Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: DAKAR 2022 první zprávy
jj, rilal to na IG. Je to slusna spina....o to vic mu preju, aby se mu darilo. A taky se bojim, ze mu budou hazet klacky pod nohy:(
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Já to moc nechápu, však oni potřebují, aby přece jeli i další závodníci a ne jen továrny ne? Tak proč pouštět pravidla jen továrnám? Aby si nikdo soukromí nemohl postavit auto?
Tomáš Ďurčo
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Továrny, podle mého, nechtějí konkurenci od jednotlivce s jedním autem a skromnou podporou..
Jak by potom vypadaly před veřejností, kdyby jim "ňákej Prokop z Česka" natrhl řiť.
Bordel to je ale každopádně
Jak by potom vypadaly před veřejností, kdyby jim "ňákej Prokop z Česka" natrhl řiť.
Bordel to je ale každopádně
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Myslím, že to není tak úplně pravda a dělat ze sebe ublíženého není na místě. Z vlastní zkušenosti vím, že v zájmu FIA i ASO je dohodnout se na pravidlech vyhovující širokému okruhu závodníků. Bohužel (a to v tom je chápu), není prostor se bavit s každým závodníkem zvlášť, takže v komisích pro dané kategorie jsou zastoupeni výrobci závodních vozidel. Pokud někdo není "velkovýrobce" vozidel, ale vyrábí jen kusově (což může být každý tým co si dokáže homologovat vlastní vozidlo), lze se do komise dostat jako pozorovatel bez hlasovacího práva. Když si vezmu kolik aut od Zapletala (což je i Prokopovo auto) je provozováno, tak je to na úrovni velkých továren, takže pochybuji, že by se do dané komise nedostali a nemohli mít i hlasovací právo. Pokud se ale lidé neumí vzájemně dohodnout, tak to je jiný problém a brečí potom zbytečně. Myslím to tak, že když Prokop ještě nevyrobil žádné vlastní auto, nebo ho jiný výrobce do komise jako svého zástupce nepřipojil/nejmenoval, tak musí čekat až na oficiální pravidla...a ano, trvá to.
Re: DAKAR 2022 první zprávy
tak v dnešním videu k akci Posedlí Dakarem bylo už celkem dobře vidět jedno nové žluté auto a jedno modré. To jsem zvědavý pro koho jsou. Obdivuji, že BSR není úplně velký tým a jaké dokážou jet bomby.
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Nebyl by odkaz na to video? Nějak jsem ho nenašel. Díky.
Re: DAKAR 2022 první zprávy
já jsem si původně myslel, že by to modré mohla být liazka, teď si to už nemyslím, ale stejně se umístění toho prolisu za dveřma neshoduje se starým Ivecem. Ale teď koukám, že na dveřích Iveca ho má, takže teď má modré prolis přes celou kabinu.
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Předpokládám, že MM pojede potřetí a naposled Karla. Nové, žluté auto zůstane doma, a začne jezdit od jara 2022, jako nové auto MM ?
Bílé a modré předpokládám pojedou. Jedno italové a druhé Šoltys ? Tam se asi čeká na konec smlouvy s "nevhodné slovo" ? Logo Bagger má ale oranžovou barvu...
http://www.bagger.cz/index.php?str=onas
Nebo jsem vedle ?
Ještě pojede Loch Ness International, takže taky celkem armáda, ale otázkou je rychlost pilotů a dostatek ND pro všechny.
Jsem zvědav, co spojovačka, jestli nebude praskat, nebo nepovolí něco jiného.
Bílé a modré předpokládám pojedou. Jedno italové a druhé Šoltys ? Tam se asi čeká na konec smlouvy s "nevhodné slovo" ? Logo Bagger má ale oranžovou barvu...
http://www.bagger.cz/index.php?str=onas
Nebo jsem vedle ?
Ještě pojede Loch Ness International, takže taky celkem armáda, ale otázkou je rychlost pilotů a dostatek ND pro všechny.
Jsem zvědav, co spojovačka, jestli nebude praskat, nebo nepovolí něco jiného.
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Ale stejně je to mazec, jak se postupně a nenápadně ten tým vypracoval od dob prvních nesmělých krůčků s dvanáct let starou liazkou mezi špičkové "prodejce" dakarských kamionů.
!LIAZ 4life!
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Když se podívám, co se děje v kategorii "aut" (elektrifikace), tak mě napadá, že Macík chce urvat co nejlepší umístění v naftových dobách.
Co dál ? Jedině zkusit projekt vodíkového auta, nebo skončit s kamiony a jezdit s něčím menším, nebo skončit úplně.
Ve finále má MM další obory podnikání...
Co dál ? Jedině zkusit projekt vodíkového auta, nebo skončit s kamiony a jezdit s něčím menším, nebo skončit úplně.
Ve finále má MM další obory podnikání...
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Já myslím, že v kamionech se té "elektrifikace" v uvozovkách jen tak nedočkáme. Ona reálně není ani v autech - nic tam na elektřinu nejezdí. Ani to AUDI.
V kamionech navíc není žádná automobilka (a asi ani nebude) kromě Kamazu (MAZ, ale tam se to tak neprojevuje) a ten s tím pořadatele pošle do háje. Potřebuje vyhrávat a ne vytvářet "budoucnost".
Soukromníci se do toho nepoženou z finančních důvodů. Opět bude muset vzniknout nějaký kompromis. Myslím, že kamion MKR je tak nějak maximum možného, co se dnes dá reálně postavit, aby to "fungovalo" a ani tak to nefunguje.
Viz ta poslední zpráva, že přidali baterie, aby mohli zvýšit procento pohonu elektřinou a odlehčili spalovacímu motoru. Takže se tak nějak potvrdila moje myšlenka z Dakaru. Hybrid je těžší než jeho "klasické" dvojče Mammoetu. Elektropohon v reálném závodě je víc závaží než pomoc, takže diesel, kterej to reálně celé žene to při jeho parametrech nevydrží.
Tak se přidá další baterka... A nestoupne tím zase hmotnost kamionu? Přijde mi to jak začarovanej kruh.
V kamionech navíc není žádná automobilka (a asi ani nebude) kromě Kamazu (MAZ, ale tam se to tak neprojevuje) a ten s tím pořadatele pošle do háje. Potřebuje vyhrávat a ne vytvářet "budoucnost".
Soukromníci se do toho nepoženou z finančních důvodů. Opět bude muset vzniknout nějaký kompromis. Myslím, že kamion MKR je tak nějak maximum možného, co se dnes dá reálně postavit, aby to "fungovalo" a ani tak to nefunguje.
Viz ta poslední zpráva, že přidali baterie, aby mohli zvýšit procento pohonu elektřinou a odlehčili spalovacímu motoru. Takže se tak nějak potvrdila moje myšlenka z Dakaru. Hybrid je těžší než jeho "klasické" dvojče Mammoetu. Elektropohon v reálném závodě je víc závaží než pomoc, takže diesel, kterej to reálně celé žene to při jeho parametrech nevydrží.
Tak se přidá další baterka... A nestoupne tím zase hmotnost kamionu? Přijde mi to jak začarovanej kruh.
Filip Nikl
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Zatím to vypadá, že jestli se dá do regulí, že to bude muset být aspoň hybrid. Tak se tam přidá nějak elektromotor s baterií a bude to těžší a k ničemu, ale budou to muset mít všichni.
Tomáš Ďurčo
Re: DAKAR 2022 první zprávy
DIESELELEKTRICKÉ LOKOMOTIVY
Moderní dieselové lokomotivy mají nápravy hnané trakčními elektromotory.Provozní stavy motorů jsou řízeny elektronickým řídícím systémem. Výrobu elektřiny pro provoz lokomotivy zajišťuje velkoobjemový naftový motor přeplňovaný turbodmychadlem, který pohání alternátory a další systémy zajišťující chlazení, také pohání tlakový vzduch do brzdového systému soupravy, osvětlení a vytápění vlaku.
Ke startování motoru a k provozu elektr. zařízení výzbroje (při vypnutém motoru) je lokomotiva vybavena bateriemi. Dále má nádrže na naftu a zásobníky stlačeného vzduchu do brzdového okruhu.
Moderní dieselové lokomotivy mají nápravy hnané trakčními elektromotory.Provozní stavy motorů jsou řízeny elektronickým řídícím systémem. Výrobu elektřiny pro provoz lokomotivy zajišťuje velkoobjemový naftový motor přeplňovaný turbodmychadlem, který pohání alternátory a další systémy zajišťující chlazení, také pohání tlakový vzduch do brzdového systému soupravy, osvětlení a vytápění vlaku.
Ke startování motoru a k provozu elektr. zařízení výzbroje (při vypnutém motoru) je lokomotiva vybavena bateriemi. Dále má nádrže na naftu a zásobníky stlačeného vzduchu do brzdového okruhu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 19 hostů