Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

Dovolil jsem si sepsat pár svých dojmů z Valkenswaardu... |už to není tak jednostranně pozitivní povídání jako v minulých letech:

https://www.motormix.cz/clanek/valkensw ... paky/11283
sob lis 05, 2016 2:44 pm

laik
Příspěvky: 2575
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Příspěvek

Díky!
sob lis 05, 2016 4:10 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Zajímavá informace ohledně nových pravidel týkajících se možnosti posunutí motoru při dodržení min. zatížení přední nápravy. Kromě nových Renaultů to má takto řešené tedy i Kolomajzův Phoenix?
sob lis 05, 2016 6:35 pm

Uživatelský avatar
jsafra
Příspěvky: 732
Registrován: úte pro 01, 2009 12:11 am
Bydliště: Pardubice

Příspěvek

Využila toho Buggyra ?
sob lis 05, 2016 7:48 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Příspěvek

Dle článku Jirky Vintra ano...
sob lis 05, 2016 8:47 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

No, co jsem slyšel, měl to tak údajně i Valtrův Phoenix - 1550 mm, nicméně nemám to ověřeno. V knize je samozřejmě 1400 mm. I tak, když jsem kreslil model, přišel mi při dodržení všech proporcí motor nějak podezřele vystrčenej zpod zadní části kabiny... Nicméně na modelu je 1400 mm, dokud nebudu mít potvrzeno něco jiného.

Jinak na žádném z holandských kamionů jsem posun motoru za tuto hranici nezaznamenal. To možná tak bude po přestavbě de Rooyových strojů na rok 2018.
sob lis 05, 2016 11:07 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Díky za odpověď!
ned lis 06, 2016 1:33 am

JAN B
Příspěvky: 973
Registrován: sob led 23, 2010 3:49 pm
Bydliště: VELKE ALBRECHTICE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jiří Vintr: Jaký model?
ned lis 06, 2016 9:04 am

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

Jinak dle stejného principu je navržen taky nový Franta od Macíků.

JAN B: Můj.
ned lis 06, 2016 9:24 am

Brabo
Příspěvky: 205
Registrován: úte dub 08, 2014 3:05 pm
Bydliště: kraj liberecký

Příspěvek

Tak honem s tím posunutým motorem urvat nějaké uspěchy, dokud to holanská konkurence ještě nemá.
ned lis 06, 2016 11:11 am

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No je to sice hezká věc ale nebude tam moc prostoru pro experimenty. Pokud má být na přední nápravě 4600 Kg jestliže je motor dále než 1400 mm, tak to znamená startovní hmotnost kamionu při rozložení 50/50 (což třeba Phoenix údajně měl) 9200 Kg.
Vzhledem k tom, že Tatra je lehká, tak tam moc nějaký šoupání motorem nepřipadá v úvahu. :wink: Ledaže by si na přejímky napustili přední gumy vodou. :lol: :lol:
Filip Nikl
ned lis 06, 2016 1:39 pm

Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3888
Registrován: úte lis 06, 2012 2:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Příspěvek

Tatra je lehká :?: Já měl za to že je oproti klasické koncepcí díky rouře a dalším věcem težší jak pevné nápravy :D
ned lis 06, 2016 2:54 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No to bývávalo možná tak za dob slávy Karla Lopraise a tak nějak se to říká. Ale to už tak nějak 4 - 5 let neplatí. Naše Dakarka v plný polní natankovaná když ji tenkrát vážili na přejímkách na SWR měla asi 8650 kg. Na Baja soutěže kde není minimální limit 8500 kg, tak se dalo dostat asi na 8200 kg.

Fat Boy i Phoenix budou asi trochu těžší protože jsou delší, ale určitě budou mít pod 9 tun. Všichni žebřiňákoví konkurenti mají přes 9 tun. Ono všechny ty výstuhy aby se to nerozsypalo něco váží. :wink:
Filip Nikl
ned lis 06, 2016 3:36 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

Ano ano, přesně tak. Ten motor Volvo v tom Renaultu je poměrně robustní, takže nějaký prostor pro šoupání tam byl. U Macíků zase dokázali do Franty motor uložit významně níž, s dobrým vlivem na jízdní vlastnosti.

A jinak byste se divili - možná nejlehčí tatru má Bonver, tam je to i trochu problém vejít se do limitu.
ned lis 06, 2016 4:02 pm

laik
Příspěvky: 2575
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Příspěvek

Volvo? To jsem z toho jelen! Já myslel, že je tam "Renault DXI 13 připraven od MKR Technology". EDIT: Teď se dívám, že by to mělo být totéž jako VOLVO FH 13 460...

Ona to bude úlitba čumákům. Maj dlouhou kapotu, tudíž motor možno vzaději, půlka hmotnosti auta ale pořád musí spočívat na přední nápravě.
ned lis 06, 2016 4:05 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 68 hostů