Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
-
- Příspěvky: 338
- Registrován: pon lis 15, 2010 12:38 pm
- Bydliště: U Mraveniště 1
Kdesi jsem četl článek s nějakým rozhovorem s Karlem L. Tam bylo jasně řečeno že dřív vyhrával ten kdo uměl při závodě zároveň pošetřit auto (ideálně tak aby se rozpadlo metr za cílovou čárou). Dneska je to ale jinak. Auta vydrží cokoliv (navíc se servisem jaký předvádí kamaz nebo VW) a problém je aby to vydržela posádka. Myslím že letošní Dakar je toho jenom důkazem.
-
- Příspěvky: 1506
- Registrován: stř bře 01, 2006 10:48 am
- Bydliště: Starý Plzenec-Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
"Nesmyslná monnstra s výkonem 1000 koní" Neslyšel sem to už někde? Ale ano, v 80. letech u Peugeotů T16 a DAFu Twinpoweru.
Bohužel, zatímco první ročník dakaru dokončil i Renault z meziválečného období, pak tobylo jen o penězích. A to není až ted v Argentině. To už je od osmého ročníku, kdy umřel Sabine. A tovární týmy nejsou fenomén současné doby. Před VW Kamazem tu byly Mitsubishi, Citroën, Peugeot, Mercedes-Benz, Porsche a MAN.
Původní duch dakaru vymyzel tak před 35. lety. A ne jen tím, že se přesunul do Ameriky
Bohužel, zatímco první ročník dakaru dokončil i Renault z meziválečného období, pak tobylo jen o penězích. A to není až ted v Argentině. To už je od osmého ročníku, kdy umřel Sabine. A tovární týmy nejsou fenomén současné doby. Před VW Kamazem tu byly Mitsubishi, Citroën, Peugeot, Mercedes-Benz, Porsche a MAN.
Původní duch dakaru vymyzel tak před 35. lety. A ne jen tím, že se přesunul do Ameriky
Já bych s tím hodnocením letošního Dakaru počkal min. do doby, než se odjedou etapy v Atacamě. Je fakt, že úvod byl hodně rallyový, ale jízda v písku už možná bude ta stará klasika (ikdyž v případě Atacamy dost specifická). A letos by toho písku mělo být vrchovatě. Možná, že až pak uvidíme ty časový ztráty, tak si budeme říkat, že v té první části bylo kvůli pár minutám nebo dokonce vteřinám úplně zbytečné tlačit na pilu.
-
- Příspěvky: 716
- Registrován: sob úno 09, 2008 7:03 pm
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Debata o vývoji a zmenách dakarskej rally je na veľmi dlho, argumentov pre aj proti je mnoho a tie najdôležitejšie z nich zhrnul Marko vo svojom článku, ktorý som mal tú česť čítať a dúfam, že čoskoro si ho budete môcť prečítať aj vy ostatní.
To najpodstatnejšie čo vám povie asi každý milovník starého Dakaru je, že treba vrátiť všetky vozidlá do súťaže. Aj kamióny a to vrátane ťažkej asistencie. Dakar sa však uberá presne opačným smerom. Traz vstupujem na tenký ľad, informácia je prebratá z webu, predpis ASO som nečítal. Ale rýchle asistencie majú tento rok povolené odkloniť sa od trasy a ísť jednoduchšou cestou... Toto je podľa mňa aboslútny nezmysel, ktorý posádkam dovoľuje auto ničiť ešte viac ako doteraz, lebo asistencia sa k nim dostane skôr.
Keď pozerám na videá z Africa Eco Race, prepadá ma nostalgia a hovorím si "TOTO JE DAKAR" Všetko má svoje pre aj proti, Južná Amerika má čo ponúknuť a nehneval by som sa ak by tam Dakar pár rokov zostal. Chcelo byt však zmenu štýlu.
To najpodstatnejšie čo vám povie asi každý milovník starého Dakaru je, že treba vrátiť všetky vozidlá do súťaže. Aj kamióny a to vrátane ťažkej asistencie. Dakar sa však uberá presne opačným smerom. Traz vstupujem na tenký ľad, informácia je prebratá z webu, predpis ASO som nečítal. Ale rýchle asistencie majú tento rok povolené odkloniť sa od trasy a ísť jednoduchšou cestou... Toto je podľa mňa aboslútny nezmysel, ktorý posádkam dovoľuje auto ničiť ešte viac ako doteraz, lebo asistencia sa k nim dostane skôr.
Keď pozerám na videá z Africa Eco Race, prepadá ma nostalgia a hovorím si "TOTO JE DAKAR" Všetko má svoje pre aj proti, Južná Amerika má čo ponúknuť a nehneval by som sa ak by tam Dakar pár rokov zostal. Chcelo byt však zmenu štýlu.
S tím vývojem Dakaru, respektive odklonem od původních idejí, také nesouhlasím, psal jsem to již ráno do diskuse sem:
http://sport.idnes.cz/dakar-je-take-zav ... rsport_mah
Ale asi platí Cimrmanovské: Můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak jediné, co se s tím dá dělat...
http://sport.idnes.cz/dakar-je-take-zav ... rsport_mah
Ale asi platí Cimrmanovské: Můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak jediné, co se s tím dá dělat...
Zahrabal se sám, ven ho tahají dva.
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Podle mého názoru nepůjde tento trend zvrátit, není vůle na ASO. Chtějí tu rallye atraktivnější, rychlejší, což s sebou rovnou nese víc doprovodů, víc mechaniků, víc peněz ze startovného... Kdyby všechno jelo po ose, muselo by se všechno uskrovnit, a to není v zájmu nikoho. Snad jen nostalgiků... byť připouštím, že i mně se na ty záběry z Afriky moc hezky dívá a dodnes jsem rád, že jsem ještě jeden ročník v Africe mohl osobně zažít, byť nebyl rozhodně z nejlepších.
-
- Příspěvky: 338
- Registrován: pon lis 15, 2010 12:38 pm
- Bydliště: U Mraveniště 1
Rychlá rally = atraktivní rally = peníze, peníze, peníze. Tenhle trend určitě nikdo nezvrátí. Jediné co by se asi za současných podmínek dalo udělat je vypsat kategorii bez asistence (veškeré) - Co si vezeš to máš. Jenže... ikdyž by se jednalo o nehodnotnější kategorii co se týče nějakého "sportovního" výkonu byla by naprosto nezajímavá - bytelná ale pomalá auta, opatrná jízda atd. Výledek by byl zase jenom ten že by byl těmto vozům poskytovám pouze menší prostor což znamená i méně poblicity a následně méně peněz od sponzorů.... takže časem by třeba nebyli ani posádky které by se do této kategorie chtěli hlásit. Nehledě na to že by se jednalo taky o dost nebezpečný podnik. Řídit 6h v plném nasazení, pak další x h přesun do bivaku, po dojezdu lehnout pod auto a do rána na mě makat a znovu za volant. Jezdecké chyby a následná zranění by na sebe nedaly dlouho čekat.
- Tomáš Matyska
- Příspěvky: 1897
- Registrován: ned bře 11, 2007 6:13 pm
- Bydliště: Plzeň-sever
Tak jsem se konečně prokousal Vašimi příspěvky za posledních 20 hodin a taky zareaguju.
Ad Kolomého osádka: Doufám, že to bude OK, Jarda Lamač je na tom asi hodně špatně a jen tak se asi na Dakar nevrátí. A Martin? Uvidíme. Každopádně přeju hodně štěstí!!!
Ad Aleš a jeho výroky. Souhlasím s tím, že je tady možná příliš tvrdá kritika na jeho osoby a výroky. Aleš je závodník a je logický, že chce jet a adrenalin se postará o ty, podle Vás, velkohubé kecy. Je sice pravda, že třeba Tomáš Tomeček, nebo Martin Macík vždy vystupovali spíše skromně, ale to je mimo jiné i o prioritách. Když jel na DAKAR TT, tak do médií říkal, že je pro něj hlavní dojet a bude spokojen. Aleš natvrdo říká, že chce dojet, ale současně udělat výsledek. A já osobně mu to nezazlívam. Je zdravě sebevědomý a vzhledem k jeho věku dokáže být i rychlý. A občas taky udělá chybu, ale tu udělal třeba i Bekx a jak je zkušená celá jeho posádka. To se prostě stává. To že Aleš předevčírem řekl, že zůstal na KAMAZy sám nehodnotím, protože hodnotit jednu větu, vystřiženou z rozhovoru a tím pádem totálně vytrženou z kontextu je blbost. Navíc ukážou další etapy. Zatím ten jeho výrok sedí. Je jedinej, kdo Kamazům alespoň vidí na záda. A zatim zblízka.
Ad Kolomého osádka: Doufám, že to bude OK, Jarda Lamač je na tom asi hodně špatně a jen tak se asi na Dakar nevrátí. A Martin? Uvidíme. Každopádně přeju hodně štěstí!!!
Ad Aleš a jeho výroky. Souhlasím s tím, že je tady možná příliš tvrdá kritika na jeho osoby a výroky. Aleš je závodník a je logický, že chce jet a adrenalin se postará o ty, podle Vás, velkohubé kecy. Je sice pravda, že třeba Tomáš Tomeček, nebo Martin Macík vždy vystupovali spíše skromně, ale to je mimo jiné i o prioritách. Když jel na DAKAR TT, tak do médií říkal, že je pro něj hlavní dojet a bude spokojen. Aleš natvrdo říká, že chce dojet, ale současně udělat výsledek. A já osobně mu to nezazlívam. Je zdravě sebevědomý a vzhledem k jeho věku dokáže být i rychlý. A občas taky udělá chybu, ale tu udělal třeba i Bekx a jak je zkušená celá jeho posádka. To se prostě stává. To že Aleš předevčírem řekl, že zůstal na KAMAZy sám nehodnotím, protože hodnotit jednu větu, vystřiženou z rozhovoru a tím pádem totálně vytrženou z kontextu je blbost. Navíc ukážou další etapy. Zatím ten jeho výrok sedí. Je jedinej, kdo Kamazům alespoň vidí na záda. A zatim zblízka.
Thierry Sabine by to tak nechtěl!!!
Jenže takhle to dělají na Dakaru těch cca 15dní amatérské posádky už 30let A jde to, ONI jsou důkazem. Jsou vyřerpaní, jedou třeba 20míst za továrnama, na soutěž shání peníze 1000x hůř, materiální zajištění v autě nebo popř v letadle. Nic víc. Jen dřina a vůle...
a podle mě by právě TOHLE měno být nazýváno Dakar.
a podle mě by právě TOHLE měno být nazýváno Dakar.
-
- Příspěvky: 338
- Registrován: pon lis 15, 2010 12:38 pm
- Bydliště: U Mraveniště 1
Ale já netvrdím že s tím nesouhlasím... jenže Dakar se začíná čím dál víc podobat MS WRC. Jedna (dvě) továrny které si vlastně jedou vlastní závod a pak zbytek světa kde probíhá nějaké závodění na které by se dalo koukat (bohužel nedá protože ho nikde pořádně neukážou).
Ale jak chcete změnit pravidla aby jel každý sám za sebe a jeden tým neměl třebas 5aut kteří pojedou všichni na jednoho?? To že někdo objetuje svůj "výsledek" pro někoho jiného je dobrá vůle a penzalizovat to mě je trošku proti srsti. Omezit by se dal snad jenom doprovodný servis v bivaku. Ale jak jsem říkal - opatrné = pomalé, pomalé = neatraktivní.
Mé nejoblíbenější Dakary stejně zůstanou 86´až 88´ (bez ohledu na výsledky našich). Honění se za sekundama na 9tis. km mě přijde jako nesmysl. Takhle když má člověk 3h ztráty a vpodstatě to nic neznamená.. to by byla věc Dneska stačí jedno zapadnutí nebo složitější defekt a téměř nemáš šanci na výsledek.
Ale jak chcete změnit pravidla aby jel každý sám za sebe a jeden tým neměl třebas 5aut kteří pojedou všichni na jednoho?? To že někdo objetuje svůj "výsledek" pro někoho jiného je dobrá vůle a penzalizovat to mě je trošku proti srsti. Omezit by se dal snad jenom doprovodný servis v bivaku. Ale jak jsem říkal - opatrné = pomalé, pomalé = neatraktivní.
Mé nejoblíbenější Dakary stejně zůstanou 86´až 88´ (bez ohledu na výsledky našich). Honění se za sekundama na 9tis. km mě přijde jako nesmysl. Takhle když má člověk 3h ztráty a vpodstatě to nic neznamená.. to by byla věc Dneska stačí jedno zapadnutí nebo složitější defekt a téměř nemáš šanci na výsledek.
Stačilo by mít všechna auta v závodě a bylo by... Žádná asfaltka kolem nebo dokonce snad dálnice. Nic takovýho. A taky omezení co do počtu doprovodných aut. Aby se nestalo, že na jeden truck budou dva kamiony... + omezení výkonu na hranici 600-700 koní by také nebylo od věci. Bohužel se to ale řítí někam, co nemá s Dakarem nic společného. A přitom stačí tak málo...
Já se také vrátím k výrokům Aleše a musím souhlasit s Tomášem Matyskou co napsal a že řelk že proti kamazům je sám tak on nelhal říkejme si co chceme ale je to bohužel pravda,Andréé,Míra to jsou borci ,Andree řídí špičkově ale sem tam nějaká hadička vzduchová,proklepanej drátek ,to vše jsou ztráty s kterými se na kamazy už nedá dotáhnout ,tak to prostě je.
Fandím všemu, co má alespoň jeden válec.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 58 hostů