Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tomáš Matyska
Příspěvky: 1897
Registrován: ned bře 11, 2007 6:13 pm
Bydliště: Plzeň-sever

Příspěvek

jirkas: Díky.
Ten DAF je Paula Verhaydena.Vzal budku už ve druhé etapě a od té doby jede takhle.Záběry převráceného auta jsou v sestřihu na čt4 ZE DNE 4.1.2009.
Thierry Sabine by to tak nechtěl!!!
ned led 11, 2009 9:39 am

Uživatelský avatar
T805fan
Příspěvky: 356
Registrován: úte dub 24, 2007 12:33 pm

Příspěvek

Líbil se mi názor Marka Spáčil ve včerejších rozhovorech na ČT4, kde
řekl, že je rád, že se mu vyplácí strategie "nebýt od prvních etap
mezi prvními" - velice dobře odhadl situaci a nenechal se vyprovokovat
od kamazů ... Uvidíme, co poušť Atacama. ...
*** Hezkou neděli všem a odpoledne ať přinese co nejlepší zprávy
pro české posádky...
ned led 11, 2009 9:41 am

Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 5780
Registrován: pát bře 23, 2007 5:03 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

dnes se jede "Volný den máme téměř za sebou a za pár hodin půjdeme opět do toho," prohlásil Aleš Loprais, který v sobotu v bivaku oslavil devětadvacáté narozeniny. "Zítřejší etapa bude velmi úzká, pořadatelé ji pro kamiony předem zkrátili pouze k CP1
ned led 11, 2009 9:45 am

Uživatelský avatar
Tomáš Matyska
Příspěvky: 1897
Registrován: ned bře 11, 2007 6:13 pm
Bydliště: Plzeň-sever

Příspěvek

Vždyť to klidně můžou pro kamiony rovnou zrušit,ne? :mad:
Thierry Sabine by to tak nechtěl!!!
ned led 11, 2009 9:50 am

nomerad
Příspěvky: 1355
Registrován: úte zář 12, 2006 8:46 pm

Příspěvek

Toto bude určitě ještě předmětem diskuzí a pořadatelé se chytnou za nos. Prohlašovat cosi o nejtěžší soutěži, dělat reklamu těžkým terénům, vybírat tučné startovné, nechat týmy dva roky připravovat a vyhazovat prachy, a pak půlku soutěže zrušit, je nezodpovědnost. Úzká etapa tam nevznikla přes noc, proč tedy nevede trať jinde? Ale co se rozčiluju - pro mě osobně dakar přestal být seriózním podnikem už vloni, hrozba terorismu je jistě aktuální, ale o tom nevěděli dříve než v den přejímek, když už všichni byli připravení na startu? Pokud to takhle půjde dál, týmy se na start nebudou hlásit. Proč bych měl připravovat auta, platit startovné, když si pak nezazávodím.
Pořadatelé přímo OVLIVŇUJÍ výsledky soutěže tím, že mění pravidla během hry. Snad se časem ukáže, komu toto jde na ruku. :evil: :evil:
ned led 11, 2009 10:12 am

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2208
Registrován: stř lis 26, 2008 6:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

Tome - vynikající básnička!!!!!

K tomu včerejšímu tématu: doufám, že Marek Spáčil pojede i příští dakar s Liazem. :!: :!:
Kdyby začal jezdit s Tatrou, tak by si zřejmě zajistil stabilní umístění v první desítce, protože všechna čest - tatra je na dakaru velmi spolehlivá.
Na druhou stranu, ale musíte, uznat, že liazy Spáčila a Macíka jsou velmi příjemné zpestření špičky startovní listiny, která se v posledních letech sestávala jen z vozů Kamaz, Ginaf (nebo DAF), Tatra a MAN.
Pro další starty s tímto vozem jasně hovoří i zatím dosahované výsledky (4. místo na CER, krásné současné umístění v první desítce na tomto dakaru). Je nasd slunce jasné, že odejít od tak slibného vývoje nových vozů (přiznejme si že z původním liazem už nemá pomalu společnou ani tu kabinu) by byla velká chyba a znamenalo by to zahození několikaletého vývoje. Vždyť koneckonců je to vůz, který si poskládali Martin s Markem podle svých představ a při jehož stavbě se nemuseli ohlížet na nějakou sériovou předlohu (podvozek a rám- de facto made macík; motor deutz a převodovku jakož i jiné komponenty si také zvolili podle svého)
Proto si myslím, že minimálně Macík bude na tomto autě pokračovat, i když možná pod jinou značkou (letos byl vůz původně stavěn jako renault, liazka je to jen proto, že neexistují podnik liaz nemůže dělat potíže s homologací) a doufám, že i Spáčil bude s Macíkem dál na vývoji spolupracovat.
To auto je dobře vymyšlená skládačka a teoreticky může jezdit s jakoukoliv kabinou, pod jakoukoliv značkou, záleží jen na homologaci.
Uvidíme jak to nakonec bude, ale upustit od vývoje tak dobrého vozu by byla škoda (Kalina v jednom rozhovoru dokonce prohlásil že Macík na tom autě vyladil podvozek tak dokonale, že to předčí i tatru).
ned led 11, 2009 10:32 am

nomerad
Příspěvky: 1355
Registrován: úte zář 12, 2006 8:46 pm

Příspěvek

Za liaz v soutěži jsem samozřejmě rád. Pouze dvě poznámky:
1. Jsme teprve v půlce.
2. Macíkův Liaz se už dlouho nepodíval do cíle.
3. Řečím o tom, že jízdní vlastnosti jsou lepší, než u Tatry, se usmívám. Klidně to může být pravda, ale hlavní by mělo být dojet, a to se na rozdíl od Macíka daří spíše Tatrám.
ned led 11, 2009 10:44 am

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2208
Registrován: stř lis 26, 2008 6:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

nomerad: Macíkův liaz se už dlouho nepodíval do cíle- to je svatá pravda, ale s tímto novým jel letos poprvé. (počítám pouze starty s těmito novými vozy, stará líza je něco jiného)
jsem chtěl jen říct, že tento projekt vozu kategorie superproduction (nebo jak se to píše) má našlápnuto dobrým směrem (dosavadní Spáčilovi dobré výsledky), a za dva roky, co to vyvíjejí odvedli kus práce. je jasné že to má nějaké dětské nemoci (odstoupení macíka), ale do budoucna si myslím že to šanci má. každopádně vůz je rychlý, ambiciózní, teď ještě tu spolehlivost.
ned led 11, 2009 11:00 am

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2208
Registrován: stř lis 26, 2008 6:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

ještě k tomu třetímu bodu: já jsem hned na začátku napsal, že je tatra spolehlivější. ovšem to je dvacet let nepřerušeného vývoje, kdežto Macíkovo/Spáčilovo auto je de facto novinka (2 roky) a k jako takové k ní přistupujme. byla by blbost to auto odepisovat jen proto že Macík zrušil převodovku
Jak říkám to auto má podle mne potenciál a byla by škoda teď ten projekt poslat k ledu a začít jezdit s něčím jiným
ned led 11, 2009 11:10 am

Uživatelský avatar
Rickr
Příspěvky: 218
Registrován: stř srp 15, 2007 9:42 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

To Milda: Zase zkrácená etapa? :mad:
Letos to není Dakar, ale D1 - samé úzké cesty bez možnosti předjíždění, jak vjedou do dun a terénu, hned se etapy anulují, že jsou moc náročné. V zásadě by asi letos vyhrál klidně silniční tahač, pouze stačí odpojit omezovač nad 90 km/hod. :roll:
Zahrabal se sám, ven ho tahají dva.
ned led 11, 2009 11:11 am

Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 5780
Registrován: pát bře 23, 2007 5:03 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

tak v 16 15 začínáme :driver:
ned led 11, 2009 11:53 am

spida
Příspěvky: 1642
Registrován: stř bře 01, 2006 9:28 am
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

tak mám takový pocit, že od lopraisů sem chodí určitě číst, protože Aleš už hodně změnil způsob svého vyjadřování a už se to poslochá mnohem líp :wink:
ned led 11, 2009 12:20 pm

dandys
Příspěvky: 324
Registrován: pon říj 16, 2006 7:28 pm
Bydliště: Bystřička

Příspěvek

Kde najdu více info o spáčilově Lijáně
ned led 11, 2009 12:23 pm

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2208
Registrován: stř lis 26, 2008 6:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

ned led 11, 2009 12:34 pm

dandys
Příspěvky: 324
Registrován: pon říj 16, 2006 7:28 pm
Bydliště: Bystřička

Příspěvek

ale nemužu tam nikde nic najít o motoru atd..... :(
ned led 11, 2009 1:00 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů