Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Silk Way Rally 2017 - první zprávy
Kura to video je jak start stíhačky A pak že prý nezávislé zavěšeni je k ničemu
Jsem zvědav jak mu to pojede ale z toho videa usuzuji že to bude slušná raketa
Tak si tak říkám že Aleš udělal chybu že si do queen nedal hned v doce 2013 tu automatickou převodovku jak ji tam původně chtěl. Protože zmínka Kressovi o ni odstartovala boom automatů na dakaru
Jsem zvědav jak mu to pojede ale z toho videa usuzuji že to bude slušná raketa
Tak si tak říkám že Aleš udělal chybu že si do queen nedal hned v doce 2013 tu automatickou převodovku jak ji tam původně chtěl. Protože zmínka Kressovi o ni odstartovala boom automatů na dakaru
Re: Silk Way Rally 2017 - první zprávy
Nezávislé zavěšení je fajn, ale obávám se, že u Torpéda bude aplikováno toto omezující pravidlo:
When the independent wheels are not a standard feature of the homologated truck, the travel distance is limited to 270 mm.
Re: Silk Way Rally 2017 - první zprávy
To asi bude, zas na druhou stranu ono se ten terén Dakaru a podobných soutěží změnil tak, že to pravděpodobně ničemu vadit nebude.
No myslím si, že to škoda není. První automaty s hydroměničem používal Ginaf a byla to katastrofa. Akorát to hučelo a plazilo se. I první evoluce Renaultů MKR jela akorát po rovince, když se neubíral plyn, jinak hydromenič "sežral" půl výkonu motoru. To, že převodovky s hyroměničem takto pěkně fungují je v podstatě úkazem teprve letošního roku. Pravděpodobně se budou dál šířit.
Jinak já stále čekám, kdy se objeví převodovka ale "powershift" a nebo dvouspojka ala DSG, které kombinuje vysokou účinnost díky třecím spojkám a řazení pod zatížením. Tam by se přímo nabízel I-Shift Dual Clutch od Volva.
No myslím si, že to škoda není. První automaty s hydroměničem používal Ginaf a byla to katastrofa. Akorát to hučelo a plazilo se. I první evoluce Renaultů MKR jela akorát po rovince, když se neubíral plyn, jinak hydromenič "sežral" půl výkonu motoru. To, že převodovky s hyroměničem takto pěkně fungují je v podstatě úkazem teprve letošního roku. Pravděpodobně se budou dál šířit.
Jinak já stále čekám, kdy se objeví převodovka ale "powershift" a nebo dvouspojka ala DSG, které kombinuje vysokou účinnost díky třecím spojkám a řazení pod zatížením. Tam by se přímo nabízel I-Shift Dual Clutch od Volva.
Filip Nikl
Re: Silk Way Rally 2017 - první zprávy
A nebo Direct drive co ?
Re: Silk Way Rally 2017 - první zprávy
Hehe Ten je malinkej, ten by se rozsypal pustit do něj 1000 koní.
Tak ono DirectDrive, DSG a I-Shift Dual Clutch je principiálně naprosto to samý. Vývoj je hlavně v tom návrhu převodovky, aby pasovala tam kam má a samozřejmě ovládacím softwaru, protože každá pracuje v úplně jiném stroji. A teď už konec OT.
Tak ono DirectDrive, DSG a I-Shift Dual Clutch je principiálně naprosto to samý. Vývoj je hlavně v tom návrhu převodovky, aby pasovala tam kam má a samozřejmě ovládacím softwaru, protože každá pracuje v úplně jiném stroji. A teď už konec OT.
Filip Nikl
Re: Silk Way Rally 2017 - první zprávy
A Twin Disc by se do zvodní Tatry hodil? Ta spousta hadic a oleje by si sice říkala o mnoho příležitostí k prů..ru, ale do roury jde ta převodovka zabudovat jako do ničeho jinýho.
Re: Silk Way Rally 2017 - první zprávy
Jo převodovka v rouře by určite zase trošku snížila těžiště. Twin Disc měla mít už Puma v 90. letech, ale jak se píše v knize 30 let Tatry na Dakaru, tak to nakonec krachlo z důvodu pozdního dodání. Ani nevím jestli se to do Tater vůbec ještě montuje (v nabídce je, ale reálně). Všechno s automatem, co jsem zachytil, tak má Alisonky.
Můj osobní názor je, že Tatry s automatem se třeba od Buggyry za nějaký čas určitě dočkáme. Třeba FAT BOY že. Ale bude to řešení s převodovkou na motoru (ať už Alison nebo ZF). Zástavba a vůbec vše okolo by bylo podstatně jednodušší.
Nový Kamaz už má taky tlumiče s pružinami. Za mě vypadá moc pěkně.
Můj osobní názor je, že Tatry s automatem se třeba od Buggyry za nějaký čas určitě dočkáme. Třeba FAT BOY že. Ale bude to řešení s převodovkou na motoru (ať už Alison nebo ZF). Zástavba a vůbec vše okolo by bylo podstatně jednodušší.
Nový Kamaz už má taky tlumiče s pružinami. Za mě vypadá moc pěkně.
Filip Nikl
Re: Silk Way Rally 2017 - první zprávy
Tak nakonec opravdu s Alešem pojede Milan Holáň..
http://www.loprais.cz/dakar/cz/aktualit ... rally-2017
http://www.loprais.cz/dakar/cz/aktualit ... rally-2017
Re: Silk Way Rally 2017 - první zprávy
Pepíkův blog: http://www.buggyra.com/article/1685/blo ... ni-v-cine/
By mě zajímal důvod neúčasti Kiliánu? Jestli je to jen na tento závod nebo se nějak poškorpili a tak hledají alternativu Ale snad ne
No tak nakonec Holaň Myslím že jediné nejrozumnější řešeni. Ono se týden před odjezdem ještě nevědělo jestli do Ruska vůbec bude chtít jet tak proto ten P.Č., ale nakonec dobré řešení
http://mkr-adventure.com/novinky-1/mkr- ... rally.html
By mě zajímal důvod neúčasti Kiliánu? Jestli je to jen na tento závod nebo se nějak poškorpili a tak hledají alternativu Ale snad ne
No tak nakonec Holaň Myslím že jediné nejrozumnější řešeni. Ono se týden před odjezdem ještě nevědělo jestli do Ruska vůbec bude chtít jet tak proto ten P.Č., ale nakonec dobré řešení
http://mkr-adventure.com/novinky-1/mkr- ... rally.html
Re: Silk Way Rally 2017 - první zprávy
: ) : )Co si pořadatel vymyslí, to ví jenom on sám a možná někdo v Kamazu.
Re: Silk Way Rally 2017 - první zprávy
Líbí se mi práce fotografů okolo Kamazů. Fotek všude spousta ale informace žádná. Všechno je pečlivě nafoceno, tak aby nic nového nebylo vidět.
Filip Nikl
Re: Silk Way Rally 2017 - první zprávy
Filipe to samé u Iveca fotečky filmečky kde nic tu nic
Re: Silk Way Rally 2017 - první zprávy
Ještě mě napadla jedna věc k novému torpédu... Může on vůbec mít nezávislé zavěšení náprav ? Dělá se vůbec iveco s takovýma nápravami ? To je jako by BGR dala na phoenixe pevné nápravy ale z výroby to tak nejde ...
Re: Silk Way Rally 2017 - první zprávy
TO:herry... a Petr Čapka těd maká u Lopiků jo ?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti