Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Relativně krátká (177 km) rychlá písečná odpolední projížďka, prý s užitečným nácvikem navigace. Zatím tedy Igor, Johan, Miklóš, Tomáš. Uvidíme, co nacvičí....
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: pon led 06, 2020 3:35 pm
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Tomáš Tomeček dneska nakonec na Africa Eco Race na 6. místě, celkově je pátý, 3. flek je ještě reálný Belgičan s Maďarem letos nedostižní no
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
To by mě docela zajímalo, jestli jsou nedostižní. Kovács má auto postavené podle nejmodernějších standardů, Bouwens zase (přestavené) Iveco po DeRooyovi, které ještě před 3 lety prohánělo Kamazy. Ale zas to taky není všechno.
Trošku tu Tatru "zhubnout" a vyházet z ní zbytečnosti, našťouchnout motor přes 800 koní, nabalit trochu víc dílů, vzít nějakou "Tatrováckou" posádku a jít do nich. To by bylo! Já myslím, že by se hoši divili a třeba letos by to bylo naprosto úžasný vidět 100% Tatru první u Růžového jezera. Samozřejmě, že se to nestane, ale jako taková utopická představa je to fajn.
Trošku tu Tatru "zhubnout" a vyházet z ní zbytečnosti, našťouchnout motor přes 800 koní, nabalit trochu víc dílů, vzít nějakou "Tatrováckou" posádku a jít do nich. To by bylo! Já myslím, že by se hoši divili a třeba letos by to bylo naprosto úžasný vidět 100% Tatru první u Růžového jezera. Samozřejmě, že se to nestane, ale jako taková utopická představa je to fajn.
Filip Nikl
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Letos letos je to takový smolný, už ta hodina kvůli opravě urvané hadice na vzduch v prologu, kterej měl nějakých 20km...mno a pak co etapa v Maroku to 1-2 gumy, to prostě se nastřádá když jede TT sám, nicméně on do toho s tím prostě jde no. Občas nějaká chybka v navigaci, ale to tam udělá skoro každej. Nicméně zatím se mi zdá se ostatním vyhejbaly nějaký větší technický potíže, bez té hodiny v prologu by byl na 3. fleku, i teď myslím, že když se zadaří a pořadatelé udělaj kvalitní těžký duny, by mohl Noela a Karolyho pojezdit, s trochou štěstí. Nicméně je fakt, že Miklos, Noel, i třeba Elfrink se poslední roky v dunách dost zlepšují, pamatuju pár ročníků nazpět, kdy většina z nich pobrala v Mauretánských dunách pravidelně hodiny, i desítky hodin penalizací za neprojeté body, nebo min. byli schopní ztratit i několik hodin na etapu kopáním.
Bouwens má dokonce šanci být s truckem 1. celkově, má pár minut náskok na Patricka Martina v buggy (asi VW Tarek podle fotek i když v pořadí je bůh ví proč napsáno Mercedes-Benz), na nejrychlejší motorky má kolem 3/4 hodiny.
Bouwens má dokonce šanci být s truckem 1. celkově, má pár minut náskok na Patricka Martina v buggy (asi VW Tarek podle fotek i když v pořadí je bůh ví proč napsáno Mercedes-Benz), na nejrychlejší motorky má kolem 3/4 hodiny.
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
kamiony na trati
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
někteří, včetně předních trucků, jedou nějak mimo stopu...
… a pak se všichni museli kus vrátit a Tom je dojel, jsem zvědav na písek
… a pak se všichni museli kus vrátit a Tom je dojel, jsem zvědav na písek
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
To je docela zajímavý, tam jich spousta jela docela hodně bokem oproti té naznačené trase, Tomáš se jí držel, třeba dostanou všeci pentli
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
v té zatáčce byl zřejmě wp, většina se tam z té "boční" cesty vracela...
-
- Příspěvky: 302
- Registrován: čtv úno 13, 2014 4:16 pm
- Bydliště: příbor
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
filip:90 Ten výkon na T.T. Tatře už asi nejde zvednout. Co Já vím tak naq brzdě mu naměřili 805 HP. A odlehčit tam není co. Já jsem na té Tatře dělal. Podvozek, kabina, motor , tam nejde odlehčit nic. A na korbě má jenom pneu, nějaké nářadí, monterpáky, vzduchové vaky na zvedání auta, nějaké náhradní díly, kurty a lopaty.
Já už jsem to tady psal a souhlasím plně s tebou. Dokázal světu že to jde i v jednom / a to už mu nikdo nevezme/ ale nejde to do nekonečna. Vždyť už celkem 5 defektů to je ztráta 1 hod. Vzduch atd. No a ovládání navigace, dofoukávání a ještě sledovat trasu to je dost na jednoho. Já přeji Kovaczovi i panu Essersovi ať jimto jede ale
v těch dunách si myslím že T.T tu ztrátu zkrátí.. Kovacz je divočák a pan Essers zas tak rychlý není. V r. 2014 když jsem ho v dunách obrácel na kola tak jsme mu to pomáhali dát do provozu. Ležel tam asi půl dne než jsme se k němu dostali. A pak následovalo asi 15 km v dunách a on mi řekl ať jedu první. Bylo to už ve tmě. Tak jsme vyrazili. Já chytil trochu amok / teď vám ukážu co TATRA umí/ a na těch 15 km jsem na něj 3x čekal ať ho neztratím. Jak jsme přijeli na tvrdou pistu tak jsem mu ukázal ať jede už sám do bivaku /60km /
protože je rychlejší. A on že ne , že pojedeme spolu. Pak mi v bivaku poděkoval a dal mi láhev červeného vína. A máš 100% pravdu že příště by měl jet zase ve dvou.
Já už jsem to tady psal a souhlasím plně s tebou. Dokázal světu že to jde i v jednom / a to už mu nikdo nevezme/ ale nejde to do nekonečna. Vždyť už celkem 5 defektů to je ztráta 1 hod. Vzduch atd. No a ovládání navigace, dofoukávání a ještě sledovat trasu to je dost na jednoho. Já přeji Kovaczovi i panu Essersovi ať jimto jede ale
v těch dunách si myslím že T.T tu ztrátu zkrátí.. Kovacz je divočák a pan Essers zas tak rychlý není. V r. 2014 když jsem ho v dunách obrácel na kola tak jsme mu to pomáhali dát do provozu. Ležel tam asi půl dne než jsme se k němu dostali. A pak následovalo asi 15 km v dunách a on mi řekl ať jedu první. Bylo to už ve tmě. Tak jsme vyrazili. Já chytil trochu amok / teď vám ukážu co TATRA umí/ a na těch 15 km jsem na něj 3x čekal ať ho neztratím. Jak jsme přijeli na tvrdou pistu tak jsem mu ukázal ať jede už sám do bivaku /60km /
protože je rychlejší. A on že ne , že pojedeme spolu. Pak mi v bivaku poděkoval a dal mi láhev červeného vína. A máš 100% pravdu že příště by měl jet zase ve dvou.
-
- Příspěvky: 302
- Registrován: čtv úno 13, 2014 4:16 pm
- Bydliště: příbor
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Teď jsem si to projížděl a máte pravdu. Motorky jely mimo. Auta , někteří mimo a někteří po trase. Kamiony: Ti co jsou před Tomášem tak jeli mimo a ti co jedou za Tomášem tak jedou po trase. Tomáš jim dělá asi stopu.Pokud nefouká vítr tak jsou stopy od kamionu vidět. Tak to by byla bomba kdyby dostali pentle.
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
ale když si zobrazím trasu Kovyho, Esserse tak ti se pak v té zatáčce vraceli kus doleva, ostatní ne
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Pekos: Já taky nevím, ale 800 HP a 3000 Nm je dost. Mě spíš vždycky trošku vadila koncepce auta a toho motoru, která je vlasntě stejná jak někdy v roce 1994, když přišel Hasičák. Jenže tenkrát to bylo z důvodu pravidel. Teď k tomu důvod není. Je to tak jen z přesvědčení.
Nástavba je zbytečná. Má čela a podlahu, ano dříve bylo pravidlo o oddělení motorového prostoru a nástavby, ale to už několik let nikoho nezajímá. Podlaha jsou kila navíc, čela jsou kila navíc, navíc to brání odvodu tepla od motoru a celý podvozek je tím zabrykádovaný. Viz. tenkrát jak spálil Azevedeo spojku. Museli nejdřív vyřezat půl nástavby, aby se tam vůbec dostali. Když by už nebyla uzavřená nástavba, tak vyhodit věci jako tlumič výfuku. Další věc, co brání motoru v "dýchání" a akumuluje teplo za kabinou. Zjednodušit sání - proč kobry na kabině?
Vlastně kvůli nástavbě musí být motor, tak jak je. Jako kompaktní blok. Nemusel by. V nástavbě za kabinou by se udělal chladící blok. Mezichladič, velký přídavný chladič oleje, chladič nafty s vlastními ventilátory a sáním chladného vzduchu. Ventilátor by pak chladil opravdu pouze motor. Ať mi nikdo netvrdí, že by to motoru nepomohlo. Když ne k pár koníkům navíc, tak alespoň k nižším teplotám všeho (Sám TT kdysi říkal, že používá speciální maziva, kvůli vysoké teplotě oleje). Pak by se tomu dalo víc nakládat.
Vždycky mě to zajímalo, co by kdyby. Bohužel nikdy se nenašel nikdo, kdo by byl ochotý to řešit. Buď to skončilo na tom, že to je "netatrovácké" a neoriginální a nebo naopak, že to nemá budoucnost protože V12 šmejd nevhodný na cokoliv. Ale to je už spíš debata k pivu.
Nástavba je zbytečná. Má čela a podlahu, ano dříve bylo pravidlo o oddělení motorového prostoru a nástavby, ale to už několik let nikoho nezajímá. Podlaha jsou kila navíc, čela jsou kila navíc, navíc to brání odvodu tepla od motoru a celý podvozek je tím zabrykádovaný. Viz. tenkrát jak spálil Azevedeo spojku. Museli nejdřív vyřezat půl nástavby, aby se tam vůbec dostali. Když by už nebyla uzavřená nástavba, tak vyhodit věci jako tlumič výfuku. Další věc, co brání motoru v "dýchání" a akumuluje teplo za kabinou. Zjednodušit sání - proč kobry na kabině?
Vlastně kvůli nástavbě musí být motor, tak jak je. Jako kompaktní blok. Nemusel by. V nástavbě za kabinou by se udělal chladící blok. Mezichladič, velký přídavný chladič oleje, chladič nafty s vlastními ventilátory a sáním chladného vzduchu. Ventilátor by pak chladil opravdu pouze motor. Ať mi nikdo netvrdí, že by to motoru nepomohlo. Když ne k pár koníkům navíc, tak alespoň k nižším teplotám všeho (Sám TT kdysi říkal, že používá speciální maziva, kvůli vysoké teplotě oleje). Pak by se tomu dalo víc nakládat.
Vždycky mě to zajímalo, co by kdyby. Bohužel nikdy se nenašel nikdo, kdo by byl ochotý to řešit. Buď to skončilo na tom, že to je "netatrovácké" a neoriginální a nebo naopak, že to nemá budoucnost protože V12 šmejd nevhodný na cokoliv. Ale to je už spíš debata k pivu.
Filip Nikl
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Mno, to by asi musel někdo zkoušet na jiné Tatře, protože mi nepřijde, že by se tohle TT líbilo.
-
- Příspěvky: 302
- Registrován: čtv úno 13, 2014 4:16 pm
- Bydliště: příbor
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
filip 90: S tebou bych si opravdu na to pivo rád zašel. Já už od r.2015 co jsem nejel Dakar nejsem s T.T. tak často v kontaktu a na dílně jsem od té doby nebyl.
Ale s těmi upravami co jsi tady psal /něco by mne možná taky napadlo / by se to opravdu dalo zlepšit. S tou upravou podlahy a korby by možná Tom souhlasil ale s tím zbytkem / chlazení atd. / jak píše Wolf tak to nevím. Já si myslím že Tom by řekl že to už by nebyla 100% TATRA . Jak se vrátí tak mu to řeknu. A pak bych ti zavolal .
Ale nemám tvůj tel. Ale pokud se na autě nebude nic měnit ani posádka tak to bude na umístění čím dál snažší.
Ale s těmi upravami co jsi tady psal /něco by mne možná taky napadlo / by se to opravdu dalo zlepšit. S tou upravou podlahy a korby by možná Tom souhlasil ale s tím zbytkem / chlazení atd. / jak píše Wolf tak to nevím. Já si myslím že Tom by řekl že to už by nebyla 100% TATRA . Jak se vrátí tak mu to řeknu. A pak bych ti zavolal .
Ale nemám tvůj tel. Ale pokud se na autě nebude nic měnit ani posádka tak to bude na umístění čím dál snažší.
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Sem se díval na tracking a vypadá to, že Tom se tam taky jaksi divně kus vracel, ale v dunách o kus dál než tam jak si to někteří zkracovali nebo co to bylo, napřed jel docela přesně po té "vyznačené lince", potom se kus vrátil a jel trochu bokem, podle měřítka mapy tak 2km vedle.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů