Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Zamčeno
Uživatelský avatar
Adjunkt
Příspěvky: 1491
Registrován: úte led 11, 2011 7:56 am
Bydliště: Děčín

Re: DAKAR 2022 první zprávy

Příspěvek

Ta fraška neomrzí :lol:
čtv bře 11, 2021 6:59 pm

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Re: DAKAR 2022 první zprávy

Příspěvek

Právě teď na FB Aleše Lopraise:
Aleš Loprais Dakar Live je v Loprais Team.
Frenštát pod Radhoštěm, Moravskoslezský kraj ·
Potvrzeno 👌🏼
Lady Praga dostane nové výkonější ❤️ pro následující Dakar.
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
ned bře 21, 2021 5:46 pm

TomZ
Příspěvky: 450
Registrován: čtv led 12, 2017 6:57 pm
Bydliště: Šumperk

Re: DAKAR 2022 první zprávy

Příspěvek

Pro informované: Znamená to (zvýšení výkonu, no spíš točivého momentu) přechod z PD na CR? Že to bude Iveco laděné "univerzitou" se předpokládám nezmění...
pon bře 22, 2021 12:39 am

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: DAKAR 2022 první zprávy

Příspěvek

Znamená to víc natlačený turbodmychadlo a jiná mapa motoru, jinak všechno stejný. Můj názor :wink:
Filip Nikl
pon bře 22, 2021 6:27 pm

Tod2
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv led 08, 2009 3:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: DAKAR 2022 první zprávy

Příspěvek

No otázka, co je myšleno srdcem, jestli celý motor nebo jen třeba to turbo + ...
Já tipuju celý motor. :)
pon bře 22, 2021 7:27 pm

TomZ
Příspěvky: 450
Registrován: čtv led 12, 2017 6:57 pm
Bydliště: Šumperk

Re: DAKAR 2022 první zprávy

Příspěvek

filip 90: Racionálním pohledem na naši dakarovou scénu ten názor chápu...;-) Ale mám pocit, že cursor (který je v tom asi znalý) zde psal, že vyšší točivý moment už z PD nelze... A Aleš v komentářích psal, že jdou právě po točivém momentu, nikoliv po výkonu.
úte bře 23, 2021 9:18 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: DAKAR 2022 první zprávy

Příspěvek

TomZ: A já bych v tom zas nehledal nějakou senzaci. Nikde není napsáno, že Aleš měl maximum možného, co se dá na současném motoru naladit. Sám říkal, že měl "slabší verzi".
Navíc vyvinout nový Cursor s CR není jako když si jdu do Lidlu koupit rohlíky. Začal bych tím, jestli se takový motor vůbec dá sehnat ve formě, aby se nějak dal ladit. A pak kdyby byl, tak se začíná skoro od nuly znova. Není to jen tak, že tohle má tohle a tamto tamto, tak to trošku upravim. Je to jiný motor. Ale kdo ví... :wink:
Filip Nikl
stř bře 24, 2021 9:25 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Re: DAKAR 2022 první zprávy

Příspěvek

Ono ty motory jsou také o použitých materiálech... Není to jen o mapách, turbech apod.
pát bře 26, 2021 7:57 pm

TomZ
Příspěvky: 450
Registrován: čtv led 12, 2017 6:57 pm
Bydliště: Šumperk

Re: DAKAR 2022 první zprávy

Příspěvek

filip 90: To chápu, že to jiný motor... Že se jen tak nepřehodí vstřikovací systém a jinak všechno stejný. Ale zase je otázkou, jestli vyjádření Aleše, že to má slabší, nejde po výkonu atd. nebyly taky trochu víc marketing než realita. Viz zprávy o tom, že Iceco Macíka bylo nejslabší, co tu proběhly, atd. Ale chápu zase, že jednodušší řešení "otázky" je to pravděpodobnější.
pát bře 26, 2021 10:01 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: DAKAR 2022 první zprávy

Příspěvek

TomZ: Jo těžko říct. Uvidíme. :wink:

Coudy: No... Podle mých znalostí ty motory jsou o těch mapách a turbech. :lol: Víceméně všechny "české" závodní motory mají upravené přeplňování, vačkovou hřídel, vstřikovače a k tomu všemu příslušný software. Zbytek je sériový. Rozhodně to není tak, že by někdo vyvíjel speciální písty, ojnice atd. jak to známe z "tuningu" osobáků. Ty motory jsou totiž tak předimenzované, že víceméně zdvojnásobení výkonu zvládají.
Filip Nikl
ned bře 28, 2021 1:18 am

Uživatelský avatar
jsafra
Příspěvky: 732
Registrován: úte pro 01, 2009 12:11 am
Bydliště: Pardubice

Re: DAKAR 2022 první zprávy

Příspěvek

Až dvojnásobek? To mi přijde docela dost.. :think:
ned bře 28, 2021 9:44 am

Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 5780
Registrován: pát bře 23, 2007 5:03 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: DAKAR 2022 první zprávy

Příspěvek

Tak otázka jestli tam má ocelové písty nebo kované hliníkové :think: nebo spíš jakou úpravou prošel motor :doh
ned bře 28, 2021 12:43 pm

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Re: DAKAR 2022 první zprávy

Příspěvek

.... tak hlavně, aby se podařilo všechno optimálně uchladit :think: Pamatuju časy, které nejsou zas tak dávné, kdy se to Alešovi moc nedařilo...... a nakonec sám při představování Pragovky říkal, že výkon je takový jaký je, zejména kvůli životnosti a chlazení. Výkon/krouťák mu samozřejmě přeju co nejvyšší :thumbud:
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
ned bře 28, 2021 6:09 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: DAKAR 2022 první zprávy

Příspěvek

Iveco Cursor má v kamionu 570 koní. Závodní verze má cca 1100 koní, takže prakticky dvojnásobek. Zas na druhou stranu verze motoru, co je v Quadtracu má 692 koní.
Ocelové písty jsou ve výkonějších variantách motorů běžná věc. Není potřeba nic vylepšovat, už to tam je. :wink:
Filip Nikl
pon bře 29, 2021 10:23 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Re: DAKAR 2022 první zprávy

Příspěvek

U de Rooyů se pilně pracuje...

Dakar 2022,
3 new Trucks being prepared for the toughest rally in the world
Still a lot of work to be done
Were going to make IVECO, Petronas, FPT, Goodyear, Sisu proud in 2022

Obrázek
čtv dub 15, 2021 5:13 pm

Zamčeno

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 49 hostů