Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Tak to je celkem škoda. Já jsem čekal spíš nějakej problém s převodovkou nebo motorem. Tady je vidět obrovskej rozdíl mezi týmy jako Kamaz a Man a našimi jezdci. U nich by takovej problém konec v soutěži nikdy neznamenal. To zázemí je prostě nesrovnatelný. Takovej Kamaz preventivně vymění klidně celou nápravu. :? Nějaký skvělý umístění jsem nečekal, ale přál jsem si, aby aspoň dojeli. Říkaj jsem si, že s takovým Bekxem a Vila Rocou se prát mohli.
pon čer 23, 2008 12:28 am

tra
Příspěvky: 1045
Registrován: čtv dub 24, 2008 6:35 pm
Bydliště: Chrudim

Příspěvek

Přesně tak, taky jsem myslel že dojedou a bude to důstojný konec Liazky na soutěžích.
pon čer 23, 2008 3:57 pm

Trucker12
Příspěvky: 4
Registrován: úte pro 19, 2006 2:11 pm
Bydliště: Slapy

Příspěvek

Tak de Rooy má taky problém

Engine issue for De Rooy
Gerard De Rooy won´t win this very first Transorientale. The young Dutch had a engine issue and had to be towed by his teammate Hugo Duister. De Rooy has reached the assistance road but he won´t be able to claim the victory.
úte čer 24, 2008 12:06 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Zdá se, že mu ani motor Iveco nepřinesl štěstí. Je mi ho celkem líto, jezdí velice dobře, ale nepamatuju si, kdy naposledy něco dojel. Těžko říct, jestli styl, jakým jezdí, ty auta tak likviduje nebo je to opravdu jenom věc horší spolehlivosti techniky, než má např. Stacey. Teď už budu asi jenom koukat, jak dopadne souboj Vila Roca vs. Bekx. Samozřejmě za předpokladu, že Stacey už to nějak dojede. Čekal jsem, že Transorientale bude alespoň stejně zajímavá jak CER, ale startovní pole nám bohužel pěkně prořídlo, hlavně co se týče největších favoritů.
úte čer 24, 2008 2:25 pm

Uživatelský avatar
M.S
Příspěvky: 519
Registrován: pát říj 13, 2006 10:32 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Nemyslim že by Byl MAN o tolik lepší než IVECO, DAF, nebo ostatní. Spíš to zřejmě jako už několik posledních let DeRooyové překoňovali a teď už motorům dochází dech...
Stacey loni měl kolem 700 koní, DeRooyové skoro ze stejnýho objemu 820 koní a Macík z jen o něco málo menšího objemu 600+ PS. Stacey hodil metu správně kombinující výkon a spolehlivost.

Druhá varianta spolehlivosti je těžší, vysokoobjemový a výkonější- KAMAZ 750-1000? PS, nebo Ginaf 950-1500 PS, nebo naše Lopraisovka. Pravda je, že tito se té minimální homologační hmotnosti, čímž se charakterizuje předchozí skupinka, těžko přiblíží... Aleš nebo Čagin ale ukazují že ani vyšší hmotnost nemusí znamenat nemotornost.
úte čer 24, 2008 6:11 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

S motorem to evidentně přepálili. Trošku jsem se divil, že z toho hned napoprvé vymáčkli těch 820 koní. U Staceyho už si s těma 700 koňma ale nejsem moc jistej. Udává stejnej výkon od doby, co začal jezdit. Zatím nemá důvod nic měnit anebo to má jak Kamaz, kterej ofiko uvádí 730 koní, ale pravda je asi někde hodně jinde. Takže i Stacey už může mít výkon motoru výš, klidně kolem těch 800 koní.
Jinak k těm motorům - kdysi jsem se díval na jejich váhy a zjistil jsem celkem zajívamý čísla, De-Rooyův Iveco Cursor by měl vážit asi 1040 kg, Lopraisův Deutz asi 1100, Tatra asi 1200 a v Ginafech GPR CAT asi 1500 kg. Takže i s motorem s větším objemem se dá postavit auto s nízkou hmotností kolem 8,5 t (viz. Spáčilův Tedom/Liaz, ostatně i Kamaz při rally Transorientale udává hmotnost 8,5 t, kolik váží motor ale netuším). To je samozřejmě jedna stránka věci, spolehlivost, sponzorství atd. je pak věc druhá.
úte čer 24, 2008 7:32 pm

david
Hlavní admin
Příspěvky: 5752
Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ehm...tak koukám, že všeobecný "nezájem" o tyto soutěže postihl mi mě...když až teď jsem si uvědomil, že vlastně netuším,jak to celý skončilo. Jediný co vím, že Macík nedojel, že:-) (Krom jinýho, Líza je ještě teď někde daleko a vrací se lodí až začátkem srpna).
Máte někdo nějakej odkaz na dobrou galerii? Kromě dakar.cz teda?

EDIT: tak jsem si pročetl reportáže Míly Janáčka na dakar.cz...a teda...chlapi...smekám! Kéž by sice na Vašem místě figurovala Liazka...ale...i tak maj chlapi mou úctu!
www.dakar.cz píše: ...a my mohli šťastně zkonstatovat: „Byli jsme při tom! První ročník Transorientale 2008 je úspěšně za námi. Dojeli jsme do cíle na 8. místě v kategorii kamiónů. Ten jsme navíc měli v ruce úplně premiérově a stali se tak prvními Čechy co při dálkovém závodě cross country rallye použili jinou techniku než domácí Tatru či Liaz.
pon črc 21, 2008 8:15 pm

Uživatelský avatar
M.S
Příspěvky: 519
Registrován: pát říj 13, 2006 10:32 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Kde je dalerie,netušim, ale zajímavá je ještě tuna otazníku okolo Čaginovo "akce". Když převálcoval chlapa nebo jak se to stalo (jak již bylo řečeno nic se nikdo z nás zřejmě nikdy nedozví..) tak je mi dost divný, že dojel etapu na druhým místě a přitom po této etapě celý Kamaz Master team odstoupil.
Napadá mě jen že buď o tom posádka nevěděla a v cíli nemohlo vedení udělat nic jiného, nebo o tom posádka věděla a Čagin jezdí "přes mrtvoly".I v tomto případě vedení nakonec přes skvělé umístění muselo vedení tým odvolat. Druhá varianta je opravdu dost nelidská, ne?

Bohužel oboje jen spekulace...
pon črc 21, 2008 8:56 pm

david
Hlavní admin
Příspěvky: 5752
Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Nad tím se mi nechce moc přemýšlet...zvláště, když mám info vlastně jen z týhle diskuze. Nechci dělat soudy.
pon črc 21, 2008 9:05 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 hostů