Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny
Nemá smysl jezdit soutěže, kde jste jenom loutkou k odstřelu. Dakar je přeci těžký sám o sobě, na co ta špína, kvůli penězům. Chápu, že bez soupeřů nejsem nic, ale tohle...
Macík někomu pomůže a ještě startuje do rozbité tratě.
Radši už tohle téma ze své strany ukončuji.
Macík někomu pomůže a ještě startuje do rozbité tratě.
Radši už tohle téma ze své strany ukončuji.
Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny
Hele nemají u Macíků nějak často problém s rozstřelenou vrtulí? Nevím proč mám dojem, že se jim to stává každoročně, ať už mají jakkoliv přestavěný starý nebo nový auto? To se tam každýmu lámou vrtule, nebo to mají jen ve falešným Liazu tak na ráně?
Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny
d@rkWolf: podle mě to řeší každý rok, ale přesný důvod proč se jim to tak ničí asi nikde nebyl řečen jestli se nepletu ...
A jinak co se týká obtížnosti Dakaru, tak dlouho se řešilo a závodníci si stěžovali, že už to není Dakar jako Dakar, takže chápu, že se jim to teď zdá těžký
A jinak co se týká obtížnosti Dakaru, tak dlouho se řešilo a závodníci si stěžovali, že už to není Dakar jako Dakar, takže chápu, že se jim to teď zdá těžký
Tomáš Ďurčo
Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny
Možná by měli řešit motor (pohon vrtule) jeho vzdálenost od okolních pevných častí, ložiska, uložení a náchylnost na nasání bordelu.
Není to stěžování, spíše konstatování.
Není to stěžování, spíše konstatování.
Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny
Tak u té vrtule chlazení je mnoho vlivů, které jí mohou zničit, nemusí do ní ani nic vletět nebo si nemusí o nic škrtnout a rozletí se sama. Může jít o ukmitání (únavové namáhání), a prasknutí vlivem pulsace (nestejnoměrné proudění).....
Naposledy upravil(a) msifa dne pát led 19, 2018 10:53 am, celkem upraveno 1 x.
Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny
Je to možné, v písku vydrží 9 etap a v rozbíječkách ani dvě.
-
- Příspěvky: 89
- Registrován: stř pro 19, 2012 11:34 pm
- Bydliště: Czech
Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny
jak ma chlazeni resene buggyra? nejake ventilatory sem videl za kabinou na korbe...
Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny
Myslím (nejsem si jistý), že Buggyra má chladiče umístěné na korbě a Macík má chladiče pod kabinou před motorem (tak seriového náklaďáku).
Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny
Buggyra má chladič vpredu, na korbe sú intercoolery a iné chladiče. Kress to má opačne, intercoolery vpredu a chladič na korbe.
Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny
Koukněte na FB Macíka, jsou tam nějaké informace.
-
- Příspěvky: 89
- Registrován: stř pro 19, 2012 11:34 pm
- Bydliště: Czech
Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny
u te vrtule to neni jen o samotne vrtuli, je tam viskozni spojka a mozna jeste nejaky dalsi prislusenstvi... na jednom JAkaru jeste kdyz jel stary macik, tak se jim vysypala ta vis. spojka a tak vrtuli provrtali a sesroubovali s unasecem natvrdo skrz tu spojku....
Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny
Phoenixy u Buggyry mají vodní chladič vpředu a vrtuli na viskospojce na motoru (myslím). Vzadu mají Intercooler, chladič nafty, klimatizace. MKR to má obráceně.
Martin Macík má všechno vpředu v podstatě kasicky jak to mají kamiony normálně. U předchozí LÍZY to měl tak, že chladiče měl těsně za maskou, na nich krátkou saharu a hned vrtuli na vlastním uložení. Odtamtud měl kardan k motoru, který je o nějakých 15 - 20 cm vzaději. U Franty předpokládám stejné řešení.
Martin Macík má všechno vpředu v podstatě kasicky jak to mají kamiony normálně. U předchozí LÍZY to měl tak, že chladiče měl těsně za maskou, na nich krátkou saharu a hned vrtuli na vlastním uložení. Odtamtud měl kardan k motoru, který je o nějakých 15 - 20 cm vzaději. U Franty předpokládám stejné řešení.
Filip Nikl
Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny
No rozhodně by s tím během roku měli něco udělat pač to je rok co rok to samé a je to škoda pač z toho mohlo být letos pěkné umístění...
Re: Dakar 2018-Průběh 2.poloviny
Rozhodně by se nad tím měli zamyslet, toto je naprosto zbytečně promarněná šance na dobrý úspěch - to řízení i chlazení mi připadá jako závady, které by za ty roky vývoje neměly být. Veliká škoda závad u MK, tak MM.
Pořád mám v hlavě slova TT z tiskovky. Jeho mechanická Tatra jede sice pomaleji, ale má všechno mechanické s co nejmenším rizikem poruchy a pak předjíždí opravující trucky. Liaz i Buggyra jsou na limitu a to přináší poruchy.
Pořád mám v hlavě slova TT z tiskovky. Jeho mechanická Tatra jede sice pomaleji, ale má všechno mechanické s co nejmenším rizikem poruchy a pak předjíždí opravující trucky. Liaz i Buggyra jsou na limitu a to přináší poruchy.
Milda (tra)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 65 hostů