Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Nevim jak ostatni, ale navrhuji, abychom dnesni den volna prodiskutovali jeste v tomto vlakne a pro druhou cast Dakaru zalozili vlakno nove. Jiste to prispeje k zprehledneni.
Zajimalo by me proc ma posadka 373 Janecek, Chytka 4. etapu proskrtlou. Necetl nekdo nejake informace? Koukal jsem a obe Subaru okusili Dakar jenom do treti etapy a pak odstoupila. Prijemnym prekvapenim jsou pro mne ta cinska Chery, ktera okupiji konec treti desitky spolu s Hoverem.
Zajimalo by me proc ma posadka 373 Janecek, Chytka 4. etapu proskrtlou. Necetl nekdo nejake informace? Koukal jsem a obe Subaru okusili Dakar jenom do treti etapy a pak odstoupila. Prijemnym prekvapenim jsou pro mne ta cinska Chery, ktera okupiji konec treti desitky spolu s Hoverem.
ozzy: viac spravodajstva o kamionoch sa tak lahko nedockame (teda pokial tam nebude stab, ktory sa bude tomu venovat - ako uz poznamenal michalCCR). Vysielat kamiony nie je komercne zaujimave.
Po prve preto, ze motorky a osobaky su ako spotrebny tovar bezne, kdezto kamiony su "pracovny nastroj" pre specificku skupinu zakaznikov. Je preto daleko vacsi tlak vysielat obrazky ("reklamu") na motorky a osobaky, nez na kamiony. A je to aj prirodzena tendencia vacsiny svetovych medii sustredit sa na tieto kategorie...ludom je to blizsie.
Druhy dovod je viac-menej historicky: okrem Groinea, ktory bol "hviezdou" v polovici 80. rokov vo Francuzsku (ale ani vtedy nie tak velkou ako motorkari a piloti aut) je kategoria kamionov dlhodobo popularna (v zmysle najakej vacsej skupiny ludi, ktori to sleduju a preto su pre media zaujimavi) len v troch lokalitach: Nizozemsko, CZ + SK, a Rusko (+ mozno este niektore krajiny byvaleho ZSSR - takze rovnaky trh). Aj v NL a CZ+SK to uz asi nie je masova vec - skor sme take tvrde jadro, kde je vyznamna cast ludi, ktori si zvykli na Dakar vdaka menam Karel Loprais, Jiri Moskal, Jan de Rooy v 80. a zaciatkom 90. rokov. V ostatnych krajinach je to A.) nulova zalezitost B.) uplne okrajova zalezitost C.) spestrenie zaberov vo forme: "aha aka atrakcia - obrovsky rallye-kamion". Krasne to vidiet uz na francuzskych knihach k starym dakarom - je tam presne tento pristup! Vo vacsine sveta su dakarske kamiony jednoducho uplne minoritna zalezitost.
To potom vedie k tomu, ze v kamionoch nie su vpodstate ani velke sponzorske peniaze. A akonahle tam nemas silnych sponzorov, ktori chu byt zakonite vidiet - nie je ani velky zaujem vysielat kamiony.
Po prve preto, ze motorky a osobaky su ako spotrebny tovar bezne, kdezto kamiony su "pracovny nastroj" pre specificku skupinu zakaznikov. Je preto daleko vacsi tlak vysielat obrazky ("reklamu") na motorky a osobaky, nez na kamiony. A je to aj prirodzena tendencia vacsiny svetovych medii sustredit sa na tieto kategorie...ludom je to blizsie.
Druhy dovod je viac-menej historicky: okrem Groinea, ktory bol "hviezdou" v polovici 80. rokov vo Francuzsku (ale ani vtedy nie tak velkou ako motorkari a piloti aut) je kategoria kamionov dlhodobo popularna (v zmysle najakej vacsej skupiny ludi, ktori to sleduju a preto su pre media zaujimavi) len v troch lokalitach: Nizozemsko, CZ + SK, a Rusko (+ mozno este niektore krajiny byvaleho ZSSR - takze rovnaky trh). Aj v NL a CZ+SK to uz asi nie je masova vec - skor sme take tvrde jadro, kde je vyznamna cast ludi, ktori si zvykli na Dakar vdaka menam Karel Loprais, Jiri Moskal, Jan de Rooy v 80. a zaciatkom 90. rokov. V ostatnych krajinach je to A.) nulova zalezitost B.) uplne okrajova zalezitost C.) spestrenie zaberov vo forme: "aha aka atrakcia - obrovsky rallye-kamion". Krasne to vidiet uz na francuzskych knihach k starym dakarom - je tam presne tento pristup! Vo vacsine sveta su dakarske kamiony jednoducho uplne minoritna zalezitost.
To potom vedie k tomu, ze v kamionoch nie su vpodstate ani velke sponzorske peniaze. A akonahle tam nemas silnych sponzorov, ktori chu byt zakonite vidiet - nie je ani velky zaujem vysielat kamiony.
Marko: do jisté míry je to logické a dá se s tím souhlasit, ale na druhou stranu mi to přijde divné... Možná je to tím, že my Češi jsme objevili Dakar především díky kamionům (Liaz) a posléze se k těm (cituji: "zasr. Jablonečákům" ) přidala i kopřivnická Tatra. A tak máme dnes na kategorii kamionů jiný náhled, než např. naši západní sousedé z Německa, pro které hraje prim VW. Žijeme v těžké době, je složité získat sponzory atp., ale přesto si myslím, že kategorie kamionů není nezajímavá a že si zaslouží mnohem větší pozornost. V současné době vidím jako jediné možné řešení, pro nalákání sponzorů a objektivů kamer, tým Kamaz. Disponuje obrovským zázemím, skvělou technikou i dostatkem financí na to, si udělat renomé jako již zmíněný VW. A třeba si i nějaký ten čas zaplatit. Zatím je tam Red Bull, třeba přitáhnou časem i dalšího velkého partnera, který bude chtít vidět a už by to byla záminka pro větší a důstojnější prostor ve vysílacím čase. Předpoklad by byl samozřejmě takový, že se kamery zaměří i na další závodníky a že se stane kategorie kamionů populárnější... Všechno souvisí se vším, kdyby Tatra dodávala auta pro pořadatele, samotná ASO by měla tendenci "svá" auta propagovat v záběrech... Ale je to jen úvaha růžového světa, pochopitelně, realita je jiná a bohužel ne tak růžová. Pozitivem aspoň je, že kamiony dostávají, oproti letům minulým, více prostoru.
Adam: oficiálně jich je 25... http://www.dakar.com/us/DAKAR/2010/stag ... stage.html
Coudy: Myslim, ze si tam spomenul aj ten kluc k tomuto problemu. Teda, ze pre nas, ktori sme v byvalom Ceskoslovensku (alebo pre mladsie rocniky v Cesku) vyrastli na kamionoch je to ine. My to vnimame inak, nez vacsina sveta. Pre nas to bola vzdy taka vykladna skrina. Lenze ti Nemci, Anglicania, Francuzi,...mali v prvom rade aj ine moznosti. Pre nich je vykladna skrina trebars MS Rallye, alebo F1. Oni mali sirsi zaber toho na com vyrastali - s akymi zasadnymi uspechmi sa dokazali na medzinarodnej scene identifikovat. A ak aj niekto holdoval Dakaru, bolo to skor v podani Renaultu, Peugeotu, Citroenu, Porsche, Mitsubishi a nie v podani nakladakov. Potom tu oziva ten rozpor medzi tym, ze mi vnimame nakladaky ako dolezitu (najdolezitejsiu) sucast Dakaru, a realitou zbytku sveta - kde to tak nie je. Ja som tu krutu pravdu pochopil, ked som sa postupne od Tatry a Dakaru posuval k inym teamom a odvetviam. Ako ista "referencia" toho pri com som "zacinal" to fungovalo celkom dobre - ale na rozdiel od mojho nadsenia pre kamiony ho na zapade nikto neprezival (logicky) tak hlboko ako ja - dokonca som niekedy dostal otvorene pocitit, ze tie nakladne sutazne stroje je (pre vacsinu) taky okrajovy svet.
A Kamazy - s tym mozem suhlasit. Takmer. Vpodstate vdaka bohu za ne. Ich nasadenie a uroven (asi aj ich povod a financie, ktore do toho davaju) je sprevadzana urcite vyssim zaujmom o ne. Cim tahaju celu kategoriu. Faktom je, ze odkedy je tu snura vitazstiev Kamazov, zlepsila sa v globale informovanost o kategorii kamionov v porovnani s predchadzajucim obdobim (vratane rokov, kedy vladol K.Loprais). Teraz je len otazkou, ci to ASO dokaze vyuzit a urobi z toho nejaky "odrazovy mostik" pre nieco este lepsie (alebo to aspon udrzi). Alebo sa to cele vrati do starych kolaji, ked sa skonci "spanila jazda" Kamazov.
Este poznamocka k tomu Red Bullu - myslim, ze prave oni to dost tahaju (ako poznam Mateschitza, vramci sponzoringu kamazov si po druhej linke zaroven presadil u organizatora/promotera aj to, aby to logo bolo vidiet na fotkach aj v TV). Myslim si, ze ale hlavne kvoli obchodnym zaujmom na velkom ruskom trhu - kde je team Kamaz-Master velmi popularny. Pre ostatny svet ma hlavne silny sponzorring u VW a motorkarov.
sorry za dlhy text - uz sa pokusim pisat kratsie.
A Kamazy - s tym mozem suhlasit. Takmer. Vpodstate vdaka bohu za ne. Ich nasadenie a uroven (asi aj ich povod a financie, ktore do toho davaju) je sprevadzana urcite vyssim zaujmom o ne. Cim tahaju celu kategoriu. Faktom je, ze odkedy je tu snura vitazstiev Kamazov, zlepsila sa v globale informovanost o kategorii kamionov v porovnani s predchadzajucim obdobim (vratane rokov, kedy vladol K.Loprais). Teraz je len otazkou, ci to ASO dokaze vyuzit a urobi z toho nejaky "odrazovy mostik" pre nieco este lepsie (alebo to aspon udrzi). Alebo sa to cele vrati do starych kolaji, ked sa skonci "spanila jazda" Kamazov.
Este poznamocka k tomu Red Bullu - myslim, ze prave oni to dost tahaju (ako poznam Mateschitza, vramci sponzoringu kamazov si po druhej linke zaroven presadil u organizatora/promotera aj to, aby to logo bolo vidiet na fotkach aj v TV). Myslim si, ze ale hlavne kvoli obchodnym zaujmom na velkom ruskom trhu - kde je team Kamaz-Master velmi popularny. Pre ostatny svet ma hlavne silny sponzorring u VW a motorkarov.
sorry za dlhy text - uz sa pokusim pisat kratsie.
reportáže na eurosportu fakt stojej za prd.Auta 20 minut,motorky 20 minut a trucky jen 5 minut vysílání.Poslední dva dny nestihnou ani výslednou tabulku a přitom tam má čt svůj štáb.Proč neudělají své aktuální reportáže z bivaku?Na čt4 pár záběrů bylo třeba na missku a krátký rozhovor to je vše.Škoda.U nás jsou kamiony sledovaný proto že soutěží nejen české posádky,ale i české náklaďáky.U osobáků a motorek jde jen o posádky,ale se škodovkou nejedou takže většina lidí se o nich ani nedozví nebo je nezajímají.Jen tady na foru jsou zasvěcení lidé a řeší se zde vše kolem Dakaru.To je bezva.Mám i podezření,že pár novinářů čerpá z tohohle fora
- Tomáš Matyska
- Příspěvky: 1897
- Registrován: ned bře 11, 2007 6:13 pm
- Bydliště: Plzeň-sever
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot], Semrush [Bot] a 36 hostů