Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
Venca R
Příspěvky: 1976
Registrován: stř bře 02, 2011 12:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Nebude lepsi to postavit znova nez to pastit na soucasne auto? Tom si kresli auta sam nebo tam p.Smolka taky funguje?
pon led 27, 2020 7:16 pm

mirasat
Příspěvky: 1846
Registrován: sob led 06, 2018 10:59 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Taky si říkám, že současné auto už je materiálově vysloužilé. Jenomže, to je úplně jiná řacha....
pon led 27, 2020 7:28 pm

Peter G
Příspěvky: 639
Registrován: čtv úno 28, 2013 1:00 pm

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Tom si auta sam nekresli, aktualne Tomove auto navrhoval p. Smolka, ale je to konstrukcia z nejakeho r. 2007 (pokial sa nemylim)
pon led 27, 2020 7:32 pm

Uživatelský avatar
Kail
Příspěvky: 324
Registrován: ned led 14, 2007 2:03 pm
Bydliště: Soběslav

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Co se týče motoru Tatra a 1000hp, tak není žádný tajemství že v Tatře se pracuje na novým V8 euro6, mluví se o tom několik let, Tatra dostala dotaci na novou zkušebnu motorů pokud mně pamět neklame. Řekl bych že to je pravděpodobnější cesta než to ždímat z V12.
V jaký je vývoj novýho motoru fázi, to ovšem netuším. Dost možná je to pořád jen na papíře, ale rád bych se mýlil.
pon led 27, 2020 8:27 pm

knacam
Příspěvky: 66
Registrován: pon led 15, 2018 11:26 pm
Bydliště: Brno

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Prokop Siwek: Díky za reakci. Pokud jde o částku, asi by ji nebylo dobré zveřejňovat. Jednak by ji měli slyšet napřed sponzoři a druhak si myslím, že tady na fóru je jen pár technicky erudovaných jedinců, kterým by dotyčná suma něco řekla. My ostatní bychom se maximálně mohli přít o to, jestli je to moc nebo málo. Pokud by ovšem nešlo o nějaký druh startupu, to bych pochopitelně musel – a celkem rád – na Tatru přispět :D . Skvělá zpráva je, že máte ještě dost materiálů, tak nám je prosím postupně servírujte. A ještě jednou díky za všechno, sdělných informací ani kvalitních novinářů není nikdy dost…
pon led 27, 2020 10:30 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Kail: Akorát, že emise a výkon je trošku něco jiného. Emise se dělají pomocí preciznějšího vstřikování, kvalitnějšího spalování a případného dočištění spalin. V8 Euro 6 by měla být provozuschopná, ale podle všeho to je víceméně E5 vybavená Common Railem, který zajistí výše zmíněné. Výkon u dieselu je zjednodušeně řečeno o tom kolik tam jste schopni nacpat nafty a vzduchu. Čím více nafty a vzduchu, tím vyšší výkon a také tepelné zatížení.

Shrnuto podtrženo z V8 se 1000 koní nedostane ani náhodou. Nedostane se z ní ani těch 700, co tam má teď na V12. Prostě to nejde. Vzduchem chlazený diesel prostě litrový výkon 78 koní nemá. Běžné materiály nejsou schopny odvést tak velké množství odpadního tepla a předat ho do prostředí. Vzducháč má ještě k tomu všemu jednu nepříjemnou vlastnost a tou je "přetižitelnost". U vodníka se začne přehřívat voda, pak to začne vařit a je jasné, že je něco spatně. Vzducháč ikdyž je přetížený a přehřívá se, tak jede pořád až najednou v tom zarachotí a je konec. Motor musí být tedy značně předimenzovaný a nebo se neustále musí hlídat teploty hlav a dalších součástí.
Někde jsem kdysi četl, že u vzduchem chlazeného dieselu je max. litrový výkon asi 40 koní. V12 má nyní přibližně 42, takže když se nějak dostanou třeba na 45, což by bylo nějakých 860 koní, tak to bude úspěch.

Samozřejmě pokud by se instaloval CR na V12 a nějak se hlídaly teploty, tak by určitě šel naprogramovat software, který by řídil výkon na základě teploty hlav, spalování výfukových plynů atd. Jednoduše řečeno pokud by se teplota blížila k hranici, při které by hrozilo zadření, řídící jednotka by stáhla množství paliva a vzduchu, aby se motor stíhal chladit. Pak by tam třeba teoreticky ta 1000 na V12 mohla být, za ideálních podmínek. Ale bylo by to hodně složité a snad by to už ani nebyla 100% Tatra. :D
Filip Nikl
úte led 28, 2020 12:11 am

Uživatelský avatar
Mint
Příspěvky: 185
Registrován: pát pro 28, 2018 6:55 pm

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Tomáš Tomeček ve starším rozhovoru říkal, že cca 700 koní je u V12 téměř hraniční výkon s ohledem na životnost a spolehlevost motoru a už při tomhle výkonu musí používat větší ventilátor chlazení a speciální olej schopný mazat při vysokých teplotách. 1000 koní je podle mě naprosto nereálných, velký úspěch by byl 800 - 850 koní. Potřeba by bylo asi zapracovat taky na odlehčení auta a přechod na "sklápěčkové" nápravy bez reduktorů. Nápravy s reduktorem neměla už ani Tatra Puma se kterou jezdil Karel Loprais. Reduktorované nápravy jsou hodně těžké a ztráta výkonu v převodech je taky nezanedbatelná. Jenže to už je na stavbu nového auta. :?
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
úte led 28, 2020 8:59 am

Tod2
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv led 08, 2009 3:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Reduktorované nápravy?
úte led 28, 2020 9:33 am

Uživatelský avatar
Kail
Příspěvky: 324
Registrován: ned led 14, 2007 2:03 pm
Bydliště: Soběslav

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Filip90: Akorát, že emise a výkon je trošku něco jiného. Emise se dělají pomocí preciznějšího vstřikování, kvalitnějšího spalování a případného dočištění spalin. V8 Euro 6 by měla být provozuschopná, ale podle všeho to je víceméně E5 vybavená Common Railem, který zajistí výše zmíněné. Výkon u dieselu je zjednodušeně řečeno o tom kolik tam jste schopni nacpat nafty a vzduchu. Čím více nafty a vzduchu, tím vyšší výkon a také tepelné zatížení.

Prakticky jsi si odpověděl sám. Z V8 půjde dostat větší výkon právě díky C-Railu. Jak to uchladit je samozřejmně věc druhá. :wink:
Ve zbytku s tebou více-méně souhlasím, 1000koní mi taky připadá přes čáru, teda tak aby ten motor přežil.
úte led 28, 2020 10:33 am

DjDD
Příspěvky: 188
Registrován: pon led 25, 2016 9:15 am
Bydliště: Praha

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Také si myslím, že by si Tomáš už "zasloužil" nové auto.
Jenže je jasné, že na to je potřeba hlavně hromada peněz, které se budou těžko shánět :?
úte led 28, 2020 10:43 am

mirasat
Příspěvky: 1846
Registrován: sob led 06, 2018 10:59 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Tomáš by měl na polygonu řádit s něčím podobným ?
Hasičský speciál TERRA CAS 20 – S2T je vybaven známým a osvědčeným vzduchem přímo chlazeným tatrováckým osmiválcem o maximálním výkonu 325 kW a plně automatickou převodovkou Allison. Uživatelé si budou moci zvolit i mechanickou čtrnáctistupňovou převodovkou TATRA s manuálním nebo elektronickým řazením Tatra-NORGREN. Na přání bude k dispozici
i retardér. Konstrukce nového vozidla TATRA TERRA je připravena i pro možnou zástavbu kapalinou chlazených motorů zahraniční provenience pro vybraná obchodní teritoria.
úte led 28, 2020 11:36 am

Venca R
Příspěvky: 1976
Registrován: stř bře 02, 2011 12:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Vzdyt TOM napravy s reduktory nema
úte led 28, 2020 4:01 pm

Dody
Příspěvky: 317
Registrován: čtv led 24, 2008 8:41 pm

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Tomasova Tatra je z roku 2009. Stavala sa po tej jeho velkej nehode na Dakare.
úte led 28, 2020 5:42 pm

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

.... třeba by AL prodal TT Princeznu......sice to též není žádná mladice, ale 1000HP a 3500Nm má. Zas tak nespolehlivá též nebyla a počítám, že v kombinaci s řidičskými schopnostmi TT by šlo o nástroj na vyhrávání minimálně na jednu další pětiletku.... :D
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
úte led 28, 2020 6:14 pm

mirou
Příspěvky: 1507
Registrován: pát pro 16, 2011 11:49 am
Bydliště: Strakonice

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Pick: No, ale to by musel TT zkousnout, ze to neni 100% TATRA :( a to silně pochybuju...
úte led 28, 2020 7:00 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 30 hostů