Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Viděl jsem fotky TT a jeho Tatry bez reklam. Nevíte jestli jede i s doprovodkou nebo jede jen se závoďákem?
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Psalo se že jen se závodní Tatrou.
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Já to chápu tak, že TT je jen se závodní Tatrou po vlastní ose do Marseille jen se základními díly pro zachování auta v chodu. Až budou na místě v Džiddě, tak si South racing naloží potřebné díly a Tatru polepí svými reklamami a pojede se.
Za mě značka ideál. Tohle bych si jednou chtěl zkusit. Možná víc jak ten ostrý závod.
Za mě značka ideál. Tohle bych si jednou chtěl zkusit. Možná víc jak ten ostrý závod.
Filip Nikl
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Podle mě je to fakt risk jet s Tatrou takhle bez dílů... Neříkám, že je musí mít u sebe v Tatře, to je blbost, když má vézt díly.pro South, ale aspoň je mít v depu v té doprovodné Tatře... A navíc, co pneumatiky? Když bude mít štěstí, tak jich bude potřebovat jenom deset,.i když nepojede žádnou pilu...
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
no s pneu je to docela risk, ale TT dokáže odjet celý závod jen s těmi rezervami v autě i když tu pilu jede, v africe to ničil hlavně v první části na kamenech, takže otázka, kolik dalších pneu bude mít, ale on to má určitě vymyšlené
taky může být domluvený s nějakým týmem, že si ty pneu v případě potřeby bude kupovat
a "základní" díly po Tatru s sebou vozí i tak
taky může být domluvený s nějakým týmem, že si ty pneu v případě potřeby bude kupovat
a "základní" díly po Tatru s sebou vozí i tak
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Jede rychlou asistenci, to je důležité! Opotřebení se stylem jízdy dá výrazně snížit. Jinak řečeno, když jedu palbu, tak se to opotřebení nezvyšuje lineárně, ale rychleji.
Takže díly si s sebou veze základní a zbytek musí vydržet. Určitě by třeba neměl měnit každý dvě etapy brzdový obložení. Pneumatiky to samý. Spotřeba gum je dána tím, že letěj zatáčky smykem a neustále překračují rychlostní index pneumatik. Pneumatiky samozřejmě pak trpí a týmy je mění i preventivně, ikdyž opotřebované nejsou. Hlavně aby jim nebouchla v etapě. Toto se TT netýká, když pojede rozumně, tak by dvě rezervy měly stačit. I tak South Racing si náhradní pneu určitě veze.
Takže díly si s sebou veze základní a zbytek musí vydržet. Určitě by třeba neměl měnit každý dvě etapy brzdový obložení. Pneumatiky to samý. Spotřeba gum je dána tím, že letěj zatáčky smykem a neustále překračují rychlostní index pneumatik. Pneumatiky samozřejmě pak trpí a týmy je mění i preventivně, ikdyž opotřebované nejsou. Hlavně aby jim nebouchla v etapě. Toto se TT netýká, když pojede rozumně, tak by dvě rezervy měly stačit. I tak South Racing si náhradní pneu určitě veze.
Filip Nikl
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Randýsek přece tuhle jednou odjel celej Dakar v JA na jedné sadě
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Já myslím, že TT má tolik zkušeností z různých závodů a provozování několika Balai, že ví moc dobře, co si musí vzít sám a co může svěřit South Racingu.
-
- Příspěvky: 302
- Registrován: čtv úno 13, 2014 4:16 pm
- Bydliště: příbor
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
filip 90: jirka x: Tak T.T. jede jen se závodní Tatrou. Samozřejmě nějaké základní díly má sebou. A pneumatiky šly v niveč většinou v Maroku. Tam jsou etapy hodně ale hodně kamenité.
A ostré kameny. V písku jsme měli defekty spíš mi na baléčkách, jelikož nebyly uplně nové a častým podhuštováním nám střelily vždycky z boku. A myslím si že ty dvě náhradní
stačí. A kdyby náhodou tak si buď vypůjčí a nebo od někoho koupí. S tím bych si hlavu nelámal. A náhradní díly má nějaké sebou. A když si tak vzpomenu tak poslední dobou
žádné poruchy na Tatře neměl. / Akorát spojková hřídel/. Vždycky mechanici dělali jen běžnou udržbu po každé etapě. Hlavně po Maroku , prasklé držení kabiny.
Nikdy se třeba neměnilo brzdové obložení během Dakaru. Ve volném dni ani poloosy se preventivně neměnily. To jsem vždy obdivoval u Tatry a byl jsem na to hrdý , když jsem
viděl jak většina týmů měla trucky rozebrané a jaké dělali opravy a T.T. jen udržbu. Včetně Kamazu kteří preventivně přes noc měnili převodovky, přední nápravy, tyče řízení
atd. Takže u Toma to je hop nebo trop. Vím co to je jelikož mám autobusovou dopravu a sám jezdím jako řidič a taky mám myšlenky ,co kdyby se něco pokazilo a Já jsem nějaký
tisíc km od baráku a neměl bych náhradní díl a a ještě lidi v autobusu. Takže budeme držet palce.
A ostré kameny. V písku jsme měli defekty spíš mi na baléčkách, jelikož nebyly uplně nové a častým podhuštováním nám střelily vždycky z boku. A myslím si že ty dvě náhradní
stačí. A kdyby náhodou tak si buď vypůjčí a nebo od někoho koupí. S tím bych si hlavu nelámal. A náhradní díly má nějaké sebou. A když si tak vzpomenu tak poslední dobou
žádné poruchy na Tatře neměl. / Akorát spojková hřídel/. Vždycky mechanici dělali jen běžnou udržbu po každé etapě. Hlavně po Maroku , prasklé držení kabiny.
Nikdy se třeba neměnilo brzdové obložení během Dakaru. Ve volném dni ani poloosy se preventivně neměnily. To jsem vždy obdivoval u Tatry a byl jsem na to hrdý , když jsem
viděl jak většina týmů měla trucky rozebrané a jaké dělali opravy a T.T. jen udržbu. Včetně Kamazu kteří preventivně přes noc měnili převodovky, přední nápravy, tyče řízení
atd. Takže u Toma to je hop nebo trop. Vím co to je jelikož mám autobusovou dopravu a sám jezdím jako řidič a taky mám myšlenky ,co kdyby se něco pokazilo a Já jsem nějaký
tisíc km od baráku a neměl bych náhradní díl a a ještě lidi v autobusu. Takže budeme držet palce.
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
https://youtu.be/DDgM4HivZqk
Buggyra "testuje"
Buggyra "testuje"
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
tak Valtr a Tomeček v domečku, ostatním to asi moc nejede
A děkujeme za upřesnění TT výbavy.
A děkujeme za upřesnění TT výbavy.
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Pekos: Přesně tak. Ale zas je třeba vzpomenout kolik mu Kamazy dávaly. Taky třeba skoro hodinu za jednu etapu. Je to prostě o stylu jízdy. Když pojede tím maratonským tempem (nerovná se pomalu !!), jak říkal Pepík Kalina, tak většina součástí auta vydrží celý Dakar / AER bez problémů. Když teď pojede rychlou asistenci, tak je to přesně o tom.
Kamazy prostě jedou rally. Takže buď nějaký svoje tempo, který je dost rychlý a pak jeden nebo dva, co mají vyhrát letěj střelbu, co to snese. Pak se dost rozšíří seznam spotřebních dílů. Přibydou tam pneumatiky (protože je smetou za jednu etapu), brzdy, tyče řízení, tlumiče, pružiny a kdoví co, protože prostě neexistuje díl, co by to vydržel. Mají vyzkoušeno, že převodovka je po Dakaru na šrot, tak ji v půlce radši vymění, aby snížili riziko poruchy někde v poslední etapě. Ale to dělají všechny týmy, co jedou na špičce.
Hasiči jedou na Dakar nakonec s Torpedem s pevnými nápravami. Zajímavý. Jinak doprovodná osmikola je opravdu povedená.
https://www.facebook.com/Firemendakarte ... 321295534/
Kamazy prostě jedou rally. Takže buď nějaký svoje tempo, který je dost rychlý a pak jeden nebo dva, co mají vyhrát letěj střelbu, co to snese. Pak se dost rozšíří seznam spotřebních dílů. Přibydou tam pneumatiky (protože je smetou za jednu etapu), brzdy, tyče řízení, tlumiče, pružiny a kdoví co, protože prostě neexistuje díl, co by to vydržel. Mají vyzkoušeno, že převodovka je po Dakaru na šrot, tak ji v půlce radši vymění, aby snížili riziko poruchy někde v poslední etapě. Ale to dělají všechny týmy, co jedou na špičce.
Hasiči jedou na Dakar nakonec s Torpedem s pevnými nápravami. Zajímavý. Jinak doprovodná osmikola je opravdu povedená.
https://www.facebook.com/Firemendakarte ... 321295534/
Filip Nikl
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Tak mě napadá, že de Rooy měl na auto s pevnými nápravami jiného kupce nebo se ho nechtěl zbavovat vůbec a pak se to změnilo. Takže Firemeni raději sáhli po ortodoxním řešení.
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
překvapilo mě že Buggyra má ve videu na dakar.com top truck nejen jedno, ale obě posádky. stejně jako kamaz.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot], Semrush [Bot] a 56 hostů