Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
Mě spíš překvapuje, že se Aldovi dvě etapy po sobě rozsypalo tlumení kabiny, když tam má přitom tlumiče Reiger, které jsou top možná nějaká špatná várka, ale nevím no.
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
..souhlasím s výše napsaným, mě Buggyra taky docela zklamala. Když se vrhli na Dakar, tak to vypadalo, že během relativně krátké doby budou mít v ruce technologicky špičkovou a vychytanou věc, která bude na vyhrávání. Nestalo se. Ani ten Gyrtech už není co před časem možná býval. Vidno, že stejně dobrej, ne-li lepší motor už dokáže postavit i "malej soukromník" Macík. Buggyře chybí viditelnej progres a i ten dřívější entuziasmus a touha po úspěchu se rozplizla v prázdnejch řečech o beduínovi, který dneska působěj už jen jako marketingová fráze. Škoda.
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
Tedy nechci být za chytráka a víceméně to tuž už zaznělo, nicméně vypadá to, že auto prostě není dimenzovaný na takovej výkon. Prvky jej přenášející prostě povolí. Druhá varianta je, že jsou prostě konstrukčním uspořádáním nevhodně namáhaný něčím jiným, než motorem.
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
Zpráva BGR v 8:45 našeho času:
Martin Kolomý musí přenocovávat v dunách. Více informací budeme mít až dorazí do bivouacu, děkujeme za podporu!
Martin Kolomý musí přenocovávat v dunách. Více informací budeme mít až dorazí do bivouacu, děkujeme za podporu!
Fuck off Buggyra
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
Buggyra se před pár lety vrhla do dakaru s nějakou představou a očekáváním. A po pár letech přišel čas zhodnocení, kdy se přišlo na to, že se plánovaných cílu nepovedlo dosáhnout a nastavila se jiná strategie (Jednou z možností také bylo se na to uplně vykašlat). A nová strategie je zřejmě finančně méně namáhavá (Kolomý i Šoltys si letos pronájem oba plně platí) a samozřejmě když je méně peněz, tak logicky je vývoj pomalejší nebo dokone žádný.
Podobně to fungovalo u týmu VEKA - ze začátku špičková auta a velký tým - a letos? Ticho po pěšině.
Podobně to fungovalo u týmu VEKA - ze začátku špičková auta a velký tým - a letos? Ticho po pěšině.
-
- Příspěvky: 89
- Registrován: stř pro 19, 2012 11:34 pm
- Bydliště: Czech
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
Pro me ma Buggyra nejlepsi zavodni tatry co kdy kdo postavil, akorat to ocekavani je velky a pak je velky i zklamani kdyz to nevyjde. Ke spolehlivosti se musi "projezdit" a to dela naplno asi jen kamaz...
S nastupem buggyry prislo i testovani novych veci na zavodnim aute a az pote nasazeni u seriove vyroby, tak myslim ze na te technice se fakt makalo a vyvijelo naplno...
Ostatni tymy ale taky nespi, takze sme porad o ten krok pozadu
S nastupem buggyry prislo i testovani novych veci na zavodnim aute a az pote nasazeni u seriove vyroby, tak myslim ze na te technice se fakt makalo a vyvijelo naplno...
Ostatni tymy ale taky nespi, takze sme porad o ten krok pozadu
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
Otázka zní, je schopen MK přejít na pevné nápravy a jezdit do desítky?
Naposledy upravil(a) Gumid dne čtv led 10, 2019 9:54 am, celkem upraveno 1 x.
Fuck off Buggyra
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
Sleduji to pečlivě a napjatě jako každý rok tak mám také několik poznatků/dotazů k úvodním etapám. Když jsem viděl nehodu Martina van den Brinka, říkal jsem si, že je to sice smůla, ale že to tentokrát nejde na vrub Maria Kresse. A nakonec to bylo jinak, převrátili se pro nedostatek výkonu. Tak nevím jestli bude chtít Martin s MKR ještě pokračovat. Někdo tu správně poznamenal, jestli by pro něj nebylo lepší pronajmout si Iveco od de Rooye, jako to vloni udělal A. Ardavičus.
Potom bych chtěl upozornit na video Kamazu ze startu do první etapy. Jejich komentátor tam stručně popíše každý náklaďák (z těch úplně prvních), který právě odstartoval. Co se týče MAZu, tak tam říká, že dva mají třinácti-litrové motory od Buggyry a jeden osmnácti-litrový TMZ s restriktorem. Takhle to měli i vloni, ale myslel jsem, že ta výjimka na vyšší objemy už skončila, obzvláště když Kamaz už kompletně přešel na nové objemy, ale asi tomu tak nebude. Potom tam mluví o krásném náklaďáku Martina Macíka, a že slyšel, že je to jeho poslední účast se značkou LIAZ, a že v budoucnu uvidíme. Podle mého názoru ty dvě nová auta, která staví v Sedlčanech, budou trambusová Iveca. Jako liazákovi se mi to neříká lehce, ale asi je to logické vyústění dosavadního vývoje. S motorem jsou spokojeni, možná může být problém s plechovými kabinami LIAZ, také nevíme, do kdy platí homologace současného vozu a jestli by bylo možno získat nějakou další (po právní stránce je nástupnickou organizací Libereckých automobilových závodů Tedom, divize Motory v Jablonci nad Nisou). To jen tak uvažuji, ale takhle se mi to jeví.
Co se týče Martina Kolomého, tak to je nehorázná smůla, která ho zase připravila o výsledek Vloni elektronika, letos kardan
Potom bych chtěl upozornit na video Kamazu ze startu do první etapy. Jejich komentátor tam stručně popíše každý náklaďák (z těch úplně prvních), který právě odstartoval. Co se týče MAZu, tak tam říká, že dva mají třinácti-litrové motory od Buggyry a jeden osmnácti-litrový TMZ s restriktorem. Takhle to měli i vloni, ale myslel jsem, že ta výjimka na vyšší objemy už skončila, obzvláště když Kamaz už kompletně přešel na nové objemy, ale asi tomu tak nebude. Potom tam mluví o krásném náklaďáku Martina Macíka, a že slyšel, že je to jeho poslední účast se značkou LIAZ, a že v budoucnu uvidíme. Podle mého názoru ty dvě nová auta, která staví v Sedlčanech, budou trambusová Iveca. Jako liazákovi se mi to neříká lehce, ale asi je to logické vyústění dosavadního vývoje. S motorem jsou spokojeni, možná může být problém s plechovými kabinami LIAZ, také nevíme, do kdy platí homologace současného vozu a jestli by bylo možno získat nějakou další (po právní stránce je nástupnickou organizací Libereckých automobilových závodů Tedom, divize Motory v Jablonci nad Nisou). To jen tak uvažuji, ale takhle se mi to jeví.
Co se týče Martina Kolomého, tak to je nehorázná smůla, která ho zase připravila o výsledek Vloni elektronika, letos kardan
Ano, máte auto LIAZ, ale jaký je tam motor? Cummins, Perkins nebo Caterpillar?.......Kdepak, auto LIAZ, motor taky LIAZ!
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
Jak je to s touhle závadou? - poškozený kardan. To může být způsobenou špatnou jízdou, nějakým nešetrným zacházením, a nebo je to spíš smůla a technická závada, která může přijít?
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
Klasické debaty jako každý rok. Takže co navrhuje? Napsat, že je něco špatně umí každý. Má se na to Aleš Loprais, Buggyra a MKR vykašlat rovnou nebo mají jezdit každý druhý nebo třetí Dakar, protože budou mít ten konkrétní rok natrénováno to, co jejich fanoušci považují za nutné minimum? Fórum je od toho, aby se debatovalo, to je v pořádku. Ale já bych tu debatu rád posunul dál. Každý, kdo tu napsal svou kritiku, ať zkusí napsat, co si myslí, že je řešení, kolik si myslí, že to bude stát a co na to sponzoři. Já si pak jenom dovolím to zkritizovat, ale svoje řešení vám neřeknu.
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
bestwxw: Na to od strolu nepřijdem. Mohl tam být skrytej defekt. Může to být prostým přetížením komponent velkým výkonem. Nebo, jak jsem psal, eventuálně nevhodnou kontrukcí. Lidově řečeno posíláš do hřídele výkon, kterej vpohodě přenese, ale nežádoucím způsobem ji třeba "předepínáš" nevhodným uložením. Nebo naopak příliš velká vůle může vést k dynamickým rázům. To jsou, prosím pěkně, jenom příklady. Neberte mě za slovo.
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
První a zásadní problém jsou peníze a od toho se odvíjí všechno ostatní.
A druhá věc je, že si všichni jsou svoji cestou místo toho aby se spojili do jednoho týmu. Pokusy o to v minulosti byli, ale nikdy to bohužel nefungovalo.
A druhá věc je, že si všichni jsou svoji cestou místo toho aby se spojili do jednoho týmu. Pokusy o to v minulosti byli, ale nikdy to bohužel nefungovalo.
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
FB Buggyra:
"Rádi bychom vám dali více informací,ale ty teď prostě nemáme. V Peru je 5 hodin ráno. Martin má auto opravené a čeká na rozednění, kdy bude moci vyrazit do bivouacu. Až se tak stane, poskytneme vám nové informace. Děkujeme za podporu"
"Rádi bychom vám dali více informací,ale ty teď prostě nemáme. V Peru je 5 hodin ráno. Martin má auto opravené a čeká na rozednění, kdy bude moci vyrazit do bivouacu. Až se tak stane, poskytneme vám nové informace. Děkujeme za podporu"
Tomáš Ďurčo
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
msifa: Pokusy o spojení byly, ale stejně si tam každý nesl svoje peníze a tím pádem i každý měl stále v podstatě svůj vývoj.
Tomáš Ďurčo
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
Tohle je zrovna tak blbá závada... Těžko se hledá řešení nebo příčina. Když to prokazetelně drží.
Prasklá kloubovka je něco jiného. Tam se dá krásně chrupnout nevhodným zacházením s přední uzávěrkou ale tohle? Jako, že by Kolomajz moc prudce pouštěl spojku...? To je tak diskutabilní, že to je vlastně nesmysl. Ano kardanka se zničí, když se nemaže - roztrhne se pak kříž. Ale to snad nejsou takový trubky aby to nevěděli. Jediná varianta je jiná motorová mapa, která by dramaticky změnila momentovou zátěž, ale to je podle mě nesmysl. Pokud se to v příštích etapách nestane Martinovi Šoltysovi, tak je to prostě smůla a náhoda.
Prasklá kloubovka je něco jiného. Tam se dá krásně chrupnout nevhodným zacházením s přední uzávěrkou ale tohle? Jako, že by Kolomajz moc prudce pouštěl spojku...? To je tak diskutabilní, že to je vlastně nesmysl. Ano kardanka se zničí, když se nemaže - roztrhne se pak kříž. Ale to snad nejsou takový trubky aby to nevěděli. Jediná varianta je jiná motorová mapa, která by dramaticky změnila momentovou zátěž, ale to je podle mě nesmysl. Pokud se to v příštích etapách nestane Martinovi Šoltysovi, tak je to prostě smůla a náhoda.
Filip Nikl
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 hostů