Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Pánové, srdečně zdravím. Padla tu otázka, proč AER. Netvrdím, že znám odpověď, jen zkusím přiblížit svůj pohled, proč je mi AER sympatičtější, než tzv. Dakar.
1. Jde o určitý návrat k tradici a duchu starého Dakaru, kdy byla přece jen patrná větší pospolitost a kamarádství. Dnes se asi na tzv. Dakaru každý zavře do svého luxusního přívěsu a už to nejspíš není ono. Troufám si taky říct, že na AER se nedějí různé podvody s roadbooky, ignorování vzájemné pomoci atd. Ale to sebou nese vysoká mediální sledovanost a od ní se přímo odvíjející tok financí.
2. Hodně zaklínaným slovem pro přesun Dakaru do JA byla bezpečnost. Tam to byla pravda. Po dalším přesunu do SA už to úplně pravda není, zvláště po útocích dronů na místní ropné rafinerie. A to Afrika určitě není nejbezpečnější.
3. A proč by měl být každý závod tohoto typu řežbou? Co třeba místo řežby jednou ročně potkat staré kamarády, zazávodit si, večer posedět u ohně, poklábosit a užít si to? Bez podvodů, mrtvých diváků nebo třeba taky držení se pod krkem, když někdo někoho nepustí před sebe…
4. Racionálně se to opravdu nedá zdůvodnit, ale to se nedá účast na žádné rallye. Vždyť co je racionálního na tom, že se stovky strojů různých typů přepraví lodí z kontinentu na kontinent, tam spálí miliony tun paliva a s většími či menšími šrámy, vraky a zraněnými plují zase zpět? Tam asi půjde o jiné důvody (ale to plati pro AER i tzv. Dakar).
5. Pokud jde o techniku, na AER skutečně jede 4 - 5 kamionů a jsou možná technicky nesouměřitelné. Jenže na tzv. Dakaru jede 4 – 5 Kamazů a nesouměřitelný je s nimi zbytek startovního pole (při vší úctě k pár jedincům, kteří se mezi ně dokáží každoročně vklínit). Ano, nepochybně je to řežba, ale také zklamání, nesplněná očekávání, promarněné finance. A kde je ta radost ze závodění?
6. Mediální prostor pro AER je rok od roku lepší. Kdysi před sedmi, osmi lety o ní ještě téměř nikdo nevěděl navzdory obrovskému úsilí několika jedinců, teď už si dění v Africe všímá daleko víc médií. Tímto zdravím Motorsport Revue (uctivost, pane Siwek) s poděkováním a vyjádřením naděje, že jejich reporty a celková propagace AER budou na minimálně stejně skvělé úrovni, jako dosud.
7. No a nádavkem – ať si ten mamutí přefinancovaný komerční podnik poskakuje z kontinentu na kontinent, Dakar je prostě v Africe.
1. Jde o určitý návrat k tradici a duchu starého Dakaru, kdy byla přece jen patrná větší pospolitost a kamarádství. Dnes se asi na tzv. Dakaru každý zavře do svého luxusního přívěsu a už to nejspíš není ono. Troufám si taky říct, že na AER se nedějí různé podvody s roadbooky, ignorování vzájemné pomoci atd. Ale to sebou nese vysoká mediální sledovanost a od ní se přímo odvíjející tok financí.
2. Hodně zaklínaným slovem pro přesun Dakaru do JA byla bezpečnost. Tam to byla pravda. Po dalším přesunu do SA už to úplně pravda není, zvláště po útocích dronů na místní ropné rafinerie. A to Afrika určitě není nejbezpečnější.
3. A proč by měl být každý závod tohoto typu řežbou? Co třeba místo řežby jednou ročně potkat staré kamarády, zazávodit si, večer posedět u ohně, poklábosit a užít si to? Bez podvodů, mrtvých diváků nebo třeba taky držení se pod krkem, když někdo někoho nepustí před sebe…
4. Racionálně se to opravdu nedá zdůvodnit, ale to se nedá účast na žádné rallye. Vždyť co je racionálního na tom, že se stovky strojů různých typů přepraví lodí z kontinentu na kontinent, tam spálí miliony tun paliva a s většími či menšími šrámy, vraky a zraněnými plují zase zpět? Tam asi půjde o jiné důvody (ale to plati pro AER i tzv. Dakar).
5. Pokud jde o techniku, na AER skutečně jede 4 - 5 kamionů a jsou možná technicky nesouměřitelné. Jenže na tzv. Dakaru jede 4 – 5 Kamazů a nesouměřitelný je s nimi zbytek startovního pole (při vší úctě k pár jedincům, kteří se mezi ně dokáží každoročně vklínit). Ano, nepochybně je to řežba, ale také zklamání, nesplněná očekávání, promarněné finance. A kde je ta radost ze závodění?
6. Mediální prostor pro AER je rok od roku lepší. Kdysi před sedmi, osmi lety o ní ještě téměř nikdo nevěděl navzdory obrovskému úsilí několika jedinců, teď už si dění v Africe všímá daleko víc médií. Tímto zdravím Motorsport Revue (uctivost, pane Siwek) s poděkováním a vyjádřením naděje, že jejich reporty a celková propagace AER budou na minimálně stejně skvělé úrovni, jako dosud.
7. No a nádavkem – ať si ten mamutí přefinancovaný komerční podnik poskakuje z kontinentu na kontinent, Dakar je prostě v Africe.
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Taková dovolená snů s programem
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Když jsme u těch cen pohonných hmot, mrkněte na Dakar.com a na praktické informace stran cestování do Saúdské Arábie. Zaujaly mne ceny paliva: benzín cca 0,50 EUR za litr, nafta cca 0,15 EUR za litr. Čili ty náklady by nebyly tak zásadní Navíc mi není jasno, jak to s tím palivem zdarma bylo myšleno. Jestli jen pro závodníky, nebo opravdu pro všechny. A benzin i nafta bez řepky A za nízkých teplot, ne s topícími motory.
Ale to už bychom se dostali k tématu "hnedle vedle" na tomhle fóru. Jinak jsem si myslel, že ta diskuze, zda Dakar, nebo Africa Race, už vyčerpala sama sebe poměrně dávno, ale jak vidno, pro některé žije pořád. Stále mají někteří potřebu neustálé konfrontace mezi těmi dvěma závody. Ale ona konfrontace vlastně žádná není, ta situace se dávno usadila. Každý ten závod má svůj vlastní svět, hodnoty, atmosféru i druh klientů/závodníků, kteří se jich účastní ze svých vlastních důvodů. Já mám právě proto rád oba a každý z jiného důvodu. Někdo má rád Afriku a specifickou komornější atmosféru závodu, jiný chce být na podniku, na nějž se upíná pozornost a účastní se ho světová špička tohoto sportu. V pořádku na obou stranách, pokud to svoje nevnucují druhé straně. Občas se to bohužel děje. Nicméně pomlouváním konkurenčního většího podniku na ten "svůj" ještě nikdo nikoho nezískal. Ti, kdo se účastní obou podniků, jsou se svojí volbou vnitřně ztotožněni a přesvědčovat nepotřebují. A na obou dostanou právě to, za čím vyrážejí. Čili vlastně fajn.
Ale to už bychom se dostali k tématu "hnedle vedle" na tomhle fóru. Jinak jsem si myslel, že ta diskuze, zda Dakar, nebo Africa Race, už vyčerpala sama sebe poměrně dávno, ale jak vidno, pro některé žije pořád. Stále mají někteří potřebu neustálé konfrontace mezi těmi dvěma závody. Ale ona konfrontace vlastně žádná není, ta situace se dávno usadila. Každý ten závod má svůj vlastní svět, hodnoty, atmosféru i druh klientů/závodníků, kteří se jich účastní ze svých vlastních důvodů. Já mám právě proto rád oba a každý z jiného důvodu. Někdo má rád Afriku a specifickou komornější atmosféru závodu, jiný chce být na podniku, na nějž se upíná pozornost a účastní se ho světová špička tohoto sportu. V pořádku na obou stranách, pokud to svoje nevnucují druhé straně. Občas se to bohužel děje. Nicméně pomlouváním konkurenčního většího podniku na ten "svůj" ještě nikdo nikoho nezískal. Ti, kdo se účastní obou podniků, jsou se svojí volbou vnitřně ztotožněni a přesvědčovat nepotřebují. A na obou dostanou právě to, za čím vyrážejí. Čili vlastně fajn.
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Jiří Vintr:
Myslím, že téma AER vs. Dakar se ještě zdaleka nevyčerpalo a různé druhy konfrontací budeme na tomto fóru nacházet neustále. Vždyť oba podniky už jen téměř stejným termínem konání dávají najevo, že si vzájemně konkurují. Rád čtu argumenty diskutujících, proč dávají tomu či onomu přednost a sám svůj názor prezentuji, aniž bych ho chtěl někomu vnucovat. Jde toliko o přátelské špičkování, kterým si vyplňujeme čas do chvíle, než oba cirkusy odstartují a od toho tady diskuzní fórum je. Fandíme v podstatě tomu stejnému, i když v poněkud rozdílném balení.
Myslím, že téma AER vs. Dakar se ještě zdaleka nevyčerpalo a různé druhy konfrontací budeme na tomto fóru nacházet neustále. Vždyť oba podniky už jen téměř stejným termínem konání dávají najevo, že si vzájemně konkurují. Rád čtu argumenty diskutujících, proč dávají tomu či onomu přednost a sám svůj názor prezentuji, aniž bych ho chtěl někomu vnucovat. Jde toliko o přátelské špičkování, kterým si vyplňujeme čas do chvíle, než oba cirkusy odstartují a od toho tady diskuzní fórum je. Fandíme v podstatě tomu stejnému, i když v poněkud rozdílném balení.
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
tak nemyslim si, ze by si nejak zasadne konkurovaly. valna vetsina ucasniku AER by nejela Dakar a obracene. A neplati to ani o RC AER a RC Dakar, kde zase vsichni jedou souteze obe
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
A co ten Čapka? Pan Siwek určitě něco ví:)
-
- Příspěvky: 716
- Registrován: sob úno 09, 2008 7:03 pm
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Aj Francúzi si postavili Renault a idú s ním na AER.
https://www.facebook.com/ets.coquide/ph ... =3&theater
https://www.facebook.com/ets.coquide/ph ... =3&theater
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
podle svetly vysky to vypada spis na rallycross...
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Vždyť je to nějaká přestavěná sklápěčka. Budou rádi když se skrz ty duny vůbec prorvou.
Filip Nikl
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Ty dofuky taky nic moc
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Už máte někdo potvrzeno, zda pojede Petr Čapka AER?
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Bych rekl, ze si da spise rok pauzu. Cely rok je ticho po pesine...
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Číslo TT na AER bude 406. Ty jo, že by na AER byla až tak dobrá účast, že má až tak daleké číslo?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: mirou a 21 hostů