Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Mamuti pěkný
Lopíkovic trucky:
Mám jen obavu-509 mimo elitu: KAMAZ-pilot Mardějev aby v tom nedělal brajgl
jinak to je daný bud v elit nebo mimo,jen KAMAZ má zástupce v obou
Lopíkovic trucky:
Mám jen obavu-509 mimo elitu: KAMAZ-pilot Mardějev aby v tom nedělal brajgl
jinak to je daný bud v elit nebo mimo,jen KAMAZ má zástupce v obou
-
- Příspěvky: 835
- Registrován: sob led 04, 2014 1:09 am
- Bydliště: Neratovice
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
jen pro upresneni..v kategorii Elite jede 8 cisel a jelikoz prvni truck ma cislo 500 tak posledni v elite ma c,507.
ToulavejTom
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Jo... Mardeev, který Dakar jednou vyhrál, dvakrát byl druhý a jednou třetí v Elite není a VISHNEUSKI, který byl nejlépe devátý letos tam je. To tam klidně mohl být třeba i Jarda Valtr.
Spíš to je skupina "pokusní králíci", které dali vznešené jméno, aby se někdo neplašil.
Spíš to je skupina "pokusní králíci", které dali vznešené jméno, aby se někdo neplašil.
Filip Nikl
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
pokusní králíci
a Kamzíci tam samozřejmě nejsou, ty si pojedou ten svůj systém jak o tom mluvil Klimčiv tuším..
a Kamzíci tam samozřejmě nejsou, ty si pojedou ten svůj systém jak o tom mluvil Klimčiv tuším..
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Já jsem zvědav,jestli se nějak ty "výdobytky" plynoucí z příslušnosti k Elite kategorii případně projeví na obvyklé dominanci Kamzíků. Přecijenom je známo, že Rus je pro úspěch ochoten učinit leccos a některé z těch Elite opatření by jim mohli i celkem hodit vidle do jejich dosavadních zvyklostí....
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Neovlivní... Já těm řečem moc nevěřím. Ono se nehodí do krámu, že prostě nemají konkurenci, tak se vymýšlí příběhy PROČ.
Jeden takový byly asistence. "No jo když oni přes noc postaví nové auto. Jednou jak šílenci, pak jim všechno vymění, to my nemůžeme, musíme šetři techniku." Od doby, kdy i u soukromých teamů jezdí až 3 asistence na jedno závodní auto a Kamaz vyhrává stejně, tento argument už trochu skřípe.
Tak tu máme nový: "Oni znají trasu předem! Si to projedou, namapují a letěj po cestách. My chudáci se plácáme po správné trase." No takže se uvidí.
Ale myslím, že se uvidí, že to tím také není a bude se hledat dál.
Jeden takový byly asistence. "No jo když oni přes noc postaví nové auto. Jednou jak šílenci, pak jim všechno vymění, to my nemůžeme, musíme šetři techniku." Od doby, kdy i u soukromých teamů jezdí až 3 asistence na jedno závodní auto a Kamaz vyhrává stejně, tento argument už trochu skřípe.
Tak tu máme nový: "Oni znají trasu předem! Si to projedou, namapují a letěj po cestách. My chudáci se plácáme po správné trase." No takže se uvidí.
Ale myslím, že se uvidí, že to tím také není a bude se hledat dál.
Filip Nikl
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Přesně.
Prostě Kamaz je jiná liga - vývoj (trvající přes 20 let), zázemí, zkušenosti.... Prostě jediná profi stáj (trošku jim sekunduje možná Maz). Osatní jsou proti nim v podstatě hobby jezdci a to se prostě musí porojevit, ať přijde jakékoli omezení(změna pravidel, tak Kamaz za těchto podmínek bude vždy lepší.
A s těmi doprovody máš zcela pravdu, Kamaz má sice doprovodný konvoj kolem osmi vozidel, ale na čtyři soutěžní kamiony. Pak v tom poměru ostatní týmy s jedním kamionem, mají v poměru daleko rozsáhlejší doprovody.
Prostě Kamaz je jiná liga - vývoj (trvající přes 20 let), zázemí, zkušenosti.... Prostě jediná profi stáj (trošku jim sekunduje možná Maz). Osatní jsou proti nim v podstatě hobby jezdci a to se prostě musí porojevit, ať přijde jakékoli omezení(změna pravidel, tak Kamaz za těchto podmínek bude vždy lepší.
A s těmi doprovody máš zcela pravdu, Kamaz má sice doprovodný konvoj kolem osmi vozidel, ale na čtyři soutěžní kamiony. Pak v tom poměru ostatní týmy s jedním kamionem, mají v poměru daleko rozsáhlejší doprovody.
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Zásadní výhoda je ten jejich testovací program. Mají různá auta s různými kombinacemi řešení a jezdí a jezdí. Jen co je třeba vidět jsou tlumiče s vinutými pružinami. Většinou 3 auta mají s tlumiči s pružinami a jedno auto bez pružin. To znamená, že musí mít i jiná listová péra, aby se zachovaly vlastnosti, takže vlastně jiný podvozek. To samé brzdy. Někde mají kotouče, někde mají bubny.
Na Dakar pak jede to, co funguje v danou chvíli nejlépe, takže třeba i původní starší řešení.
Další věc jsou kilometry. Kolik mají piloti letos najeto? Většina z nich téměř NIC, protože Corona. Rušily se testování a testovací závody (Morocco Desert Challenge), opožďovala se výstavba techniky. Ještě relativně dobře je na tom Martin Macík (stihli dva menší závody). Aleš Loprais - dvě testování. Jarda Valtr - testování a závod. Buggyra - tam je všechno v cajku pochopitelně . Ale třeba V. D. Brink? Ten rok v ničem neseděl, až teď na tom testování atd.
V Rusku? Pohoda... Testovací program jede. Zoloto Kagana se normálně jela, takže modří mají natestováno jako obvykle.
Na Dakar pak jede to, co funguje v danou chvíli nejlépe, takže třeba i původní starší řešení.
Další věc jsou kilometry. Kolik mají piloti letos najeto? Většina z nich téměř NIC, protože Corona. Rušily se testování a testovací závody (Morocco Desert Challenge), opožďovala se výstavba techniky. Ještě relativně dobře je na tom Martin Macík (stihli dva menší závody). Aleš Loprais - dvě testování. Jarda Valtr - testování a závod. Buggyra - tam je všechno v cajku pochopitelně . Ale třeba V. D. Brink? Ten rok v ničem neseděl, až teď na tom testování atd.
V Rusku? Pohoda... Testovací program jede. Zoloto Kagana se normálně jela, takže modří mají natestováno jako obvykle.
Filip Nikl
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Asi nikdo nemůže tvrdit že Kamazáci nejsou profesionálové, všechno co tady padlo je prostě fakt, ta technika je zkrátka nejlepší (na dakaru), maj natestováno, maj zkušený jezdce. Jdou tomu naproti. ALE, druhá stránka věci je že Rusákům se prostě věřit nedá, fair-play je nikdy nezajímalo a k vítězství (propagaci) použijou naprosto cokoliv. A těch záseků/podivností/podezřelostí už u nich bylo tolik že já jim prostě nevěřím. Kdo četl třeba knihu od Kaliny tak si jistě vybaví jak popisoval např. průběh Silk-Way...
A ještě k tomuto: "ať přijde jakékoli omezení(změna pravidel, tak Kamaz za těchto podmínek bude vždy lepší."
Mno tak zase vytáhnu tu tisíckrát opakovanou kauzu motory do 13l. Přišla změna pravidel, byla avizována několik let dopředu, všichni včetně těch nejmenších týmů s omezeným rozpočtem, za vynaložení obrovskýho úsilí a ještě větších fin. prostředků to dokázali a pravidla splnili. A Kamaz? Největší, nejsilnější tým s největším rozpočtem se nezmohl na víc než zneužít svoje postavení a vydupat si vyjímku. A proč? Kvůli penězům? Ani prd, jen proto že by přišli o svou největší výhodu - ověřenou natestovanou techniku. To bylo kurevsky nefér vůči ostatním. Pak jsou snadno za všech podmínek nejlepší žejo.
Ale opakuju, aby to zas někdo nepřekroutil - souhlasím s tím že Kamaz je jiná liga. Ovšem právě proto si myslím že tyhle podrazy a nátlak by snad už nemuseli mít zapotřebí.
A ještě k tomuto: "ať přijde jakékoli omezení(změna pravidel, tak Kamaz za těchto podmínek bude vždy lepší."
Mno tak zase vytáhnu tu tisíckrát opakovanou kauzu motory do 13l. Přišla změna pravidel, byla avizována několik let dopředu, všichni včetně těch nejmenších týmů s omezeným rozpočtem, za vynaložení obrovskýho úsilí a ještě větších fin. prostředků to dokázali a pravidla splnili. A Kamaz? Největší, nejsilnější tým s největším rozpočtem se nezmohl na víc než zneužít svoje postavení a vydupat si vyjímku. A proč? Kvůli penězům? Ani prd, jen proto že by přišli o svou největší výhodu - ověřenou natestovanou techniku. To bylo kurevsky nefér vůči ostatním. Pak jsou snadno za všech podmínek nejlepší žejo.
Ale opakuju, aby to zas někdo nepřekroutil - souhlasím s tím že Kamaz je jiná liga. Ovšem právě proto si myslím že tyhle podrazy a nátlak by snad už nemuseli mít zapotřebí.
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
jsou to rusove, takze to sice mozna nemaji zapotrebi, ale protoze tu moznost maji, tak ji vyuzijou. Tak to bylo vzdy v minulosti...Kail píše:Ovšem právě proto si myslím že tyhle podrazy a nátlak by snad už nemuseli mít zapotřebí.
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Jo máš pravdu, ale já si ten sled informací pamatuji trochu jinak. Kamaz prostě během roku vydal tiskové prohlášení, že na Dakar nejde, protože nemá motor, který by splňoval pravidla o maximálním povoleném objemu a pojede na AER, kde je to jedno. Na to za pár dnů zareagoval DeRooy, že když Kamaz jede na AER, tak on tam pojede taky. ASO tak nejednou přišlo o dva špičkové týmy což tam někoho evidentně vyděsilo. Teprve po tom se objevila zpráva, že Kamaz dostal výjimku.
Takže podraz a nefér chování vidím spíš ze strany ASO. A právě vzhledem k tomu, že to bylo avizováno několik let dopředu a nejlepší a nejbohatší tým se na to vykašle, mi to přišlo od ASO jako přizdisřáčství prvního stupně. Je to prostě jen obchod a tam je vždy jedna strana ta silnější a tady se ukázalo, která to je.
Takže jak to vlastně s těmi roadbooky je? Neunikají třeba někde informace bokem, čímž si pořadatel tvoří neporazitelnou hvězdu, která mu naláká zbytek startovního pole? Hm?
Čímž Rusy nijak neobhajuju, ale tohle je problém někde jinde.
Takže podraz a nefér chování vidím spíš ze strany ASO. A právě vzhledem k tomu, že to bylo avizováno několik let dopředu a nejlepší a nejbohatší tým se na to vykašle, mi to přišlo od ASO jako přizdisřáčství prvního stupně. Je to prostě jen obchod a tam je vždy jedna strana ta silnější a tady se ukázalo, která to je.
Takže jak to vlastně s těmi roadbooky je? Neunikají třeba někde informace bokem, čímž si pořadatel tvoří neporazitelnou hvězdu, která mu naláká zbytek startovního pole? Hm?
Čímž Rusy nijak neobhajuju, ale tohle je problém někde jinde.
Filip Nikl
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Rusové nikdy nehráli fér a ani nyní fér hrát nebudou. Nemají to v povaze totiž. A může si o tom každý myslet, co chce. Pravda je taková. Nicméně souhlasím s Filipem v tom, že chyba byla na straně ASO, která udělila Kamazu výjimku. Měla být striktní a přísná, třeba tak jako v případě Macíkovic Tedomu nebo Lopraisovic Jamalky. Holt by Kamaz na Dakar jednou nejel, ono by se to taky neposralo a naopak by ten závod byl daleko zajímavější pro ostatní. I naši by měli šanci na vítězství, což je při účasti Kamazu bohužel utopie. Jak to dopadlo, všichni víme. Takže každý Dakar je to stejné. Parta odvážných vlčáků nahání nedostižné a mnohdy na hraně jedoucí modré...
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Ale ASO nebude přísná, když jim utíká kšeft za x tis €. To není charita, Coubertin nebo co... Když se takhle kousne obří team a k němu další, tak vždy zjihnou.
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Tak tak. A v ASO někdo usoudil, že by se to posralo. A ono taky možná jo.
Jen si vzpomeňme. Dakar v JA už pomalu upadal, země odmítaly platit pořadateli a postupně ubývaly. Nedařilo se dělat pořádné etapy, protože vlastně nebylo kde. Každá etapa obsahovala šíleně dlouho spojovací etapu a pak "pár" kilometrů RZ. Když už bylo něco pořádnýho, tak se to muselo zrušit kvůli počasí. Budilo to nevoli napříč všemi účastníky.
Dakar nebyl ve zrovna moc dobré situaci ale bylo to jediné místo, kde jste mohli vyzvat na souboj Kamaz na neutrální půdě. A teď si představte, že by přišli i o to. Jen to ukazuje, jak v řiti, tam v té době asi byli.
V Saudské Arábii se to tváří úplně jinak, navíc AER se nepojede, takže kdyby stejná situace nastala teď, mohlo by to vypadat úplně jinak.
Jen si vzpomeňme. Dakar v JA už pomalu upadal, země odmítaly platit pořadateli a postupně ubývaly. Nedařilo se dělat pořádné etapy, protože vlastně nebylo kde. Každá etapa obsahovala šíleně dlouho spojovací etapu a pak "pár" kilometrů RZ. Když už bylo něco pořádnýho, tak se to muselo zrušit kvůli počasí. Budilo to nevoli napříč všemi účastníky.
Dakar nebyl ve zrovna moc dobré situaci ale bylo to jediné místo, kde jste mohli vyzvat na souboj Kamaz na neutrální půdě. A teď si představte, že by přišli i o to. Jen to ukazuje, jak v řiti, tam v té době asi byli.
V Saudské Arábii se to tváří úplně jinak, navíc AER se nepojede, takže kdyby stejná situace nastala teď, mohlo by to vypadat úplně jinak.
Filip Nikl
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 hostů