Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
- Tomáš Matyska
- Příspěvky: 1897
- Registrován: ned bře 11, 2007 6:13 pm
- Bydliště: Plzeň-sever
Líbil se mi názor Marka Spáčil ve včerejších rozhovorech na ČT4, kde
řekl, že je rád, že se mu vyplácí strategie "nebýt od prvních etap
mezi prvními" - velice dobře odhadl situaci a nenechal se vyprovokovat
od kamazů ... Uvidíme, co poušť Atacama. ...
*** Hezkou neděli všem a odpoledne ať přinese co nejlepší zprávy
pro české posádky...
řekl, že je rád, že se mu vyplácí strategie "nebýt od prvních etap
mezi prvními" - velice dobře odhadl situaci a nenechal se vyprovokovat
od kamazů ... Uvidíme, co poušť Atacama. ...
*** Hezkou neděli všem a odpoledne ať přinese co nejlepší zprávy
pro české posádky...
- Tomáš Matyska
- Příspěvky: 1897
- Registrován: ned bře 11, 2007 6:13 pm
- Bydliště: Plzeň-sever
Toto bude určitě ještě předmětem diskuzí a pořadatelé se chytnou za nos. Prohlašovat cosi o nejtěžší soutěži, dělat reklamu těžkým terénům, vybírat tučné startovné, nechat týmy dva roky připravovat a vyhazovat prachy, a pak půlku soutěže zrušit, je nezodpovědnost. Úzká etapa tam nevznikla přes noc, proč tedy nevede trať jinde? Ale co se rozčiluju - pro mě osobně dakar přestal být seriózním podnikem už vloni, hrozba terorismu je jistě aktuální, ale o tom nevěděli dříve než v den přejímek, když už všichni byli připravení na startu? Pokud to takhle půjde dál, týmy se na start nebudou hlásit. Proč bych měl připravovat auta, platit startovné, když si pak nezazávodím.
Pořadatelé přímo OVLIVŇUJÍ výsledky soutěže tím, že mění pravidla během hry. Snad se časem ukáže, komu toto jde na ruku.
Pořadatelé přímo OVLIVŇUJÍ výsledky soutěže tím, že mění pravidla během hry. Snad se časem ukáže, komu toto jde na ruku.
Tome - vynikající básnička!!!!!
K tomu včerejšímu tématu: doufám, že Marek Spáčil pojede i příští dakar s Liazem.
Kdyby začal jezdit s Tatrou, tak by si zřejmě zajistil stabilní umístění v první desítce, protože všechna čest - tatra je na dakaru velmi spolehlivá.
Na druhou stranu, ale musíte, uznat, že liazy Spáčila a Macíka jsou velmi příjemné zpestření špičky startovní listiny, která se v posledních letech sestávala jen z vozů Kamaz, Ginaf (nebo DAF), Tatra a MAN.
Pro další starty s tímto vozem jasně hovoří i zatím dosahované výsledky (4. místo na CER, krásné současné umístění v první desítce na tomto dakaru). Je nasd slunce jasné, že odejít od tak slibného vývoje nových vozů (přiznejme si že z původním liazem už nemá pomalu společnou ani tu kabinu) by byla velká chyba a znamenalo by to zahození několikaletého vývoje. Vždyť koneckonců je to vůz, který si poskládali Martin s Markem podle svých představ a při jehož stavbě se nemuseli ohlížet na nějakou sériovou předlohu (podvozek a rám- de facto made macík; motor deutz a převodovku jakož i jiné komponenty si také zvolili podle svého)
Proto si myslím, že minimálně Macík bude na tomto autě pokračovat, i když možná pod jinou značkou (letos byl vůz původně stavěn jako renault, liazka je to jen proto, že neexistují podnik liaz nemůže dělat potíže s homologací) a doufám, že i Spáčil bude s Macíkem dál na vývoji spolupracovat.
To auto je dobře vymyšlená skládačka a teoreticky může jezdit s jakoukoliv kabinou, pod jakoukoliv značkou, záleží jen na homologaci.
Uvidíme jak to nakonec bude, ale upustit od vývoje tak dobrého vozu by byla škoda (Kalina v jednom rozhovoru dokonce prohlásil že Macík na tom autě vyladil podvozek tak dokonale, že to předčí i tatru).
K tomu včerejšímu tématu: doufám, že Marek Spáčil pojede i příští dakar s Liazem.
Kdyby začal jezdit s Tatrou, tak by si zřejmě zajistil stabilní umístění v první desítce, protože všechna čest - tatra je na dakaru velmi spolehlivá.
Na druhou stranu, ale musíte, uznat, že liazy Spáčila a Macíka jsou velmi příjemné zpestření špičky startovní listiny, která se v posledních letech sestávala jen z vozů Kamaz, Ginaf (nebo DAF), Tatra a MAN.
Pro další starty s tímto vozem jasně hovoří i zatím dosahované výsledky (4. místo na CER, krásné současné umístění v první desítce na tomto dakaru). Je nasd slunce jasné, že odejít od tak slibného vývoje nových vozů (přiznejme si že z původním liazem už nemá pomalu společnou ani tu kabinu) by byla velká chyba a znamenalo by to zahození několikaletého vývoje. Vždyť koneckonců je to vůz, který si poskládali Martin s Markem podle svých představ a při jehož stavbě se nemuseli ohlížet na nějakou sériovou předlohu (podvozek a rám- de facto made macík; motor deutz a převodovku jakož i jiné komponenty si také zvolili podle svého)
Proto si myslím, že minimálně Macík bude na tomto autě pokračovat, i když možná pod jinou značkou (letos byl vůz původně stavěn jako renault, liazka je to jen proto, že neexistují podnik liaz nemůže dělat potíže s homologací) a doufám, že i Spáčil bude s Macíkem dál na vývoji spolupracovat.
To auto je dobře vymyšlená skládačka a teoreticky může jezdit s jakoukoliv kabinou, pod jakoukoliv značkou, záleží jen na homologaci.
Uvidíme jak to nakonec bude, ale upustit od vývoje tak dobrého vozu by byla škoda (Kalina v jednom rozhovoru dokonce prohlásil že Macík na tom autě vyladil podvozek tak dokonale, že to předčí i tatru).
Za liaz v soutěži jsem samozřejmě rád. Pouze dvě poznámky:
1. Jsme teprve v půlce.
2. Macíkův Liaz se už dlouho nepodíval do cíle.
3. Řečím o tom, že jízdní vlastnosti jsou lepší, než u Tatry, se usmívám. Klidně to může být pravda, ale hlavní by mělo být dojet, a to se na rozdíl od Macíka daří spíše Tatrám.
1. Jsme teprve v půlce.
2. Macíkův Liaz se už dlouho nepodíval do cíle.
3. Řečím o tom, že jízdní vlastnosti jsou lepší, než u Tatry, se usmívám. Klidně to může být pravda, ale hlavní by mělo být dojet, a to se na rozdíl od Macíka daří spíše Tatrám.
nomerad: Macíkův liaz se už dlouho nepodíval do cíle- to je svatá pravda, ale s tímto novým jel letos poprvé. (počítám pouze starty s těmito novými vozy, stará líza je něco jiného)
jsem chtěl jen říct, že tento projekt vozu kategorie superproduction (nebo jak se to píše) má našlápnuto dobrým směrem (dosavadní Spáčilovi dobré výsledky), a za dva roky, co to vyvíjejí odvedli kus práce. je jasné že to má nějaké dětské nemoci (odstoupení macíka), ale do budoucna si myslím že to šanci má. každopádně vůz je rychlý, ambiciózní, teď ještě tu spolehlivost.
jsem chtěl jen říct, že tento projekt vozu kategorie superproduction (nebo jak se to píše) má našlápnuto dobrým směrem (dosavadní Spáčilovi dobré výsledky), a za dva roky, co to vyvíjejí odvedli kus práce. je jasné že to má nějaké dětské nemoci (odstoupení macíka), ale do budoucna si myslím že to šanci má. každopádně vůz je rychlý, ambiciózní, teď ještě tu spolehlivost.
ještě k tomu třetímu bodu: já jsem hned na začátku napsal, že je tatra spolehlivější. ovšem to je dvacet let nepřerušeného vývoje, kdežto Macíkovo/Spáčilovo auto je de facto novinka (2 roky) a k jako takové k ní přistupujme. byla by blbost to auto odepisovat jen proto že Macík zrušil převodovku
Jak říkám to auto má podle mne potenciál a byla by škoda teď ten projekt poslat k ledu a začít jezdit s něčím jiným
Jak říkám to auto má podle mne potenciál a byla by škoda teď ten projekt poslat k ledu a začít jezdit s něčím jiným
To Milda: Zase zkrácená etapa? :mad:
Letos to není Dakar, ale D1 - samé úzké cesty bez možnosti předjíždění, jak vjedou do dun a terénu, hned se etapy anulují, že jsou moc náročné. V zásadě by asi letos vyhrál klidně silniční tahač, pouze stačí odpojit omezovač nad 90 km/hod.
Letos to není Dakar, ale D1 - samé úzké cesty bez možnosti předjíždění, jak vjedou do dun a terénu, hned se etapy anulují, že jsou moc náročné. V zásadě by asi letos vyhrál klidně silniční tahač, pouze stačí odpojit omezovač nad 90 km/hod.
Zahrabal se sám, ven ho tahají dva.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů