Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakar 2018 První zprávy
Co maj ty věci společnýho s mini?
Re: Dakar 2018 První zprávy
Branding znacky (a motor). Presne preto, aby sa Dakar neposunul do roviny americkeho serialu Baja, kde jazdia taketo veci, budu od buduceho roka platit nove pravidla: buggy 2WD len pre amaterov, tovarenske prioritne posadky len v siluetach seriovych aut 4WD.
X-raid pre tento rok postavil Buggy ako special proti odchadzajucim Peugeotom (...co by bolo velmi neprijemne, keby Peugeot dostal pri svojej dakarskej derniere vyprask). A od buduceho roka ich bude ponukat ako zakaznicke auta...
X-raid pre tento rok postavil Buggy ako special proti odchadzajucim Peugeotom (...co by bolo velmi neprijemne, keby Peugeot dostal pri svojej dakarskej derniere vyprask). A od buduceho roka ich bude ponukat ako zakaznicke auta...
Re: Dakar 2018 První zprávy
Marko: takže Mini postaví profi buggy odjede s tím jeden ročník a pak to dá od příštího roku do rukou amatérum a budou s tím moc dále jezdit?
Tomáš Ďurčo
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Re: Dakar 2018 První zprávy
No já bych ještě počkal, kam se to vyvine. Ono mít tovární auta 4WD se siluetou a benzinovým motorem....co ale budou tovární auta? A kdo budou amatéři?
Bude X-raid mít ten charakter, že to budou amatéři, kteří si budou fakticky pronajímat ta auta? takže i Peterhansel nebo Nasser? teoreticky ano A nová auta - uvidíme je tam vůbec a není to ejjich pohřeb? Tovární tým, ať koukám, jak koukám, totiž už asi žádný nebude...
Bude X-raid mít ten charakter, že to budou amatéři, kteří si budou fakticky pronajímat ta auta? takže i Peterhansel nebo Nasser? teoreticky ano A nová auta - uvidíme je tam vůbec a není to ejjich pohřeb? Tovární tým, ať koukám, jak koukám, totiž už asi žádný nebude...
Re: Dakar 2018 První zprávy
Pardon...nepresne som sa vyjadril.
Prioritni piloti (ich zoznam - tak ako v motorkach - bude zostavovat ASO, alebo FIA+ASO...to sa este uvidi), budu smiet startovat len so siluetami 4x4 s benzinovym motorom. Vsetci ostatni neprioritni (teda viac-menej amateri), mozu startovat aj s buggynami 4x2. Mne z toho logicky vychadza toto:
1.) pretoze Peugeot odchadza, je to zrejme hotova vec. Peugeot totiz podmienil svoje dalsie trojrocne zotrvanie na Dakare tym, ze bude moct aj dalej stavat 2WD stroj (hlavne z marketingovych dovodov: skupina PSA asi ako jedina z velkych koncernov standardne neponuka plnepohonne auta).
2.) akykolvek profi-team (tovarensky/netovarensky) bude mat prirodzenu ambiciu podpisat spickoveho pilota - takze vpodstate prioritneho jazdca. Takto to bolo vzdy. Tym padom bude technika pre spickovych jazdcov musiet byt benzin 4WD. Zasa - je to preto, ze pre ASO, aj vacsinu automobiliek je z marketingovych dovodov vyhodne podporovat sutazny stroj, ktory pripomina seriovu produkciu. Tym sa dostavame zasa na zaciatok, preco je ta dohoda nastavena tak, ze to budu benziny 4WD.
Xtomos: ano...kedze buggy 2WD ako spickove nacinie koncia, projekt je nastaveny takto. Buggy je naviac lacnejsie ako klasicke MINI. Tento rok sa to este pod starymi pravidlami spromuje so spickovymi jazdcami, a od roku 2019 to bude na trhu, pre neprioritnych jazdcov (pravdepodobne v nejakej technicky mierne "osekanejsej" verzii). Samozrejme, pojde si tak ako doteraz prenajat aj MINI 4WD, lenze klasicky za "ine" peniaze. A tie vacsina zaujemcov o dakarske "zvezenie" dokopy neda... Buggy MINI je tak myslene do buducnosti ako komercny projekt, ktory ma priniest Xraidu peniaze.
A vzhladom k tomu, ze zatial juhoamericky Dakar nejak velmi automobilky neprilakal ...tak aby bola k Hiluxom (vselijakych nizsich vyvojovych verzii) nejaka alternativa, XRaid sa rozhodol ponuknut amaterom do buducnosti toto riesenie.
Prioritni piloti (ich zoznam - tak ako v motorkach - bude zostavovat ASO, alebo FIA+ASO...to sa este uvidi), budu smiet startovat len so siluetami 4x4 s benzinovym motorom. Vsetci ostatni neprioritni (teda viac-menej amateri), mozu startovat aj s buggynami 4x2. Mne z toho logicky vychadza toto:
1.) pretoze Peugeot odchadza, je to zrejme hotova vec. Peugeot totiz podmienil svoje dalsie trojrocne zotrvanie na Dakare tym, ze bude moct aj dalej stavat 2WD stroj (hlavne z marketingovych dovodov: skupina PSA asi ako jedina z velkych koncernov standardne neponuka plnepohonne auta).
2.) akykolvek profi-team (tovarensky/netovarensky) bude mat prirodzenu ambiciu podpisat spickoveho pilota - takze vpodstate prioritneho jazdca. Takto to bolo vzdy. Tym padom bude technika pre spickovych jazdcov musiet byt benzin 4WD. Zasa - je to preto, ze pre ASO, aj vacsinu automobiliek je z marketingovych dovodov vyhodne podporovat sutazny stroj, ktory pripomina seriovu produkciu. Tym sa dostavame zasa na zaciatok, preco je ta dohoda nastavena tak, ze to budu benziny 4WD.
Xtomos: ano...kedze buggy 2WD ako spickove nacinie koncia, projekt je nastaveny takto. Buggy je naviac lacnejsie ako klasicke MINI. Tento rok sa to este pod starymi pravidlami spromuje so spickovymi jazdcami, a od roku 2019 to bude na trhu, pre neprioritnych jazdcov (pravdepodobne v nejakej technicky mierne "osekanejsej" verzii). Samozrejme, pojde si tak ako doteraz prenajat aj MINI 4WD, lenze klasicky za "ine" peniaze. A tie vacsina zaujemcov o dakarske "zvezenie" dokopy neda... Buggy MINI je tak myslene do buducnosti ako komercny projekt, ktory ma priniest Xraidu peniaze.
A vzhladom k tomu, ze zatial juhoamericky Dakar nejak velmi automobilky neprilakal ...tak aby bola k Hiluxom (vselijakych nizsich vyvojovych verzii) nejaka alternativa, XRaid sa rozhodol ponuknut amaterom do buducnosti toto riesenie.
Re: Dakar 2018 První zprávy
Mě osobně zarazilo, že to nevypadá jako mini, když si to na jednoho hraje.
Re: Dakar 2018 První zprávy
laik: no mě trochu kabina připomíná MINI, teda od toho červeného po střechu
Tomáš Ďurčo
Re: Dakar 2018 První zprávy
Jestli dobře koukám, tak nakonec za nás 6 kamionů (na startu opět Randýsek s Manem - komu jede rychlou?)
a "jen" 3 auta.
a "jen" 3 auta.
Re: Dakar 2018 První zprávy
To msifa: Randýsek má v profilu, že jede v týmu MP Sports .... takže to vypadá, že M. Prokopovi. Sem tedy zvědav jestli i s tím MANem co jel Trněný .... podle mne asi jo...??? Nevíte někdo...
Re: Dakar 2018 První zprávy
Ano ano, rychla asistence pro Prokopa v Manu od MP sports
Re: Dakar 2018 První zprávy
Nevíte jaké větší jméno nakonec odpadlo? mezi kamiony chybí 513, to je docela vysoko..
Re: Dakar 2018 První zprávy
Dík za odpověď.
Takže se to dá chápat tak, že si Prokop najal po loňské zkušenosti do svého asistenčního kamionu ověřeného a spolehlivého řidiče.
Takže se to dá chápat tak, že si Prokop najal po loňské zkušenosti do svého asistenčního kamionu ověřeného a spolehlivého řidiče.
Re: Dakar 2018 První zprávy
Marley:
Napadá mne Pascal de Baar - ten měl loni 510 a letos nejede.....
Napadá mne Pascal de Baar - ten měl loni 510 a letos nejede.....
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 61 hostů