Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
jardakar
Příspěvky: 67
Registrován: ned lis 30, 2014 7:17 pm
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

úte úno 10, 2015 11:04 am

adalpri
Příspěvky: 21
Registrován: pon led 16, 2012 8:05 pm
Bydliště: Příbram

Dakar 1992

Příspěvek

Prosím, co je tohle za stroj? Domácí výroba či to patří pod nějakou značku?
Obrázek
pon úno 16, 2015 10:59 am

Uživatelský avatar
Mara75
Příspěvky: 342
Registrován: ned říj 12, 2014 8:52 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Jedná se o stroj Essarco SS 300 8x8. Vyvinuto v 80 letech. Jelo to na Dakaru 1992. Posádka Westerveld-Amirala.

Více info zde: http://www.4wdonline.com/SS/Esarco.html

Obrázek
pon úno 16, 2015 2:44 pm

Uživatelský avatar
Závozník
Semex
Příspěvky: 302
Registrován: sob zář 26, 2009 1:42 pm
Bydliště: Valašsko

Příspěvek

Vím, že se to tady několikrát řešilo, ale já to už nemůžu najít. :oops: :) Jak je to s Tatrami T815 BDP, resp. CDT? Která je která (kdo s čím jezdil a čí upravil Holáň) a která je ta co ji teď provozují jako atrakci? Byl tady na to odkaz. Díky
pon úno 16, 2015 5:40 pm

adalpri
Příspěvky: 21
Registrován: pon led 16, 2012 8:05 pm
Bydliště: Příbram

Příspěvek

Dík.
úte úno 17, 2015 7:54 am

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No pokud myslíš Trambusky, tak jsou to obě bejvalky po CDT. Hlavní rozdíl je teď ten, že jedna (Astana - jel s ní Artur) má rozvor 4300 mm a druhá (LOTTO) 4090 mm.

LOTTO Tatra je po Kolomajzovi, vznikla jako první auto CDT (zelená) proběhly na ní první testy a absolvovala tu nešťastnou cestu na SWR 2009, kdy se ani nepovedlo dojet na start. Pak se přelepila na žluto a odjela na Dakar 2010. Tam to nevydržel Deutz, takže na příští rok dostala CAT C18. Pak měl Martin tu nehodu (Dakar 2011) a nedojeli, Tatra zůstala v pořádku, provedly se nějaké úpravy (třeba změna polohy rezerv) a jela Dakar 2012. Martin s ní zajel 7. místo. Na příští rok dostala Gyrtech a už s ní Martin jel jako součást BDP (Dakar 2013). To už se angažoval Milan Holáň a po Dakaru byla přebarvená na bílo, dostala novou rovnou nástavbu a začali s ní jezdit Poláci.

Tatra Astana (ta delší) vznikla jako druhý auto CDT. Stihla dokončit těsně před Dakarem 2010 a odjela na něj jako zelená. Stejný problém s Deutzem, dostala CAT C18. Na Dakaru 2011 to Marek Spáčil hodil přes střechu, auto bylo hodně pomuchlaný, takže začala přestavba. Musela se dát nová kabina, dostala uplně první "dakarský" Gyrtech (bylo to pro SWR 2011 a tenkrát se o motoru mluvilo jako o CATu C13 naladěném v Buggyře, že se jedná o upravený okruhový motor nebo o značce Gyrtech se vůbec nehovořilo) a protahnul se rozvor na 4300 mm. Na SWR to pak poslal někde do škarpy - utržený kolo, kabina, ohnutá náprava. Auto nějak doskákalo domů a šlo na dílnu. Podle mě to byl začátek konce CDT. Auto se dalo do provozu (asi už za asistence Milana Holáně) až na Dakar 2013, kdy ho řídil Tomáš Vrátný. Po Dakaru nová nástavba, bílá barva a začal s ní jezdit Artur než se postavil Jamal.

Se kterou z nich jezděj ten zážitek a jak to vubec probíhá by mě taky zajímalo. :lol:
Naposledy upravil(a) filip 90 dne úte úno 17, 2015 8:36 pm, celkem upraveno 1 x.
Filip Nikl
úte úno 17, 2015 8:25 am

Marek Němec
Příspěvky: 44
Registrován: čtv pro 20, 2012 3:18 pm
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Mě by zajímalo, jaký je v nich teď motor. Gyrtech to asi nebude, že by C18?
Marek
úte úno 17, 2015 4:26 pm

hanzs
Příspěvky: 629
Registrován: ned led 06, 2013 8:12 pm
Bydliště: Neratovice

Příspěvek

No popis toho auta je tady: http://www.tatra-dakar.cz/clanek/o-nas
úte úno 17, 2015 8:06 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

To je sice pravda, ale jednak v jejich reklamě figurují jako nabídka dva různé vozy a navíc ani jeden z nich už v uváděné podobě neexistuje. :lol:
Můj osobní typ je, že jedna z trambusek je pojízdná a má motor MKR. Oproti Gyrtechu se zástava zas tak lišit nebude vzhledem ke koncepční podobnosti motorů. :wink:
Filip Nikl
úte úno 17, 2015 8:34 pm

Marek Němec
Příspěvky: 44
Registrován: čtv pro 20, 2012 3:18 pm
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

A nebyl Gyrtech nebo MKR jen pronájem? Navíc závodní motor na zážitkové jízdy? Není to trochu luxus? Chtělo by to okouknout, až budou jezdit :shock:
Marek
úte úno 17, 2015 8:47 pm

Tatrol
Příspěvky: 259
Registrován: ned zář 15, 2013 1:11 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvek

Cenzura na fóru,klobouk dolů!
Kde je rozdíl mezi dvěma názory...
...počet příspěvků?!?!
..mazání komentářů, které se místním vyvoleným moc nehodí....
Naposledy upravil(a) Tatrol dne stř bře 04, 2015 3:36 am, celkem upraveno 1 x.
pát úno 20, 2015 12:01 am

rebel8
Příspěvky: 106
Registrován: sob říj 08, 2011 3:36 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

Liaz ročník 1985

Obrázek
ned bře 01, 2015 2:33 pm

Uživatelský avatar
Aleš 400
Příspěvky: 376
Registrován: sob úno 25, 2012 4:48 pm
Bydliště: Ivančice

Příspěvek

:) K letošnímu významnému výročí, které si připomínáme sem přidám jeden článek z té doby (podzim 1985):

Obrázek

Název časopisu jsem si bohužel tenkrát nepoznačil. :|
Ano, máte auto LIAZ, ale jaký je tam motor? Cummins, Perkins nebo Caterpillar?.......Kdepak, auto LIAZ, motor taky LIAZ!
pon bře 02, 2015 6:28 pm

jardakar
Příspěvky: 67
Registrován: ned lis 30, 2014 7:17 pm
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Vyhrabal jsem docela vzácnost, zhruba takto nějak měl vypadat LIAZ Dakar FOX na rok 1999- 2000. Obrázek
stř bře 11, 2015 6:32 pm

ateliersk
Příspěvky: 329
Registrován: stř led 05, 2011 8:28 am
Bydliště: Kutná Hora

Příspěvek

jardakar píše:Vyhrabal jsem docela vzácnost, zhruba takto nějak měl vypadat LIAZ Dakar FOX na rok 1999- 2000.
To vypadá hezky :thumbud: . Co to mělo mít za motor ?
stř bře 11, 2015 6:56 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 18 hostů