Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Uživatelský avatar
Rickr
Příspěvky: 218
Registrován: stř srp 15, 2007 9:42 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Chrobáku, souhlas. Ty hodiny odstupů, nemající již druhý den valný význm byly symbolem Dakarů.
Potíž je v tom, že se situace změnila. Bloudění v poušti je možné tehdy, pokud závodníky nikdo neohrožuje. A to v Africe už není... A v JA zase už nejsou takové rozlohy bez lidí a orientačních bodů.

Ale zase z jiného soudku - on ten Dakar v JA má i něco do sebe - všimli jste si, kolik karambolů máme takřka on-line? Vždy se najde někdo, kdo tam fotí a točí - to bychom v Africe neměli :)
Zahrabal se sám, ven ho tahají dva.
stř led 05, 2011 6:18 pm

ateliersk
Příspěvky: 329
Registrován: stř led 05, 2011 8:28 am
Bydliště: Kutná Hora

Příspěvek

Jako "pravej" Dakar bude jeste mozna par let vypadat AfricaEcoRace nez se taky zvetsi mnozstvi posadek a cela akce se zkomercializuje. Zajimalo by me zda by AER skoncila po pripadnem navratu "Dakaru" zpet do afriky, ale doufam ze by pokracoval, je to opravdu velmi sympaticka akce.

Pepa
stř led 05, 2011 6:19 pm

Chrobak SACEK
Příspěvky: 338
Registrován: pon lis 15, 2010 12:38 pm
Bydliště: U Mraveniště 1

Příspěvek

Jinak mě napadlo k těm zraněním zad.... možná by opravdu nebyla od věci nějaká odpružená sedačka kalibrovaná na určité přetížení (5G ?? ) která by tlumila ty extrémní rázy při dopadech. Za překročení (a zafungování mechanizmu) by mohl být klidně i nějaký časový postih aby nejeli všichni na krev rány nerány.
Možná by to bylo podstatně lepší nežli ta šaškárna na ramenech.
stř led 05, 2011 6:38 pm

Uživatelský avatar
Tomáš Matyska
Příspěvky: 1897
Registrován: ned bře 11, 2007 6:13 pm
Bydliště: Plzeň-sever

Příspěvek

Chtěl bych se vrátit ještě k vysoké úmrtnosti holandských kamionů. Dneska jsem o tom trošku přemýšlel v práci v souvislosti s tou úmrtností mi docvaklo, že to je ten důvod, proč jich jezdí na Dakar jako sraček. Když jim vypadne pět posádek, dalších deset pokračuje. Kdyby Nám vypadlo pět aut, jede jeden kamion. Když počítám Randýska :D
Thierry Sabine by to tak nechtěl!!!
stř led 05, 2011 7:52 pm

Silk
Příspěvky: 108
Registrován: pát lis 27, 2009 12:06 am
Bydliště: Praha

Argentina

Příspěvek

Můj názor do debaty. Nezměním na tom nic nechci ani nic měnit. Mě se dakarská rally tak jak se jede v Argentině líbí a jsem s ní spokojen. Běh dějin nelze zastavit a toto je vývoj soutěže. Kdyby to bylo špatně, tak na té soutěži nikdo nestartuje. A navíc v Argentině je ohromná rozličnost a náročnost tratí. Příjemní lidé, poměrně levně v kultivované zemi, kde se nbojíte o holý život, či zákeřnou chorobu. A v neposlední řadě pro mně nezávodníka absolutní komfort na trase rally. Na pumpách záchody a káva, chlazené nápoje. V podstatě jsem nepoznal tolik opěvované kořeny rally, které pěvci nezažili stejně jako já. Tenkrát ale nebyl iritrack a internet a nevím, jak by opěvovatelé kořenů tu rally sledovali....
prostě všechno, nebo nic.
pát led 07, 2011 10:34 am

Uživatelský avatar
Rickr
Příspěvky: 218
Registrován: stř srp 15, 2007 9:42 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Sledoval jsem jak se dalo - tehdy se nám ovšem o internetu, mobilech a podobně ani nesnilo. Večer jsem proseděl sportovní zprávy na všech jednom programu :) u televize, doslechl se, jak naši fotbalisté (hokejisté) pilně trénují a šel spát. Druhý den jsem prošel několikery noviny a většinou někde v krátkých zprávičkách našel pořadí prvních tří motorek a automobilů. Tak Třikrát do týdne se poštěstilo najít i info o kamionech a tu a tam byl i svátek v podobě delšího článku :shock: Někdy i s fotografií tiskové kvality novin :) Dodnes tyto výstřižky pečlivě opatruji.
Pak tady byly většinou po skončení rally i články v Světě motorů, plakáty a jednou se mi poštěstilo včas zachytit besedu s Radkem Fenclem.
Svátkem byly knihy-Fenclova Paříž-Dakar, Tatry míří do Dakaru a Peklo zvané...
Mimochodem-podobný typ knih mi teď chybí, v současnosti jsou spíše fotografické s minimem textu, raději bych si přečetl podobná vyprávění jako ve výše zmiňovaných. Snad si to přečte někdo ze zainteresovaných :oops:
Zahrabal se sám, ven ho tahají dva.
pát led 07, 2011 11:32 am

Uživatelský avatar
Eddie
mizantrop
Příspěvky: 1942
Registrován: čtv úno 21, 2008 11:54 am
Bydliště: Žilina, Slovakia

Příspěvek

Nemá niekto info o tom, kde sú info, že čo je potrebné na štart dakaru? Myslím tým štartovné, licencie atď :?: :wink:
ned led 09, 2011 12:23 am

wrip
Příspěvky: 368
Registrován: pon led 04, 2010 11:46 pm
Bydliště: ČR - všude dobře

Příspěvek

Můžu pár slov?
Jak Dakar, tak i AER "do Dakaru" jsou soutěže nebo měli by být soutěže maratónského charakteru. Jestli ale organizátoři včas nestanoví povolený rozsah nočních středních nebo generálních oprav, tak do tří let jim tam budou jezdit pouze tovární týmy a bude to F1 na písku.
André, bohužel, "dojel" (obrazně i fakticky) na ohnutou polonápravu. Jak se Aleš vyjádříl, tak u KAMAZU měnili celé přední nápravy. Jistě, někdo namítne, že když na to mají ....?
Ale je to potom ještě ten duch té soutěže s jakým byla koncipovaná?
Pokud někdo chce vyměnit nápravu tak ať si ji vymění, ale + 3 hod, například. Potom se bude víc jezdit na oči, s větší opatrností a soutěž sama bude pro nás fandy i pro závodníky zajímavější. Pochopitelně bude i méně nákladná pro týmy.
Turba se plombují, plombuje se ještě bůh ví co, ale nápravy měnit? Nebo u osobáků celé karoserie? No to si myslím být nemělo.
- Tatře to sluší víc na bedně jak na boudě -
.
ned led 09, 2011 10:06 am

Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 5780
Registrován: pát bře 23, 2007 5:03 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

máš pravdu je to logistický závod
ned led 09, 2011 10:12 am

nomerad
Příspěvky: 1355
Registrován: úte zář 12, 2006 8:46 pm

Příspěvek

Taky souhlasím. Ale s tím, že jeden tým má peníze na komplet nápravy s sebou a mechaniky navíc, kteří ji vymění atd., a druhý tým ne, nic nenaděláme. Stačila by jediná věc, která je ovšem naprosto neprůchodná: vrátit se k pravidlu, aby všechny doprovodky musely být součástí závodu. Od okamžiku, kdy obří stěhováky plné náhradních dílů a mechaniků jedou po jiné trase než soutěž, to jde do kytek...
ned led 09, 2011 10:24 am

Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 5780
Registrován: pát bře 23, 2007 5:03 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

je to boužel WRC o jednom teamu :lol:
ned led 09, 2011 10:30 am

wrip
Příspěvky: 368
Registrován: pon led 04, 2010 11:46 pm
Bydliště: ČR - všude dobře

Příspěvek

S tím my víc teď neuděláme. Ale jednou k tomu dojde.

Jinak ...... finále AER se chystá. Livescore má před sebou posledních pár kilometrů.
- Tatře to sluší víc na bedně jak na boudě -
.
ned led 09, 2011 10:30 am

Karl von Bahnhof
Příspěvky: 139
Registrován: úte zář 28, 2010 6:15 pm

Příspěvek

:stavka:
Naposledy upravil(a) Karl von Bahnhof dne sob led 12, 2013 5:28 pm, celkem upraveno 1 x.
čtv led 13, 2011 6:06 pm

Uživatelský avatar
Olda
Timy1123
Příspěvky: 5905
Registrován: stř bře 01, 2006 4:37 pm
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to je dobrej nápad...ať si kamaz příští rok jede do JA sám... :lol: :lol:
a nebo by ho odliv soupeřu donutil rozdělit team na polovinu ..no a to už by mohlo bejt zajímavější...
pát led 14, 2011 12:36 am

Uživatelský avatar
Jenki
Příspěvky: 235
Registrován: pát pro 04, 2009 10:52 pm
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek

Tatra se stala hvězdou TopGearu, teda je to už nějakej pátek a pokud to tu bylo někde tak sorry.

http://www.youtube.com/watch?v=fSyi87ye ... re=related

bohužel specifikaci Tatry jsem na stránkách nenašel, ale mají tam takový malý bonus. Myslím, že Spida nebo Jirka Vintru(ostatní modeláře neznám) uvítají http://www.bowler-offroad.com/Nem_2009/ ... _Model.htm :)
České vozy do celého světa !
úte led 18, 2011 12:04 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů