Nezačal automatické převodovky ještě před Mario Kressem používat Ginaf?
Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakar 2020 - první zprávy
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Mario měl automaty ZF už v prvních Renaultech pro Dakar 2015. V Ginafech byl automat Allison až v té poslední verzi s motorem Cummins a řízením obou náprav, vše zhruba ve stejné době. V obou případech byl myslím učiněn významný technický pokrok.
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Alex Miedema natočil Preproloog https://www.youtube.com/watch?v=LM5oixWEGl8
Re: Dakar 2020 - první zprávy
video od Dakar PreProloog Road2Dakar 2020 START84 Autosport Magazine https://www.facebook.com/watch/?v=766291017180782
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Ten hybrid jede pekelně
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Jiri, kdyz jsem byl v roce 2013-4 na Baja Deutchland, Ginafy se uz s automatama praly....a co ai pamatuju z lonskyho preproloogu, u Ginafu tuho moc nevylepsili...
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Ten hybrid fakt frčí.....ale je otázka, jak moc do toho šlapali/nešlapali ti ostatní se srovnatelnou technikou....a druhá věc, dělat závěry z vystoupení na "motokrosový" trati je mimimálně předčasný...Ale byl bych rád,kdyby jim to fungovalo i na Dakaru. Zas by to byl technologickej posun vpřed, a to je pro motorsport vždycky dobře
btw: ta bouda s těma zvýrazněnejma světlama mě silně připomíná starý Avie...
btw: ta bouda s těma zvýrazněnejma světlama mě silně připomíná starý Avie...
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Hybrid opravdu jede pěkně, ale je to především kvůli vývoji celkově. Hybridní technologie na projev auta má podle mě vliv hlavně v tom, že přinesla peníze na jeho celkový vývoj.
Především. Auto je celkově subtilnější, takže se na trať lépe vešlo. Je nižší, takže má i nižší těžiště, opět výhoda v zatáčkách. Má skvělý podvozek. Tam je vidět na první pohled posun a podvozek jim chodí opravdu skvěle. No a je vidět, že je evidentně lehčí než ostatní auta. Jiné pneumatiky (širší) se také v písku chovaly lépe.
Je také slyšet, že je péče dostalo i motoru a převodovce. Potažmo řečeno ovládacím programům. Převodovka řadila oproti ostatním Renaultům daleko "inteligetněji" a lépe. Možná právě díky zásahu elektromotoru se povedlo vyladit průběh točivého momentu tak, aby si s ním převodovka věděla lépe rady. To je možné. Takže asi tak.
Jinak koukal jsem že DeRooyuv Trakker není jen "oprášený" ale je to vlastně další evoluce. Minimálně dostal také automat jako ostatní Iveca, možná i stejný motor a další věci. Což je za mě super.
Především. Auto je celkově subtilnější, takže se na trať lépe vešlo. Je nižší, takže má i nižší těžiště, opět výhoda v zatáčkách. Má skvělý podvozek. Tam je vidět na první pohled posun a podvozek jim chodí opravdu skvěle. No a je vidět, že je evidentně lehčí než ostatní auta. Jiné pneumatiky (širší) se také v písku chovaly lépe.
Je také slyšet, že je péče dostalo i motoru a převodovce. Potažmo řečeno ovládacím programům. Převodovka řadila oproti ostatním Renaultům daleko "inteligetněji" a lépe. Možná právě díky zásahu elektromotoru se povedlo vyladit průběh točivého momentu tak, aby si s ním převodovka věděla lépe rady. To je možné. Takže asi tak.
Jinak koukal jsem že DeRooyuv Trakker není jen "oprášený" ale je to vlastně další evoluce. Minimálně dostal také automat jako ostatní Iveca, možná i stejný motor a další věci. Což je za mě super.
Filip Nikl
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Jo, to potvrzuju. Je samozřejmě otázkou, jak dlouho ten Renault bude držet, jak se bude držet Huzink apod. Ale bavili jsme se, byl nadšený z podvozku. Říkal, že ve Francii testovali intenzivně pět dnů v kuse a na podvozku nic nebylo, nemuseli dělat žádné úpravy. Pneumatiky prý mají oba rozměry, ale zatím pojedou tyhle nižší. Díval jsem se, co to je, a byl jsem překvapený, Michelin XZL 445/65 R22,5. Nepoznal bych XZL v tomto rozměru. Takhle při jízdě, jakou tam Huzink předvedl, bylo poznat, že vůz má opravdu ohromné zrychlení. Huzink mi říkal, že elektromotor můžou zařazovat buď automaticky, nebo manuálně. Už mají vysledované různé situace, kdy do toho půjdou. Třeba ve 140 km/h jede motor prý jen na 40% výkonu, tak budou rekuperovat. rekuperuje to prý velmi rychle, rekuperace bude probíhat i ve spojovačkách. pro mě je ta věc opravdu zajímavá v tom, ž chci vidět, do jaké míry je to jen politická záležitost, a do jaké míry je výsledek kamionu v takové soutěži ovlivnitelný touto technologií. přímý vliv myslím, nepůjde jen tak vysledovat - připomínám, že tohle bude daleko víc maratónský ročník, než bývaly ty poslední jihoamerické. promítnou se tedy do něj i jiné faktory. Jinak použití té technologie je nápadem Maria Kresse, ne marketérů Renaultu. Byl to on, kdo pro svůj záměr Renault získával, ne naopak.
Pokud jde o Iveca - ta torpeda, podle SPZtek, co jedou Versteijnen a van Kasteren, jsou už v minulosti provozované stroje de Rooye a Villagry (ještě mrknu, jestli ten Lloverův je stroj po Alešovi). Oba v Eerselu jezdili dobře, i když jeden z nich to málem převrátil na začátku první jízdy před mýma očima, prostě jen nezvládl řízení po doskoku). Ale tak ostří jako Huzink nebyli. Van den Brink tahal opravdu velmi ostře, lae ani on na Huzinka nestačil. Upřímně zatím nevěřím, že by ta rychlost a výkon vystačily Huzinkovi na dobrý výsledek v tak těžkém závodě, ale to porovnání bude zajímavé. Mimochodem, viděl jsem, jak tento ekologický stroj několikrát hodně černě zabafal...
Becx má úplně nový stroj, samozřejmě opět s Allisonem. Koukal jsem se na způsob zpracování a je to dost hrůza. Zadní uložení kabiny z humpolácky svařeného jeklu, přední nárazník jen ustrřižený plech s nalepenou fotkou světel, nahoře ten sací nástavec na kabině humpolácky ohnutý a přivařený ke kabině. Má tam veliký mezichladič s velkou plochou vepředu šikmo pod střechou nástavby. Becx jede s tím kamionem poprvé. Nejezdil špatně, ale Stacey to není.
Ale ta soutěž bude tak dlouhá a intenzivní, že nevěřím, že by ve druhé půli někdo z těchto hochů ještě účinkoval bez poskvrny, tam bude parketa Kamazů.
Pokud jde o Iveca - ta torpeda, podle SPZtek, co jedou Versteijnen a van Kasteren, jsou už v minulosti provozované stroje de Rooye a Villagry (ještě mrknu, jestli ten Lloverův je stroj po Alešovi). Oba v Eerselu jezdili dobře, i když jeden z nich to málem převrátil na začátku první jízdy před mýma očima, prostě jen nezvládl řízení po doskoku). Ale tak ostří jako Huzink nebyli. Van den Brink tahal opravdu velmi ostře, lae ani on na Huzinka nestačil. Upřímně zatím nevěřím, že by ta rychlost a výkon vystačily Huzinkovi na dobrý výsledek v tak těžkém závodě, ale to porovnání bude zajímavé. Mimochodem, viděl jsem, jak tento ekologický stroj několikrát hodně černě zabafal...
Becx má úplně nový stroj, samozřejmě opět s Allisonem. Koukal jsem se na způsob zpracování a je to dost hrůza. Zadní uložení kabiny z humpolácky svařeného jeklu, přední nárazník jen ustrřižený plech s nalepenou fotkou světel, nahoře ten sací nástavec na kabině humpolácky ohnutý a přivařený ke kabině. Má tam veliký mezichladič s velkou plochou vepředu šikmo pod střechou nástavby. Becx jede s tím kamionem poprvé. Nejezdil špatně, ale Stacey to není.
Ale ta soutěž bude tak dlouhá a intenzivní, že nevěřím, že by ve druhé půli někdo z těchto hochů ještě účinkoval bez poskvrny, tam bude parketa Kamazů.
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Dakar mania díky panu Zdeňku Zelenkovi se během chvíle vypracoval jako celkem slušný magazín co se dá v dnešní době číst Hlavně koukám na přispěvatele Jirku Vintra
https://www.dakarmania.cz/index.php/201 ... FuFGa3bwIs
nemůžu si pomoct, ale hybrid mi nejvíc připomíná s těma světly a maskou Robur
https://www.dakarmania.cz/index.php/201 ... FuFGa3bwIs
nemůžu si pomoct, ale hybrid mi nejvíc připomíná s těma světly a maskou Robur
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Není ten hybrid taky v konceptu Riwald teamu, kteří se vlastně zabývají recyklací apod. ? Což se samozřejmě hodí do marketingu. Ale ta cesta se mi líbí, daleko více než jen elektrické auto, které taky jede. Zatím to vypadá, že to auto valí fakt suprově. Ale na druhou stranu je to zase další věc které se může pěkně podělat. Otázka je, zda-li lze prostě elektropohon odpojit a dojet jen na normal motor? Řekl bych, že ano, ale tuto informaci jsem nikde nenašel.
Tomáš Ďurčo
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Samozřejmě že ano, vůz rozhodně může jet pouze na spalovací motor, a ten je sám o sobě výkonný dost. tedy i s odpojenou rekuperační jednotkou nebo vybitými bateriemi. Nicméně systém je složitý a žádný závod ho neprověřil. Jsem však zvědavý na výsledek, byť by třeba vinou poruchovosti byl jen dílčí.
Ad Dakarmania - ano, Zdeněk se snaží a buďme za to rádi. Můj textík pochází z mého Facebooku, byl jen se svolením převzat. Pravidelným přispěvatelem nejsem, neboť bych to časově nezvládal, anebo bych musel přestat s modely.
Ad Dakarmania - ano, Zdeněk se snaží a buďme za to rádi. Můj textík pochází z mého Facebooku, byl jen se svolením převzat. Pravidelným přispěvatelem nejsem, neboť bych to časově nezvládal, anebo bych musel přestat s modely.
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Tak alespoň tak, modelů by byla škoda
Re: Dakar 2020 - první zprávy
K tomu hybridu. Já v tom rozhodně nic EKO nevidím. Spalovací motor je nejspíš stejný jako u ostatních Rrnaultů a nevěřím, že elektromotor ušetří palivo nebo sníží emise.
Pro mě je to jen způsob jak dostat do auta víc výkonu. Pravidla to dovolují, tak proč by ne.
Tenhle přístup k hybridu se mi líbí
Jen moc nechápu jak se jim podařila udržet takhle nízká hmotnost.
Pro mě je to jen způsob jak dostat do auta víc výkonu. Pravidla to dovolují, tak proč by ne.
Tenhle přístup k hybridu se mi líbí
Jen moc nechápu jak se jim podařila udržet takhle nízká hmotnost.
Re: Dakar 2020 - první zprávy
Po přečtení toho textu na Dakarmanii se znovu nemohu ubránit dojmu, že je strašná škoda, že letos nejede Kolomajz v kamionu (jasně, zas je super, že vůbec jede) a že letos nejede Valtr. Počet Čechů v první desítce mohl být hodně zajímavý...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 14 hostů