnaní, na rozdíl od jezdců Kamazu.

Za očekáváním pro mě zůstala Veka. Bohužel je to tím že pánové se svezu až před odjezdem na Dakar. Bral jsem Aradavičuse jako možného černého koně, ale zůstal daleko za očekáváním prakticky po celý závod. Nakonec černým koněm, a mnohem lépe připraveným, byl Vasiljevskij na Mazu. Že je Vjazovič skvělý, se vědělo, ale takhle?

Za očekáváním pro mě zůstala Buggyra. S výjimkou prvních dvou etap se jí nedařilo, kupily se poruchy. ono se od čtvrté etapy po včerejšek taky nic neodjelo. Toto je opravdu to nejlepší, kam se tatra dokázala posunout, rychlostně je na úrovni špičky. Ale bohužel, zatím tam není ta vyrovnanost, a taky to byl specifický ročník, kde nikdo nedostal možnost napravit nějakou chybu. jenže u Buggyry těch zdržení a defektů bylo příliš mnoho.

Trochu mate dosavadní výsledek Matesa. jezdecky, technicky i výsledkově se pohybuje na hranici první desítky, což je adekvátní. opravdu se hodně posunul, ale bohužel celá ta kategorie zase zrychlila. Doufal jsem v jednociferné umístění a bylo to v jeho silách, ale bohužel, náprava chyb letos není možná.

Tak vlastně přemýšlím, jestli mě něco letos potěšilo..... Llovera jede velmi pěkně. U martina prokopa vidím momentální potenciál, ale doplatil na pentli i příliš mnoho navigačních chyb, ale tam vidím i nesmyslná navigační pravidla, kdy pět aut krouží na padesáti metrech dokolečka a hledá, až jim pípne wayoint. To mi přijde přitažený za vlasy a Ilka se do toho chytila. Jinak do budoucna bohužel ale nevěřím, že Martin bude schopen držet technický krok s těmi, kdo budou určovat pořadí první desítky... snad ještě za rok. Moc bych mu to přál, Shrek vypadá strašně skvěle a Martzin je skvělý pilot.

No, když to shrnu jednou větou: ach není tu není, co by mě těšilo...
pát led 13, 2017 6:57 pm

Uživatelský avatar
Lucian
Příspěvky: 490
Registrován: čtv led 08, 2009 7:21 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

Připojuji se také spíše k Filipovu hodnocení a Buggyru bych zatím nezatracoval, je potřeba čas a nasadit víc aut. A také nezapomínejte, že se skoro nic neodjelo, v jiných ročnících by se dalo i s takovýma ztrátama zajet bednu. A také se potvrzuje, že špička je opravdu široká, v dávných dobách to bývaly max. 2 týmy, co se vzájemně naháněly, ale teď jich je opravdu na špičce hodně. Kamaz, De Rooy, Veka Man, Renaulty MKR, Buggyra, MAZ a těsně HINO a Macík.
pát led 13, 2017 7:03 pm

laik
Příspěvky: 2575
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Příspěvek

pát led 13, 2017 7:10 pm

TP
Příspěvky: 1976
Registrován: úte kvě 03, 2011 9:37 pm
Bydliště: Řevnice

Příspěvek

Taky bych to se zklamáním nedramatizoval ohledně našich.Třeba Ondra v motorkách mě vyloženě naschnul 👍 pecka jak letí.V autech také super Prokop do 10 tky pecka 👍.Ve čtyřkolkách škoda Macháčka ale v jeho věku i tak borec 👍 No a kamiony za mě Macík jr pecka 👍 jet kolem 10 tky zaslouží uznání.Buggyra holt musí máknout na spolehlivosti Aleš vzhledem k okolnostem zajel maximum a Martin měl holt ještě větší smůlu s autem.
Zda Aleš pojede za Buggyru si netroufám odhadnout neboť Buggyra mění jezdce večer po závodech a Aleš teamy ráno před naloďením 😂
Teď to zklamání JAKAR STÁL LETOS ZA ... ASO NEJVĚTŠÍ PROPADÁK
Už ho nohy nezebou MAGNUM E-TECH 440
pát led 13, 2017 7:36 pm

latis1
Příspěvky: 19
Registrován: stř led 13, 2016 11:16 am
Bydliště: Havířov

Příspěvek

Já bych neřekl zklamání,Buggyra jezdí chvili.Meli prostě smůlu letos,ale nic neshorelo,nikomu se nic nestalo.Jasne vadné serva, Alešovi ubrali z možného dobrého výsledku,takže výsledkové slabší.Martin měl jednu velkou opravu, a ta ukázala první desítku.Ja jsem rád že tým fungoval a byl bych rád kdyby pokračovali i za rok.I jiné týmy měli problémy.Nebudme přehnaně kritičtí.Vice mě štve že se nezavodi,že se jede jen pár krátkých etap a není možné využít auta naplno.MM zajel hezký, Líazka ale je v podstatě je upravené starší odzkoušené auto.Proto jeli v podstatě bez komplikací.
Jezdím s truckem u Šmîdl s.r.o.
pát led 13, 2017 7:41 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů