Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu
Njn, co se dá dělat, nic. Hlavně, že jsou kluci v cajku a že budou pokračovat. O výsledek už nejde. Jsou to jenom stroje, byť zklamání musí být obrovské... Tak se držte, borci!
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu
Tak Silk Way pro mě v podstatě skončila. Dojezd čtyř Kamazů na prvních čtyřech místech pro mě není oním vysněným scénářem, no a věřím, že není vysněným scénářem Rusů. Na startu se sešla kamionová Liga mistrů a do cíle dojíždí Rusové sami, soupeři zůstali kdesi vzadu z vlastních příčin. Je mi jasné, že pro Martina i tým musí být tato situace velmi frustrující, po výtečném výkonu v celém průběhu soutěže.
Další aspekt, kterého si všímám, je velkorysost Rusů a pořádající organizace. Určitě se na téhle soutěži a v bivacích soutěžící cítí lépe než na Dakaru, na tom si pořadatelé dávají záležet. Nicméně velkorysost Rusů je daná TAKÉ tím, že je v celkovém pořadí nikdo neohrožuje. Potom sami od sebe nabídnou pořadatelský vrtulník k dopravě předmětného dílu (byla to stejně asi jediná kloudná možnost, jak tu situaci vyřešit). Ale udělali by něco podobného v situaci, kdy by je Martin stále ještě výsledkově ohrožoval? Oni vás poplácají po zádech zejména tehdy, kdy vědí, že jsou před vámi. Jsem rád, že to tak nakonec dopadlo a kluci jsou po boji v cíli, ale u ASO by se něco takového nemohlo stát. A kromě toho Čagin chce, aby se ty týmy na takhle těžkou a dlouhou soutěž chtěly vracet, zatímco ASO je to v podstatě jedno. Ale tak flagrantní přihnutí pravidel by tam nedopustili, ono taky těch účastníků je tam x-násobně více. (o to víc mě zaráží letošní kauza Stacey na Dakaru, která ale opravdu byla spíše nepochopitelnou výjimkou než pravidlem).
Podobná situace nastala v případě Artura, jemuž se zranil navigátor a byl nahrazen navigátorem od van Genugtena (mimochodem, pikantní je, že oba jsou ex-šturmani od Aleše). U ASO nemyslitelné, porušení pravidel o celistvosti posádky. Čagin to nechal být. Artur je rád, de Rooy je rád, fanoušci jsou rádi, všichni jsou rádi, ale správně by obě posádky už neměly pokračovat. Ale obě byly až za hlavní várkou kamazů už v celkem uctivé vzádlenosti, takže na velkorysost byl prostor. Kdyby to bylo naopak, asi by k tomu nedošlo.
Myslím si, že i Čagin doufal v zajímavější souboj o čelo (samozřejmě s ruským vítězným koncem a nejlépe nějakým bojovníkem ze zbytku světa, který dokázal vybojovat bronz), a tak nechce ty předmětné posádky v těchto situacích ještě zdrtit diskvalifikací. Stálo to všechny veliké peníze, a tak je nechá jet i poté, co vynechali etapu, byť s penalizací, aby když už nemohou dosáhnout vysněného umístění, alespoň se svezli a užili si to. Je to na jednu stranu sympatické, na druhou stranu u Rusů je ta sympatičnost vždycky ve stylu "něco za něco". Tak to u nich prostě je, taková je jejich povaha.
Dnešního konce pro Martinovu posádku je opravdu škoda, na druhou stranu, třeba to přispělo k odhalení nějaké závady, která se už v budoucnu nestane...
Další aspekt, kterého si všímám, je velkorysost Rusů a pořádající organizace. Určitě se na téhle soutěži a v bivacích soutěžící cítí lépe než na Dakaru, na tom si pořadatelé dávají záležet. Nicméně velkorysost Rusů je daná TAKÉ tím, že je v celkovém pořadí nikdo neohrožuje. Potom sami od sebe nabídnou pořadatelský vrtulník k dopravě předmětného dílu (byla to stejně asi jediná kloudná možnost, jak tu situaci vyřešit). Ale udělali by něco podobného v situaci, kdy by je Martin stále ještě výsledkově ohrožoval? Oni vás poplácají po zádech zejména tehdy, kdy vědí, že jsou před vámi. Jsem rád, že to tak nakonec dopadlo a kluci jsou po boji v cíli, ale u ASO by se něco takového nemohlo stát. A kromě toho Čagin chce, aby se ty týmy na takhle těžkou a dlouhou soutěž chtěly vracet, zatímco ASO je to v podstatě jedno. Ale tak flagrantní přihnutí pravidel by tam nedopustili, ono taky těch účastníků je tam x-násobně více. (o to víc mě zaráží letošní kauza Stacey na Dakaru, která ale opravdu byla spíše nepochopitelnou výjimkou než pravidlem).
Podobná situace nastala v případě Artura, jemuž se zranil navigátor a byl nahrazen navigátorem od van Genugtena (mimochodem, pikantní je, že oba jsou ex-šturmani od Aleše). U ASO nemyslitelné, porušení pravidel o celistvosti posádky. Čagin to nechal být. Artur je rád, de Rooy je rád, fanoušci jsou rádi, všichni jsou rádi, ale správně by obě posádky už neměly pokračovat. Ale obě byly až za hlavní várkou kamazů už v celkem uctivé vzádlenosti, takže na velkorysost byl prostor. Kdyby to bylo naopak, asi by k tomu nedošlo.
Myslím si, že i Čagin doufal v zajímavější souboj o čelo (samozřejmě s ruským vítězným koncem a nejlépe nějakým bojovníkem ze zbytku světa, který dokázal vybojovat bronz), a tak nechce ty předmětné posádky v těchto situacích ještě zdrtit diskvalifikací. Stálo to všechny veliké peníze, a tak je nechá jet i poté, co vynechali etapu, byť s penalizací, aby když už nemohou dosáhnout vysněného umístění, alespoň se svezli a užili si to. Je to na jednu stranu sympatické, na druhou stranu u Rusů je ta sympatičnost vždycky ve stylu "něco za něco". Tak to u nich prostě je, taková je jejich povaha.
Dnešního konce pro Martinovu posádku je opravdu škoda, na druhou stranu, třeba to přispělo k odhalení nějaké závady, která se už v budoucnu nestane...
Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu
Martinův fb
https://cs-cz.facebook.com/KOLOMAJZ/pos ... 5214718889
De Rooy: https://cs-cz.facebook.com/teamderooy/p ... 0879860086
Kamazáci nejspíš prorazili chladič https://vk.com/kamaz_autosport?z=photo- ... 59061_4345
Průjezd MAZáků kolem stojícího Martina, souboj s dunama https://cs-cz.facebook.com/mazsportauto ... 6388276958
https://cs-cz.facebook.com/KOLOMAJZ/pos ... 5214718889
Balení bloku před shozem: https://www.facebook.com/BUGGYRA/photos ... =3&theaterJe to velká škoda přijít o celkové umístění tak blízko před cílem. Nejeli jsme sem s hlavním cílem vyhrát, obzvlášť když jsem viděl jaká konkurence sem dorazila a navíc jsme tu v roli naprostého nováčka. Ale aniž bychom to čekali, vývoj závodu se z našeho pohledu rýsoval velmi dobře. Phoenix letěl, když velcí konkurenti odpadávali. O to víc mě to teď mrzí, na druhou stranu máme spoustu pozitivních dat z testování a taky jsme objevili slabinu, kterou nutně musíme do Dakaru vylepšit.
De Rooy: https://cs-cz.facebook.com/teamderooy/p ... 0879860086
Kamazáci nejspíš prorazili chladič https://vk.com/kamaz_autosport?z=photo- ... 59061_4345
Průjezd MAZáků kolem stojícího Martina, souboj s dunama https://cs-cz.facebook.com/mazsportauto ... 6388276958
Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu
Ať už to dopadlo jak to dopadlo a i když Rusy nemám rád musím uznat že tedle závod je úplně něco jiného než Jackar na kterej se v podstatě nedá dívat.Ten letošní byl doslova otřesnej ! Škoda holt že Martin nemá nikoho k sobě a jede sám proti Kamazu,přičemž to zvádá velice dobře a zaslouží uznání . Za mě je on i team borec a klobouk dolu.
Už ho nohy nezebou MAGNUM E-TECH 440
Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu
Za mne už dakar nemusí pořádat. SW a AER jej předčí snad ve všem...
Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu
SWR má snad jedinou chybu A tou je že to pořádají rusové takže si to mohou stavět tak aby to vyhovovalo jejich týmu mohou si tolerovat ty zkratky apod. To je snad jediná slabina tohoto závodu jinak je to asi TOPka.
S tím co napsal JV se dá jen souhlasit, taky to tak vidím. K těm pomocím pro ostatní týmy viz Aleš nebo Kolomajz tak oni se musí snažit že protože potřebují aby se jim tam hlásilo více a více účastníků což pokud by jeli v kolejích aso jakaru tak to mohou hned zabalit... Dobře se inspirovali na AER. Ono asi ne každý by chtěl vyhodit pár míčku za to že si zajede 1-2 etapy
Jen se bojím až budou příští rok startovat i mopedisti že už nebude v TV tolik prostoru pro ty naše truckery
A kolikrát ani nejde o výsledek jako tak o to jaký dojem na závodě uděláte (aspoň pro mě) já si třeba nepamatuji jaké umístění měli naší na kterém dakaru ale to jak dokazali v etapách tlačit či se někde flákali na ocasu
S tím co napsal JV se dá jen souhlasit, taky to tak vidím. K těm pomocím pro ostatní týmy viz Aleš nebo Kolomajz tak oni se musí snažit že protože potřebují aby se jim tam hlásilo více a více účastníků což pokud by jeli v kolejích aso jakaru tak to mohou hned zabalit... Dobře se inspirovali na AER. Ono asi ne každý by chtěl vyhodit pár míčku za to že si zajede 1-2 etapy
Jen se bojím až budou příští rok startovat i mopedisti že už nebude v TV tolik prostoru pro ty naše truckery
A kolikrát ani nejde o výsledek jako tak o to jaký dojem na závodě uděláte (aspoň pro mě) já si třeba nepamatuji jaké umístění měli naší na kterém dakaru ale to jak dokazali v etapách tlačit či se někde flákali na ocasu
Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu
Nádherné záběry dnes z dunových polí. Letošní SWR předčí jihoamerický Dakar snad ve všech aspektech. Nádherná trasa, maratonské speciálky, všechny různé povrchy, pořádné závodění, žádné jízdy ve vláčku v prachu bez možnosti předjetí, minimum rušení a zkracování speciálek, perfektní organizace..... Byť s těmi Rusy je to pravda. Pokud je zbytek světa za nimi, tak jsou velkorysí. Nicméně je třeba ocenit jejich snahu a pomoc ostatním. Viz dnešní Čaginův vrtulník s ND pro Kolomajze. Suma sumárum, kam se hrabe např. španělská Baja v porovnání s náročností a komplexností SWR.
Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu
Podle mě to pan Vintr popsal trefně... Aspoň pro mě osobně je jasné dodržování pravidel a fair play víc než kvalita trati. Takže rozhodně nemám z této soutěže lepší dojem než z Dakaru. Těch otazníků je zde příliš...
Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu
Já bych chování Rusů jakožto pořadatelů zrovna nepokládal za něco negativního. Ať je v tom vychytralost nebo kdoví co. Prvně bych připomenul, že je to především obchod a rovněž tam by se dalo hovořit o fair - play. Jeden z prvků obchodní fair - play je poprodejní servis. Když si někdo něco koupí, tak by se prodejce taky měl postarat aby to fungovalo a ne, že v okamžiku proplacení faktury mě už nezajímá.
Ano nikdo z těch, komu bylo pomoženo, už Kamaz neohrožoval, to je pravda. Zas na druhou stranu, aby někdo ohrozil Kamaz, tak nesmí mít sebemenší problém a tyto výhody vůbec nesmí potřebovat. Takže kde je opravdu ten problém? Když už si zaplatím nemalé startovné, tak se o mě pořadatel postará a nechá mě si trať alespoň projet. To je přeci hezké. Komu to vlastně vadí? Pro mě je daleko více nepochopitelné vyloučit někoho v první etapě, protože mu zrovna náhodou zdechne auto a není schopen se dostavit tam a tam. A nebo extrémní případ motorkářů poslaných kamsi do rokle, kvůli chybě pořadatele. Rovněž to nikoho nezajímá. Porušil jsi pravidla - konec. Miliony vyhozené z okna za nic a ještě musí řešit jak dostane domů sebe a techniku někde z konce světa. To je podle vás větší fair - play? Z obchodního hlediska tedy určitě ne. Ono totiž toto chování se praktikuje vlastně jen na Dakaru. Na jiné soutěži by se na ně každý po druhé vykašlal.
No a zkracování tratí a jiné roadbooky atd. I kdyby ano, tak jak to vlastně Kamazu pomohlo? To rozhodně není důvod, že jsou na prvních 4 místech. Ostatní prostě odpadli. Takže za mě SWR na jedničku.
Ano nikdo z těch, komu bylo pomoženo, už Kamaz neohrožoval, to je pravda. Zas na druhou stranu, aby někdo ohrozil Kamaz, tak nesmí mít sebemenší problém a tyto výhody vůbec nesmí potřebovat. Takže kde je opravdu ten problém? Když už si zaplatím nemalé startovné, tak se o mě pořadatel postará a nechá mě si trať alespoň projet. To je přeci hezké. Komu to vlastně vadí? Pro mě je daleko více nepochopitelné vyloučit někoho v první etapě, protože mu zrovna náhodou zdechne auto a není schopen se dostavit tam a tam. A nebo extrémní případ motorkářů poslaných kamsi do rokle, kvůli chybě pořadatele. Rovněž to nikoho nezajímá. Porušil jsi pravidla - konec. Miliony vyhozené z okna za nic a ještě musí řešit jak dostane domů sebe a techniku někde z konce světa. To je podle vás větší fair - play? Z obchodního hlediska tedy určitě ne. Ono totiž toto chování se praktikuje vlastně jen na Dakaru. Na jiné soutěži by se na ně každý po druhé vykašlal.
No a zkracování tratí a jiné roadbooky atd. I kdyby ano, tak jak to vlastně Kamazu pomohlo? To rozhodně není důvod, že jsou na prvních 4 místech. Ostatní prostě odpadli. Takže za mě SWR na jedničku.
Filip Nikl
Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu
Filip: Ano, souhlasím. Vždycky se něco najde, Kamaz plně využívá toho, že zná prostředí a celou soutěž de facto pořádá, ale jinak je to labutí píseň oproti jihoamerickému a mnohdy trapnému Dakaru...
Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu
1. část 13. etapy:
1. Shibalov
2. Sotnikov +00:02:58
3. Mardeev +00:03:11
4. Ardavičus +00:09:05
5. Kolomajz +00:15:31
6. Viazovich +00:19:54
7. Sugawara +00:27:17
8. Van Genugten +00:38:23
9. Kovacs +01:07:06
10. Nikolaev +01:25:17
Kolomajz si dnes asi pořádně zapředjížděl z posledního fleku na startu... Pozitivní je, že mezi WP2 a cílem ztratil Martin na 1. Shibalova cca minutku.
1. Shibalov
2. Sotnikov +00:02:58
3. Mardeev +00:03:11
4. Ardavičus +00:09:05
5. Kolomajz +00:15:31
6. Viazovich +00:19:54
7. Sugawara +00:27:17
8. Van Genugten +00:38:23
9. Kovacs +01:07:06
10. Nikolaev +01:25:17
Kolomajz si dnes asi pořádně zapředjížděl z posledního fleku na startu... Pozitivní je, že mezi WP2 a cílem ztratil Martin na 1. Shibalova cca minutku.
Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu
Všimli jste si v posledním Arthurově videu, jak ukazuje DeRooyovy pneumatiky, že si nechává zbrousit drapáky, aby se pneumatiky tak nepřehřívaly? Tedy jestli jsem to správně pochopil.
Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu
COudy: ... ale co se dělo mezi WP1 a WP2 ..??? Nabral tam opravdu hodně, to vypadá, že se řešil nějaký problém ...bloudění, zapadnutí... technika...??
Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu
FB:
"Martin Kolomý právě projeli cílem první části dnešního měřeného úseku na 5.místě se ztrátou 15 minut na Shibalova a to navíc pomáhali vytáhnout zapadlého Van Genugtena s Ivecem. "Startovat ze zadu je peklo, cesty jsou rozježděné a nedá se vůbec jet. Na některé duny jsme si museli několikrát najíždět, abychom nikde nezapadli. Phoenix ale zase letí, tak valíme dál," popisoval prvních 162 měřených kilometrů Martin."
"Martin Kolomý právě projeli cílem první části dnešního měřeného úseku na 5.místě se ztrátou 15 minut na Shibalova a to navíc pomáhali vytáhnout zapadlého Van Genugtena s Ivecem. "Startovat ze zadu je peklo, cesty jsou rozježděné a nedá se vůbec jet. Na některé duny jsme si museli několikrát najíždět, abychom nikde nezapadli. Phoenix ale zase letí, tak valíme dál," popisoval prvních 162 měřených kilometrů Martin."
Tomáš Ďurčo
Re: Silk Way Rally 2017 - průběh závodu
mirou: viz odpověď níže + start z posledního místa = předjíždění, jízda v prachu apod.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 hostů