Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Gratulace Tomášovi a jeho UMU a ODOLNOSTI, samozřejmě i jeho dvoustopé motorce.
modely - schroub.sweb.cz
-
- Příspěvky: 124
- Registrován: pát bře 18, 2016 1:28 am
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Tomáš má vždycky nějaký plán. Pokud vás ještě zajímá, nad čím přemýšlí co se týče upgradu jeho Tatry: https://youtu.be/Wwvh5CD_UIU
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Nějak si nedovedu představit TT s automatem, ale bylo by super, kdyby v tomto předběhl některé naše supertýmy...
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Jsem zvědav, jestli Tatrovka něco cálne. Allison se už prý montuje do Tatrovek sériově, takže už jsou zkušenosti. Tomáš by byl tím správným člověkem v řetězci, který by pomohl vyladit ruční mód automatu v dunách, případně jeho chování v plně automatickém módu ,,duny,,. Jen testování přímo v závodě by asi nebylo úplně šťastné.
1000 koní TT chce, ale posledních pár let se zatím jen mluví, snad se firma rozhoupe.
Jen by to chtělo vyrobit pro TT novou, lehce nesériovou tatrovku. Současná je živoucí legendou, materiálově v důchodovém věku. Vytrhávání tlumičové konzole a její opakované zavařování během závodu není zrovna optimální.
1000 koní TT chce, ale posledních pár let se zatím jen mluví, snad se firma rozhoupe.
Jen by to chtělo vyrobit pro TT novou, lehce nesériovou tatrovku. Současná je živoucí legendou, materiálově v důchodovém věku. Vytrhávání tlumičové konzole a její opakované zavařování během závodu není zrovna optimální.
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Rozumím tomu dobře, že TT chce 1000koní ze vzduchem chlazeného motoru? Nebo dostane vodníka?
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Vodníka určitě ne. Třeba jen přidá pár válců...
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Ve videu říká, že má v plánu jezdit s motorem Tatra a chtěl by přidat nějaké koně. Dost pochybuji, že těch 1.000 koní zaznělo od něj.
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Zní to zajímavě, ale je to všechno o penězích. Motor Tatra s automatem Alison je "stará věc", takže tam problém nebude. Ale jinak by to znamenalo dost velkou přestavbu. Jen tak od oka...
Asi vyměnit sestup za vyšší z Phoenixe - kvůli zalomení kardanu
Vyřešit chlazení měniče - I sériovky měly přídavný chladič oleje
Předělat nástavbu - Automat se montuje na motor, kam se momentálně podle mě nevejde
Pak samozřejmě je otázka, co na to motor. Automat ho bude držet pořád v "zápřahu" a může nastat problém s teplotami. Což by se samozřejmě nabízela ta varianta mezichladičů mimo motor. Stejně tam už někde bude chladič oleje od měniče. To už znamená předělat celou nástavbu.
1000 koní z V12 asi fakt neee. Ale něco by tam vyšťourat mohli, tak třeba 850...
Asi vyměnit sestup za vyšší z Phoenixe - kvůli zalomení kardanu
Vyřešit chlazení měniče - I sériovky měly přídavný chladič oleje
Předělat nástavbu - Automat se montuje na motor, kam se momentálně podle mě nevejde
Pak samozřejmě je otázka, co na to motor. Automat ho bude držet pořád v "zápřahu" a může nastat problém s teplotami. Což by se samozřejmě nabízela ta varianta mezichladičů mimo motor. Stejně tam už někde bude chladič oleje od měniče. To už znamená předělat celou nástavbu.
1000 koní z V12 asi fakt neee. Ale něco by tam vyšťourat mohli, tak třeba 850...
Filip Nikl
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Jak píše filip90,automaty už se montují spoustu let, co se výkonu tyče , řekněme 900 bez problému. Umělo se už dávno, teď ty motory jsou zase o kus dal.
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Jak by to bylo s homologací? AER připouští FIA, což má Tomáš teď, nebo DAKAR 2017, který by znamenal bez V12?
Madness??? No, this is TATRA!!
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Na AER asi žádná homologace není ne? A ikdyby, tak je to přesně ten závod, kde jsou rádi za každý kamion, takže je to asi jedno
900 koní bez problému? A proč to tam nemá, když je to bez problému?
900 koní bez problému? A proč to tam nemá, když je to bez problému?
Filip Nikl
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Když zrychlí stroj na rovinkách, pak to musí stíhat Tom všecko usledovat a uřídit sám. Automat mu určitě pomůže, ale co navigace ? Nedovedu si představit, že by Allison v sériovém natavení v pohodě proplul Mauritánským pískovištěm na první dobrou. Ale možná Tatrovácké vývojáře podceňuju. Potřebu 1000 koní bez vlivu na spolehlivost zaznělo přímo od Toma, ale v dalších rozhovorech už samozřejmě zmínil finanční stránku.
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
no on nepotřebuje "zrychlovat" ve smyslu maximálky, těch 150km/h to dá v poho i teď, ty koně chybí pro lepší dynamiku...
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Tak u sousedů už saúdskou akci dobilancovali, zkusme to i tady. Podotýkám, že moje názory jsou hodně ovlivněné tím, že je mi AER veskrze sympatické stejně jako oranžová Tatra se svým solitérním řidičem. Myslím, že už si všichni začínají tak trochu zvykat a unikátnost úspěchu jednomužného kamionu už není tolik zdůrazňována, takže ještě jednou – skvělý výsledek a mé nejsrdečnější blahopřání! Pozitivní moment je, že informace o AER postupně pronikají do médií (nemalou zásluhou MS revue, díky). Pokud jde o trať, drží se podobného schématu – rychlé a rozbité Maroko, technická Mauritánie, letos nové úseky, bylo by skvělé, kdyby se třeba příští rok zase objíždělo Oko Afriky, ale to jistě pánové René a Jean-Louis nějak vymyslí. Vždy se mi líbilo, jak je z fotek patrná ta přátelská atmosféra na AER – je to prostě africký happening kluků a holek, kteří si jedou zařádit. Když jsme u holek (moto a auta moc nesleduji, takže nemám přehled), letos vyrazila slečna Marcelina s čerstvým řidičákem a srdnatě bojovala. Ale možná by nebylo od věci, kdyby se příští rok vrátila Elizabeth, to je přece jen něco jiného. Veškerou úctu si zasluhují ctihodní pánové Noel (a Jošimasa, samozřejmě). Vzhledem k tomu, že jsou oba Tomášovými vzory, čeká ho ještě pěkných téměř 30 let závodění. Pokud jde o hochy z Uher, Miklóš letos zaslouženě (po 10-ti letech, pokud se nepletu), vyhrál a Károly mu trochu se štěstím sekundoval. Inu, přehršel koníků pod kapotou slavila úspěch. A v této souvislosti k Tomášovi – dojet s radostí do Dakaru je samozřejmě stěžejní, ale závodníkova duše musí skučet, když jej minou ty dvě monstra, ačkoli má nohu na podlaze. Možná víc koníků, víc radosti? Uvidíme napřesrok, těším se, co Tomáš vymyslí (zatím prosákl automat a silnější motor). V této souvislosti je zajímavý rozhovor s ředitelem Lazarem. Pomineme-li úsměvnější pasáže o porážení Kamazů, osobně mi z toho vychází snaha Tatry navázat na slavnou minulost maratónského závodění, tedy snad i nějaká podpora zdokonalení oranžové Tatry. Bude zajímavé, jestli letos Tatra vypíše výběrovku na podporu některého soukromého týmu, případně se stane něco jiného. Ústup Tatry z maratónského závodění je za poslední rok dosti patrný – někde zůstává jen podvozek, někde je budoucnost kamionového závodění nejistá a někde zase čumákovou kabinu nahradí jinou značkou. Předpokládám, že jsou si toho v Tatře vědomi, Tomáše si budou hýčkat a jeho autu poskytnou maximum. Když jsme u toho, už před lety tu prosáklo, že Tatra zdokonaluje svůj vzduchem chlazený motor, má někdo ze zdejších techniků informace, jak se to vyvíjí a kde je horní hranice výkonu takového agregátu? Ať už to dopadne jakkoliv, budu se těšit na příští ročník, vám všem zdejším kolegům děkuji za pocit sounáležitosti při fandění a pokud se snad někdo z vás dostane k zajímavé informaci ohledně Tomáše nebo AER, velice rád si ji přečtu.
-
- Příspěvky: 124
- Registrován: pát bře 18, 2016 1:28 am
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Maximálka na AER je u kamionů stanovena na 150 km/h, ale Tomášovi se stávalo, že se mu Tatru na tuhle rychlost nepodařilo roztáhnout. To je spousta zbytečně ztraceného času, když se jiní na tuhle rychlost dostanou a vy třeba 100 km zbytečně jedete o 20 km/h pomaleji.
Slyšel jsem od Tomáše i odhad, kolik by potřeboval sehnat peněz na přípravu a vývoj auta na AER 2021. Nevím, jestli tu částku můžu zveřejnit, domluvím se s ním. Pokud je ten odhad opravdu reálný, zase tak velká položka to není. Ostatně, Tomáš nemá ve zvyku vydávat se cestou megalomanských řešení.
V únoru nás čekají dvě besedy v Příboře (7. a 19.2.) a další akce pro veřejnost by měly následovat i v dalších měsících. Tam se ho případně můžete na cokoliv zeptat. V tuto chvíli už by Tatry měly být na cestě ze Sété do ČR. Nejdřív se bude pracovat na všech třech balai, které je třeba připravit na MDC.
Moc vám i za Tomáše děkuji za podporu. Na youtube i facebook ještě budeme přidávat další videa a fotky, letos máme opravdu hodně materiálů
Slyšel jsem od Tomáše i odhad, kolik by potřeboval sehnat peněz na přípravu a vývoj auta na AER 2021. Nevím, jestli tu částku můžu zveřejnit, domluvím se s ním. Pokud je ten odhad opravdu reálný, zase tak velká položka to není. Ostatně, Tomáš nemá ve zvyku vydávat se cestou megalomanských řešení.
V únoru nás čekají dvě besedy v Příboře (7. a 19.2.) a další akce pro veřejnost by měly následovat i v dalších měsících. Tam se ho případně můžete na cokoliv zeptat. V tuto chvíli už by Tatry měly být na cestě ze Sété do ČR. Nejdřív se bude pracovat na všech třech balai, které je třeba připravit na MDC.
Moc vám i za Tomáše děkuji za podporu. Na youtube i facebook ještě budeme přidávat další videa a fotky, letos máme opravdu hodně materiálů
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 28 hostů