Stránka 33 z 39

Napsal: ned lis 06, 2016 5:13 pm
od nero
Spíš úlitba trambusům, ne? :wink: U kapoťáků lze snadno dosáhnout rozložení vah 50:50 i u nenatankovaného auta. Nádrž proto může být uprostřed a tento poměr se během závodu nemění. U trambusů se cpe nádrž nad zadní nápravu, aby se auto dorovnalo. Během závodu se zatížení zadní nápravy snižuje, nastavení tlumičů zůstává a auto se začíná chovat jinak. Zavedením pravidla 4.600 kg na přední nápravě se lehký nenatankovaný kapoťák na rozložení 50:50 nedostane, bude tedy potřeba přesunout váhu na předek. Pokud se toto pravidlo bude kontrolovat jenom při přejímkách, kde každý natankuje do plna, tak se samozřejmě nic nezmění, ale vozidlo by mělo pravidla splňovat v každý okamžik závodu, i po dojezdu etapy s prázdnou nádrží. Dost ale pochybuju, že to někdo bude kontrolovat.

Napsal: ned lis 06, 2016 6:04 pm
od laik
Ja si to vykladal tak, ze napriklad buggyracky auta uz 50:50 (nebo zamerne 60:40, plete se mi) mely, takze trambusum by to nijak neprospelo. Krom tedy Tebou vzpominanyho ubytku paliva vzadu vozu, na to jsem nepomyslel. Zatimco kapotaky muzou legalne mit motor pod kabinou. Povinna zatez vpredu zamezi umistovani motoru uplne doprostred.

Kdyz uz jsme u toho, vzpomenme queen a jeji nadrze pod dverma.

Napsal: pon lis 07, 2016 9:30 am
od filip 90
No ale ono to takhle není. Kapoťáci mohli mít motor rovněž 1400 mm, to že to vycházelo pod kabinu je náhoda. Ona ta kapota je v podstatě tak trochu způsob jak obejít ten předpis o poloze kabiny. S motorem se šoupat nedalo, tak se posunula kabina dozadu dle potřeby a před to se dala kapota, pod kterou nic nebylo. Tak nějak se to nabastlilo aby to vypadalo jako sériovka, nebo ta hrana čumáku byla těch 900 mm od osy přední nápravy a ono to nějak prošlo.

Trambusky tak byly znevýhodněny. Teď si trambusky mohou posunout motor dozadu dle potřeby a tím vyvážit tu nutnost mít kabinu nad přední nápravou.

Napsal: pon lis 07, 2016 10:02 am
od nero
Ten motor si podle nových pravidel možná budou dozadu nakonec posunovat i kapoťáky, pokud jim to umožní jeho uložení níže na rámu a tím pádem i nižší těžiště. Předek pak dotíží jinými součástkami.

Napsal: pon lis 07, 2016 10:11 am
od laik
Třeba se nakonec dočká kariéry i ten Leoš.


Jinak díky za objasnění, pánové.

Napsal: pon lis 07, 2016 1:52 pm
od Brabo
Jj, též díky za super příspěvky v diskuzi.

Napsal: úte lis 15, 2016 8:50 pm
od jerab
Další dakarská akce před odjezdem.
https://www.facebook.com/events/204423803334561/

Napsal: pon pro 05, 2016 8:54 pm
od Lumír Vavrečka
Křest knihy Racing´n´roll-Straka, Vrátný. Kniha už vyšla, je tam i pár čb fotek z Dakaru:

http://www.knihcentrum-ostrava.cz/912-v ... togramiada

Napsal: úte led 17, 2017 8:10 pm
od laik
Máte někdo info, zda bude nebo nebude v Roudnici letos beseda s účastníkama?

Napsal: úte led 17, 2017 8:38 pm
od herrywood

Napsal: stř led 18, 2017 9:52 am
od jirkas
laik:
https://www.kzm-roudnicenl.cz/detail-akce-156737.html, ale nepíšou zda bude přítomný Martin Kolomý. Vloni a předloni to avizovali.

Napsal: stř led 18, 2017 10:03 am
od tatra 4x4
Vždyť to máš na plakátu i v tom videu uvedeno, že s jezdcem Martinem Kolomým :wink:

Napsal: stř led 18, 2017 12:00 pm
od jirkas
Aha, tak po zmínce o plakátu jsem se podíval na stránku přes telefon a už vidím i ten plakát. Na pracovním PC jsou některé obrázky firewallem blokovaný. Dík za upřesnění. ;-)

Kdo se chystá z fóra? Že bychom seděli pohromadě.

Napsal: čtv led 19, 2017 8:09 am
od TP
Všimnul jsem si na videu (doufám že dobře) že je Tatra Buggyra na bubnech a tuším že Fetboy byl v předu na kotoučích a MK kvůli tomu jednou nedojel Dakar.Kotoučová náprava se nepovedla a nebo co je důvod návratu bubnů?

Napsal: čtv led 19, 2017 8:20 am
od Adjunkt
Tady máš obrázek, na čem jezdí :) A tuším, tu někdo psal, že to mají na obou nápravách...
https://flic.kr/p/PPkEUv
https://flic.kr/p/PLyZc5