Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
-
- Příspěvky: 1642
- Registrován: stř bře 01, 2006 9:28 am
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Dakar 2010 - první zprávy (do 1.1.2010)
Po první letmé zprávě z úterý 24. února proběhly v obou hostitelských zemích zároveň i tiskové konference, na nichž byl úmysl uspořádat Dakar znovu v Jižní Americe potvrzen.
Argentina i Chile budou v roce 2010 slavit významná výročí své historie (nezávislost obou zemí) a Dakar bude první velkou událostí, která tyto oslavy spustí. Pořadatelé deklarovali snahu upravit běžnou trasu závodu tak, aby dosáhli větší férovosti v podmínkách průjezdu i bezpečnosti mezi závodníky navzájem. Hodlají klást důraz na větší zastoupení písečných otevřených prostorů nabízejících možnosti bezpečného předjíždění, stejně tak i dunové úseky, které se, byť výrazně okleštěné, staly mediální ozdobou letošního ročníku.
Podávání přihlášek může začít 15. května 2009.
Jiří Vintr
Argentina i Chile budou v roce 2010 slavit významná výročí své historie (nezávislost obou zemí) a Dakar bude první velkou událostí, která tyto oslavy spustí. Pořadatelé deklarovali snahu upravit běžnou trasu závodu tak, aby dosáhli větší férovosti v podmínkách průjezdu i bezpečnosti mezi závodníky navzájem. Hodlají klást důraz na větší zastoupení písečných otevřených prostorů nabízejících možnosti bezpečného předjíždění, stejně tak i dunové úseky, které se, byť výrazně okleštěné, staly mediální ozdobou letošního ročníku.
Podávání přihlášek může začít 15. května 2009.
Jiří Vintr
- Tomáš Matyska
- Příspěvky: 1897
- Registrován: ned bře 11, 2007 6:13 pm
- Bydliště: Plzeň-sever
U Tomečků makají jako vzteklí http://www.lrt.cz/zprava-oprava-havarov ... u-172.html
Nová budka začíná krásnět
Nová budka začíná krásnět
Thierry Sabine by to tak nechtěl!!!
-
- Příspěvky: 1642
- Registrován: stř bře 01, 2006 9:28 am
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Dakar Series, série maratónských závodů cross-country typu, bude navzdory předpokladům pokračovat i v roce 2009. Silk Way Rally se uskuteční v termínu 5.-13. září.
Závod, původně známý jako Trofej tří prezidentů, neboť nad jeho konáním převzali záštitu prezidenti Ruska Medveděv, Kazachstánu Nazarbajev, Turkmenistánu Berdymuhamedov (spolu s prezidentem Tatarstánu Šamijevem), se tedy opravdu uskuteční a bude vypsán jako součást kalendáře FIA v kategorii automobilů a kamionů. Motocykly na rallye soutěžit nebudou.
Rallye odstartuje 5. září z tatarské metropole Kazaně (ano, právě „rodná“ republika kamionů Kamaz, vyráběných v Naběrežných Čelnách, bude hostit úvodní část soutěže) a cíl bude mít po osmi etapách v turkmenském Ašchabadu. Celková délka je předpokládána na 4500 kilometrů, z nichž 3700 kilometrů by měly zabrat speciálky, z nichž 65% má být odjeto po šotolině a 35% v těžkých píscích.
Pořadatelství a organizační know-how nakonec vzala pod svá křídla A.S.O., jejíž vstup do soutěže vyjednával dlouholetý ředitel závodního týmu Kamaz Semjon Jakubov, ten také vehementně zval všechny soupeřící týmy, české nevyjímaje, na ruskou rallye. A.S.O. bude mít zejména za úkol odpovídající marketingovou a mediální ambaláž a nezbývá než doufat, že aplikace léta vypiplávaných pravidel i logistické zvládnutí dotěžení nebude protékat mezi prsty jako na posledním Dakaru. Logo soutěže v Jižní Americe vezly všechny tovární Kamazy, jako by rallye byla uspořádána jen pro ně. V propozicích, které Jakubov předával i českým týmům, se paradoxně předpokládala účast až 50 kamionů, což by bez odpovídajícího mediálního zajištění soutěže a také kvalitní účasti předních týmů mezi automobily zřejmě nebylo možné.
Víc bude oznámeno oficiální cestou na tiskové konferenci v polovině dubna.
Jiří Vintr
Závod, původně známý jako Trofej tří prezidentů, neboť nad jeho konáním převzali záštitu prezidenti Ruska Medveděv, Kazachstánu Nazarbajev, Turkmenistánu Berdymuhamedov (spolu s prezidentem Tatarstánu Šamijevem), se tedy opravdu uskuteční a bude vypsán jako součást kalendáře FIA v kategorii automobilů a kamionů. Motocykly na rallye soutěžit nebudou.
Rallye odstartuje 5. září z tatarské metropole Kazaně (ano, právě „rodná“ republika kamionů Kamaz, vyráběných v Naběrežných Čelnách, bude hostit úvodní část soutěže) a cíl bude mít po osmi etapách v turkmenském Ašchabadu. Celková délka je předpokládána na 4500 kilometrů, z nichž 3700 kilometrů by měly zabrat speciálky, z nichž 65% má být odjeto po šotolině a 35% v těžkých píscích.
Pořadatelství a organizační know-how nakonec vzala pod svá křídla A.S.O., jejíž vstup do soutěže vyjednával dlouholetý ředitel závodního týmu Kamaz Semjon Jakubov, ten také vehementně zval všechny soupeřící týmy, české nevyjímaje, na ruskou rallye. A.S.O. bude mít zejména za úkol odpovídající marketingovou a mediální ambaláž a nezbývá než doufat, že aplikace léta vypiplávaných pravidel i logistické zvládnutí dotěžení nebude protékat mezi prsty jako na posledním Dakaru. Logo soutěže v Jižní Americe vezly všechny tovární Kamazy, jako by rallye byla uspořádána jen pro ně. V propozicích, které Jakubov předával i českým týmům, se paradoxně předpokládala účast až 50 kamionů, což by bez odpovídajícího mediálního zajištění soutěže a také kvalitní účasti předních týmů mezi automobily zřejmě nebylo možné.
Víc bude oznámeno oficiální cestou na tiskové konferenci v polovině dubna.
Jiří Vintr
-
- Příspěvky: 71
- Registrován: pát úno 06, 2009 1:07 pm
- Bydliště: Plzeň
- Michal Boček
- Příspěvky: 126
- Registrován: sob říj 07, 2006 10:34 pm
- Bydliště: Ostrožská Nová Ves
- Tomáš Matyska
- Příspěvky: 1897
- Registrován: ned bře 11, 2007 6:13 pm
- Bydliště: Plzeň-sever
Mrkněte k Macíkům
http://www.martinmacik.cz/dakar_2009/cz ... uality.htm
http://www.martinmacik.cz/dakar_2009/cz ... uality.htm
Thierry Sabine by to tak nechtěl!!!
-
- Příspěvky: 1642
- Registrován: stř bře 01, 2006 9:28 am
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Písek a dunová pole. To, co vždy dělalo Dakar Dakarem, bude průvodním znakem dalšího jihoamerického ročníku. Pořadatelé opustili nudné, otravné a úzké pisty Patagonie, plné prachu, a vrhli se tam, kde se Dakar skutečně rozhoduje. Do dun.
Nový jihoamerický ročník, který odstartuje pódiovým ceremoniálem na Nový rok a bude oslavou dvoustého výročí nezávislosti obou hostitelských zemí, si bere co do vytyčení trasy velké poučení z nevhodného natrasování posledního ročníku. Zcela se vyhýbá otravným písečným korytům Patagonie a oblakům prachu, které neumožňují kloudné předjíždění. Namísto toho navyšuje etapy v ohromující a scénické poušti Atacama, na níž si pošmáknou nejen místní diváci, ale zejména ti u televizních obrazovek. Závodníci si v pěti atacamských etapách užijí možná nejnáročnější dunové sekce na Dakaru za posledních několik let.
Už během letošního Dakaru nám chilští motorističtí fandové zvěstovali, kterak místní vláda vyjednává s ASO o novém ročníku Dakaru s cílem zvýšit podíl své země na celkové trase, a to protažením etap do severní části pouště Atacama, do království dun. Záměr se povedl, Atacama bude hostit pět celých etap, ale také pravděpodobně speciálky v etapách do Copiapó z Argentiny a z Copiapó do La Sereny, respektive v obou hraničních částech speciálek.
Písek však Atacamou rozhodně neskončí. Už před prvním překročením And (samozřejmě znovu přes scénický průsmyk Paso San Francisco) se závodníci znovu utkají s extrémně jemným bílým pískem u Fiambaly (letošní jízdní průměr Aleše Lopraise ve speciálce byl 30 km/h!), po návratu do Argentiny (pochopitelně přes klasickou tranzitní trasu na Libertadores) si všichni užijí dunovou mozaiku u San Rafael s poctivým sbíráním waypointů, které doufejme už bude mít kdo zkontrolovat. Návrat do Buenos Aires bude opět po pampách přes Santa Rosu. V nabídce nechybí tradiční a nádherné tratě WRC v pohoří Sierra Cordoba (druhá etapa), naopak z ní vypadl Neuquén s nejsrdečněji vítajícími diváky na celé trase. Doufejme, že ti (nebo ty?) nejmilejší s milých budou na všechny čekat i v San Juanu.
Dodejme, že volný den si soutěžící neužijí pod dunami v Copiapó (tenhle bivak však navštíví také dvakrát), ale v severněji položené Antofagastě, kam zavítají i o dva dny později. Jestliže trasa Dakaru 2009 byla lákavou výzvou, která mnohým zhořkla v ústech a nenaplnila očekávání nových zítřků, zdá se, že to, co působilo v posledním ročníku protisoutěžně, bude v roce 2010 eliminováno. Tedy pokud se všechny etapy po takto vzrušující trase skutečně odjedou.
Jiří Vintr
Nový jihoamerický ročník, který odstartuje pódiovým ceremoniálem na Nový rok a bude oslavou dvoustého výročí nezávislosti obou hostitelských zemí, si bere co do vytyčení trasy velké poučení z nevhodného natrasování posledního ročníku. Zcela se vyhýbá otravným písečným korytům Patagonie a oblakům prachu, které neumožňují kloudné předjíždění. Namísto toho navyšuje etapy v ohromující a scénické poušti Atacama, na níž si pošmáknou nejen místní diváci, ale zejména ti u televizních obrazovek. Závodníci si v pěti atacamských etapách užijí možná nejnáročnější dunové sekce na Dakaru za posledních několik let.
Už během letošního Dakaru nám chilští motorističtí fandové zvěstovali, kterak místní vláda vyjednává s ASO o novém ročníku Dakaru s cílem zvýšit podíl své země na celkové trase, a to protažením etap do severní části pouště Atacama, do království dun. Záměr se povedl, Atacama bude hostit pět celých etap, ale také pravděpodobně speciálky v etapách do Copiapó z Argentiny a z Copiapó do La Sereny, respektive v obou hraničních částech speciálek.
Písek však Atacamou rozhodně neskončí. Už před prvním překročením And (samozřejmě znovu přes scénický průsmyk Paso San Francisco) se závodníci znovu utkají s extrémně jemným bílým pískem u Fiambaly (letošní jízdní průměr Aleše Lopraise ve speciálce byl 30 km/h!), po návratu do Argentiny (pochopitelně přes klasickou tranzitní trasu na Libertadores) si všichni užijí dunovou mozaiku u San Rafael s poctivým sbíráním waypointů, které doufejme už bude mít kdo zkontrolovat. Návrat do Buenos Aires bude opět po pampách přes Santa Rosu. V nabídce nechybí tradiční a nádherné tratě WRC v pohoří Sierra Cordoba (druhá etapa), naopak z ní vypadl Neuquén s nejsrdečněji vítajícími diváky na celé trase. Doufejme, že ti (nebo ty?) nejmilejší s milých budou na všechny čekat i v San Juanu.
Dodejme, že volný den si soutěžící neužijí pod dunami v Copiapó (tenhle bivak však navštíví také dvakrát), ale v severněji položené Antofagastě, kam zavítají i o dva dny později. Jestliže trasa Dakaru 2009 byla lákavou výzvou, která mnohým zhořkla v ústech a nenaplnila očekávání nových zítřků, zdá se, že to, co působilo v posledním ročníku protisoutěžně, bude v roce 2010 eliminováno. Tedy pokud se všechny etapy po takto vzrušující trase skutečně odjedou.
Jiří Vintr
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 51 hostů