Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
-
- Příspěvky: 1642
- Registrován: stř bře 01, 2006 9:28 am
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
DAKAR 2011 první zprávy
Sotva Dakar skončil, už se spekuluje o jeho návratu do Afriky. V různých dobách se vynořují různé zprávy, které posouvají misku vah na jednu či druhou stranu…
Oficiálně jsou však šance obou kontinentů rozloženy rovnoměrně v poměru 50/50.
Pořadatelé se hodně zajímají o názor soutěžících a většina hlasů dnes mluví pro návrat do Afriky. Jedno je jisté, do své původní lokace s cílem na břehu Růžového jezera se legendární soutěž ještě dlouho nepodívá. Bezpečnostní rizika přetrvávají a fakt, že po trase dokáže přejet komorní a prakticky neznámý Africa race, neznamená, že by se to podařilo i globálnímu fenoménu jménem Dakar.
Přitom se poslední Dakar povedl. Organizačně i logisticky vše klapalo o dvě třídy lépe než v roce 2009. Pořadatelé nerušili etapy, vhodně nadávkovali náročnost i délky speciálek, oddělili motocyklovou trasu. Diváků už tolik nebylo. Jenže Evropané se nechtějí trmácet s technikou na druhý konec zeměkoule, Afrika je pro ně mnohem schůdnější.
Už v roce 2008 se spekulovalo o africké trase na území Tuniska, Libye a Egypta. Všechny země jsou na africké poměry relativně bezpečné, leč rozhodně nejsou uchráněny před možnými spáry teroristických organizací. Dakar tudy vedl v roce 2003 a i když nabídl možná nejkrásnější dunové scenérie v celé dekádě, trochu mu chyběl duch Růžového jezera. Teď stojí konání Dakaru 2011 v těchto zemích na stole jako reálná varianta. Podle francouzského tisku by v takovém případě start dozajista proběhl ve Francii, možná dokonce v Monte Carlu, kde startovala i loňská cyklistická Tour de France. Pak by se přesunula do lodí do Tunisu, odkud by se několika smyčkami dostala až do Egypta, možná by se dokonce do tuniské metropole mohla vrátit zpět. V roce 2003 byla soutěž ovšem okořeněna o dosud nepoznaný přesun přes hory na Sinaji, ty jí dodali velmi peprné koření.
Proti tomu stojí Jižní Amerika. Chybí jí tradice, obvyklý dakarský duch, ale nabízí finanční zázemí, bezpečnost, civilizaci, vynikající tratě, atraktivní lokalitu. Obě země podle francouzského tisku letos pořadatelům nasypaly přes 6 milionů dolarů sponzorských peněz, kterými byla pokryta hlavně přepava techniky lodí. Mluví se o tom, že Chile je připraveno nabídnout až 7 milionů dolarů a Argentina minimálně 4 miliony. Pořadatelé prý ve snaze předejít únikům soutěžících, kteří už do Jižní Ameriky nechtějí, chtějí ze sponzorství jednotlivých zemí štědře dotovat i startovné, které by snad prý mohlo dosáhnout i symbolických hodnot. Kdo ví…
Okolo poloviny února má proběhnout první jednání A.S.O. a jihoamerických zemí. A není vyloučeno, že rozhodnutí padne ještě v únoru.
Jiří Vintr
Oficiálně jsou však šance obou kontinentů rozloženy rovnoměrně v poměru 50/50.
Pořadatelé se hodně zajímají o názor soutěžících a většina hlasů dnes mluví pro návrat do Afriky. Jedno je jisté, do své původní lokace s cílem na břehu Růžového jezera se legendární soutěž ještě dlouho nepodívá. Bezpečnostní rizika přetrvávají a fakt, že po trase dokáže přejet komorní a prakticky neznámý Africa race, neznamená, že by se to podařilo i globálnímu fenoménu jménem Dakar.
Přitom se poslední Dakar povedl. Organizačně i logisticky vše klapalo o dvě třídy lépe než v roce 2009. Pořadatelé nerušili etapy, vhodně nadávkovali náročnost i délky speciálek, oddělili motocyklovou trasu. Diváků už tolik nebylo. Jenže Evropané se nechtějí trmácet s technikou na druhý konec zeměkoule, Afrika je pro ně mnohem schůdnější.
Už v roce 2008 se spekulovalo o africké trase na území Tuniska, Libye a Egypta. Všechny země jsou na africké poměry relativně bezpečné, leč rozhodně nejsou uchráněny před možnými spáry teroristických organizací. Dakar tudy vedl v roce 2003 a i když nabídl možná nejkrásnější dunové scenérie v celé dekádě, trochu mu chyběl duch Růžového jezera. Teď stojí konání Dakaru 2011 v těchto zemích na stole jako reálná varianta. Podle francouzského tisku by v takovém případě start dozajista proběhl ve Francii, možná dokonce v Monte Carlu, kde startovala i loňská cyklistická Tour de France. Pak by se přesunula do lodí do Tunisu, odkud by se několika smyčkami dostala až do Egypta, možná by se dokonce do tuniské metropole mohla vrátit zpět. V roce 2003 byla soutěž ovšem okořeněna o dosud nepoznaný přesun přes hory na Sinaji, ty jí dodali velmi peprné koření.
Proti tomu stojí Jižní Amerika. Chybí jí tradice, obvyklý dakarský duch, ale nabízí finanční zázemí, bezpečnost, civilizaci, vynikající tratě, atraktivní lokalitu. Obě země podle francouzského tisku letos pořadatelům nasypaly přes 6 milionů dolarů sponzorských peněz, kterými byla pokryta hlavně přepava techniky lodí. Mluví se o tom, že Chile je připraveno nabídnout až 7 milionů dolarů a Argentina minimálně 4 miliony. Pořadatelé prý ve snaze předejít únikům soutěžících, kteří už do Jižní Ameriky nechtějí, chtějí ze sponzorství jednotlivých zemí štědře dotovat i startovné, které by snad prý mohlo dosáhnout i symbolických hodnot. Kdo ví…
Okolo poloviny února má proběhnout první jednání A.S.O. a jihoamerických zemí. A není vyloučeno, že rozhodnutí padne ještě v únoru.
Jiří Vintr
Naposledy upravil(a) spida dne čtv úno 11, 2010 11:46 pm, celkem upraveno 1 x.
Tak...po kategoriach motoriek a aut uz mame ohlasenu cinsku ucast na Dakare aj v kategorii kamionov. Znacka Shaanxi v roku 2009 odstartovala tovarensky znackovy pohar Shaanxi Auto Desert Challenge, ktory bude v roku 2010 pokracovat druhym rocnikom. Po skonceni Dakaru 2010 vedenie automobilky potvrdilo, ze cielom tejto aktivity je vyvoj kamionov a vyber posadok pre Dakarsku rallye. Este vsak nie pre rok 2011, ale az pre roky 2012-2013. Dovtedy bude bezat program Shaanxi Auto Desert Challenge ako systematicka priprava techniky a ludi.
http://www.sxqc.com/modules/contents_8/ ... .8.8yl.bmp
http://www.sxqc.com/modules/contents_8/ ... .8.8xx.bmp
http://www.truckracing.cn
Na obzore su tak dalsie "preteky v zbrojeni", pretoze sa da len tazko predpokladat, ze cinania by chceli dlhodobo robit "sekundanta" teamu Kamaz. Myslim, ze ich ucast na Dakare sa skor alebo neskor zvrhne v statnu reprezentaciu (aj tlacova sprava Shaanxi hovori o narodnom teame) so vsetkym, co s tym suvisi. Akurat, vzhladom k ambiciam cinanov a ich moznostiam do toho asi zacne tiect podstatne viac penazi ako v pripade Kamazov. Uz forma tej dlhodobejsej pripravy napoveda, ze to beru velmi vazne a ze to nebude taka "strelba odboku" ako v pripade ucasti osobakov (aj ked tie tiez absolvovali nejaku cinsku obdobu Dakaru - akurat, ze pomerne slabo obsadenu.)
http://www.sxqc.com/modules/contents_8/ ... .8.8yl.bmp
http://www.sxqc.com/modules/contents_8/ ... .8.8xx.bmp
http://www.truckracing.cn
Na obzore su tak dalsie "preteky v zbrojeni", pretoze sa da len tazko predpokladat, ze cinania by chceli dlhodobo robit "sekundanta" teamu Kamaz. Myslim, ze ich ucast na Dakare sa skor alebo neskor zvrhne v statnu reprezentaciu (aj tlacova sprava Shaanxi hovori o narodnom teame) so vsetkym, co s tym suvisi. Akurat, vzhladom k ambiciam cinanov a ich moznostiam do toho asi zacne tiect podstatne viac penazi ako v pripade Kamazov. Uz forma tej dlhodobejsej pripravy napoveda, ze to beru velmi vazne a ze to nebude taka "strelba odboku" ako v pripade ucasti osobakov (aj ked tie tiez absolvovali nejaku cinsku obdobu Dakaru - akurat, ze pomerne slabo obsadenu.)
Naposledy upravil(a) Marko dne stř bře 10, 2010 12:07 pm, celkem upraveno 1 x.
No tak já myslim že motor JAMZ z Kamazu neni žádnej zázrak. Je to průměrnej motor ostatně jako většina dílů v Kamazu. Jen Kamaz jako vozidlo je šťastně poskládanej plus um řidičů z něj dělá to co je.
Možná změna motoru v CDT Tatrách je zajímavá věc. Jen by mě zajímalo nad jakou značkou uvažují. Že by třeba CAT jako je v Ginafu? Myslim že dobrej by byl Cummins. No a nebo hodně utopická verze: Všichni vědí že v Tatře se vyvíjí nový motor s common railem, kterej se musí otestovat. Takže třeba taková nová V12 s el. vstřikováním by byla "jen" otázkou dohody a finančních prostředků. Další 100% Tatra by se všem určitě líbila.
Možná změna motoru v CDT Tatrách je zajímavá věc. Jen by mě zajímalo nad jakou značkou uvažují. Že by třeba CAT jako je v Ginafu? Myslim že dobrej by byl Cummins. No a nebo hodně utopická verze: Všichni vědí že v Tatře se vyvíjí nový motor s common railem, kterej se musí otestovat. Takže třeba taková nová V12 s el. vstřikováním by byla "jen" otázkou dohody a finančních prostředků. Další 100% Tatra by se všem určitě líbila.
Jo to máš určitě pravdu. Byly to spíš takový rádoby možnosti. Pokud Tatra tak jedině V8 ale ta zas nemá parametry. Jenže kterej motor je stejně těžkej jako Deutz a zároveň má stejný nebo lepší parametry? Ani ten Cummins neni žádnej chudák a to je to šestiválec a o CAT C18 ani nemluvě. To by jedině museli šahnout po nějakym šestiválci ala Iveco nebo MAN nebo že by Navistar nebo třeba CAT C16? Ale Tatra se šestiválcem to by bylo barbarství to by snad neudělali
Nejlepší motor co se výkonu a průběhu krouťáku týče měl na Silk Way údajně de Rooy a to je 13 l šestiválec, váha v pohodě, tak bych se nedivil, kdyby touto cestou šli taky. Ten MaxxForce od Navistaru mě napadl taky, to by dávalo alespoň smysl, když se chystají společné projekty. A váhově je OK. Ale nechme se překvapit, snad brzy v CDT něco vypustí, ať tu nemusíme zase dlouze spekulovat.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 hostů