Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Zamčeno
mirasat
Příspěvky: 1846
Registrován: sob led 06, 2018 10:59 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny

Příspěvek

Nemá smysl jezdit soutěže, kde jste jenom loutkou k odstřelu. Dakar je přeci těžký sám o sobě, na co ta špína, kvůli penězům. Chápu, že bez soupeřů nejsem nic, ale tohle...
Macík někomu pomůže a ještě startuje do rozbité tratě.
Radši už tohle téma ze své strany ukončuji.
pát led 19, 2018 9:39 am

d@rkWolf
Příspěvky: 640
Registrován: stř pro 30, 2015 7:08 pm
Bydliště: Přerov

Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny

Příspěvek

Hele nemají u Macíků nějak často problém s rozstřelenou vrtulí? Nevím proč mám dojem, že se jim to stává každoročně, ať už mají jakkoliv přestavěný starý nebo nový auto? To se tam každýmu lámou vrtule, nebo to mají jen ve falešným Liazu tak na ráně?
pát led 19, 2018 9:47 am

xtomos
Příspěvky: 1609
Registrován: čtv led 01, 2015 4:15 pm
Bydliště: Praha

Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny

Příspěvek

d@rkWolf: podle mě to řeší každý rok, ale přesný důvod proč se jim to tak ničí asi nikde nebyl řečen jestli se nepletu ...

A jinak co se týká obtížnosti Dakaru, tak dlouho se řešilo a závodníci si stěžovali, že už to není Dakar jako Dakar, takže chápu, že se jim to teď zdá těžký :-)
Tomáš Ďurčo
pát led 19, 2018 10:02 am

mirasat
Příspěvky: 1846
Registrován: sob led 06, 2018 10:59 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny

Příspěvek

Možná by měli řešit motor (pohon vrtule) jeho vzdálenost od okolních pevných častí, ložiska, uložení a náchylnost na nasání bordelu.

Není to stěžování, spíše konstatování.
pát led 19, 2018 10:17 am

msifa
Příspěvky: 2106
Registrován: pát bře 03, 2006 8:32 am
Bydliště: Jižní čechy

Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny

Příspěvek

Tak u té vrtule chlazení je mnoho vlivů, které jí mohou zničit, nemusí do ní ani nic vletět nebo si nemusí o nic škrtnout a rozletí se sama. Může jít o ukmitání (únavové namáhání), a prasknutí vlivem pulsace (nestejnoměrné proudění).....
Naposledy upravil(a) msifa dne pát led 19, 2018 10:53 am, celkem upraveno 1 x.
pát led 19, 2018 10:28 am

mirasat
Příspěvky: 1846
Registrován: sob led 06, 2018 10:59 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny

Příspěvek

Je to možné, v písku vydrží 9 etap a v rozbíječkách ani dvě.
pát led 19, 2018 10:32 am

jezek_obecny
Příspěvky: 89
Registrován: stř pro 19, 2012 11:34 pm
Bydliště: Czech

Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny

Příspěvek

jak ma chlazeni resene buggyra? nejake ventilatory sem videl za kabinou na korbe...
pát led 19, 2018 10:55 am

msifa
Příspěvky: 2106
Registrován: pát bře 03, 2006 8:32 am
Bydliště: Jižní čechy

Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny

Příspěvek

Myslím (nejsem si jistý), že Buggyra má chladiče umístěné na korbě a Macík má chladiče pod kabinou před motorem (tak seriového náklaďáku).
pát led 19, 2018 10:58 am

Dody
Příspěvky: 317
Registrován: čtv led 24, 2008 8:41 pm

Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny

Příspěvek

Buggyra má chladič vpredu, na korbe sú intercoolery a iné chladiče. Kress to má opačne, intercoolery vpredu a chladič na korbe.
pát led 19, 2018 11:11 am

mirasat
Příspěvky: 1846
Registrován: sob led 06, 2018 10:59 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny

Příspěvek

Koukněte na FB Macíka, jsou tam nějaké informace.
pát led 19, 2018 11:41 am

jezek_obecny
Příspěvky: 89
Registrován: stř pro 19, 2012 11:34 pm
Bydliště: Czech

Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny

Příspěvek

u te vrtule to neni jen o samotne vrtuli, je tam viskozni spojka a mozna jeste nejaky dalsi prislusenstvi... na jednom JAkaru jeste kdyz jel stary macik, tak se jim vysypala ta vis. spojka a tak vrtuli provrtali a sesroubovali s unasecem natvrdo skrz tu spojku....
pát led 19, 2018 12:37 pm

xtomos
Příspěvky: 1609
Registrován: čtv led 01, 2015 4:15 pm
Bydliště: Praha

Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny

Příspěvek

Koloběžky na trato. ;-)
Tomáš Ďurčo
pát led 19, 2018 12:46 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny

Příspěvek

Phoenixy u Buggyry mají vodní chladič vpředu a vrtuli na viskospojce na motoru (myslím). Vzadu mají Intercooler, chladič nafty, klimatizace. MKR to má obráceně.
Martin Macík má všechno vpředu v podstatě kasicky jak to mají kamiony normálně. U předchozí LÍZY to měl tak, že chladiče měl těsně za maskou, na nich krátkou saharu a hned vrtuli na vlastním uložení. Odtamtud měl kardan k motoru, který je o nějakých 15 - 20 cm vzaději. U Franty předpokládám stejné řešení. :think:
Filip Nikl
pát led 19, 2018 1:30 pm

Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3888
Registrován: úte lis 06, 2012 2:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny

Příspěvek

No rozhodně by s tím během roku měli něco udělat pač to je rok co rok to samé a je to škoda pač z toho mohlo být letos pěkné umístění...
pát led 19, 2018 1:35 pm

tra
Příspěvky: 1045
Registrován: čtv dub 24, 2008 6:35 pm
Bydliště: Chrudim

Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny

Příspěvek

Rozhodně by se nad tím měli zamyslet, toto je naprosto zbytečně promarněná šance na dobrý úspěch - to řízení i chlazení mi připadá jako závady, které by za ty roky vývoje neměly být. Veliká škoda závad u MK, tak MM.
Pořád mám v hlavě slova TT z tiskovky. Jeho mechanická Tatra jede sice pomaleji, ale má všechno mechanické s co nejmenším rizikem poruchy a pak předjíždí opravující trucky. Liaz i Buggyra jsou na limitu a to přináší poruchy.
Milda (tra)
pát led 19, 2018 2:18 pm

Zamčeno

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 65 hostů