Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Tak to je celkem škoda. Já jsem čekal spíš nějakej problém s převodovkou nebo motorem. Tady je vidět obrovskej rozdíl mezi týmy jako Kamaz a Man a našimi jezdci. U nich by takovej problém konec v soutěži nikdy neznamenal. To zázemí je prostě nesrovnatelný. Takovej Kamaz preventivně vymění klidně celou nápravu. Nějaký skvělý umístění jsem nečekal, ale přál jsem si, aby aspoň dojeli. Říkaj jsem si, že s takovým Bekxem a Vila Rocou se prát mohli.
Zdá se, že mu ani motor Iveco nepřinesl štěstí. Je mi ho celkem líto, jezdí velice dobře, ale nepamatuju si, kdy naposledy něco dojel. Těžko říct, jestli styl, jakým jezdí, ty auta tak likviduje nebo je to opravdu jenom věc horší spolehlivosti techniky, než má např. Stacey. Teď už budu asi jenom koukat, jak dopadne souboj Vila Roca vs. Bekx. Samozřejmě za předpokladu, že Stacey už to nějak dojede. Čekal jsem, že Transorientale bude alespoň stejně zajímavá jak CER, ale startovní pole nám bohužel pěkně prořídlo, hlavně co se týče největších favoritů.
Nemyslim že by Byl MAN o tolik lepší než IVECO, DAF, nebo ostatní. Spíš to zřejmě jako už několik posledních let DeRooyové překoňovali a teď už motorům dochází dech...
Stacey loni měl kolem 700 koní, DeRooyové skoro ze stejnýho objemu 820 koní a Macík z jen o něco málo menšího objemu 600+ PS. Stacey hodil metu správně kombinující výkon a spolehlivost.
Druhá varianta spolehlivosti je těžší, vysokoobjemový a výkonější- KAMAZ 750-1000? PS, nebo Ginaf 950-1500 PS, nebo naše Lopraisovka. Pravda je, že tito se té minimální homologační hmotnosti, čímž se charakterizuje předchozí skupinka, těžko přiblíží... Aleš nebo Čagin ale ukazují že ani vyšší hmotnost nemusí znamenat nemotornost.
Stacey loni měl kolem 700 koní, DeRooyové skoro ze stejnýho objemu 820 koní a Macík z jen o něco málo menšího objemu 600+ PS. Stacey hodil metu správně kombinující výkon a spolehlivost.
Druhá varianta spolehlivosti je těžší, vysokoobjemový a výkonější- KAMAZ 750-1000? PS, nebo Ginaf 950-1500 PS, nebo naše Lopraisovka. Pravda je, že tito se té minimální homologační hmotnosti, čímž se charakterizuje předchozí skupinka, těžko přiblíží... Aleš nebo Čagin ale ukazují že ani vyšší hmotnost nemusí znamenat nemotornost.
S motorem to evidentně přepálili. Trošku jsem se divil, že z toho hned napoprvé vymáčkli těch 820 koní. U Staceyho už si s těma 700 koňma ale nejsem moc jistej. Udává stejnej výkon od doby, co začal jezdit. Zatím nemá důvod nic měnit anebo to má jak Kamaz, kterej ofiko uvádí 730 koní, ale pravda je asi někde hodně jinde. Takže i Stacey už může mít výkon motoru výš, klidně kolem těch 800 koní.
Jinak k těm motorům - kdysi jsem se díval na jejich váhy a zjistil jsem celkem zajívamý čísla, De-Rooyův Iveco Cursor by měl vážit asi 1040 kg, Lopraisův Deutz asi 1100, Tatra asi 1200 a v Ginafech GPR CAT asi 1500 kg. Takže i s motorem s větším objemem se dá postavit auto s nízkou hmotností kolem 8,5 t (viz. Spáčilův Tedom/Liaz, ostatně i Kamaz při rally Transorientale udává hmotnost 8,5 t, kolik váží motor ale netuším). To je samozřejmě jedna stránka věci, spolehlivost, sponzorství atd. je pak věc druhá.
Jinak k těm motorům - kdysi jsem se díval na jejich váhy a zjistil jsem celkem zajívamý čísla, De-Rooyův Iveco Cursor by měl vážit asi 1040 kg, Lopraisův Deutz asi 1100, Tatra asi 1200 a v Ginafech GPR CAT asi 1500 kg. Takže i s motorem s větším objemem se dá postavit auto s nízkou hmotností kolem 8,5 t (viz. Spáčilův Tedom/Liaz, ostatně i Kamaz při rally Transorientale udává hmotnost 8,5 t, kolik váží motor ale netuším). To je samozřejmě jedna stránka věci, spolehlivost, sponzorství atd. je pak věc druhá.
-
- Hlavní admin
- Příspěvky: 5752
- Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Ehm...tak koukám, že všeobecný "nezájem" o tyto soutěže postihl mi mě...když až teď jsem si uvědomil, že vlastně netuším,jak to celý skončilo. Jediný co vím, že Macík nedojel, že:-) (Krom jinýho, Líza je ještě teď někde daleko a vrací se lodí až začátkem srpna).
Máte někdo nějakej odkaz na dobrou galerii? Kromě dakar.cz teda?
EDIT: tak jsem si pročetl reportáže Míly Janáčka na dakar.cz...a teda...chlapi...smekám! Kéž by sice na Vašem místě figurovala Liazka...ale...i tak maj chlapi mou úctu!
Máte někdo nějakej odkaz na dobrou galerii? Kromě dakar.cz teda?
EDIT: tak jsem si pročetl reportáže Míly Janáčka na dakar.cz...a teda...chlapi...smekám! Kéž by sice na Vašem místě figurovala Liazka...ale...i tak maj chlapi mou úctu!
www.dakar.cz píše: ...a my mohli šťastně zkonstatovat: „Byli jsme při tom! První ročník Transorientale 2008 je úspěšně za námi. Dojeli jsme do cíle na 8. místě v kategorii kamiónů. Ten jsme navíc měli v ruce úplně premiérově a stali se tak prvními Čechy co při dálkovém závodě cross country rallye použili jinou techniku než domácí Tatru či Liaz.
Kde je dalerie,netušim, ale zajímavá je ještě tuna otazníku okolo Čaginovo "akce". Když převálcoval chlapa nebo jak se to stalo (jak již bylo řečeno nic se nikdo z nás zřejmě nikdy nedozví..) tak je mi dost divný, že dojel etapu na druhým místě a přitom po této etapě celý Kamaz Master team odstoupil.
Napadá mě jen že buď o tom posádka nevěděla a v cíli nemohlo vedení udělat nic jiného, nebo o tom posádka věděla a Čagin jezdí "přes mrtvoly".I v tomto případě vedení nakonec přes skvělé umístění muselo vedení tým odvolat. Druhá varianta je opravdu dost nelidská, ne?
Bohužel oboje jen spekulace...
Napadá mě jen že buď o tom posádka nevěděla a v cíli nemohlo vedení udělat nic jiného, nebo o tom posádka věděla a Čagin jezdí "přes mrtvoly".I v tomto případě vedení nakonec přes skvělé umístění muselo vedení tým odvolat. Druhá varianta je opravdu dost nelidská, ne?
Bohužel oboje jen spekulace...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 hostů