Stránka 22 z 42

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: pát lis 08, 2019 11:54 am
od Coudy
Spolehlivost nebude stejná, nýbrž vyšší, kur*a, vyšší! A plnění plánu půjde kam? No půjde do prd...! Svobodník msifa, myslete politicky! :D

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: pát lis 08, 2019 12:03 pm
od Severnaya

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: pát lis 08, 2019 11:55 pm
od Basstl
Buggyra sice na autě nic novýho nemá (nevidím jako výhodu, ale spíš stagnaci) a spolehlivost bude možná vyšší, ale nemají nikoho, kdo by jel o bednu.

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: sob lis 09, 2019 12:56 am
od jezek_obecny
Právě to že Buggyra nemá TOP jezdce, mě u nich dává naději na dobrý výsledek :)

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: sob lis 09, 2019 11:02 am
od Mint
Aleš o nové Pragovce a DAKARU 2020 v rozhovoru na DAKAR MANIA.
https://www.dakarmania.cz/index.php/201 ... ais-praga/
A zatím poslední video jízdy V4Sky.
https://cs-cz.facebook.com/AlesLopraisD ... 835339085/

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: sob lis 09, 2019 1:38 pm
od laik
Moc hezkej rozhovor. Podrobnej, informovaný otázky, skoro bez hrubek.

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: sob lis 09, 2019 1:56 pm
od Mint
Mě zaujala třeba tahle část ohledně brzd. Přijde mi, že Tatra má vyvinuté závodní kotoučové brzdy s Buggyrou, kde má Buggyra nějaké své know-how a tím pádem zatím nejsou dostupné pro jiné týmy.
Navzdory současnému trendu pokračujete také s bubnovými brzdami. Proč dostaly přednost před kotoučovými?
„Tatra sice kotoučové brzdy má, ale pro nás jsou v tuto chvíli nedostupné. Zkoušeli jsme je získat, ale nepodařilo se. Před časem jsme se pokusili o vlastní vývoj kotoučových brzd. Jednalo se však o velmi náročnou záležitost a nám se to ne úplně podařilo.“
„Zásadní rozdíl je v tom, že bubny při brzdění natemperují velké teplo, které dlouho odeznívá, zatímco teplota kotouče vyskočí na 1200 stupňů a zase rychle spadne dolů. V případě bubnů se tedy musí počítat s dlouhým chlazením a je na pilotovi, aby si s tím poradil a správně zacházel.“
„Kotoučové brzdy jsem chtěl, ale už jsme se s bubny naučili žít. Máme velmi slušné brzdové obložení a díky novému systému elektronického rozdělování brzdné síly od firmy Wabco se vše, co mě na bubnových brzdách štvalo, výrazně změnilo. Auto je dneska při brzdění výrazně vyrovnanější než dříve, kdy ‚přebrzděná‘ zadní náprava často způsobovala nepříjemný negativní smyk. To už teď máme vyřešené. Když jsme vše vyhodnotili, dospěli jsme k závěru, že je pro nás mnohem lepší zůstat u současného systému. Máme know-how ohledně bubnů, obložení, zhruba víme, co to vydrží. Trvalo by dva roky, než bychom stejné znalosti získali s kotouči.“

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: sob lis 09, 2019 2:22 pm
od TomZ
Zajímavé je i povídání o motoru. Že výkon a točivý moment je paradoxně nižší, ale průběh otáček toč. momentu lepší. A zdá se, že hlavním důvodem změny byly servisní náklady.

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: sob lis 09, 2019 2:26 pm
od laik
Kotouče nejsou k dostání na phoenixech? :think:

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: sob lis 09, 2019 2:27 pm
od oldjan
Když vezmu v potaz, jaký problémy s kotouči má Buggyra na okruhovém specialu, tak možná tohle je rozumnější volba...

Jsem na to hodně zvědav, zatím se pragovka tváří, že by mohla fungovat.

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: sob lis 09, 2019 2:32 pm
od Pick
... s tím motorem si Aleš malinko protiřečí. Na začátku říká, že kdo chce dnes uspět, musí mít 1200 koní a automat (což limitovalo Queenu), později říká, že 1000 koní je až dost a všechno je to o krouťáku..... Každopádně, Alešovi odpovědi i zvolený přístup ke konstrukci mají hlavu a patu. Dobře, Vy. :clap: :clap:

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: sob lis 09, 2019 2:36 pm
od TomZ
oldjan: Ale na okruhovém speciálu asi má dosti jiné kotouče než na dakarském (rám vs. roura). A na dakarském měla problémy s ledasčím, ale zrovna s kotouči asi ne...

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: sob lis 09, 2019 3:09 pm
od zemi8
Tohle se pred chvili objevilo na fscebooku. Vite o tom nekdo neco? A neni to Skrobanek?

Obrázek

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: sob lis 09, 2019 4:31 pm
od msifa
To vypadá na Roberta Jana Szustkowskeho (a vlevo je Škrobánek....)
To je tedy překvápko.
Jen ty tatry od Bonveru jsou pro Dakar trošku za zenitem. Ani před pěti lety to nebyly konkurenceschopné..... :think:

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Napsal: sob lis 09, 2019 6:08 pm
od Mint
laik:
Jj Phoenix se běžně prodává s kotoučema, ale jestli je v závodním speciálu použita stejná náprava to netuším.
Při použití standartní tatrovácké nápravy Fat Boye občas nečekaně opustil náboj kola už při testování a na následujícím dakaru vlastně také.
Obrázek
Tady sledujte co dělá kolo při testování.
https://www.youtube.com/watch?v=4dbOEJDgFuI
A tady mluví David Vršecký o problémech s kotoučema.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
„Jezdec může jet s kotoučovými brzdami daleko rychleji a přesněji,“ uvádí pro iDNES.cz Vršecký. „Poprvé jsme kotouče nasadili před dvěma lety na přední nápravu a měli jsme s nimi obrovské problémy,“ prozrazuje Vršecký. „Od brzd jde obrovské teplo, zahřívají se náboje a ložiska, komponenty pak mají jinou vůli,“ vysvětluje. V loňském ročníku tým testoval kotoučové brzdy na zadní nápravě.